LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tulp kwaliteit en service

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Wally007
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2011 14:52

Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door Wally007 »

Hallo,

Ook ik ben bezig met een keuken en het ziet ernaar uit dat van de 3 keukenboeren waar we nu een offerte hebben openstaan Tulp het beste uit de bus komt voor wat betreft de mogelijkheden en prijs.
Het ziet er allemaal erg mooi uit.

Het plaatsen zal ik aan een ervaren keukenzetter uitbesteden en gebeurd dus niet door Tulp.
Verder heb ik dus met Tulp alleen te maken met nog maar 2 zaken:

-kwaliteit
-Service

De kwaliteit is volgens mij prima in orde zoals ik de winkel heb kunnen zien en voelen hoewel ik geen keukenkenner ben. Zelf geven ze ook aan dat ze in het middensegment zitten voor wat betreft kwaliteit en dat is wat mij betreft prima.

De service en dan met name na de handtekening is waar ik nog wat twijfels over heb.
Je leest voornamelijk vervelende verhalen of afhandeling van problemen hoewel volgens mij veel van die berichten al van jaren geleden zijn, ten tijde van de doorstart?!

Heeft iemand misschien nog wat recente ervaring mbt de service van Tulp?
Of wellicht tips die ik van te voren duidelijk op papier moet hebben.
Alles is welkom.

Verder vraagt Tulp een aanbetaling. Ben ik dat nou verplicht?
Zoiets moet toch gewoon gaan op wederzijds vertrouwen?
Waarom zou ik van te voren al een deel van mijn verplichting moeten voldoen terwijl de andere partij dat niet doet. Net als dat zij maar moeten afwachten of ik wel kan/wil betalen moet ik maar afwachten of zij wel gaan leveren.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het is niet meer dan logisch dat U een aanbetaling doet. De fabrikant gaat immers een keuken voor U op maat maken die onverkoopbaar is wanneer U uw verplichtingen niet nakomt. Zakendoen op goed vertrouwen gebeurt alleen nog in de dorpen.
Houd wel een bedrag achter de hand totdat de keuken naar tevredenheid is geplaatst. Bespreek dit van te voren met uw keukenboer !

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door 16again »

Het is niet meer dan logisch dat U een aanbetaling doet. De fabrikant......
Je koopt een keuken in een winkel , en niet bij de fabrikant.
Vaak betaalt de winkel de fabrikant pas 30 dagen na levering!

De rammelende CBW aanbetalingsgarantie "dekt" maar 15% van de koopsom, nooit meer dan 15% aanbetalen. De bij het CBW aangesloten keukenwinkel mag zelfs geen grotere aanbetaling vragen.
Houd wel een bedrag achter de hand totdat de keuken naar tevredenheid is geplaatst
Dat gaat hier niet lukken, want plaatsing regelt TS zelf, bij levering zal dus volledig betaald dienen te worden
Laatst gewijzigd door 16again op 01 apr 2011 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Wally007
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2011 14:52

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door Wally007 »

16again schreef:
Houd wel een bedrag achter de hand totdat de keuken naar tevredenheid is geplaatst
Dat gaat hier niet lukken, want plaatsing regelt TS zelf, bij levering zal dus volledig betaald dienen te worden
Ja maar dan dus niet betalen voor een grondige controle heeft plaatsgevonden. :wink:

Maar iemand nog wat recente ervaring mbt de levering en service van Tulp?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door maxx »

Als je de keuken door een zelf ingehuurde monteur laat plaatsen dan kun je in ieder geval niets reclameren. Eventuele transportschades zul je moeilijk kunnen bewijzen omdat de chauffeurs niet de hele keuken gaan uitpakken en de kasten gaan inspecteren.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2...

Wally007
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2011 14:52

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door Wally007 »

Duidelijk verhaal maxx maar het lijkt me een nog slechter idee om het door Tulp te laten installeren. :(

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door pfffff »

bij levering zal dus volledig betaald dienen te worden
Even off topic voor 16 again, via CBW nu SAFE ( FEET ) betaling kan sinds kort via een derdegeldenrekening, dus geen risico meer voor de angstige consument.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door 16again »

Ik kan moeilijk beweren dat SAFE / FEET een slechte regeling is, dit lijkt namelijk heel sterk op iets wat ik bijna 8 jaar geleden hier al riep:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=12227

Mikester
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 10:15

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door Mikester »

Onze Tulp keuken zit er inmiddels bijna een jaar in. Het hele proces van aankoop tot montage verliep voor ons vlekkeloos i.t.t. de diverse berichten op verschillende fora. Wij hadden geen moeilijke keuken (recht model), waardoor het eigenlijk recht-toe-recht-aan werk was, maar het moest wel exact tussen twee muren passen. Aanbetaling van 15% kon overigens verlaagd worden naar eigen gekozen lager bedrag. Na de montage zijn we gebeld of alles naar wens is geweest, maar verder hebben we niets meer van ze vernomen. Op zich hoeft dit ook niet, maar na een aantal maanden heb ik zelfstandig 2 deurtjes moeten rechthangen. Ik weet niet of dit bij de service hoort of niet.

De kwaliteit van het materiaal is tot op heden goed. Hoogglans deurtjes zijn nog steeds onbeschadigd (we zijn voorzichtige mensen zonder kinderen) en het cesarstone composietblad is na een beurt met schuurmiddel ook weer praktisch als nieuw. Tot op heden nog geen spijt van de aankoop gehad.

Mikester
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 10:15

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door Mikester »

Wally007 schreef:
16again schreef:
Houd wel een bedrag achter de hand totdat de keuken naar tevredenheid is geplaatst
Dat gaat hier niet lukken, want plaatsing regelt TS zelf, bij levering zal dus volledig betaald dienen te worden
Ja maar dan dus niet betalen voor een grondige controle heeft plaatsgevonden. :wink:

Maar iemand nog wat recente ervaring mbt de levering en service van Tulp?
Levering was bij ons netjes. Geen kapotte verpakkingen en alles was geleverd. 100% controle uitvoeren op alles lijkt me schier onmogelijk. Alles zit zeer goed verpakt in folie, spanbanden en piepschuim. Ik heb gekozen voor in totaal 3 betalingen: aanbetaling bij bestelling, restantbedrag minus montagekosten door Tulp bij levering van de onderdelen aan de deur (paar dagen voor montage) en als laatste contante betaling van de monteurs die door Tulp waren ingehuurd nadat de keuken voor volle 100% was gecontroleerd. Overigens hebben de monteurs een formulier bij zich waarop je moet aangeven of er kapotte onderdelen etc zijn. Hier moet je voor tekenen voordat ze de deur uit gaan.

belinda550
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:44

Re: Tulp kwaliteit en service

Ongelezen bericht door belinda550 »

Ik heb in 2000 een keuken gekocht bij Tulp. En na een paar jaar liet de folie op de kasten al los en scheurde ook op de hoeken.
Ik heb de indeling van de keuken door een medewerker van tulp laten uittekenen omdat hij een leek zijn op dat gebied. Deze medewerker heeft een kast boven de oven laten plaatsen. De folie van deze kastdeur was al heel snel helemaal los gekomen. Nu ben ik bezig met een offerte om de kastdeuren te laten vervangen.

Gesloten