LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkbladhoogte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Krabbenborg
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2010 16:21

werkbladhoogte

Ongelezen bericht door Krabbenborg »

Hallo allemaal,

wij hebben een probleem met onze keukenleverancier. In eerste instantie hebben wij een keuken uitgekozen met een dik werkblad van 6cm. Toen wij hoorden dat het werkblad van spaanplaat was en onze voorkeur uit gaat naar een multiplexwerkblad, hebben wij met de leverancier afgesproken het werkblad te vervangen door een zo dik mogelijke werkblad uit multiplex. De nieuwe dikte van het werkblad is nu 4cm (ivm handelsmaten).

Nu heeft de keukenleverancier niet bovenzijde van het oude werkblad als uitgangspunt genomen, maar hij is uitgegaan van de plinthoogte. Hierdoor wordt ons werkblad dus 2cm lager. We hebben met de leverancier aan tafel gezeten en de plint zou verhoogd worden, zodat het werkblad weer op zijn originele hoogte komt. Een dag later heeft de leverancier contact opgenomen met zijn producent en blijkt de keuken al zover gereed te zijn, dat het werkblad niet meer omhoog kan.

De keukenleverancier zegt nu dat we het maar moeten accepteren, maar moeten wij dat ook zo maar pikken? Of moet hij (als het echt niet anders kan) met een gepaste oplossing/korting komen?

groet,
Krabbenborg

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door *.* »

Gewoon ff een nieuwe plint bestellen op de juiste hoogte.
Misschien ook nieuwe stelpootjes en anders strook multiplex eronder.
Probleem opgelost.

Wat betreft korting : zou ik niet doen, daarmee los je het probleem niet op.

Neem tenminste aan dat de werkbladhoogte netjes is aangegeven.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door maxx »

Ik ben het eens met mijn voorganger, multiplex klossen 18mm onder de stelpoten en een hogere plint bestellen.

Als de werkhoogte verkeerd is vermeld door de keukenwinkel dan is dat hun probleem. Nieuwe plint lijkt me geen schokkende uitgave en een makkelijke manier om de situatie te redden.

MVG

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door gast286 »

De nieuwe dikte van het werkblad is nu 4cm (ivm handelsmaten).
..............????? volgens mij is jullie leverancier niet helemaal zuiver bezig. Tuurlijk plint verhogen en blad verlagen is een eenvoudige oplossing maar geeft een heel ander uiterlijk (verhoudingen) aan je keuken en wie is daar het meest bij gebaat................??

Krabbenborg
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2010 16:21

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door Krabbenborg »

Hallo allemaal,

ten eerste dank voor jullie reacties, maar ik moet nog even wat toelichten.

Langs de hoge kasten op de hoeken van de opstelling zijn panelen gedacht. Doordat het werkblad 2cm lager komt dan oorspronkelijk zijn deze panelen ook 2cm korter geworden. Als we nu de stelpoten hoger zetten kan er gemakkelijk een hogere plint worden aangebracht, maar komen de panelen langs de hoge kasten vrij van de grond.

De keukenleverancier gaf als oplossing om het werkblad tussen de panelen de juiste hoogte te geven, maar dan komt er wel een sprong in het aanzicht van de kastjes en dat is voor ons absoluut geen optie.

Nu heeft de keukenleverancier gisteren gemeld dat de keuken zover gereed is, dat ze er niets meer aan kunnen (willen) doen.

Wat moeten wij met zo'n antwoord?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door 16again »

De keukenwinkel valt niet heel veel te verwijten: Het is de klant die het 6 cm dikke spaanplaatblad uiteindelijk niet wil, en daardoor op een dunner multiplex blad uit komt.

Krabbenborg
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2010 16:21

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door Krabbenborg »

als reactie op 16again,

bij een keuken ga je in eerste instantie toch uit van het functionele deel van de keuken. (in onze ogen de hoogte van het werkblad) Tenzij anders besproken, maar je gaat toch geen keuken indelen op de hoogte van een plint!?

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door *.* »

Ja, das lastig met zijwandpanelen.

Overigens, waarom kan dat blad in multiplex niet in 6cm geleverd worden als ze wel dit boven de stollen kunnen doen. Is vaak nog makkelijker dan het in 6cm te krijgen is.
Welk merk is de keuken en het werkblad?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door 16again »

bij een keuken ga je in eerste instantie toch uit van het functionele deel van de keuken
en blijkt de keuken al zover gereed te zijn
Het lijkt mij alsof de stollen al op maat gemaakt waren en pas daarna wordt werkblad dikte gewijzigd.....

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door maxx »

Daar lijkt het zeker op. Daarbij moet je jezelf afvragen welke keukenzaak nog met droge ogen een spaanplaat werkblad durft te leveren.

Het werkblad had gewoon in dezelfde dikte maar dan multiplex geleverd moeten worden. Dat had een fractie meer gekost maar had een hoop ellende bespaard. De keukenwinkel geeft als optie om de onderkasten te laten verspringen in hoogte. Te absurd voor woorden. Blijkbaar zal het ze een worst zijn hoe het product er straks bij staat.

MVG

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: werkbladhoogte

Ongelezen bericht door lampie69 »

Even voor een leek: Wat is stollen :?: (buiten het vast worden van een vloeistof, want die ken ik maar dat past niet in de tekst :lol: )

Gesloten