LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ballerina, Schüller C3 of Nexline (verkocht door Bruynzeel)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hanoi
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:20

Ballerina, Schüller C3 of Nexline (verkocht door Bruynzeel)

Ongelezen bericht door hanoi »

Medio december ben ik begonnen met mij te oriënteren op een keuken voor mijn nieuwbouwappartement. Via de topic "Ranking the kitchen" ben ik uitgekomen op bovenstaande drie keukenmerken. Allen greeploos en met mat gelakt front. Daarnaast vond ik de systemat activ (met enkele uitbreidingen uit de emotionlijn) van Häcker ook mooi, maar de juiste kleur zat er niet bij en de klepkastjes ervan gaan zeer moeilijk open. Dus deze viel - helaas - af.
De Ballerina heeft wel de juiste kleuren in huis, maar ik twijfel, omdat dit merk in de ranking op MIDDEN-LAAG genoteerd staat. Terwijl er wel gebruik wordt gemaakt van het door het forum zo volprezen BLUM. Waarom staat de Ballerina eigenlijk op deze lage positie?
Apparatuur wordt in elke keuken hetzelfde (Siemens).
Kunnen de kenners mij helpen met het maken van een keus door mij duidelijk te maken wat nu precies de kwaliteitsverschillen zijn van deze drie keukens en details waar ik op zou kunnen/moeten letten. Ook de aftersales van de fabriek uit vind ik belangrijk.
PS
Het werkgedeelte komt van muur tot muur (4.20 m1) en de apparatenkast (1.30 m1) wordt voor het grootste gedeelte ingebouwd in de muur naar de cv-ruimte.
Graag hoor ik zo snel mogelijk iets van jullie. :D :D :D :D

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Ballerina, Schüller C3 of Nexline (verkocht door Bruynzeel)

Ongelezen bericht door legoleek »

ballerina heb ik niet, kan ik geen oordeel over geven.
C3 en Next-Line; Fronten zijn het het zelfde (kwaliteit) m.u.v. de maatvoering en assortiment.
C3 heeft in de hoge kasten geen horizontale greepschaal, uitsluitend verticaal; nextline wel
C3 heeft geen greepschaal in de zijwang verwerkt, next-line wel
Nextline heeft fluisterprofiel in de korpuskant verwerkt
'NL' heeft standaard anti-slipmatjes in lades
"NL' heeft standaard deurdemping
"NL" heeft uitgebreider kast assortiment
"NL" heeft 'zwaardere" blum geleiding
"NL" heeft greepschaal in 3 kleuren

da was 't wel in het kort.

hanoi
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:20

Re: Ballerina, Schüller C3 of Nexline (verkocht door Bruynzeel)

Ongelezen bericht door hanoi »

Bedankt legoleek voor je waardevolle informatie. :D
Hoe verhouden C3 en Next-line zich prijstechnisch tot elkaar?
Zijn er ook nog deskundigen die iets over de Ballerina t.o.v. de C3 en Next=line kunnen vertellen?
Alvast bedankt.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Ballerina, Schüller C3 of Nexline (verkocht door Bruynzeel)

Ongelezen bericht door legoleek »

C3 is goedkoper maar een percentage durf ik er niet aan te hangen. Als je niet zo'n grote keuken hebt is het verschil het overwegen waard om van c3 naar NL te gaan. Daarin tegen als je veel kasten hebt zou het, om de prijs te drukken best aantrekkelijk te zijn om naar c3 terug te stappen. mits je de tekortkomingen accepteert.
Oh ja, nog wel een klein puntje van vergelijk de kasten van C2/C3 zijn hoger 78 cm tov 75 cm, wat maakt die 3 cm nou uit zul je denken. simpel gezegd, je hebt een lagere plint en dat is over het algemeen mooier.

hanoi
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:20

Re: Ballerina, Schüller C3 of Nexline (verkocht door Bruynzeel)

Ongelezen bericht door hanoi »

Legoleek wederom bedankt voor je antwoord.
Het lijkt wel of u nog de enige deskundige op keukengebied bent die zich op dit forum manifesteert. De anderen zijn misschien het gezeik tegen elkaar een beetje beu, immers de lente is aangebroken en hebben nu leukere/betere dingen te doen dan op dit forum te klieren.
Vanmorgen hebben mijn vrouw en ik onze droomkeuken voor ons nieuwe appartement gekocht bij Mandemakers in Barendrecht. Het is een Ballerina geworden en wij vinden hem prachtig!!! Niks geen Midden-Laag kwaliteit!!!
In een nieuw topic zal ik mijn ervaringen met Mandemakers Barendrecht beschrijven. Echt een topzaak!!!
Gegroet en veel succes met de keukenverkopen.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ballerina, Schüller C3 of Nexline (verkocht door Bruynzeel)

Ongelezen bericht door pfffff »

e anderen zijn misschien het gezeik tegen elkaar een beetje beu,
Of wellicht moe van dit soort klanten ? Kan ook natuurlijk :P

hanoi
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:20

Re: Ballerina, Schüller C3 of Nexline (verkocht door Bruynzeel)

Ongelezen bericht door hanoi »

Pffff: Een late reactie; sorry.
Als je al moe wordt van een serieuze vraag als de mijne, lijkt het mij beter dat je de keukenwereld verlaat en een ander beroep kiest.
Sorry hoor, maar ik wordt moe van zulke lieden als jij!

Verder het beste en rust zacht, hanoi.

Gesloten