LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbouwafzuigkap Prosolo?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tica
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2009 12:20

Inbouwafzuigkap Prosolo?

Ongelezen bericht door Tica »

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij advies kunnen geven. Wij staan aan de vooravond van het kopen van een nieuwe keuken. Nu hebben we een hele mooie keuken en offerte gekregen uit Duitsland en ik ben nu even alle referenties aan het lezen. Ik kan alleen niet veel referenties vinden over de afzuigkap. In onze offerte staat een Prosolo PA 03082RZ afzuigkap, maar wie heeft meer informatie voor ons over deze kap?

Het koken zal voor een raam plaatsvinden daarom willen we graag een plafondunit. Welke is dan een goede keus? Op zich hebben we 27cm tot de ramen beginnen en dit is dan deels tussen de balken van de eerste verdieping door. Een verlaagd plafond is mogelijk, maar het liefst zo weinig mogelijk. Wie kan ons informatie over de prosolo geven? En zijn er ook nog alternatieven?

Ik hoop dat iemand ons advies kan geven.
Alvast bedankt.

brabant4life
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:46

Re: Inbouwafzuigkap Prosolo?

Ongelezen bericht door brabant4life »

namens alle duitsers hartstikke bedankt dat je onze economie wilt stimuleren. ik hoop dat er meer nederlanders dit willen doen zodat wij beter uit de recessie komen dan jullie! winnen we toch nog ergens mee (wk)

brabant4life
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:46

Re: Inbouwafzuigkap Prosolo?

Ongelezen bericht door brabant4life »

enne er zijn natuurlijk ook hele mooie duitse sites waar je dit soort vragen op kan stellen. bv. www.ikwilallesinduitslandkopen.de

Tica
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2009 12:20

Re: Inbouwafzuigkap Prosolo?

Ongelezen bericht door Tica »

Ben je een beetje gefrustreerd?

Ik heb nog helemaal niks gekocht in Duitsland, maar heb wel daar spullen gezien die ik mooi vind. Ik hoop die hier in Nederland ook te kunnen vinden, maar tot op heden is dat nog niet gelukt en dan gaat het met name om het composieten blad dat we mooi vinden. Hier waren we opslag verliefd op en willen we in ieder geval. De rest zijn we flexibel in...

Dus mocht je een echte tip hebben dan hoor ik het graag.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Inbouwafzuigkap Prosolo?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik heb nog helemaal niks gekocht in Duitsland, maar heb wel daar spullen gezien die ik mooi vind. Ik hoop die hier in Nederland ook te kunnen vinden, maar tot op heden is dat nog niet gelukt en dan gaat het met name om het composieten blad dat we mooi vinden. Hier waren we opslag verliefd op en willen we in ieder geval. De rest zijn we flexibel in...
Ik dacht dat het om de afzuiger ging? Zie niks in de topicstart over composiet....
(wel over Duitsland.......)
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij advies kunnen geven. Wij staan aan de vooravond van het kopen van een nieuwe keuken. Nu hebben we een hele mooie keuken en offerte gekregen uit Duitsland en ik ben nu even alle referenties aan het lezen. Ik kan alleen niet veel referenties vinden over de afzuigkap. In onze offerte staat een Prosolo PA 03082RZ afzuigkap, maar wie heeft meer informatie voor ons over deze kap?
Het koken zal voor een raam plaatsvinden daarom willen we graag een plafondunit. Welke is dan een goede keus? Op zich hebben we 27cm tot de ramen beginnen en dit is dan deels tussen de balken van de eerste verdieping door. Een verlaagd plafond is mogelijk, maar het liefst zo weinig mogelijk. Wie kan ons informatie over de prosolo geven? En zijn er ook nog alternatieven?
Enfin Pro-Solo wordt alleen verkocht in NL bij ABK-innovent...google daar eens op.. succes...

Dergelijke inbouw-units vindt U ook bij ATAG, Itho, WKP (Wave Kitchen Products) , Silverline, Guttmann en ik geloof zelfs nog bij Baumatic.

leandra1975
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2008 21:37

Re: Inbouwafzuigkap Prosolo?

Ongelezen bericht door leandra1975 »

Wij hebben een afzuigkap (inbouwunit met randafzuiging) van ABK. Niet goedkoop, maar wel mooi. Was eerst bang dat afzuiging niet goed zou gaan, maar door de hoge capaciteit van de externe moter van 1030 m3 geen problemen. Enkel schoonmaken is wat lastig.

Kim20
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 okt 2010 12:53

Re: Inbouwafzuigkap Prosolo?

Ongelezen bericht door Kim20 »

leandra1975 schreef:Wij hebben een afzuigkap (inbouwunit met randafzuiging) van ABK. Niet goedkoop, maar wel mooi. Was eerst bang dat afzuiging niet goed zou gaan, maar door de hoge capaciteit van de externe moter van 1030 m3 geen problemen. Enkel schoonmaken is wat lastig.
Waarom is het schoonmaken lastiger?

leandra1975
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2008 21:37

Re: Inbouwafzuigkap Prosolo?

Ongelezen bericht door leandra1975 »

De kap (althans het binnenste deel waar ook de spotjes in zitten) kan max 20 cm naar beneden gekanteld worden. Aan een kant blijft de kap dan hangen/scharnieren aan de unit in het plafond. Aan de andere kant houden twee staaldraaden de kap op zijn plaats zodat de kap niet helemaal naar beneden komt te hangen. Schoonmaken gaat lastig omdat je bij het deel dat aan de bovenkant blijft hangen moeilijk bij komt. De unit hangt bij ons op ca 245 cm hoog.

Wij hebben wat schoonmaakdoekjes gekocht bij Miele, en die maken alles perfect schoon. Behoudens dit ongemak ivm schoonmaken nog steeds tevreden. Wij maken `m ca 1x per 6 tot 8 weken schoon omdat wij ook veel koken met de stoomoven ipv met koken op de kookplaat. Als je er iedere dag biefstuk onder gaat bakken dan moet je vaker schoonmaken :o :o

Gesloten