LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
JPS Spykcity
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:16

Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door JPS Spykcity »

Na zoeken 24 januari j.l. een mooie keuken gekocht bij keukenkampioen. na 2e bezoek was de deal beklonken, prijs afgesproken en ik heb getekend.
2 weken later, nadat er gemeten was, een telefoontje.
Of we de oude koelkast gebruiken voor de nieuwe keuken (koelkast was in 2e gesprek uit de offerte gehaald, nieuwe berekening werd gemaakt). Nee, we hoeven geen (inbouw) kast omdat we een RVS vrijstaande op 't oog hadden (we hadden nog de plaatjes aan de verkoper laten zien).
"Oh...oke" klonk het van hun kant.
Week later, telefoon van KK, kan je binnenkort (met spoed!) langskomen.
"waarom?" vraagt mijn vrouw...dat wilde ze niet direct zeggen, pas na aandringen kreeg mijn vrouw te horen dat het "hoofdkantoor" niet accoord was gegaan met de afgesproken prijs, ergo we moeten bijbetalen!
Welnu, om een afspraak te maken, meerdere keren hebben we gebeld, soms werden we teruggebeld maar een datum werd niet gevonden ( ondanks dat ik 2 dagen in die periode vrij was en we dus langs konden komen. Maar dat schikte KK niet).

Vandaag telefoon (nadat we maandag teruggebeld zou worden) dat het bedrag 675,- euro is en morgen worden we gebeld of we accoord zijn.....

U begrijpt, willen we toch liever even langskomen om even te praten.

Mijn vraag is echter, kan KK zomaar de prijs aanpassen NADAT er getekend is? Ik heb m'n handtekening gezet, zij hebben mondeling toegezegd.
Moet ik nu (al) iemand inschakelen (rechtsbijstand) of zijn er gegronde redenen voor een verhoging van hun kant.

nb: dit ondanks ik wel prettig geholpen werd bij KK, en de verkoper ons de tijd gaf. Vandaar dat ik het jammer vind dat bovenstaande gebeurde.

dank voor uw reacties!

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door gast286 »

Mijn vraag is echter, kan KK zomaar de prijs aanpassen NADAT er getekend is? Ik heb m'n handtekening gezet, zij hebben mondeling toegezegd.
Nee.........!! Dat kan niet.....!

camielstevens
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2010 22:33

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door camielstevens »

Beste JPS Spykcity,

Dit lijkt me een vreemde gang van zaken. Het lijkt me zelfs te gek voor woorden.
Ten eerste gaan ze de prijzen verhogen, zonder dit te verduidelijken:
het "hoofdkantoor" niet accoord was gegaan met de afgesproken prijs
Jammer voor ze. Hadden ze de verkoper wat beter moeten opleiden in plaats van een spoedcursus Keukenrammen.
ergo we moeten bijbetalen!
Nee...., ze proberen eerst of de klant de blunder van de verkoper wil betalen. En het niet nakomen van afgesproken tijdstippen terug te bellen en het niet kunnen schikken in uw vrije dagen valt onder de tactiek: Laat ze er maar goed flauw van worden, dan gaan ze wel gewoon akkoord.

Als ze morgen bellen, zou ik ze eerst even vragen de voorgestelde prijsverhoging op papier te zetten en te specificeren, zodat u kunt overwegen of u nog wel met ze verder wilt, of alsnog wilt annuleren. Kosteloos uiteraard, aangezien ze de prijzen verhogen zonder dat daar een gegronde reden voor is ( hieronder zou een btw verhoging of iets dergelijks onder vallen )
Ik heb m'n handtekening gezet, zij hebben mondeling toegezegd.
Ook weer zo'n vreemde gang van zaken. U moet tekenen en verder vertrouwen op de "goede naam" van de zaak, of zoiets?
nb: dit ondanks ik wel prettig geholpen werd bij KK, en de verkoper ons de tijd gaf. Vandaar dat ik het jammer vind dat bovenstaande gebeurde.
+
meerdere keren hebben we gebeld, soms werden we teruggebeld maar een datum werd niet gevonden ( ondanks dat ik 2 dagen in die periode vrij was en we dus langs konden komen. Maar dat schikte KK niet).
Vandaag telefoon (nadat we maandag teruggebeld zou worden)
Prettig geholpen?? Voor de handtekening ja. Maar volgens mij hebben ze nadien niet zoveel zin meer om tijd aan u te besteden. Wel fijn voor ze dat u zo vriendelijk, begripvol en rustig blijft. Als ze mij meerdere keren niet volgens afspraak terugbellen en in mijn 2 vrije dagen niet een uurtje vrij kunnen plannen om mij te woord te staan, dan had ik hierover persoonlijk even mijn mening gegeven aan de balie.

Ik denk niet dat rechtsbijstand nodig is, want als je dreigt om te annuleren, dan is het vast opeens niet meer nodig om bij te betalen. Ze kloppen die 675 vervolgens wel uit de zak van een ander gewillig slachtoffer.

Te laat voor u, maar mensen: Koop toch alstublieft bij een kleine zaak zonder, hoofdkantoor, afdeling planning, administratie, service, aftersales, etc, etc.
Het scheelt u zoveel kopzorgen, irritaties, hartklachten en hoofdbrekens

JPS Spykcity
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:16

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door JPS Spykcity »

Aan beide bovenstaande personen, dank voor uw reacties.
Ik heb dus wel een punt om de keuken dan maar te annuleren, ZONDER de 30 -50% annuleringskosten die KK rekent (ondanks het feit dat ik het een mooie keuken vind).

Uiteindelijk een afspraak gemaakt voor as zaterdag, had wat voeten in de aarde maar toen mijn vrouw een ( soort ) ultimatum stelde;"a.s. zaterdag om 11:00uur en anders nooit" bleek zaterdag te kunnen.
Er werd wel gezegd dat het niet te lang kon duren..... maar we kunnen er snel uit zijn....
Zeker omdat uw reacties onze gedachten staven!

Maar wordt vervolgd.....

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door 16again »

..... maar we kunnen er snel uit zijn....
Waar valt nog over te praten? Zij hebben je een schriftelijk aanbod gedaan (=offerte) door jou handtekening is dit aanbod aanvaard, en is er sprake van een rechtsgeldige overeenkomst.
annuleren, ZONDER de 30 -50% annuleringskosten
Ook hier moet je de zaken omdraaien: Niet jij maar KK wil annuleren! Wettelijk dienen beide partijen de overeenkomst uit te voeren, indien een partij de overeenkomst niet wil of kan uitvoeren, dan dient de schade die hierdoor bij tegenpartij ontstaat vergoedt te worden. Indien KK de overeenkomst niet wil uitvoeren, dan moet je voet bij stuk houden, en 675,- euro schadevergoeding eisen: Dit bedrag ben je immers extra kwijt in een andere winkel voor dezelfde keuken, dit heeft KK al voor je becijferd ;-)

aangezien ze de prijzen verhogen zonder dat daar een gegronde reden voor is ( hieronder zou een btw verhoging of iets dergelijks onder vallen )
Zowel wettelijk als volgens CBW voorwaarden mag de prijs niet aangepast worden binnen 3 maanden na de koop, zelfs niet als het BTW wijzigt.

JPS Spykcity
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:16

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door JPS Spykcity »

Even een update.
Om 11:00 u ( afgesproken tijd ) verschenen, maar geen manager (zoals beloofd). de verkoopster moest met de manager bellen en zij moest het maar gaan regelen....
Enfin, u begrijpt dat de aandrang om weg te lopen en de keuken niet af te nemen zeer groot was. Heb ik niet gedaan, uiteindelijk de verkoper een kans gegeven ( mijn keus... )
Ging om 667,- euro, zijnde een vergeten optelling van de achterbladen.
Goed, voor het eerst werd er toegegeven dat KK fout zat.
Maar nu.... toch een tegenvoorstel gedaan ( u denkt, die is hardleers :), maar wil de keuken wel ).
1 - keuken voor de afgesproken prijs
2 - keuken door KK geannulleerd ( zij annuleren, niet wij )
3 - in de prijs van de keuken zit 375 euro installatie kosten, deze kan blijven staan ZONDER installatie ( wel met montage ) ( oftewel 375 voor KK )

Na 10 minuten KK beraad gingen ze accoord met de 3e optie, waarbij alleen een ander type spoelbak aangeboden werd, die niet in maar op het werkblad bevestigd werd.
Hiermee gingen we niet accoord ( ik denk dat we al redelijk ver tegemoet zijn gekomen ).
We zijn weggegaan en willen uiterlijk as zaterdag uitsluitsel over de 3 opties. Is geen van de 3 voor hun acceptabel dan draag ik het over aan m'n rechtbijstand.

Maar u begrijpt, ondanks de wens voor de keuken groeit de ontevredenheid van ons door de respectloosheid van KK.
Ik nam en neem deze respectloosheid van KK zeer kwalijk, ondanks excuses van de verkoopsters zijde.

stofzuigertje

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U moet niet maar mag dit accepteren.....

Door te weigeren lopen ze omzet mis, maar vele bedrijven mogen door de voorwaarde;

Onder voorbehoud goedkeuring directie leveren.
Ook een Garage dreigde ooit gelijkwaardig, maar waren bang voor een bericht op Kassa of Radar...

Dus vertel dat U deze forums erg leuk vind en overweegt een claim in te dienen die gelijkwaardig is aan als U zou annuleren....

Als zij annuleringskosten vermelden mag U van zelfde percentage uitgaan als zij dit doen.

JPS Spykcity
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:16

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door JPS Spykcity »

stofzuigertje schreef:U moet niet maar mag dit accepteren....

Als zij annuleringskosten vermelden mag U van zelfde percentage uitgaan als zij dit doen.
Inderdaad, de keuze ligt nu bij KK.
Zij hoeven mij geen keuken te leveren, ik heb geen pistool op het hoofd van de verkoopster gericht.
Alleen verwacht ik uiteraard geen annuleringskosten, dan doe ik hetzelfde richting KK.
We wachten weer af........

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door lampie69 »

Ik zou gewoon een claim neer zoals 16again al beschreef.
Als klant annuleer je de keuken ook met als reden dat je dingen ander wilt dan eerder afgesproken en dan krijg je ook een flinke rekening van de keukenverkoper, je moet immers het contract afkopen.
Aangezien je akkoord wilt gaan met de eerder overeengekomen levering en afgesproken kosten ben jij niet degene die het contract wilt ontbinden.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

lampie69 = of niet kaarsje69 ??... :mrgreen:

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door 16again »

Onder voorbehoud goedkeuring directie leveren
Bij een winkel aangesloten bij het CBW, houdt een dergelijk beding geen stand bij de geschillencommissie.
Immers, elk beding op de overeenkomst ongunstiger dan de CBW voorwaarden wordt door die commissie aan de kant geschoven.

Tevens gaat de wet boven dit soort zelf opgestelde huisregeltjes: Volgens de wet komt een overeenkomst tot stand door aanvaarding van een gedaan aanbod. In dit geval is de verkoper gezien zijn functie gemachtigd om aanbiedingen te doen. De gemaakte fout is niet van dien aard dat de gemiddelde consument had moeten doorzien dat de prijs niet klopte (wat wel het geval is als bijvoorbeeld komma een plaats verkeerd staat). De koper heeft het aanbod aanvaard, en kan simpelweg naleving van overeenkomst afdwingen.

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door lampie69 »

seagoing racer2 schreef:lampie69 = of niet kaarsje69 ??... :mrgreen:
huh? Die snap ik niet, is te moeilijk voor mij

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

lampie69 schreef:
seagoing racer2 schreef:lampie69 = of niet kaarsje69 ??... :mrgreen:
huh? Die snap ik niet, is te moeilijk voor mij

Neen toch, want we hebben ook een kaarsje69 :D

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: Keukenkampioen verhoogt prijs na tekenen?

Ongelezen bericht door lampie69 »

jeanne-veghel schreef:
lampie69 schreef:
seagoing racer2 schreef:lampie69 = of niet kaarsje69 ??... :mrgreen:
huh? Die snap ik niet, is te moeilijk voor mij

Neen toch, want we hebben ook een kaarsje69 :D
Ach, blijkbaar niet goed gezocht in de leden lijst. Eerst kon ik kaarsje69 niet vinden, nu wel.
Ik ben toch een andere en volledig afhankelijk van externe energiebron, lever ik niet zelf zoals kaarsje dat wel doet.

Gesloten