LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] graniet achterwand

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
tweety-78
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2011 10:55

graniet achterwand

Ongelezen bericht door tweety-78 »

Beste forumleden,

Voor mijn keuken ben ik op zoek naar een graniet achterwand (angola black). Het gaat om een blad van 280 cm breed en 50 cm hoog. Ik wil hier geen naad in, dus het moet uit 1 stuk geplaatst worden.

Ik heb met enkele keukenzaken gesproken en de meningen zijn verdeeld. De ene geeft aan dit te kunnen leveren, maar er zijn zaken die aangeven een achterwand van 280 cm uit 1 stuk niet te kunnen leveren. Dit zou productie technisch niet mogelijk zijn.

Wie kan mij helpen? Graag uw reactie.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: graniet achterwand

Ongelezen bericht door tennis »

Mijn achterwand is 2,30 aan een stuk, maar 2,80 zou ook moeten gaan !
Misschien kan je hier eens na vraag doen:

http://www.keukenbladenwinkel.nl/granie ... nblad.html


http://www.budgetgraniet.nl/keukenblad.html

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: graniet achterwand

Ongelezen bericht door legoleek »

misschien heel simpel gedacht hoor, als de 1 het wel kan/wil leveren en en ander niet (om wat voor reden ook) dan bestel je hem toch bij diegene die het wel kan.

280 moet overigens geen probleem zijn hoor.

kijk anders eerst eens op http://www.centrumnatuursteen.nlvan daar uit kun je een steenbewerker vinden in je regio

tweety-78
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2011 10:55

Re: graniet achterwand

Ongelezen bericht door tweety-78 »

@ legoleek
het zou inderdaad simpel moeten zijn om dan maar te bestellen bij een keukenzaak die de gewenste maat wel wil en kan leveren. als een andere keukenzaak echter sterk advies geeft om zo'n formaat niet uit 1 stuk te laten plaatsen, ga je toch een beetje twijfelen. uit 1 stuk zou te zwaar zijn voor op het werkblad!? toch bedankt voor de reacties.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: graniet achterwand

Ongelezen bericht door maxx »

uit 1 stuk zou te zwaar zijn voor op het werkblad

:lol: Weet niet of dat ik over bovenstaande info moet lachen of huilen, wat een regelrechte onzin :shock: De verkoper die jullie dit heeft verteld diskwalificeert zich hiermee hopelijk voor een vervolggesprek. Hij blijkt dus niet te worden geremd door enige vorm van basiskennis.

Kunststof stelpoten onder de keuken worden getest op minimaal 250kg per poot! De constructie van een goede kast is zodanig opgebouwd dat de zijwand direct op de stelpoot steunt. Direct op deze zijwand licht het werkblad. Er is dus 1 direct verbinding tussen de vloer en het werkblad. De enige factor die roet in het eten kan gooien is een vloer van slechte kwaliteit.

Maximale lengte van natuursteen kan verschillen per soort maar 280cm is zeker geen uitzondering. Snel de offerte van die kneus weggooien en zoek even verder naar iemand die wel met keukens bezig is ipv handtekeningenjacht.

MVG

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: graniet achterwand

Ongelezen bericht door legoleek »

uit 1 stuk te zwaar voor het werkblad, :lol: :lol:
maar stel dat 1 stuk van 280 cm 100 kilo weegt, dag wegen twee stukken van 140 cm samen toch ook 100 kilo ?

hoef je niet eens keuken-vak-kennis voor te hebben, lagere school zou voldoende moeten zijn: optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen

Gesloten