LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door Radar »

Vandaag (10 april 2017) maakten de Staatsloterij en de stichting Staatsloterijschadeclaim bekend dat ze een akkoord bereikt hebben. Lees meer: https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... en-40-euro

Vanavond praten we hierover verder in de studio.

Maandag 10 april in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

cor.knollenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2017 17:02
Contacteer:

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door cor.knollenburg »

Volksverlakkerij

Ik heb in een veel eerder stadium via mijn eigen Facebook al de kansloosheid om een prijs te winnen in de Staatsloterij aan de kaak gesteld. Ik heb er toen mijn automatisch lotnummer voor iedereen bijgegeven.
Ik heb mijn deelname van vóór het jaar 2000 wel laten voortbestaan, want wie niet waagt ... die niet wint!

Maar welke kans dan om te winnen? We kennen uitgebreid de misleiding als bewezen en toegegeven!

Een eenvoudige rekensom laat zien dat over de periode 2000-2008 negen jaren betrokken zijn, met twaalf trekkingen standaard en 2 aanvullend. Tel op: 110 trekkingen. De ezel 'IK' stootte zich dus al 108 keer meer aan de steen der misleiding dan spreekwoordelijk gebruikelijk.

Nu mag ik me straks verheugen op een 'Gratis Deelname', nadat ik me daartoe heb aangemeld?

HALLO Staatsloterij,
al ruim 25 jaren kent u de weg naar de automatische afschrijving van mijn rekening bij de RABO.
U weet dus precies wie ik ben en waar u mij bereikt en gelet op uw recente mailbericht van 7 april 2017?Zomaar, spontaan mijn deelname aan de trekking van 10 april 2017 bevestigd, knap hoor 'Staatsloterij' en dat met een nummer dat ik al ruim 20 jaren heb en waarvan ik me afvraag of u dat bewust van deelname uitsluit sedert de dag waarop U mij dat verstrekte!

'Staats' - Loterij.
Besmette woordcombinatie, als je niet mag vertrouwen op een namens de 'Staat der Nederlanden' georganiseerde tombola. Maar wat mogen we verwachten, in een land dat haar Volksvertegenwoordigers aan de lopende band met lange neus ziet lopen... Pinokkio waardig!
Een land waarin een Minister President voorop loopt om waarheid, belofte, openheid en eerlijkheid te schofferen waar het hem uitkomt.

'Ik' me melden om gratis een 'peuk uit Eigen Doos' te mogen genieten? Nee Staatsloterij. Nee, Dank U!

Maar waarom hecht U er zo aan, om in dat geval van mij absolute verschoning te verkrijgen?
Geneert U zich dan helemaal niet om met Uw compensatie van niks een eventuele toekomstige rechtsvervolging te voorkomen?
Geeft U hiermee niet aan, dat de hele zaak gewoon stinkt en feitelijk 'Volksverlakkerij' heet?
U gaat gewoon door met uw bedrieglijk spel!

Martin Jaspers
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:25

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

Ik ben al dik tevreden, net 2 gratis loten opgehaald en hoefde er niet eens iets voor te bewijzen. Ik zal best wel een paar keer loten hebben gekocht in de bewuste periode, dus ik ben voldoende gecompenseerd voor de zgn. misleiding. Staatsloterij bedankt, ik ga weer wat vaker meespelen.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door harkja »

De dame aan de telefoon heeft mij een gratis lot beloofd, waarop de hoofdprijs valt op 27 mei a.s. ben zeer tevreden over de Staatsloterij !

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Pas wanneer iemand een vette prijs heeft gewonnen moet er een soort van 'bewijs' geleverd worden ... De bedrieger wordt ècht niet bedrogen!

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door harkja »

hänschen klein schreef:Pas wanneer iemand een vette prijs heeft gewonnen moet er een soort van 'bewijs' geleverd worden ... De bedrieger wordt ècht niet bedrogen!
Tuurlijk wel het is toch de Staatsloterij.

stofzuigertje

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie dit als verdacht, heb ook aangevraagd maar...... ze hebben nu wel mijn mail adres en zo... dus reclame voor alle loterijen na die fusie waarom ik niet meer mee wilde doen!

Gelukkig heb ik een mail adres voor dit soort dubieuze bedrijven die vermoedelijk zo adressen kopen want je bent nu een relatie.
Ik wacht tot juni en ik hoop dat ik ongelijk heb maar vrees dat dit nog een staartje zal krijgen!

apieone
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2011 19:00

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door apieone »

Zojuist heb ik een brief ontvangen van de staatsloterij met een compensatievoorstel voor de misleiding die door de staatsloterij in de jaren 2000 t/m 2007 is gepleegd. € 40,- en een keertje gratis meespelen in weer een loterij van deze organisatie. Ik word niet snel boos maar dit is toch op zijn zachtst gezegd een zware belediging.Ik heb de gehele betreffende periode met 4 loten met automatische afschrijving meegespeeld. Ik ben jaren misleid en word nu door ditzelfde syndicaat ook nog een keer beledigd. Zoals gezegd ik word niet snel boos dit werkt voor mij toch als een rode lap op een stier. De stichting loterijverlies krijgt vanaf nu voor 200% mijn steun. Mensen jullie zijn goed bezig ! zorg dat we krijgen waar we simpelweg recht op hebben.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door grun »

Maar Loterijverlies wil dat alle deelnemers de complete inleg over de periode 2000-2007 terug krijgen, toch? Want als de deelnemers geweten hadden dat niet verkochte loten ook meededen met de trekking, ze nooit meegedaan zouden hebben. Ik heb er moeite mee om dat te geloven, op die manier wordt het een loterij zonder nieten.

schildermartin1953
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2017 11:50

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door schildermartin1953 »

Als zoals bewezen de staatsloterij zijn klanten heeft beduveld ,dan doe je dat niet af met een gratis trekking ,waar van je maar af moet wachten wat daarvan bij de deelnemers terecht komt ,immers wie kan dit controleren ? of doen ze dat net zo als tussen 2000 en 2007?
Mooie manier om je er met een jantje van Leiden af te maken ,gratis lootje 40 euro ,en gewoon doorgaan met beduvelen.Hoezo vertrouwen in onze overheden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door sjohie »

schildermartin1953 schreef:Als zoals bewezen de staatsloterij zijn klanten heeft beduveld ,dan doe je dat niet af met een gratis trekking ,waar van je maar af moet wachten wat daarvan bij de deelnemers terecht komt ,immers wie kan dit controleren ? of doen ze dat net zo als tussen 2000 en 2007?
Mooie manier om je er met een jantje van Leiden af te maken ,gratis lootje 40 euro ,en gewoon doorgaan met beduvelen.Hoezo vertrouwen in onze overheden
Ik weet niet welke overheid er volgens jou mee te maken heeft, maar de staatsloterij is een apart gerund bedrijf, met de landelijke overheid weliswaar als aandeelhouder, maar jouw pensioenfonds bepaald als aandeelhouder ook niet welke medicijnen Pfizer moet maken, of welke modellen BMW moet bouwen.

En dan is er nog de discussie of door het handelen van de Staatsloterij de winkans per trekking significant is afgenomen door de niet verkochte loten mee te nemen. 1:2.000.000 of 1:4.000.000 als er 2 miljoen niet verkochte loten meegenomen worden, is nog steeds een statistisch verwaarloosbare kans op de hoofdprijs.

Kortom het bepalen van enige geleden schade, of compensatie daarvoor, is weer een grote stap verder dan wat de rechter geoordeeld heeft.

Martin Jaspers
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:25

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

breien schreef:Ik keek op de website van de Staatsloterij. Ik koop nooit loten en ik heb ook nog nooit loten gekocht van de staatsloterij.
Als ik het aanmeldformulier bekijk en ik zou invullen dat wel meespeelde en in een winkel de loten kocht dan kan ik me blijkbaar zo aanmelden. Ze vragen geen enkele vorm van bewijs.
Misschien ben ik wel heel ernstig achterdochtig, maar zou daar geen misbruik van gemaakt kunnen worden???
Ja hoor, en dat zal ongetwijfeld ook gebeuren, wat een land waar je kans hebt op gratis geld. Het maakt de staatsloterij ook niks uit, het gewenste gebaar is gemaakt als de prijzenpot is uitgekeerd. Als ik u was zou ik me ook maar opgeven tenzij u de kans op gratis geld liever aan een ander gunt. Dat is uw goed recht natuurlijk. Mogelijk denkt u aan ander misbruik, het opgeven van uw identiteit, email, telefoonnummer, IBAN e.d. is natuurlijk privacygevoelig, maar daar tegenover staat dat 100 duizenden Nederlanders daar al die jaren ook geen problemen mee hadden, dus lijkt me niet genoeg om een keer gratis meespelen voor na te laten.

Martin Jaspers
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:25

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

hänschen klein schreef:Pas wanneer iemand een vette prijs heeft gewonnen moet er een soort van 'bewijs' geleverd worden ... De bedrieger wordt ècht niet bedrogen!
Maar dat is toch logisch. Je gaat ten eerste aan de hand van je paspoort bewijzen wie je bent en neemt ten tweede je bewijs van deelname aan deze gratis loterij mee. Daarmee heb je nog steeds geen bewijs voor deelname aan de loterij van de jaren 2000-2007 nodig.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door grun »

hänschen klein schreef:Pas wanneer iemand een vette prijs heeft gewonnen moet er een soort van 'bewijs' geleverd worden ...
Zo heb ik dat ook uit de krant begrepen, al vraag ik me af hoe ze dat dan denken te gaan doen. Stel dat je altijd je lootje bij de sigarenboer op de hoek gehaald hebt.

Zelf heb ik in de bewuste periode een paar maanden online meegedaan en omdat ik nooit iets weggooi (daar ben ik niet trots op, het is meer een afwijking) kon ik moeiteloos het toenmalige klantnummer ophoesten. Daarop stuurden ze meteen per email 4 loten voor de bijzondere trekking in mei.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door sjohie »

grun schreef:
hänschen klein schreef:Pas wanneer iemand een vette prijs heeft gewonnen moet er een soort van 'bewijs' geleverd worden ...
Zo heb ik dat ook uit de krant begrepen, al vraag ik me af hoe ze dat dan denken te gaan doen. Stel dat je altijd je lootje bij de sigarenboer op de hoek gehaald hebt.

Zelf heb ik in de bewuste periode een paar maanden online meegedaan en omdat ik nooit iets weggooi (daar ben ik niet trots op, het is meer een afwijking) kon ik moeiteloos het toenmalige klantnummer ophoesten. Daarop stuurden ze meteen per email 4 loten voor de bijzondere trekking in mei.
Ik heb al die brieven met die gelamineerde pasjes er in niet meer, maar ik kreeg gewoon per post een brief, met daarin mijn klantnummer. Daarmee kon ik me gewoon aanmeldden voor deze extra compensatie-trekking. En uiteraard alle rechten op een vordering etc opgeven.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door Moneyman »

De krant zegt wel meer ;) uit de officiële communicatie van de Staatsloterij heb ik dit nog niet begrepen. Lijkt me ook een onmogelijke opgave.

Moiseule58

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Het is een raar verhaal aan het worden. Een van mijn zonen heeft een brief gekregen dat hij mee mag doen met de gratis trekking, terwijl hij in de periode waar het over gaat nog niet eens 18 was. Zelf speel ik al 40 jaar automatisch mee, maar mij weten ze niet te vinden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Compensatie voor Staatsloterij-deelnemers

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:De krant zegt wel meer ;) uit de officiële communicatie van de Staatsloterij heb ik dit nog niet begrepen. Lijkt me ook een onmogelijke opgave.
Echt sluitend bewijs lijkt me ook onmogelijk, vooral als de leverancier van weleer niet meer te achterhalen is. Maar de winnaars van een grote prijs in de komende bijzondere trekking moeten in dat geval wel een geloofwaardig verhaal kunnen vertellen waar en hoe ze destijds de loten kochten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2797 ... lot__.html

Gesloten