LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeterente

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Boeterente

Ongelezen bericht door Har06 »

kweenie schreef:Tsja, zo gaan die bureaus te werk. Zoek iets waar heel veel mensen mee te maken hebben en waar veel geld mee gemoeid is en kijk of er ergens een strohalm is waaraan mensen zich kunnen vastklampen. Vervolgens verkondigen dat het onrechtvaardig is en dat iedereen zich voor een paar tientjes kan inschrijven. Met wat hulp van de media zijn er zo een paar duizend mensen die zich inschrijven, waarmee er voldoende geld veiliggesteld is om heel wat uurtjes werk te verrichten. Met nog een flinke bonus dat als ze per ongeluk in het gelijk worden gesteld.

(Wat ze misschien niet eens willen, omdat er dan hoger beroep wordt aangetekend en ze nog veel meer werk moeten verrichten, zonder dat daar direct inkomen tegenover staat...)
Voor alle duidelijkheid !!!! dit bedrijf heeft via Radar gratis reclame mogen maken: :?: :|

ronald.timmermansl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2016 18:57

Re: Boeterente

Ongelezen bericht door ronald.timmermansl »

Ik heb obvion gebeld en die geven gewoon weg aan dat ik niet over kan sluiten met mijn huidige hypotheek.
Voel me echt benadeeld
Wat kan ik hieraan doen?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boeterente

Ongelezen bericht door Moneyman »

ronald.timmermansl schreef:Ik heb obvion gebeld en die geven gewoon weg aan dat ik niet over kan sluiten met mijn huidige hypotheek.
Voel me echt benadeeld
Wat kan ik hieraan doen?
Je zou kunnen beginnen met het vertellen van het hele verhaal, als je tenminste advies wilt.

Marius van Opstal
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2016 09:49

Re: Boeterente

Ongelezen bericht door Marius van Opstal »

Ik ontving zojuist een offerte van de SNS over rentemiddeling van mijn hypotheek.
De boeterente is berekend op basis van de huidige rente van de resterende looptijd (in mijn geval 6 jaar).
Ik begreep uit de uitzending dat de boeterente berekend moet worden o.b.v. dezelfde looptijd als de oorspronkelijke hypotheek, in mijn geval 15 jaar.
Mijn SNS adviseur is het met dat laatste blijkbaar niet eens.
Wat is de juiste berekeningswijze?
Graag advies.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Boeterente

Ongelezen bericht door michieldejong »

Zoals SNS het doet, rekenen met de rente voor een looptijd van het restant van de looptijd, is correct (al zijn er altijd mensen te vinden die dat incorrect vinden).
De partij in de uitzending, oversluitclaim, richt zijn pijlen op twee andere zaken:
  • Er wordt geen rekening gehouden met het deel boetevrij aflossen in de toekomst
  • Als het exacte vergelijkbare rentetarief niet beschikbaar is wordt er een verkeerde gebruikt (verkeerd afgerond)
Zie: https://www.oversluitclaim.nl/claim/

Gesloten