LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door dia »

Toen mijn schoonzus haar huis kocht vond ze de keuken niet mooi,hup naar de ikea voor een niuewe keuken.Keuken gekocht laten plaatsen door plaatsingbedrijf door ikea aangegeven.
Nu drie jaar later wordt de keuken echt lelijk.Kastjes waartussen je plots spleten ziet.De frontjes waar stukken van los komen.
Nee kies niet voor een ikea keuken.
Wij hebben onze keuken besteld bij een keukenzaak en wij komen maar iets duurder uit.Deze keukenzaak betaat al 26 jaar en weten echt wel met wat ze bezig zijn.
Ik rijd al jaren met skoda tot grote tevredenheid maar de skoda die we nu hebben de yeti kost ook 26.000 euro.Maar liever een aangeklede skoda dan een kale volkswagen!

O ja ik ben een verkoopster,maar niet van keukens of meubelen.Ik weet wel dat stofzuigertje bij ikea werkt dus echt onbevooroordeeld zal hij wel niet zijn.

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door graanvaarder »

O ja ik ben een verkoopster,maar niet van keukens of meubelen.Ik weet wel dat stofzuigertje bij ikea werkt dus echt onbevooroordeeld zal hij wel niet zijn.
Voorbarige conclusie, wat hij wel heeft zijn webwinkels volgens zijn schrijven.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door pfffff »

[quote][/Ikea geeft 25 jaar garantie op de keukensquote]

Vertel eens Donna, waar geven ze precies garantie op ? Goed de voorwaarden lezen :P

Nies
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:28

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door Nies »

bij ons is de keuken een ramp
in sept 2009 had de keuken er helemaal in moeten zitten. We hadden er ook voor gekozen om de keuken vanuit IKEA te laten monteren.
veel problemen met het montagebedrijf, slechte stucadoor vanuit montagebedrijf stucwerk moest daardoor nog een keer (dubbele kosten, ja ik ben zo dom geweest om te betalen), deuken in de afzuigkap, verkeerd ingemeten werkblad, krassen, lekkende aansluiting naar de vaatwasser, te groot gat naar buiten geboord voor de afzuiging etc.
Na een advocaatje van onszelf en het onderzoeksteam van IKEA kregen we nieuwe onderdelen, nieuwe afzuigkap en een nieuw montageteam.
Weer diverse kapotte en kromme onderdelen, dit ligt dus echt aan de kwaliteit van IKEA.
En nu meer dan een jaar later is het paneel van de vaatwasser gaan kromtrekken, daardoor sluit de deur niet meer goed en ontsnapt er stoom tijdens het wassen. resultaat. uitgezet werkblad, en kastdeurtjes ernaast krom en uitgezet.
deze IKEA keuken heeft ons zoveel vrije dagen, stress en ellende gekost en meer dan een jaar later zijn we er nog niet klaar mee. (we hebben in de tussentijd een onkostenvergoeding gehad van 500 euro)
de mail naar IKEA is alweer verstuurd met foto's. ben benieuwd naar de reactie.

dit hebben ze al binnen een jaar moeten vervangen:
-werkblad;
-afzuigkap;
-deurtjes hoekkast (zijn nu ook weer krom)
- Deurtje gootsteenkast;
- hele gootsteenkastje na lekkage;
- de kast voor de koelkast is vergoed;

Deze onderdelen moeten nu vervangen worden:
paneel vaatwasser;
2 kastdeurtjes;
werkblad.
Leuk zoveel jaar garantie op je keuken, maar ik wil niet al die jaren bezig zijn met de garantie.......we zullen wel gewoon pech hebben.........toch raad ik iedereen een IKEA keuken af.

risto
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:32

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door risto »

15 jaar geleden zou je je schamen om bij ikea een keuken te kopen

matthijsboef
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:13
Contacteer:

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door matthijsboef »

Ik ben ook bij Ikea geweest voor ik een keuken ging kopen. Ik ben werktuigbouwer van oorsprong en kijk puur vanuit dat oogpunt naar de spullen. Wat mij opviel is dat bijvoorbeeld van die pannen zwenk platen van vreselijk slechte kwaliteit zijn, constructief gezien, maar dat er weer prima scharnieren en lade systemen opzitten.

Ik heb uiteindelijk wat anders gekocht omdat ik een wat ruimer budget had en ik iets anders gewoon mooier vond maar ben wel van mening dat je een goede prijs kwaliteit verhouding hebt bij Ikea en dat je er zeker van bent dat je niet genaaid wordt zoals bij 75 procent van de keukenzaken in Nederland wel wordt.

Voor het plaatsen moet je gewoon een beetje geluk hebben dat je geen floeper over de vloer krijgt als je dit niet zelf doet.

matthijsboef
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:13
Contacteer:

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door matthijsboef »

Nies schreef:snipperde snip het afraden
Bij posters die nog maar 1 keer gepost hebben krijg ik altijd ontzettend het gevoel dat het stiekem een keukenboer is die werkzaam is bij de stropdassen target ketens...

Hoeft natuurlijk niet he ;)

Nies
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:28

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door Nies »

heb eindelijk weer bericht van IKEA na 2 maanden weer bellen en mailen.

degene van de klantenservice is met haar team in onderhandeling om de koop te ontbinden :?

ben ik nou echt de enige waar alles mis gaat met de IKEA keuken of zijn er nou meer mensen met kromme deurtjes, kapotte draaischijf van de hoekkast, uitgezet werkblad noem maar op.

grentyr
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:35

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door grentyr »

Ikea maakt keukens onder in de markt, als je dat zoekt zit je goed.

ieskorp
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2010 19:05

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door ieskorp »

Ook wij hebben een Ikea keuken, massief hout (kun je zelf in iedere kleur verven en latere beschadigingen eenvoudig herstellen). Zelf geplaatst, moet iedere doe-het zelver kunnen, wel even wat tijd uittrekken om alles in elkaar te zetten. Apparatuur en kraan niet van Ikea maar elders gekocht (o.a. boretti)
Ik zal nooit en te nimmer meer naar een keuken-speciaalzaak gaan omdat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat je daar gewoon opgelicht wordt. Kortingen van meer dan 150%. Waarom niet gewoon een vaste verkoopprijs noemen, wel zo eerlijk, transparant en vergelijkbaar.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Ieskorp,

Als je verder zoekt dan de meubelboulevards dan zal een wereld voor je open gaan. Er zijn echt wel keukenwinkels die normale prijzen offreren, je moet gewoon goed zoeken.

Zelf je deurtjes schilderen..... zal wel een prachtig resultaat geven.

MVG

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

uborson schreef:Ik vind Ikea persoonlijk zooitje ongergeld.
Na montage zijn er altijd wel spullen die niet meegeleverd zijn of die retour gestuurd moeten worden.

Tevens is de kwaliteitsverhouding met andere keukens veel lager.

Goedkoop = duurkoop in dit geval.

Bovedien betaal je vaak met montage voor een IKEA keuken meer.
Dit ivm arbeids uren, die nodig zijn de kasten die in dozen geleverd worden, in elkaar te zetten.
Is dit jouw ervaring of praat je zoals velen anderen na die dit zogenaamd meegemaakt hebben? Mijn huis staat zo'n beetje vol met IKEA spul (en dat van veel familie ook), en ik ben nog nooit onderdelen tekort gekomen.

hdevries
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:00

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door hdevries »


Als je verder zoekt dan de meubelboulevards dan zal een wereld voor je open gaan. Er zijn echt wel keukenwinkels die normale prijzen offreren, je moet gewoon goed zoeken.
Mijn ervaring is niet alleen goed zoeken! Maar goed voorbereiden. Ik ben me nu aan het orienteren en kwam dit laatst tegen via wonen on line: http://www.keukenwijs.nl. Ik heb het gedownload en het heeft me goed geholpen bij de voorbereiding. Ik kreeg zelfs een gratis consult bij het advies.

Succes en groet Hille

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door Rebellian »

Ook hier een tevreden Ikea klant, uiteraard zijn er kwalitatief betere producten te vinden in meubel en keukenland maar kan mij niet vinden in mensen die roepen dat het troep is.

Het prijsverschil bij Ikea geeft veelal de kwaliteit aan, dus een tafel van 10,00 EUR is niet vergelijkbaar in kwaliteit met die van 200,00 EUR dit is ook zo met boekenkasten, bedden etc.. Je krijgt waar je voor betaald.

Ik heb zelf mijn keuken van Ikea niet geplaatst, dat heeft de vorige bewoner gedaan. Gebruik hem nu 3jr en nog geen klachten. Verschil tussen andere keukens is wel dat de Ikea keukens bijna niet te stellen zijn, muren moeten dus 100% recht zijn, vloeren 100% gelijk. En ze sluiten direct aan op de muur, dus je moet je stopcontacten achter de plint monteren, niet achter de kastjes.

Als je hiermee rekening houdt is er met de Ikea weinig mis maar niet dezelfde uitstraling als een keuken van de keukenzaak. Al heb je daar zelf ook veel mee te maken (kwaliteit van plaatsen bijvoorbeeld).

Gesloten