LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
tjeerdzwart
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:46

Welke vaatwasser

Ongelezen bericht door tjeerdzwart »

Ik ben aan het kijken naar een vaatwasser en twijfel nu tussen de Siemens SN66T092EU en de Miele g 5880 sc vi

Weet iemand het grote verschil tussen deze 2 en welke ik beter kan kiezen.

Tjeerd

stofzuigertje

Re: Welke vaatwasser

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wel prijsverschil en ik zou de goedkoopste nemen die nauwelijks anders is wat levensduur tenzij je de bestek lade wilt in plaats van bakje, dit is goed voor verguld bestek zodat het niet krast.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Welke vaatwasser

Ongelezen bericht door brenda229 »

alle2 prima!
ik heb zelf die van siemens, erg tevreden, maar vind miele ook altijd erg goede produkten hebben (maar ik vond voor de vaatwasser in verhouding teveel geld).
2 vriendinnen hebben miele vaatwassers en zijn erg tevreden!

nooitmeerinderij
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 17:20

Re: Welke vaatwasser

Ongelezen bericht door nooitmeerinderij »

Miele, er is geen betere zeggen ze he ;). Maar persoonlijk zou ik eerst op sites als kieskeurig.nl kijken alvorens mijn keuze te maken!

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Welke vaatwasser

Ongelezen bericht door ice1982 »

stofzuigertje schreef:Wel prijsverschil en ik zou de goedkoopste nemen die nauwelijks anders is wat levensduur tenzij je de bestek lade wilt in plaats van bakje, dit is goed voor verguld bestek zodat het niet krast.
Stofzuigertje, flikker nou toch eens op met je ondeskundigheid en je domme adviezen elke keer, ontzettende pannekoek die je er bent! Geweldig advies van je, om voor de Miele te kiezen wanneer je een besteklade wenst ipv een bakje...

Heel jammer alleen dat de Siemens ook is uitgerust met een dergelijke besteklade.... Als je dan ergens niets van afweet, google dan op zijn minst de typenummers ipv hier wederom een nutteloze en ondoordachte reactie neer te zetten!

Wat betreft de keuze tussen deze 2 vaatwassers: Het zijn 2 modellen die erg goed vergelijkbaar zijn. Persoonlijk heb ik meer met Siemens, de besteklade is iets anders van vorm (V-vorm) waardoor er eventueel zelfs iets grotere dingen op gelegd kunnen worden. Ook vind ik de afwerking van de Siemens net iets mooier. (al is dit niet het belangrijkste uiteraard)

Wij hebben in onze showroom 2 vaatwassers zelf in gebruik, een model van Neff (gelijk aan Siemens) en een Miele. Het zijn beide wel wat eenvoudigere modellen dan de 2 door jou hier besproken. Qua wasresultaat doet het niets onder voor elkaar.

Wellicht een klein puntje om rekening mee te houden is de garantie. Ik weet niet of het alleen om een vaatwasser gaat, of dat je meerdere apparaten aan gaat schaffen? Bij Siemens is het zo dat je bij 4 apparaten of meer, 5 jaar volledige garantie krijgt. Bij Miele is dit niet het geval. Indien je langer garantie wenst dat de standaard 2 jaar, dien je dit bij te kopen. De bedragen weet ik niet exact uit mijn hoofd, maar ik meen dat dat 95 euro kost voor 5jaar, en 159 euro voor 10 jaar.

Suc6 met de keuze!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Welke vaatwasser

Ongelezen bericht door Shine »

@ice:
ook u loopt wat uit uw nek te bazelen.
Indien je langer garantie wenst dat de standaard 2 jaar, dien je dit bij te kopen. De bedragen weet ik niet exact uit mijn hoofd, maar ik meen dat dat 95 euro kost voor 5jaar, en 159 euro voor 10 jaar.
Ik adviseer u de garantieperiode en hetgeen waar de klant recht op heeft nog maar eens even goed en beter te lezen.
Garantie bijkopen is in 9 van de 10 gevallen klinkklare onzin. Dit valt onder de noemer: de consument onnodig geld aftroggelen.

Zie:
Extra garantie bijkopen?
- http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... e_bijkopen

Uw rechten in de garantieperiode
- http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... tieperiode

Van een -af-wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.

De wettelijke garantieperiode in Europa
- http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _in_Europa

tjeerdzwart
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:46

Re: Welke vaatwasser

Ongelezen bericht door tjeerdzwart »

Iedereen bedankt voor de reactie's.

Ben er nog niet helemaal uit,
qua advies prijs ligt het elkaar niet ver uit de buurt.
Klopt het dat siemens veel meer marge op de advies prijs?
Zie op internet dat het soms wel 55% kan schelen.

Swinters
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2008 10:07

Re: Welke vaatwasser

Ongelezen bericht door Swinters »

Hallo,
In ons vorige huis hadden we een Siemens, maar die is tot 2 maal toe gerepareerd omdat het hele binnenwerk verstopt zat. Dit gebeurde ondanks dat we de borden altijd netjes even afnamen, zodat vet e.d. zo min mogelijk in de vaatwasser terecht kon komen. De monteur gaf aan dat dat wel vaker voorkwam en ook internetfora staan hier vol mee (zowel voor Siemens als Bosch modellen). Toen wij verhuisden kwam er dus zeker geen Siemens vaatwasser meer. We hebben nu een Miele en die bevalt een stuk beter. Naast de extra hete stand (75 graden) zijn ook de bakken dieper waardoor er meer in past.

Gesloten