LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tristar, Sachsen of Rempp

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

Wie is er bekend met Tristar?
Zij komen na Sachsen en Rempp met een betere offerte, staan hoger in de ranking list en voldoen aan al mijn eisen. De frontjes zijn zowel binnen als buiten mooi strak en in hoogglans gespoten. Het enige minpuntje zijn de zijkanten. Deze zijn niet mooi strak maar volgens Tristar zijn ze hiermee bezig en wordt dit beter. Waarom staan ze hoger in de ranking list? Wat is er kwalitatief beter dan bv Sachsen of Rempp?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wat is er kwalitatief beter dan bv Sachsen of Rempp?
Ook hier speelt de kwaliteitsvergelijking een mindere rol, de verschillen zijn klein. Tristar heeft hoogstwaarschijnlijk meer maatwerkmogelijkheden en komt van Nederlandse bodem; Bladel (hogere productiekosten). Terwijl Rempp diep in het Schwarzwald ligt en Sachsen in voormalig Oost-Duitsland.

Voor een Chauvinist is de keuze snel voor een Tristar gemaakt.
Persoonlijk zou ik bij de keuze voor Acryl voor een Sachsen gaan bij Lak zou Tristar de beste partij kunnen zijn.

Succes......

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door maxx »

Ok, hier kan ik ook weer even meepraten.

We leveren Sachsen en Rempp en zijn er goed over te spreken.

Het verschil in prijs tussen Rempp en Sachsen zou groter moeten zijn. Hoewel, Rempp heeft een voordelig hoogglans gelakt (mangolia en wit) front wat ook nog eens een voorraadartikel is. Snel leverbaar en alle maatvariaties zijn eenvoudig te realiseren.

Rempp maakt alles op maat, zowel kasten als laden. Sachsen past ook veel aan maar past geen laden aan in breedte. Beiden gebruiken ze Grass ladesystemen. Rempp past Salice scharnieren met inwendige demping toe, Sachsen gebruikt het nieuwste Blum scharnier met inwendige demping.

Hoewel Rempp in het Zwarte Woud gevestigd is, merk je daar als klant weinig van. Leveringen zijn compleet en snel. De laatste hoogglans gelakte keuken kon in 5 weken geleverd worden (ook met hoogteaanpassingen)

Dat Rempp weinig ervaring heeft op de Ned. markt is geen probleem gebleken. Al onze wensen zijn in notime gerealiseerd en standaard in het assortiment geworden. De Ned. agent heeft zich hier voor ingezet. Mooi detail van Rempp: de plinten wordt geleverd met ingefreesde, metalen hoekprofieltjes. Strak om te zien!

De leveringen van Sachsen zijn ook lekker snel en compleet. De prijzen zijn zonder meer goed te noemen. Sachsen heeft een hoogglans lakfront wat afgewerkt wordt als een acryl-front. Mooi strak front en zeker betaalbaar. Ik verbaas me vaak over de mogelijkkheden van Sachsen.

Volgens mij gebruikt Tristar nog steeds de 30kg korfladen van Blum. Dit is voor grote laden gewoonweg te weinig, moet echt 50kg (of zelfs 65kg) zijn. Binnenzijde deur in hoogglans is ook niet zaligmakend vanwege de kwetsbaarheid: pannetje tegen de deur bij het sluiten en de kras is daar... Wel erg leuk klassiek programma.

Puntje van aandacht: Sachsen heeft geen "normale" verticale greeplijst. Zij werken met passtukken tussen de hoge kasten. Dat ziet er gewoonweg anders uit dan wat andere merken doen. Overleg dit met de keukenwinkel. Het staat in het verkoopboek.

Bij Rempp heb je bij greeploos design 2 varianten (bij hoge kasten). Ze leveren de "normale" metalen greeplijsten in alle kleuren van de regenboog. Daarnaast werken ze ook met de passtukken tussen de kasten maar schuinen dat de voorzijden van de kasten af op 45 graden. Ziet er ook gelikt uit.

Kortom..... beide merken zijn goed.....Sachsen zou iets voordeliger moeten zijn.....Kijk goed welk greepprofiel bij de hoge kasten wordt toegepast....


MVG

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

Kijk, dit zijn reakties waar ik wat aan heb! Heel vervelend dat ik alledrie de keukens niet in het echt kan bewonderen en dus van een frontje af moet gaan. Tja wat betreft de beschadiging aan de binnenkant bij een gelakte deur.... goed dat je mij daar op wijst.... Ik heb overigens weinig deuren dus zoveel zie je nu ook weer niet van die hoogglans frontachterkant. Zal nog even informeren naar die 30 kilo laden. Bedankt voor de tip.

Dat van die bijzondere verticale greeplijst bij Sachsen wist ik niet maar ik weet wel wat je bedoeld. Die vind ik echt niet mooi. En iets anders kan niet begrijp ik??? En dat terwijl ik zo duidelijk aan de verkoper heb aangegeven dat ik absoluut geen passtukjes wil.....Wat bedoel je met een hoogglans lakfront wat afgewerkt wordt als een acryl-front? Ik dacht dat het hoogglans acryllak betrof maar dit zijn 2 verschillend fronten? Er bestaat een hoogglans en een acryl front?

Rempp had ik in gedachten alweer opzij gezet omdat zij toch een passtukje gebruiken onder de magnetron. Dat van die plinten klinkt wel weer erg mooi. Jammer is dat ze als wit Ral 9010 gebruiken en niet iets witter hebben. Dat kan bij de andere twee weer wel. En ze zijn op dit moment net even te duur.

stofzuigertje

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Caro 60

als je MAXX een persoonlijk bericht stuurde want ik vermoed dat jij ze wel kan laten zien?
Als je de offertes mee neemt is het niet uitgesloten dat....

Mag officieel niet maar regels zijn om te overtreden, anders heeft de Politie geen werk meer....

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

jij werkt bij de Politie en bezorgt je collega's op deze manier werk? :wink: Bedankt voor de tip!

stofzuigertje

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De laatste regel gaat over dit forum en hun regels...
en de Politie is een grapje...

maar op PB drukken en iets sturen mag wel.
Hij mag geen adres of reclame plaatsen dus Maxx heeft daarom dat onderaan staan en ik niet meer...

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

hohoho ik begreep je eerste berichtje helemaal hoor! Nogmaals bedankt voor de tip

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wat bedoel je met een hoogglans lakfront wat afgewerkt wordt als een acryl-front?
Sachsen greeploos model Pisa en Padua.

Hoogglans gelakt MDF front rondom afgewerkt met glasoptiek ABS rand.

@maxx, gaat lekker met de nieuwe merken he!? thanks zo wordt ik ook weer wat wijzer, collegiale groeten zelfstandigste.

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

Wat lijkt het mij heerlijk om in de keukenhandel te zitten en precies te weten wat er allemaal te koop is. Als ik ergens binnenkom moet ik maar afwachten wat ze mij laten zien. Pisa en Pedua? Nooit van gehoord. Ik heb een offerte voor Bari? Een brochure van Sachsen heb ik ook niet gekregen. Natuurlijk kun je niet vanalles in je showroom hebbben maar een klant wil toch weten wat ie koopt?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De Bari is eenzelfde front als eerstgenoemde echter is de randafwerking in ABS in dezelfde kleur als het front (bij eerdergenoemde was dat glasoptiek)

Omschrijving van de Bari: Model uit de greeploze lijn van Sachsen. Hoogglans gelakt MDF front rondom afgewerkt met een ABS band in dezelfde kleur als het front.

In principe zou dit een voordeliger front moeten zijn als een Rempp of een Tristar hoogglans gelakt.

Wij plaatsen zelden de vertikale greeplijst (enkel met koel/vriescombinatie), bij inbouwapparatuur waarvan het front zichtbaar is zetten wij een rvs greep op de deur welke meeloopt in de lijn van de apparaten, bij Sachsen greep EG285.
Is tip om aan verkoper te melden :wink:

folder is niet nodig: www.sachsenkuechen.de

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door maxx »

@maxx, gaat lekker met de nieuwe merken he!? thanks zo wordt ik ook weer wat wijzer, collegiale groeten zelfstandigste.
Ja, eindelijk weer een lekker pakket om mee te werken. Sachsen, Rempp en Composit hebben me uit de put getrokken die Format achterliet. Daarbij krijgen we binnenkort een 4e merk erbij waar ik ook erg blij van wordt.

Hou dat Composit ook in de gaten.... wat een kunstwerkjes.


@ Caro60,

Rempp levert iedere kast zoals JIJ wilt. Altijd lekker als een verkoper tekort schiet in zijn kennis. Passtukje boven apparatuur...... echt niet dus. Daarbij zijn de kosten vanwege het aanpassen van de kast laag te noemen.

Daarbij kan Rempp lakwerk leveren in iedere NCS- en Ralkleur dus ook RAL 9016 spier en spierwit, ook dat had de verkoper je kunnen melden.

Jammer dat je de folder van Sachsen niet hebt gekregen, dat had veel duidelijk gemaakt.

MVG

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

[quote="zelfstandigste"]
Wij plaatsen zelden de vertikale greeplijst (enkel met koel/vriescombinatie), bij inbouwapparatuur waarvan het front zichtbaar is zetten wij een rvs greep op de deur welke meeloopt in de lijn van de apparaten, bij Sachsen greep EG285.
Is tip om aan verkoper te melden :wink:

Eindelijk een Sachsen in het echt kunnen bewonderen. Mooie keuken maar ik vind de passtukken bij de verticale greeplijst een minpunt. Misschien dat de door u hierboven genoemde greep de oplossing is. Voldoet deze wel bij een koelkast van 122 cm aangezien u aangeeft bij een koel/vriescominatie wel een verticale greeplijst te gebruiken.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Voldoet deze wel bij een koelkast van 122 cm
Jaja bij een koelkast van 122 cm zou ik JUIST deze greep gebruiken.

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

[quote="maxx"]
Volgens mij gebruikt Tristar nog steeds de 30kg korfladen van Blum. Dit is voor grote laden gewoonweg te weinig, moet echt 50kg (of zelfs 65kg) zijn.


Ik heb dit nagevraagd maar vanaf 100 cm zijn de laden belastbaar tot 50 kg. Verder gebruiken zij geen passtukken bij de verticale greep. Voor wat betreft de nieuwste Blum deurdempers, daar heeft de verkoper nog geen zekerheid over maar die wil ik er zeker in want dopjes op de korpus zijn niet fraai. Ik ga maar eens een afspraak bij mij thuis met ze maken om te kijken of we eruit kunnen komen qua prijs.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door maxx »

vanaf 100 cm zijn de laden belastbaar tot 50 kg

Pannen- en voorraadladen vanaf 60cm zouden dit al minimaal moeten hebben. Anders heeft de demping geen enkele zin. Laat de vekoper de lade maar vullen met wat gewicht en zie hoe de lade niet meer afremt.

Deurdemper lijkt me tegenwoordig toch standaard-uitrusting. Blum heeft al het scharnier met inwendige demping. Sachsen gebruikt dit scharnier al enige tijd.

De binnenkant in net zo belangrijk als de buitenkant.

MVG

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

Maxx
Mijn laden worden 100 cm dus dat voldoet. Ze hebben wel een deurdemper maar dat zijn die zielige dopjes. Ik wil er in elk geval een inwendige deurdemping op.

Binnenkant is zeker net zo belangrijk als de buitenkant. Ook daar probeer goed op te letten bij het vergelijken. Ben er al weken mee bezig. Ik snap de mensen niet die zomaar een winkel binnenstappen en meteen vinden wat ze willen.

Sachsen vond ik, op die grepen na, ook erg mooi en Remmp ook (mooi gespoten) maar ja.... moet ook aan mijn portemonnee denken.

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door Caro60 »

Het heeft even geduurd maar ik ben er uit. Het is TriStar geworden. Over 8 weken wordt de keuken geplaatst en dan laat ik zeker even weten hoe alles geworden is.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door mje »

Fijn dan komen we met zijn allen jouw keuken inwijden...noem maar een datum :roll:

bigvarken
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2010 00:25

Re: Tristar, Sachsen of Rempp

Ongelezen bericht door bigvarken »

Gezellie, maar voor het forum lijkt het mij zinvoller dat ik er hier ook wat over meld. Daar hebben anderen dan weer wat aan.
Je hoort nog wanneer!

Gesloten