LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zou het verschil moeten zijn...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Hallo allemaal,

WIj hebben bij Tieleman gevraagd om onze keuken in een andere prijs te laten uitrekenen want ik vind de NEXT Line toch wel duur.. Nu gaat hij de keuken uitrekenen in een Schuller. Weten jullie wat het verschil zou moeten zijn...
Tenminste ik bedoel zou het € 3000 schelen? Dat geloof ik namelijk nooit... want derest blijft wel allemaal hetzelfde.. En ik denk dat als het verschil niet zo groot is dat we beter gewoon een NEXT kunnen nemen toch?

Pfff en dan hebben we ook nog de keuze Signia bij een andere keukenwinkel, maar dit in een ander topic. Hier heb ik alleen helaas nog geen antwoord op gekregen...

Bedankt alvast!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 12 feb 2010 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Nee dat is het zeker niet... Dus eigenlijk scheelt het niet zoveel...

Maar wat is nu precies het verschil tussen Schuller C3 en NextLine? Ik heb hier wel op het forum gezocht en daar staat dat NextLine hoger is dan de C3 maar ik lees ook weer dat het bijna het zelfde is...

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door legoleek »

Next line & Schuller.
Fronten (materiaal) is technisch gelijk, doch next heeft meer keus in luxe afwerking en luxere kasten
NX; greepschalen in 3 kleuren leverbaar; c3 1 kleur
NX:eindwangen met greepschaal mogelijk gerond of recht; C3 niet altijd eindigen met rechte wang
NX: kasten 66 diep mogelijkl: c3 niet
NX: onder kasten hoogte 75 cm: c3 78cm
NX: luxe-sterkere lade geleiders en anti-slip mat in korven : C3 gewone ladegeleiders (wel met demping)
NX:Deur dempers standaar : C3 optioneel
NX:beperkt maat werk: C3 ; nog beperkter maatwerk
NX: duurder: C3 goedkoper

en nog wel meer, maar ik ben geen Nx/schuller-fan

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Bedankt voor de heldere uitleg!

Mag ik ook vragen waarom u geen nxt/schuller fan bent?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door legoleek »

ik heb daar niet zoveel "artistieke" vrijheid mee. Maatwerk is voor hun lastig (en dus duur of simpel weg niet mogelijk) Om mooie lijnen in een opstelling te krijgen enzo.

begrijp me niet verkeerd, het is een goed product, goede organisatie, prijstechnisch zeer scherp, zeker wat lak fronten betref, maar ik ben een Leicht-man

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Oh ok op die manier.

Maar ik heb geen maatwerk nodig dus ik denk dat het voor mij wel een goede keuze is/ wordt :D. Of de nextline of de C3...

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door legoleek »

oh ja,nog wel een ander verschil wat best belangrijk zou kunnen zijn.
Next heeft in de hoge kasten de greepschalen zowel horizontaal als vertikaal, C3 alleen maar vertikaal.

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Oh ok,

Heb ik last van greepschalen dan in mijn hoge kosten? Ik bedoel kan ik met deze opstelling geen C3 nemen?

Afbeelding
Afbeelding

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door legoleek »

Wat ik zo kan zien moet het omzetten naar C3 geen probleem zijn.

De hoge kasten voorzien van een greep, ik kan niet zien of in het ontwerp is rekening gehouden met de diepte van het werkblad (raam naar hoge kast) dit zal minstens 2 cm dieper moeten zijn als de rest, anders schaaft je oven langs het werkblad. Als het nu 60 diep is, met de hoge kasten strak tegen het muurtje aan de woonkamer kant, is er geen plek voor meer voor een vertikale greeplijst, dat kost zeker 35 mm.

Ik zou de houtenkasten laten staan in Next omdat C3 geen fineer heeft.
laat daar een greep op zetten; nr. 500, 501of 502 afhankelijk van het kleur hout.
(dan vervalt de greepschaal aan de bovenkant, vind ik zelf heel storend op deze manier)

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Maar er is inderdaad rekening gehouden met dat de oven niet tegen het aanrechtbland komt en er is ook precies plaats voor een verticale greeplijst. Dit paste allemaal precies! Eigenlijk erg jammer want had liever het aanrechtblad een stuk dieper gehad maar dat past daar dus niet! Maar bedankt voor de tip :D

Ja vind jij die greep storend aan de bovenkant? Ik vind dat juist mooi.... ik wil juist daar niet ineens grepen op.. dat lijkt mij weer heel storend.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door legoleek »

? zetten ze dan een greepschaal aan de rechterkant? Een L-profiel met een wang ?
of alleen aan de onderkant onder het werkblad mmmm, ben heel benieuwd hoe dit er dan uit gaat zien.
Tussen de twee kasten zou nog kunnen.

wat die houten kasten betreft, de grepen die ik suggereerde hebben de zelfde kleur als het hout met een rvs voetje.
Maakt verder natuurlijk niet uit, werking blijft het zelfde. Smaken verschillen (gelukkig)

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Dat over de L-profiel zou ik echt niet weten, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van! Maar ik vond nog deze foto kun het dan zien?

Afbeelding

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: Wat zou het verschil moeten zijn...

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

misschien nog grappig om dit te zien:
Afbeelding
Afbeelding

Deze opstelling hadden we eerst... Maar ik vind dat zo niet mooi! Ik hou er niet van als de afzuigkap helemaal is ingebouwd. Op zich vind ik zulke klepkasten erg gaaf maar niet in dit ontwerp. Ook had ik op deze manier een kleinere koelkast en keek ik ook nog eens vanaf de woonkamer tegen de koelkast aan. En benutte ik dat raare linker hoekje helemaal niet terwijl ik daar juist me koelkast achter kon planten :lol:

Gesloten