LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
stefan.leeuwestein
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2016 19:29
Contacteer:

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door stefan.leeuwestein »

Beste Radar redactie,

Met veel interesse heb ik afgelopen maandag de aflevering bekeken. Alle details wist ik al uit eerdere nieuwsberichten, maar een goede samenvatting is nooit verkeerd. Met name de voorbeeldbrief was erg welkom. Ik heb deze ingezet bij twee van de grote providers waar ik dergelijke abonnementen heb afgesloten. Deze brief is uiteraard direct dinsdag aangetekend verzonden. Nu ben ik mogelijk wat voorbarig, maar mijn cynische ik verwacht geen reactie, ondanks dat er in de brief gesproken wordt van sommeren.

Wat is dan wijsheid in handelen? Welke stappen zouden jullie aanraden? Ik denk dat veel mensen hiermee te maken gaan krijgen. Mogelijk dat er binnenkort in een nieuwe aflevering een update kan komen?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg,

Stefan

stevenjansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2016 14:04

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door stevenjansen »

Er bestaan vergelijkingssites waarbij de prijs van het abonnement en toestel afzonderlijk worden weergegeven, kijk maar eens op vergelijktelecom.nl. [commerciële link door Moderator verwijderd] Op deze manier weet de consument precies waar hij of zij aan toe is, wordt het dan nog steeds als lening gezien?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door Har06 »

Vodafone geeft al jaren de prijzen gesplitst op !!!! je moet erwel naar kijken :mrgreen:

guidovanh
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 aug 2009 19:15

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door guidovanh »

De voorbeeldbrief die ik aan m'n provider kan sturen, bevat een zin waar ik niet helemaal uit kom. Ik heb de keuze uit twee alinea's:
[*] Ik heb het toestel nog in mijn bezit. Het toestel zal ik aan u retourneren als onderdeel van de ongedaanmakingsverplichting.
[*] Ik heb het toestel niet meer in mijn bezit

Als ik de telefoon terug stuur, heb ik (tijdelijk) geen toestel meer om mee te bellen en gebeld te worden. Dus ik wil dit toestel niet retourneren. De eerste alinea is dus niet op mij van toepassing.
Het toestel is nog wel degelijk in mijn bezit. Tevens kan de provider zien dat ik bel/gebeld word/internet gebruik op dit toestel. De tweede alinea is dus ook niet op mij van toepassing.

Is de brief nog rechtsgeldig als ik ervan maak:
Ik heb het toestel nog in mijn bezit en ga ermee akkoord dat u, in overleg met mij over de hoogte hiervan, de hierboven gevorderde bedragen verminderd met de restwaarde van het toestel.

(los van het feit dat die zin taalkundig niet juist is; voorstel Ik heb het toestel nog in mijn bezit en ga ermee akkoord dat u, in overleg met mij de restwaarde bepaalt, mij hiervan op de hoogte stelt en na mijn akkoord de hierboven gevorderde bedragen verminderd met de restwaarde van het toestel.)

Graag hoor ik jullie reactie.

Vriendelijke groet,
Guido

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door Har06 »

guidovhe, is dit een toestel ouder dan 2 jaar met een doorlopend en niet aangepast abo kosten ??

welke provider?, bijvoorbeeld bij Vodafone kun je de laatste jaren de kosten van het toestel p/mnd voor het afsluiten van de abo lezen, weer een luchtballon gecreëerd door een consumenten programma en advocaten . Succes ermee

guidovanh
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 aug 2009 19:15

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door guidovanh »

Har06 schreef:guidovhe, is dit een toestel ouder dan 2 jaar met een doorlopend en niet aangepast abo kosten ??
Het abonnement is na 2 jaar omgezet in een sim-only, dus ik betaal nu niets meer voor het toestel, maar wel in de twee jaar dat ik een abonnement had PLUS toestel.
welke provider?
KPN

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door Har06 »

MichielFRL schreef:Wat ik mis in dit verhaal is dat het toestel vaak niet gratis is en er bijbetaald moet worden.
Of deze deals ook in aanmerking komen staat nergens.
er is geen deal : KPN is in gesprek met een advocaten consortium .

ts heeft het toestel 2 jaar afbetaald, heeft nu een ander goedkoper abo en wil over de voorgaande 2 jaar geld terug !!!!! in wat voor een wereld raken we verzeild :lol:

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door Willem-J »

Ga ik nu denken dat iedereen die een abonnement met toestel heeft, verwacht al het betaalde geld terug te krijgen.
Hoelang hij het al heeft maakt niet uit.
Met andere woorden, al het geld dat de provider ooit ontvangen/verdient heeft moet hij terug betalen.
Zeg het gerust als ik ernaast zit.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door thecure »

vandaag antwoord terug van vodafone, dat de uitspraak van de hoge raad over een specifiek geval ging, en niet voor iedereen geld.
geklets natuurlijk.
Consumentenclaim gaat ze dagvaarden, en terecht. Ik ga mij daar maar bij aansluiten.

zico
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2007 15:38

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door zico »

Onze gegevens opgevraagd met de voorbeeldbrief van Radar bij Telfort 2 weken geleden en vandaag een reactie.

"Uit onze gegevens is gebleken dat u klant bent geweest bij Telfort vanaf 2005 tot april 2016.
Het is helaas enkel mogelijk om een kopie van het contract tot 6 maanden na de orderdatum van uw abonnement. Hierdoor is het niet mogelijk om een kopie van het contract naar u toe te sturen. Uw heeft wel de mogelijkheid om een kopie van uw facturen tot 30 maanden terug op te vragen."

Oke, ze geven het dus niet, wat nu te doen en mogen ze dit zomaar?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

zico schreef:Oke, ze geven het dus niet, wat nu te doen en mogen ze dit zomaar?
ze zouden de gegevens 5 jaar moeten bewaren dacht ik. In principe mag u vanuit de wet omtrent persoonsgegevens wel opvragen bij hen wat zij over u hebben opgeslagen.

Contracten heeft u natuurlijk ook gekregen bij het aangaan van de contracten, dus die zou u al in uw bezit moeten hebben, wellicht niet bewaard, maar deze hebben ze u als het goed is al eens verstrekt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement

Ongelezen bericht door Har06 »

guidovanh schreef:
Har06 schreef:guidovhe, is dit een toestel ouder dan 2 jaar met een doorlopend en niet aangepast abo kosten ??
Het abonnement is na 2 jaar omgezet in een sim-only, dus ik betaal nu niets meer voor het toestel, maar wel in de twee jaar dat ik een abonnement had PLUS toestel.

Ohhhhh geld terug voor een afbetaald toestelletje !!!!!!! moet niet gekker worden
welke provider?
KPN
KPN dan kun je fluiten naar eventuele centjes, misschien € 6,09 :lol:

Gesloten