LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Wij zijn nu een tijdje bezig om een Hacker Systemat keuken uit te kiezen, maar de ondernemer die ons dat goede gevoel gaf en waar we ons meteen prettig behandeld voelden, die zijn zijn we helaas nog steeds niet tegengekomen. Prijsopgaven die keer op keer fouten bevatten, kunststof opgeven ipv gelakte elementen, posten weglaten om kennelijk de prijs te drukken, meeruitvoeringen verkeerd opnemen of gewoon weglaten. Uiteindelijk een prijsopgave gekregen van een zelfstandige keukenleverancier uit het Zuiden overeenkomstig onderstaande keuken. Onze ervaringen met Duitsland (Gronau) zijn minder positief na een bezoek. Prijzen gelijk of hoger dan in NL en er wordt direct een eindprijs gegeven, terwijl het niet duidelijk is wat er gerekend wordt voor bv. de montage vd keuken (verdisconteerd in keukenprijs).

Kan iemand van dit forum aangeven of onderstaande offerte reëel is?
Häcker AV SYSTEMAT AV 4030 greeploos gelakt
Meeruitvoering Metro Glas en demping op scharnieren
Kleur front oudwit hoogglans lak
Greepuitvoering RVS greeploos
Materiaal plint RVS 19cm (totaal 650cm)

1x UP57261 Onderkast passtuk in frontuitvoering
1x NV50 Achterwandbekleding, uitvoering KU2 (kunststof 2 oudwit glans)
1x D607220 Frontmeubeldeur t.b.v. volledig integreerbare vaatwasser
1x US507240 Onderkast met uittrekbaar frame met uitneembare afvalemmers 2x17L
1x UE1207223 Hoekonderkast, 2 planken
2x U1007248 Onderkast, 2 uittrekladen en 1 binnenlade
2x MB10056 Bestekindeling hout Beuken
1x UK1007262 Kookonderkast met 2 uittrekladen
1x W2563215 Zijwandafdekpaneel voor hoge kast (eenzijdig hoogglans gelakt oudwit HG) 25mm
3x GL6021527 Hoge ombouwkast t.b.v. inbouwapparatuur
1x HP5215 Hoog passtuk in frontuitvoering

Werkblad
Silestonewerkblad, kleur Gris Expo, 4cm hoog, 70cm diep, totaal 530 cm blad en 1 blad achter kookplaat

Apparatuur
Miele vaatwasser
ATAG RVS Solo gaskookplaat
Miele koelkast en vrieskast
Bosch Combimagnetron
Bosch Solo Multifunctionele oven
Itho Afzuigkap 120cm

prijsopgave (kasten, werkblad, apparatuur en levering/montage): 16.700,-
Laatst gewijzigd door Tessa_2 op 03 feb 2011 14:47, 3 keer totaal gewijzigd.

Meerkerk
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2010 12:45

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Meerkerk »

Lijkt me een redelijke prijs, apparatuur weegt zwaar in de prijsopgave, maar 8500-9000 Euro lijkt me een redelijke schatting. Werkblad 2800-3000 en kasten zo'n 5400. Wellicht kun je nog iets zakken, maar zeker niet veel. Als je met je lijst langs een leverancier gaat en je laat het ter plekke invullen en je tekent meteen, dan hoeft hij er niet al teveel verkoopkosten aan te hebben en kun je wellicht een goed deal sluiten, maar let wel goed op dat de levering/montage en service er dan niet bij inschieten. Kijk dus vooral naar het totaalplaatje en niet alleen op de prijs onderaan het contract. Een keuken 100% in 1x opleveren lukt zelden.

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Waarom is het werkblad naar verhouding zo duur? Lijkt me dat composiet goedkoper is dan een natuurproduct zoals graniet.

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door wini25 »

Er vallen mij even een aantal dingen op in de offerte. Zo heb je 3 hoge inbouwkasten, maar je hebt maar 2 koelkasten en 2 inbouwovens. Is de derde toevallig een tikfout of wordt dit een servieskast?

Met betrekking tot het werkblad kan ik kort maar krachtig zijn. Graniet is inderdaad een natuurproduct en heeft een lang voortraject, maar uiteindelijk hoeft het in de fabriek enkel nog maar gezaagd te worden. Bij composiet moet het werkblad nog in de fabriek helemaal gestort te worden waarna het gezaagd kan worden. Uiteindelijk is composiet dus even arbeidsintensief als graniet. Composiet is in de regel altijd wel iets goedkoper, maar de gegeven prijs zal zeker niet veel meer afwijken. Je moet ook even rekening houden met het feit dat het werkblad verdiept is door de verkoper. Standaard is een werkblad een stuk goedkoper tot en met 65 cm diep. Daarboven wordt het al een flinke meerprijs. Wat is de reden voor het 68 cm diepe werkblad? Vonden jullie dit mooi?

Het kan natuurlijk geen kwaad om eens bij een andere keukenboer een andere offerte op te vragen. Maak een kopie van de bestaande offerte en ga eens kijken wat hij kan betekenen. Hiervoor hoef je niet aan tafel te zitten lijkt mij, aangezien hij aan de hand van de bestaande tekening en berekening ook zelf prima aan de slag kan.

Veel succes met de keuze!

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Volgorde is als volgt: 1 hoge kast met koelkast, 1 hoge kast met ovens en vervolgens 1 hoge kast met vrieskast.
Dus als we kiezen voor een werkbald van 65cm i.p.v. 68cm, dan hoeven we geen opslag te betalen. Weet je hoeveel dat ongeveer zal schelen, want de leveranciers waar wij geweest zijn, hebben ons daar niet op geattendeerd.

ajdj
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2009 12:09

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door ajdj »

Let op de hoogte van de inbouw van de ovens.

Is het een gemakkelijke werkhoogte?
Kan je gemakkelijk iets toevoegen of gemakkelijk de hete schotel er uit pakken?

'k Heb geen idee hoe je ze wilt gebruiken maar een vriendin van mij viel het tegen.

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

conventionele oven boven de combimagnetron. Oven heeft deur openend naar links dus een makkelijke werkhoogte.

Zijn er nog experts (Loesje, Maxx, Kulta... die een toetsing kunnen doen van de prijslijst hierboven?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Tessa2,

Volgens mij zijn Loes en Kulta met pensioen.... en hoewel ik nog 30 jaar te gaan heb ben ik er ook aan toe :D

Ik kan je niet helpen met Hacker..... misschien Zelfstandigste

MVG

Meerkerk
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2010 12:45

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Meerkerk »

Loesje en Kulta met pensioen? Alweer? :lol:

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Keuken inmiddels aangekocht bij een prima keukenleverancier uit het Oosten. Keuken wordt in januari geleverd en gemonteerd, dus we kunnen nog niet alle ervaringen delen, maar het is prettig werken met deze leverancier totnutoe. Prijs is zeer correct en de communicatie over verder verloop (offerte, details uitwerken, contract, laatste puntjes, afspraken levering en montage, alternatieven voor bepaalde zaken, service en betaling) verloopt helemaal naar wens.

Aangezien een aantal mensen hier al om hebben gevraagd, stuur even een PB als je geïnteresseerd bent in de naam van deze keukenleverancier (provincie Gelderland).

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Keuken is afgelopen dagen geplaatst en SUPER! Alle afspraken nagekomen, monteur vriendelijk en vakkundig de keuken geïnstalleerd. Geen enkel minpuntje, behalve dat er een oven een week later komt omdat Bosch pas in de tweede week van januari ging produceren/ leveren.
De keuken staat geweldig en wij zijn ontzettend tevreden met het resultaat!! Nogmaals, ik ga hier niet volop reclame maken om dan vervolgens verweten te worden dat ik op een of andere manier verbonden met deze keukenzaak. Wij zijn zeer tevreden klanten van dit keukencentrum en als er mensen het adres willen, stuur dan even een PB!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Berichten als deze, daar kan ik blij van worden :D Toch een opsteker voor de gehele keukenbranche dat er zaken zijn die laten zien hoe het ook kan !

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Tessa_2,

Gefeliciteerd, je mag van mij best die naam noemen, ere wie ere toekomt. Je pakt het discreet aan, ik hoop alleen dat je emailbox nu niet vastloopt met al die PB-tjes :lol:

Mooi dat je in NL bent geslaagd. Opstekertje zou ik zeggen!

MVG

Tag2
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2010 20:50

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tag2 »

idd leuk dat er ook es positieve berichten komen, als wij onze systemat/art keuken hebben dan laten wij ook de afloop weten ;-). Zitten nu nog in de offerte fase.

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Leuk al die reacties! Kennelijk lezen we te weinig leuke en prettige berichtjes over keukenland. Ik wil de naam best noemen na de reactie van leden als Zelfstandigste en Maxx, maar onder vermelding dat er zeker meer van dit soort zelfstandige bedrijven in Nederland op zo'n prettige wijze zullen werken. Ook wil ik Kulta (helaas met pensioen) heel erg bedanken voor zijn hulp en advies via dit forum.
Wij zijn heel prettig ontvangen en geholpen door Remko Lubbers van keukencentrum De Graafschap, een familiebedrijf uit Aalten en één van de oudste dealers van Häcker keukens.

Tag2
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2010 20:50

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door Tag2 »

we want (kitchen) pictures!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tevreden kopers van Keuken Hacker Systemat

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Tessa2,

Als iemand zijn best heeft gedaan en je daarbij waar voor je geld hebt gegeven dan is een beloning op zijn plaats. Niks mis mee om dan die naam te noemen, vooral als het lekker uit de buurt is :wink: .

MVG

Gesloten