LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Stunter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2010 10:48

Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door Stunter »

Beste lezers
Samen met mijn vriendin ben ik bezig met een nieuwe keuken voor ons nieuwbouw huis dat volgend jaar april klaar moet zijn.
Heb al heel wat keukenzaken gezien en hier op het forum al een hoop gelezen en geleerd.

Ik heb de volgende vragen.

We zijn erg gecharmeerd van de Nextline NL502 deze heeft mooie ronding aan de zijkant van de kasten (foto).
Is er nog een ander merk keuken die deze rondingen ook in het assortiment heeft zitten ?
Afbeelding

De apparatuur ben ik aardig uit wat ik wil behalve de afzuigkap.
Wat ik graag wil is een afzuigkap van 120cm breed en rand afzuiging. Wie weten merken die erg stil zijn?

Hoeveel maanden van te voren zou jij de keuken bestellen ? Dit omdat er veel geroepen word volgend jaar is de prijs weer 5% duurder.

Alvast bedankt
Stunter

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door Caro60 »

Itho schijnt goede en stille afzuigkappen te hebben

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door legoleek »

andere merken zou ik zo 123 niet weten, die in het zelfde prijs klasse zitten die het ook hebben.

Wat je bestelling betreft. (zoals wij het doen, vind ik, zouden meer het moeten doen)
Wij noemen dit een keuken op afroep. De klant tekent voor akkoord, met de clausule dat hij tot moment van afroepen mag wijzigen (kleur, materiaal whatever en we plussen en minnen gewoon) aanbetaling doen wij niet aan. Een handtekening volstaat. 8 weken voor dat de keuken nodig is (of naargelang de productie tijd) roepen we de klant terug in de winkel om zijn keuzes nog eens door te nemen. Hij krijgt zonder meerprijs altijd de nieuwste versie van het gekozen apparaat.(auw dat deed zeer bij ons toen BSH en Miele over ging op nieuwe lijnen, maar afspraak was afspraak).
Waarom doen we dit ?, die prijsverhoging neem ik dan maar voor lief. in dit geval is het beter zo verkocht dan niet verkocht.

Als een verkoper zegt dat je dan nu ook moet betalen om dat hij hem nu dan ook moet bestellen, dan is dat l.l koek, ze gaan echt geen keuken een jaar in het magazijn opslaan.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door helpendhandje »

De keukenexperts mogen me misschien neermeppen :wink: maar heb alles van Siemens maar de afzuigschouw heel bewust van Itho (wel maar een zielig dingetje van 90 cm :lol: ) maar die is hardstikke rustig zelfs op de hardste stand (dacht in het begin dat-ie uit stond op de hoogste stand :mrgreen: )
Randafzuiging, dus niet tegen roosters aankijken, halogeenverlichting ein, ook handig en mooi en af en toe het verborgen rooster in de vaatwasser.
Supermooi, plat ding, of ze ook één met afgeronde hoeken hebben weet ik als leek niet maar is een supergoede kap, megastrak en zuigt als de neten (klinkt een beetje lomp maar bedoel het netjes :wink: )
Dus zeg ik., als gebruiker (ook niet geheel onbelangrijk met mijn gevoelige geurtjesneus) Itho
Zijn designgevallen zat van allerlei designers maar, zijn die ook goed?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Pfff, Siematic heeft toch een dergelijk front met afrondingen? Ik ken een (grijs) geribbeld front in ieder geval, greeploos ook waarbij de wangen/stollen/steunwanden een ronding hebben. Enkel een flauwere ronding dan bovenstaande Next.

Stunter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2010 10:48

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door Stunter »

Bedankt voor al julie reacties.

Ik ga zeker naar Itho kijken en hopelijk ergens goed luisteren naar het geluid.

Legoleek bedankt voor je reactie betreft kopen. Zoals jij beschrijft zal denk alleen bij de betere zaken gebeuren. Ik hou dit zeker in gedachte.

Ik heb bij Siematic geen keuken gevonden met afgeronde hoeken.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door legoleek »

als je ergens naar een Itho wilt luisteren, probeer dat bij mensen thuis. Als je in een keuken zaak gaat luisteren is het niet geheel reeel omdat die kappen niet zijn aangesloten op een systeem. Vaak staan de opstellingen ook nog tegen een holle houten wand die ook mee kan resoneren.

Overigens de meeste klachten worden veroorzaakt doordat het lucht kanaal niet in orde is. (verstopt, niet de juiste afmeting, te veel bochten enz.)

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ah, ik heb 'm. De Siematic 6006. Maar komt niet heel erg in de buurt, mijn fout/inbeelding.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door brenda229 »

Wij hebben ook Itho afzuiger.
mijn man wilde niks anders. (vind ik prima als ik de rest mocht uitkiezen hahah).
maar zonder gekheid, mijn man is interieurbouwer geweest en veel keukens gemaakt en geplaatst. Hij zweer bij Itho, kwaliteit, goede afzuiging en weinig klachten.

Stunter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2010 10:48

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door Stunter »

Bedankt voor jullie verdere gegevens. Zal zeker naar itho kijken.

Heb de laatste dagen 2 maal mijn droom keuken laten uitreken. Een next NL502. Alle twee de dealers verteld dat ik richtprijs wil voor de aanschaf van deze keuken voor in mijn nieuwbouw huis. En de mogelijkheid heb te kunnen schrappen om de prijs naar beneden bij te stellen.

Bij alle 2 de dealers zeer prettig ontvangen en geholpen. Alle 2 met goede ideeën en opmerkingen. Maar als het dan over de totaal prijs gaat dan word het in eens een heel ander spel

Eerste dealer komt met een bruto prijs van 40.000 en dat word al snel 29.000. Het kan nog zaken maar 25.000 maar dan zal ik toch ook wel de apparatuur moeten veranderen.

Tweede dealer komt met een compleet uit gespecificeerde 5 pagina offerte met alleen netto prijzen. Totaal prijs 22.000. :shock:

Iedereen mag zijn eigen conclusie trekken maar nadat ik die offerte kreeg van 22.000 was de eerste manier van zaken doen toch wel een echte afknapper. Dus advies is toch ga rond kijken bij verschillende dealers met exact dezelfde lay-out en apparaten.

Kreeg bij alle 2 de dealers het advies voor de afzuigkap is te kijken naar een berbel. Zijn julie er bekend mee ?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door legoleek »

Yep, Berbel is helemaal top, hebben niet zo'n uitgebreid assortiment of top gestileerde kappen, maar het is gewoon kwaliteit.
kijk op berbel.de

risto
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:32

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door risto »

Je kan ook kijken naar composit als je ronde zijkanten wil.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door maxx »

Aha, een man met smaak :D


Composit Melograno...........daar wordt ik stil van. De agent zei al dat het mooi zou zijn maar dit had ik niet verwacht. Klassiek greeploos. Heb de folder al in handen nu snel de foto's op mijn website.

O, ja ook met afgeronde stollenwanden en werkbladen.

MVG

marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

Re: Keuken met rondingen aan de zijkant van de kasten

Ongelezen bericht door marole45 »

Ik heb zelf een berbel 120 cm blockline thuis hangen(recirculatie) Ik zou echt niet meer anders willen. Kost inderdaad een paar centen maar dat is wel aan het materiaal te zien (familie verklaarde mij eerst voor gek, maar ben wel de enige met een afzuigkap die je in de hoogste stand nauwelijks hoort). Als je ze ooit kapot krijgt ben je een knappe jongen. (zijn ook online te koop voor een redelijke prijs)

Gesloten