LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postforming polymeer folie hoogglans keukenkastjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
moona

postforming polymeer folie hoogglans keukenkastjes

Ongelezen bericht door moona »

Goedenavond,

We hebben onlangs een keuken bekeken van het merk Nobilia. De keukenkastjes zijn van polymeer folie hoogglans. Ik vraag mij nu af of dit goed materiaal is, ivm het loslaten van de folie op termijn. Heeft iemand van jullie ervaring met folie?

Hoop snel te horen, want moet snel de knoop doorhakken.

Groetjes
Moona

*.*

Re: postforming polymeer folie hoogglans keukenkastjes

Ongelezen bericht door *.* »

want moet snel de knoop doorhakken
Laat je nergens onder druk zetten. Die aanbieding van vandaag geldt heus morgen ook nog wel.

Om op je vraag terug te komen. Vrijwel alle folies zijn polymeer materiaal. Polymeer is een verzamelnaam voor de kunststof waarvan de folie wordt gemaakt.

Waarschijnlijk bedoel je het model Primo van Nobilia. Deze is bekleed met een dikkere polymeer folie (uitgedrukt in micron) dan een rondom gefoliede deur. De lijmtechnieken van nu zijn een stuk beter dan van 10 jaar terug. Toch blijft folie een materiaal wat los kan laten. Zorg voor hittebescherming links en rechts van ovens. Doe je vaatwasser deur gewoon pas open als het programma is afgelopen.
Dan zul je niet zoveel problemen ondervinden. Gelukkig voor de handel laat de meeste folie met een jaar of 10, 12 los.

Keukenverkopers gebruiken wel het woord polymeerfolie om aan de slechte eigenschappen van folie te ontkomen.

Succes.

moona

Ongelezen bericht door moona »

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat onderhoud van de keuken voor een langer(e) levensduur zorgt. Ik heb de vraag over polymeer folie op dit forum gezet omdat ik een offerte van Nobilia heb liggen met dat folie hoogglans en een van Hacker met kunststof hoogglans en de prijzen incl. apparatuur. Aangezien ik geen idee heb van fabrikanten en materialen, weet ik niet goed waarop ik mijn keuze moet baseren, is het ene materiaal/fabrikant beter dan de ander. Merk Nobilia hoor ik wisselende verhalen over qua kwaliteit en van Hacker heb ik nooit gehoord. M.a.w. doe ik met Nobilia een goede aankoop ?? Hoop dat iemand deze vraag nog wil beantwoorden, want dan heb ik het plaatje compleet.

Groet,

Moona

ajdj

Ongelezen bericht door ajdj »

Er is op dit forum veel over Häcker geschreven.

'k Raad je aan daar ook nog eens naar op zoek te gaan.

Gesloten