LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schüller C2 of Tristar Poseidon

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Strobalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 08:16

Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Strobalen »

We zijn druk op zoek naar een nieuwe keuken. We hebben drie offertes laten maken. Één offerte is nu al afgevallen door de werkwijze van de verkoper. Dit was een winkel van de Mandemakersgroep. De andere twee keukenzaken gaan door naar de tweede ronde.

De eerste zaak bied ons een Schüller C2 Modena (lak) aan. In deze keuken zit Hettich hang en sluitwerk. AEG koelvriescombi

Afbeelding

De tweede zaak bied ons een Tristar Poseidon (lak) keuken aan met Blum hang en sluitwerk. Siemens koelvriescombi

Afbeelding

Tussen de twee keukens zit €1000,- prijsverschil.

Wat is de verstandigste keuze. De keukens zijn verder het zelfde qua opzet en uitvoering.

Alvast bedankt voor de reacties

p.s. de fotos is alleen voor het idee wat voor uitvoering keuken het is, het is niet de opstelling die we hebben gekozen.
Laatst gewijzigd door Strobalen op 08 mei 2010 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door legoleek »

Over de Poseidon kan ik niet veel meer vertellen dat het tot twee keer aan toe een beroerde film is over een boot die zinkt.

Als jou verkoper heeft verteld en laten zien dat de schuller C2 Hettich hang en sluitwerk en lade's heeft. heb je GEEN schuller C2 gezien. Schuller gebruikt BLUM !

1000 euro is natuurlijk best een verschil, maar wat waarschijnlijk de killer. Buiten het bovenstaande over het schuller verhaal. Welke van de 2 heeft de beste papieren: betaling na plaatsing, eigen montagedienst, enz. maar ook, waar heb je een "goed gevoel"

Strobalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 08:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Strobalen »

Als ik jou zo begrijp is de Schüller keuken dus op papier de betere. Wat voor ervaring heb je met Tristar dan dat dit een slechte film is over een zinkend schip.

Wat mij wel werd verteld is dat de Schüller keuken een folie zijwand en onderzijde heeft en de Tristar een gelakte zijkant en onderzijde.

De voorwaarden qua plaatsing en betaling etc zijn hetzelfde

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Caro60 »

[quote="Strobalen"]Als ik jou zo begrijp is de Schüller keuken dus op papier de betere. Wat voor ervaring heb je met Tristar dan dat dit een slechte film is over een zinkend schip.

Poseidon is een film uit 2006 over een gelijknamig schip dat zinkt door een enorme vloedgolf, een zogenaamde monstergolf.

M.a.w. over TriStar/Poseidon kan Legoland je niet veel vertellen. Dus ook niet of het een beter of slechtere keuken is.

Strobalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 08:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Strobalen »

:lol: oke, verkeerd begrepen dus! :lol: Misschien dat iemand anders er wel iets over kan zeggen!

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Caro60 »

Nee, dan ik met mijn "Legoland". De persoon heet "Legoleek". Sorry hoor!!!

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door legoleek »

2006 en 1972 (the poseidon adventure) voor als je keukens kijken beu bent.

Schuller (C2-3-Next125-Nextline) is voor ons een gedegen firma, die nauwelijks manco's heeft, op tijd en correct levert en niet moeilijk doet over reclamaties.
over gelakte zijkanten euh....heb ik eerlijk gezegd niet goed gelezen in het verkoopboek om de simpele reden, ik ben meer in to Leicht en Eggersmann.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Bij de tristar heb je een compleet gelakte keuken dus fronten en zichtzijden, bij de schuller alleen gelakte fronten en een standaard kunstof korpus.
Daar onderscheid de tristar zich dus wezelijk.
Verder heb ik persoonlijk en denk dat de meesten dat zullen onderschrijven, veel liever siemens apparatuur dan aeg.

Beide merken hebben verder een goede naam, Tristar van nederlandse bodem, de andere uit germany.

Als de prijzen elkaar niet meer dan een paar honderd euro zouden ontlopen, zou ik voor de compleet gelakte keuken met siemens gaan.


Veel wijsheid.

Mvg Kuchegirl

Strobalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 08:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Strobalen »

Dat zegt ons gevoel ook op dit moment om voor de Tristar keuken te gaan. Dit te meer ook omdat deze keuken geheel lak is. Dit is iets wat wij graag willen. Het gevoel verder bij de twee zaken was hetzelfde. We werden nergens toe gedwongen en hebben bij beide een gedetailleerde offerte mee gekregen.

Uit deze bleek trouwens wel dat de goedkoopste offerte nog wel duurder gaat worden omdat er nog wat dingen op missen.

We gaan naar beide nog voor een twee gesprek en maken dan een keuze.

Strobalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 08:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Strobalen »

Bij beide zaken een tweede gesprek gehad. De keuze is er niet makkelijker op geworden. De prijzen liggen nagenoeg gelijk. Beide keukens zijn nu in lak en met siemens apparatuur.

Ik loop nu een beetje vast het zijn beide goede aanbiedingen en de zaken zijn wat mij betreft net zo goed.

Iemand nog een idee over beide merken?

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Caro60 »

Heb je gelet op de deurdemping bij TriStar? Ik zag vandaag een TriStar keuken met Blum scharnieren maar deze scharnier was zonder demping. De demping zat in een klein dopje ergens op de korpus. Heb er geen verstand van maar mij leek dit een oud systeem. En weet jij hoe het zit met de belasting van de laden? Mij werd door Maxx verteld dat deze slechts 30 kg is. Als dit klopt zijn Schuller C2 en TriStar misschien kwalitatief niet met elkaar te vergelijken. Ben deze twee zaken zelf ook aan het uitzoeken omdat TriStar op dit moment voor mij het beste aanbod heeft.

Strobalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 08:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Strobalen »

Tristar was inderdaad met een dopje (blumotion) standaard maar ze zijn ook te krijgen met demping in de scharnieren, deze hebben wij in de offerte zitten. Bedankt voor de tip van de laden. Had ik idd ook al ergens gelezen vandaag. Voor de rest zijn de offertes aan elkaar gewaagd.

Moeilijke keuze dus.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Verkoop zelf geen Tristar en ook geen Schuller, wat ik ervan hoor is dat de Tristar 6 x gelakt is en de Schuller 3 x.

Maybe heb je daar nog wat aan.

Mvg Kuchegirl

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door legoleek »

6 keer lakken tov 3 keer lakken ? heeft schuller dan betere verf ? :wink:

schuller heeft tegenwoordig de zijkanten van de korven met glas

en ach als het dan toch allemaal niks of nauwelijks wat uitmaakt, uiteindelijk bepaald de monteur of de keuken een goede keuken wordt. Stellen, afhangen, passtukjes recht of net wel een paar graden scheef scheef zagen.
Tijd is onderschikt aan montage dwz. liever twee dagen (of meer afhankelijk van de complexheid) voor montage dan in 1 dag een keukentje stampen. (ik huiver ook altijd bij de leus "uw keuken in 1 dag geplaatst" )

motto: beter een goed geplaatste bagger keuken dan een in 1 dag gestampte "kwaliteits" keuken

Strobalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 08:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door Strobalen »

De keuze is eindelijk gevallen. We hebben gekozen voor de Tristar keuken. Dit omdat deze keuken het meest aan onze wensen voldeed. De gehele keuken is uitgevoerd in lak. Daarmee bedoel ik dus de fronten, zijwanden, plinten, onderzijde bovenkast. Verder was de offerte van de Tristar keuken completer dan de offerte voor de Schuller keuken.

We krijgen er Blum hang en sluitwerk in met een geintergreerde demper in de scharnieren, ladegelijders geschikt voor 80 kilo en een mooie houten carrousel.

Voor de rest gaf de keukezaak waar we hem hebben gekocht (I-Kook Steenwijk) ons een beter gevoel dan de zaak die ons de Schuller keuken (Superkeukens) aan bood. Echter zijn we bij beide zaken erg goed en netjes geholpen. In tegenstelling tot Nieuwenhuis keukens waar we ook zijn geweest. Al zouden ze me daar dezelfde keuken voor 2000 euro minder aanbieden zou ik hem daar nog niet kopen.

Ik hoop dat het vervolg net zo positief wordt als de start! Maar dat zien we of een dikke 15 weken. We moeten eerst nog verbouwen en daarna kan de keuken worden ingemeten.

stofzuigertje

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

AEG is overgenomen door Electrolux / Zanussi groep ....
Siemens is beter merk dus goede keuze...

Over deze keukens heb ik geen ervaring.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Schüller C2 of Tristar Poseidon

Ongelezen bericht door legoleek »

Damn :x gister gemist op RTL nogwa... Poseidon....

Gesloten