LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forse premiestijging autoverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door Radar »

Premies voor autoverzekeringen schieten omhoog. En dat terwijl ze een aantal jaar geleden steeds goedkoper werden. Wordt de consument nu de dupe van wanbeleid bij de verzekeraar of is er iets anders aan de hand? En mag een verzekeraar zomaar de premie met wel 45 procent verhogen? Maandagavond in Radar

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... rzekering/

Maandag 14 november 2016 in Radar, 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

loosdun
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2013 10:38

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door loosdun »

Vreemd, ik betaal bij Ditzo voor WA plus verzekering € 16,50 vermaand voor mijn Renault Megane. Heb nog niets over verhoging gehoord.

uza
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:24

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door uza »

Centraal Beheer is ook eigenaar van schadeherstelbedrijf Boekhorst in Arnhem.
Reparaties vallen vaak duur uit en de winst gaat naar CB.
Dit deugt toch niet?

Leny Tanis-van Ours
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2016 20:48

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door Leny Tanis-van Ours »

Protecq premie autoverzekering is na verlenging met 50% verhoogd, ongelofelijk!!
Laatst gewijzigd door Leny Tanis-van Ours op 16 nov 2016 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

[quote="ongelofelijk!![/quote]

Ik heb bij Unive gekeken en daar met andere gegevens offerte gevraagd maar die premie is nog gelijk aan dit jaar.
Vermoedelijk moeten we massaal opzeggen en overstappen, maar zittenblijvers zullen wel veel winst opleveren.

WernerBrocken
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2016 13:14
Contacteer:

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door WernerBrocken »

stofzuigertje schreef:[quote="ongelofelijk!!
Ik heb bij Unive gekeken en daar met andere gegevens offerte gevraagd maar die premie is nog gelijk aan dit jaar.
Vermoedelijk moeten we massaal opzeggen en overstappen, maar zittenblijvers zullen wel veel winst opleveren.[/quote]

De snel reageren knop werkt bij dit topic niet, dus dan maar via de quote:

Mijn zoon kreeg vandaag via Verzekeruzelf een mailtje dat zijn autoverzekering van 49 euro per maand naar 173 euro per maand gaat.
Echt waar en met droge ogen! Hoewel het om te huilen is natuurlijk. Volledigheidshalve wel vermelden dat ie helaas wel vorige maand een
kleine aanrijding heeft gehad. Hij is 25 en rijdt sinds zijn 18e schadevrij. Dus een premieverhoging met pakweg 300% lijkt me ondanks de schade
behoorlijk buiten proportioneel. Heb al contact met Verzekeruzelf gehad en daar vinden ze het blijkbaar normaal.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

WernerBrocken schreef:
stofzuigertje schreef:[quote="ongelofelijk!!
Ik heb bij Unive gekeken en daar met andere gegevens offerte gevraagd maar die premie is nog gelijk aan dit jaar.
Vermoedelijk moeten we massaal opzeggen en overstappen, maar zittenblijvers zullen wel veel winst opleveren.
De snel reageren knop werkt bij dit topic niet, dus dan maar via de quote:

Mijn zoon kreeg vandaag via Verzekeruzelf een mailtje dat zijn autoverzekering van 49 euro per maand naar 173 euro per maand gaat.
Echt waar en met droge ogen! Hoewel het om te huilen is natuurlijk. Volledigheidshalve wel vermelden dat ie helaas wel vorige maand een
kleine aanrijding heeft gehad. Hij is 25 en rijdt sinds zijn 18e schadevrij. Dus een premieverhoging met pakweg 300% lijkt me ondanks de schade
behoorlijk buiten proportioneel. Heb al contact met Verzekeruzelf gehad en daar vinden ze het blijkbaar normaal.[/quote]

ik kan ook niet gewoon reageren maar @Werner: vraag of je zoon die schade zelf mag betalen.... scheelt hem heel veel premieverlies bij welke maatschappij dan ook! Het is tenslotte maar een kleine schade!

Zorg&Hoop
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2016 08:03

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door Zorg&Hoop »

:roll: Bij Allianz ben je verplicht een jaar verzekerd overstappen naar een goedkopere verzekering kan en mag niet staat in de voorwaarden. In juni ben ik over gestapt naar Allianz voor Pechhulp was ik verzekerd voor Pech in heel Nederland maar niet voor woonplaats. Toen ik pech kreeg buiten mijn buurt in de zelfde stad kreeg ik geen hulp dus past ik ongeveer in september mijn Pech hulp aan voor geheel Nederland inclusief Woonplaats. Wat doet Allianz mijn pech hulp verzekering loopt niet meer tot juni 2017 maar tot oktober 2017.
[color=#0000FF][/color]

stofzuigertje

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

stofzuigertje schreef:[quote="ongelofelijk!!

Pechhulp is ook bij Unive mogelijk maar ik heb kale WA.
Wel zie ik dat de commerciele die vooral van TV bekend zijn het meeste gestegen zijn.

Maar ook de schade, dan val je terug en kom je hoger maar dan nog is een extreme verhoging mogelijk.
Wel zou ik hopen dat niemand die gaat accepteren en dan mag Tim & Tom de weg kwijt raken.....
Leuke reclame maar zolang er verzekeraars zijn die nog niet verhogen is dat beter als dure reclame.

Juist de grote beurs genoteerde stijgen het hardste en ik ben beslist niet beter dan de Achmea groep rijders!

Ik vind het daarom goed dat ze duurder worden, als Unive klant heet ik U van harte welkom bij deze niet op winst gerichte onderlinge... of een
gelijkwaardige andere onderlinge en breng indien mogelijk gelijk de rest ook onder in pakket voor ondanks de lagere premie nog pakket korting,
dus nog goedkoper dan je uit de online berekening kreeg!

Ja, prijzen oorlog in verzekeringsland, daar zijn ze bij mijn trouwe verzekeraar erg blij mee!

Zorg&Hoop
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2016 08:03

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door Zorg&Hoop »

Zorg&Hoop schreef::roll: Bij Allianz ben je verplicht een jaar verzekerd overstappen naar een goedkopere verzekering kan en mag niet staat in de voorwaarden. In juni ben ik over gestapt naar Allianz voor Pechhulp was ik verzekerd voor Pech in heel Nederland maar niet voor woonplaats. Toen ik pech kreeg buiten mijn buurt in de zelfde stad kreeg ik geen hulp dus past ik ongeveer in september mijn Pech hulp aan voor geheel Nederland inclusief Woonplaats. Wat doet Allianz mijn pech hulp verzekering loopt niet meer tot juni 2017 maar tot oktober 2017.
Allianz Pech hulp heeft wijziging aangebracht bij de oude polis die loopt juni 2017
De nieuwe Polis tot oktober 2017 komt te vervallen

Zorg&Hoop
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2016 08:03

Re: Forse premiestijging autoverzekering

Ongelezen bericht door Zorg&Hoop »

Zorg&Hoop schreef:
Zorg&Hoop schreef::roll: Bij Allianz ben je verplicht een jaar verzekerd overstappen naar een goedkopere verzekering kan en mag niet staat in de voorwaarden. In juni ben ik over gestapt naar Allianz voor Pechhulp was ik verzekerd voor Pech in heel Nederland maar niet voor woonplaats. Toen ik pech kreeg buiten mijn buurt in de zelfde stad kreeg ik geen hulp dus past ik ongeveer in september mijn Pech hulp aan voor geheel Nederland inclusief Woonplaats. Wat doet Allianz mijn pech hulp verzekering loopt niet meer tot juni 2017 maar tot oktober 2017.
Allianz Pech hulp heeft wijziging aangebracht bij de oude polis die loopt juni 2017
De nieuwe Polis tot oktober 2017 komt te vervallen
Wie ook rommelt met verzekeringen is Promovendum
Mijn auto verzkering heb ik gelukkig kunnen oversluiten de overige verzkeringe zal ik ook beeindigen
Ik kreeg bezoek van familie uit het buitenland en ging er iets stuk van mijn koelkast waardoor ik geen ijsblokjes meer had. Promovendum weigerde de schade uit te keren niet van mijn WA en niet vanuit mijn inboedel verzekeringen.
Het rommelt met alle verzekeringen bedreigen met incasso als blijk dat je een paar centjes minder heb betaald

Gesloten