LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tulp of Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jasper293
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2010 11:41

Tulp of Systemat

Ongelezen bericht door Jasper293 »

Gaarne wat ervaringen om te helpen mijn keus te bepalen:

Ik heb 2 offertes liggen (Tulp en Grando-Systemat) voor ongeveer dezelfde prijs (13k). Beide met laminaat fronten en RVS blad met ingelaste spoelbak. De vraag is welke keuken is beter?
Blum geleiders zijn beter, maar systemat corpus is dikker en persing hoger, dus voor beide valt wat te zeggen. RVS blad komt vlg mij bij beide van ABK. Apparatuur is Siemens/Bosch dus dat is vrijwel hetzelfde.
Hieronder een tabel met een vergelijking, die niet goed wordt weergegeven:

tulp systemat
front(laminaat): 18mm 18mm
persing: 680 700
geleiders: blum hettich
capaciteit: 65kg 70kg
corpusdikte: 16mm? 19mm?
maatw: ja nee
garantietermijn: ?? ??


Alvast bedankt!

ps: beide keukenboeren zeggen dat de tijd van hoog inzetten en grote kortingen is afgelopen. ze prijzen nu direct scherp. Is dit zo?

Jasper

Jasper293
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2010 11:41

Re: Tulp of Systemat

Ongelezen bericht door Jasper293 »

Voor de geinteresseerden, hier een plaatje van de keuken waar het om gaat.
De volgende apparaten:
- koel/vries combinatie (Siemens/Bosch)
- afwasmachine (Siemens/Bosch)
- externe motor voor afzuigkap
- hans grohe kraan
- 3*inbouwspot met dimmer

Kasten (laminaat eiken of teak):
- 2*60 lades
- 3*90 lades
- 3*60 boven
- 1*spoelkast/afval
- 1*front voor afwas
- 1*hoge kast voor koel/vries
- Zijkanten afgewerkt

Blad:
- 2cm dik RVS met naadloos ingelaste spoelbak (ABK)

Niet ingebrepen:
- Fornuis
- Afzuigkap

Dit kookklaar voor ongeveer 13.000 eur (Tulp of Systemat). Hoeveel kan daar nog van af en wat is beter?

(helaas lukt het niets plaatje toe te voegen....)

Dank,
Jasper

westeringetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2010 16:00

Re: Tulp of Systemat

Ongelezen bericht door westeringetje »

Sowieso Systemat, zeer tevreden over de kwaliteit, maar ook over de service die ik heb ervaren toen het ventilatiesysteem er uit knalde.

Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Re: Tulp of Systemat

Ongelezen bericht door Skypo »

Duidelijk Systemat.

greenzend
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:52

Re: Tulp of Systemat

Ongelezen bericht door greenzend »

Ik heb nog geen ervaring met beide merken, maar zit mij nu enige tijd in te lezen op keukens. Oorspronkelijk hebben wij ons gericht op een siematic keuken, maar ivm budget zijn we naar gelijkwaardige merken op zoek gegaan en zijn daarmee op zowel systemat als nextline uitgekomen (mede ivm de leverbare kleuren).

Hierbij ben ik ook af en toe tulp tegengekomen en meende dat dit merk beduidend minder is dan systemat. systemat schijnt vergelijkbaar te zijn met siematic qua kwaliteit en luxe. Lees anders ook even ranking the kitchens door op:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=68055

Suc6 met het kiezen, ik weet inmiddels dat dit lastig kan zijn (probeer al weken een keus te maken).

Wim010
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2010 12:32

Re: Tulp of Systemat

Ongelezen bericht door Wim010 »

Ik heb een keuken bij Tulp keukens gekocht dit jaar. De 1e prijs die zij maakten was Euro15.400,00 Uiteindelijk naar 6x over en weer handelen heb ik hem mee kunnen nemen voor Euro 10.000,00

Mijn zwager boden ze de keuken aan nabij de Euro 11.000,00 en nam hem mee voor Euro 7.800,00. Dus ik geloof niet zo in het scherp aanbieden.

Verder ben ik niet te spreken over de service van Tulp keukens. Dit was voor mij direct de laatste keer.

Jasper293
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2010 11:41

Re: Tulp of Systemat

Ongelezen bericht door Jasper293 »

Dank voor de antwoorden. Systemat wint dus van Tulp (hoewel Blum geleiders winnen van Hettich vlg mij).

Ik heb de offerte laten checken door Keukenloods. Zij komen aanzinelijk goedkoper uit de bus, heeft iemand daar ervaring mee? Welk merk kast gebruiken zij?

Groeten,
Jasper

Gesloten