LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] merk TREND

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sylvia*
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:51

merk TREND

Ongelezen bericht door sylvia* »

Heb een offerte liggen voor het keukenmerk TREND.
Kent iemand dit merk? En wat is de kwaliteit? Iemand ervaring?
Is het vergelijkbaar met Rotpunkt of.....?

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door Raven001 »

Beste,

Merk trend bestaat niet.
Bij de keukenconcurrent geweest :?


Mvg,

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Type trend maybe

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door legoleek »

Eggersmann heeft een serie die Trend heet

sylvia*
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:51

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door sylvia* »

Bedankt voor de reacties tot nu.
Heb van de keukenverkoper een folder gekregen. Staat geen Eggersmann op..... nergens. :| het woord Trend kan ik overigens ook nergens ontdekken.... :roll:

Het frontje uit de folder: 'Boston magnolie' kan ik op de site van Eggersmann niet terug vinden. Dat is het dus niet!

Op de voorkant van de folder staat 'Life. Style.'
Het binnenwerk van de keuken is van Blum.

Vaag.... :?

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door zanikje »

@Sylvia
Trend is inderdaad geen merk, in ieder geval geen bestaand merk. Het is bijna zeker een merknaam die de dealer zelf heeft bedacht om onder een andere naam dan het merk van de fabrikant. Sommige fabrikanten geven dealers die ´vrijheid´ onder het mom van ´private label´.
Het zou al kunnen helpen als we weten bij welke keukenstudio bent geweest die de naam ´Trend´ voert zodat we je me meer informatie kunnen geven.

Succes!

sylvia*
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:51

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door sylvia* »

Het wordt mij niet heel veel duidelijker zo.... maar dat kan best aan mij liggen :wink:

Wat ik me afvraag is of dit soort vage 'merken' slecht dan wel goed zijn en of het binnenmateriaal (BLUM) okay is?

Iemand?

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door zanikje »

sylvia* schreef: Het wordt mij niet heel veel duidelijker zo.... maar dat kan best aan mij liggen
Breek me de bek niet open :lol:
sylvia* schreef:Wat ik me afvraag is of dit soort vage 'merken' slecht dan wel goed zijn en of het binnenmateriaal (BLUM) okay is?
Hoe kunnen wij jou vraag beantwoorden als we niet weten welke leverancier ´Trend´ is? Zoals ik al eerder vroeg, bij welke keukenstudio ben je geweest die 'Trend' leverd? Op die manier kunnen we er misschien achter komen zodat we je vraag kunnen beantwoorden wat voor kwaliteit 'Trend' is. Ik zelf kan nu niet zeggen of 'dit soort vage merken' (ik citeer je ff) goed of minder goed zijn. Ik gebruik bewust niet het woord slecht omdat mijn inziens geen slechte keukens meer bestaan, echter iedere fabrikant heeft plussen en minnen. Net zo goed jij als klant een keuze maakt zal de keukenstudio ook een keuze moeten maken.
Wat betreft Blum....dat is hele goede kwaliteit, ook heb je daar gradaties in. Blum als basis is PriMa!!

sylvia*
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:51

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door sylvia* »

Dit is al een heel goed antwoord op mijn vraag, dank!
Van de week ga ik nog maar een keer langs om het 'merk' van dichtbij te bekijken. Had al het idee dat de kwaliteit - bij de doorsnee leverancier -niet veel van elkaar verschilt. Ik ben bij een keukendealer geweest die maar twee vestigingen heeft. Hij verkoopt ook Bontempi dus van rotzooi is in elk geval geen sprake.

@ Zanikje... nogmaals, bedankt voor de reactie!

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door Combiwitch »

2 zaken en bontempi!!

Van der Ham keukens toevallig?

sylvia*
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:51

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door sylvia* »

:lol: :lol:
Ja van der Ham! Zijn zij de enige leverancier van Bontempi of zijn zij de enige die maar twee vestigingen hebben...?

Maar goed, weet je dan ook wat het merk 'Trend' ongeveer inhoudt qua kwaliteit? Is het te vergelijken met Rotpunkt?

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Kom uit dezelfde regio en weet toevallig dat ze bontempi verkopen. En ja ze hebben 2 zaken vandaar de link. Heb hier ooit zelf gekeken voor een keuken, maar vond ze aan de prijs vergeleken met andere leveranciers. Trend is volgens mij Häcker, voorheen geloof ik systemat. maar dat weet ik niet zeker. Ze doen zich voorkomen als een kleine familiezaak, maar hanteren de prijzen zoals de grote jongens en geven dan weer heeel veel korting. Ik heb daar geen goed gevoel bij. Maar ieder voor zich natuurlijk.

sylvia*
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:51

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door sylvia* »

Niet genoeg korting uiteindelijk..., ik kijk nog even verder :?

Nog wel een vraagje.... is zo'n Trend keuken terecht duurder dan bijvoorbeeld een Rotpunkt? Weet iemand dat?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door pfffff »

Niet genoeg korting uiteindelijk
Is natuurlijk ook wel het belangrijkste, zou naar een KC gaan, daar krijg je wel 70 %

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door zanikje »

sylvia* schreef:Niet genoeg korting uiteindelijk...
Korting is een zeer overschat item in de keukenbranche.....je kunt zoveel korting krijgen als je wil....waar het om gaat is wat je er voor betaald. ga eens goede kwaliteit zaken na en laat je goed en uitgebreid informeren. Laten we eerlijk zijn, je hebt het over 'niet genoeg korting' maar je weet zelf weinig tot niet van het produkt (Trend).
Geef de kwaliteit zaak de kans om je dat advies te geven en (ver)oordeel niet op basis van 'korting'

sylvia*
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:51

Re: merk TREND

Ongelezen bericht door sylvia* »

Hear hear, ik ben niet duidelijk geweest… blijkbaar…
Ik wil niet de hoogste korting op het geoffreerde bedrag.. wat ik wil is een reële prijs betalen voor een keuken.
Heb nu 3 concurrerende offertes op basis van hetzelfde ontwerp, met identieke apparatuur en blad. Marginale verschillen daargelaten.
Twee offertes gaan over een Rotpunkt en één over een Trend.
Nu kan ik heel plat de offertes naast elkaar leggen en voor de goedkoopste kiezen. Dat kan, er zit 2.500 euro (= meer dan 10%) tussen maar ik kan ook uitvissen of de Trend keuken (duurste) terecht de duurste is. Misschien is het kwalitatief 30 x beter dan Rotpunkt… kijk, dan wil ik best die 2.500 euro bijlappen… Maar als niemand mij een onderbouwde legitimatie voor het prijsverschil kan aandragen, ga ik voor de goedkoopste….

Gesloten