LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tonijn in blik vaak fout gevangen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Tonijn in blik vaak fout gevangen

Ongelezen bericht door Radar »

Om te voorkomen dat tonijn uitsterft, moet de vissoort duurzaam gevangen worden. Fabrikanten zeggen toe schadelijke lokvlotten te bannen, komen ze die belofte wel na?

Maandag 30 januari 2017 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Tonijn in blik vaak fout gevangen

Ongelezen bericht door riddert »

Radar schreef:Om te voorkomen dat tonijn uitsterft, moet de vissoort duurzaam gevangen worden. Fabrikanten zeggen toe schadelijke lokvlotten te bannen, komen ze die belofte wel na?

Maandag 30 januari 2017 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Gezien de titel van het topic komen de fabrikanten die belofte waarschijnlijk niet na.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Tonijn in blik vaak fout gevangen

Ongelezen bericht door beusen »

Radar schreef:Om te voorkomen dat tonijn uitsterft, moet de vissoort duurzaam gevangen worden. Fabrikanten zeggen toe schadelijke lokvlotten te bannen, komen ze die belofte wel na?

Maandag 30 januari 2017 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Als een regering de beloftes niet nakomt, waarom moeten dan de fabrikanten het doen? :wink:

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Tonijn in blik vaak fout gevangen

Ongelezen bericht door absent »

Lijkt me best wel grappig om ingeblikte tonijn te vangen. Hebben ze dan een magneet aan de hengel? Een te sterke elektromagneet zorgt voor gemagnetiseerde krill....Erg slecht voor de EddyWallyvis.... :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tonijn in blik vaak fout gevangen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hmmm, is het doden van dieren (zeker voor consumptie) uberhaupt al niet fout? Net zoiets als diervriendelijk vlees. Die koe of varken heeft wel een pen in z'n hersens geschoten gekregen. Dus prima als je het voor dieren op neemt maar dan moet je het principieel gewoon niet eten. Maar goed, het is altijd makkelijk om een fabrikant de schuld te geven.

PS: ik ben geen fundamentalistische veganist of zo. Ik eet regelmatig vlees en vis.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Tonijn in blik vaak fout gevangen

Ongelezen bericht door beusen »

GJvdZ schreef:Hmmm, is het doden van dieren (zeker voor consumptie) uberhaupt al niet fout? Net zoiets als diervriendelijk vlees. Die koe of varken heeft wel een pen in z'n hersens geschoten gekregen. Dus prima als je het voor dieren op neemt maar dan moet je het principieel gewoon niet eten. Maar goed, het is altijd makkelijk om een fabrikant de schuld te geven.

PS: ik ben geen fundamentalistische veganist of zo. Ik eet regelmatig vlees en vis.

Je hebt natuurlijk een klein beetje gelijk, maar hoe was het in de oertijd, toen worden dieren ook gedood om te eten, alleen nu ga je naar de super om te jagen!

Trouwens er worden de koe of varkens geen pen meer in hun hersens geschoten, dat is verleden tijd.
Misschien nog bij de plaatselijke dorpen, waar een ouderwetse slachter de boeren afwerkt!

Maar hier gaat het om tonijn en morgen om zalm en overmorgen om een anders vissoort.

Gesloten