LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hoge boeterente?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Te hoge boeterente?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

ABN AMRO schreef:De bank zal alle klanten die een vergoeding hebben betaald in deze periode, nog dit jaar per brief informeren. Klanten hoeven zelf niets te doen.
ABN AMRO Webcare
Dat zal dus pas einde van het jaar zijn, deze bank kennende ..... ze waren ook al niet erg vlot om rentemiddeling in gang te zetten.
Het zou ABN 'sieren' als ze de klant voor eind juni bericht geven en voor eind juli uitbetalen.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Te hoge boeterente?

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Goedemorgen JanTinusPlukvet,

Het is natuurlijk niet fijn dat je het zelf gesignaleerd had en hier toen geen gehoor aan gegeven is door ons. De methode die wij hebben gebruikt wijkt op sommige punten af van de leidraad van de AFM. De vergoeding die wij tot nu toe in rekening brachten was volgens de afspraken die wij met onze klanten hebben gemaakt. De berekeningsmethode is nu op bepaalde punten aangescherpt. Onze klanten die teveel hebben betaald zullen wij compenseren. Wij zullen de klanten die dit betreft zelf informeren. Als dit bij jou het geval is, dan word je dus geïnformeerd.

Rot om te lezen dat dit weer extra handelingen en papierwerk met zich meebrengt voor je. Sorry voor dit ongemak. Wij zullen alle vergoedingen voor vervroegde aflossing van de hypotheek en vergoedingen voor tussentijds openbreken van het rentecontract die klanten vanaf die datum aan de bank hebben betaald, opnieuw beoordelen. Waar de berekening ten nadele van de klant afwijkt van de leidraad, zal de bank dit corrigeren en zullen de klanten geld terug ontvangen van de bank. Waar de berekeningen juist waren of ten voordele van de klant afwijkt, zullen de betaalde vergoedingen zal ongewijzigd blijven.

Met vriendelijke groet,

Mw. L. Salama
ABN AMRO Webcare

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Te hoge boeterente?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Een heel lang nietszeggend bla-bla verhaal, zogenaamd servicegericht. U geeft info welke al bekend was.
ABN AMRO schreef:Goedemorgen JanTinusPlukvet,

Rot om te lezen dat dit weer extra handelingen en papierwerk met zich meebrengt voor je. Sorry voor dit ongemak.
U vind dit niet rot en zeker uw organisatie niet. Ik heb nog nooit gehoord dat banken medelijden hadden met iemand. Ook de personen die er werken niet, 'je bent maar een klant, volgende graag!'

Overigens is het niet rot voor mij. het is rot voor iedereen, van elke hypotheekverstrekker, die dit overkomt, dus vele tienduizenden!

dokkum
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2017 15:58

Re: Te hoge boeterente?

Ongelezen bericht door dokkum »

Geld dit verhaal ook voor de 350euro administratiekosten??
11551 euro boeterente betaald aan de Rabo dit jaar Febr.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Te hoge boeterente?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

dokkum schreef:Geld dit verhaal ook voor de 350euro administratiekosten??
11551 euro boeterente betaald aan de Rabo dit jaar Febr.
ik weet niet welk verhaal je bedoeld.
Het is geen boeterente, dus valt niet onder de regelingen waar AFM/Oversluitclaim het over hebben.
Wél kan je de kosten opvoeren bij je belastingaangifte. Bij het stukje van je hypotheek staat een kopje 'overige kosten'. daar heeft mijn belastingadviseur de administratiekosten geplaatst.
Overigens zie ik hier ook een verschil in. Bij ABNAMRO betaalde ik 150.- per leningdeel en kreeg een 'korting' bij het aanpassen van mijn beide leningdelen. Ik hoefde 'maar' € 250.- te betalen.

Gesloten