LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door reggie2 »

sjohie schreef:




Ik vind een kleine boete/vergoeding wel te billijken, instanties hebben er wel degelijk extra werk van, maar dan aub wel een vast bedrag, en niet per gemeente zó verschillend.



Ik zal nog ff iets van jou quoten , ik vind echt jouw antwoord heel vreemd en wat ik wel of niet quote moet ik weten.

Ik ben het totaal niet met je eens.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door renewouters »

atlas1302 schreef:Dan zijn we het verloren iedereen verliest weleens wat!
Speak for yourself....

stofzuigertje

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je in dure gemeente woonde.....

Die €60,- vind ik wel erg hoog.
Maar ik weet van Invalide die naar buur gemeente verhuisde via DigiD inlog.
Twee maanden bij zusje want daar was de invalide kaart minder als helft en geen dure keuring, met rollator binnen lopen was voldoende!

Ja, die gemeente heeft geen kosten voor verloren rijbewijs en omdat ze parkeermeter vrij zijn doen ze niet moeilijk met een invalide kaart!
Even briefje invullen en tekenen was voldoende en zonder dure keuring en goedkope kaart en na 2 maanden weer terug verhuizen.
Alleen het belastingformulier werd lastiger maar verhuizen is gratis online te regelen!

Ja, iets langer op je rijbewijs wachten maar zo kun je onder de boete uit, mits je familie of vrienden in andere gratis of goedkopere gemeente hebt!
Wel veroorzaak je met heen en weer verhuizen dat gratis is wel veel administratie kosten!
Beide gemeentes worden zo benadeeld en dat is dan de oorzaak van dure boete gemeente!
Alleen wel uitkijken met uitkeringen, want als je tijdelijk elders gaat wonen........
Ook de Riool en Huisvuil voor alleenstaande die tijdelijk iemand erbij krijgen niet vergeten.

Dus mijn op papier verhuis tip heeft wel enige risico's!

bramkvdm
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2017 14:20

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door bramkvdm »

Al jaren werk ik bij een tankstation. Regelmatig komen mensen tanken en dan blijkt dat ze geen geld bij zich hebben.
Om zekerheid te hebben dat ze terugkomen vragen wij om een rijbewijs, paspoort of identiteitsbewijs.
Wat blijkt nu? 60% van de "klanten" haalt zijn rijbewijs niet op. Het is dus voordeliger om een nieuw rijbewijs aan te vragen dan om de brandstof te betalen. Als de gemeente er een extra boete opzet dan loont dat ook niet meer.

atlas1302

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door atlas1302 »

bramkvdm schreef:Al jaren werk ik bij een tankstation. Regelmatig komen mensen tanken en dan blijkt dat ze geen geld bij zich hebben.
Om zekerheid te hebben dat ze terugkomen vragen wij om een rijbewijs, paspoort of identiteitsbewijs.
Wat blijkt nu? 60% van de "klanten" haalt zijn rijbewijs niet op. Het is dus voordeliger om een nieuw rijbewijs aan te vragen dan om de brandstof te betalen. Als de gemeente er een extra boete opzet dan loont dat ook niet meer.
Zeker als je een vrachtwagen volgooit met dubbele tanks, kiepen maar.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door Nijogeth »

bramkvdm schreef:Al jaren werk ik bij een tankstation. Regelmatig komen mensen tanken en dan blijkt dat ze geen geld bij zich hebben.
Om zekerheid te hebben dat ze terugkomen vragen wij om een rijbewijs, paspoort of identiteitsbewijs.
Wat blijkt nu? 60% van de "klanten" haalt zijn rijbewijs niet op. Het is dus voordeliger om een nieuw rijbewijs aan te vragen dan om de brandstof te betalen. Als de gemeente er een extra boete opzet dan loont dat ook niet meer.
En daar zou dus iets mee moeten gebeuren. Een berichtje aan de betreffende gemeente of de betreffende landelijke instantie. Dat deze dan aangeven dat de persoon zijn identiteitsbewijs e.d. op kan halen bij dit tankstation.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

bramkvdm schreef:Al jaren werk ik bij een tankstation. Regelmatig komen mensen tanken en dan blijkt dat ze geen geld bij zich hebben.
Om zekerheid te hebben dat ze terugkomen vragen wij om een rijbewijs, paspoort of identiteitsbewijs.
Wat blijkt nu? 60% van de "klanten" haalt zijn rijbewijs niet op. Het is dus voordeliger om een nieuw rijbewijs aan te vragen dan om de brandstof te betalen. Als de gemeente er een extra boete opzet dan loont dat ook niet meer.
Aangifte van diefstal lijkt me

stofzuigertje

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Standaard boete bij niet betalen is hoger dan rijbewijs + boete.

Maar niet ophalen, als je ver weg bent en zonder geld is nieuwe aanvragen soms handiger dan ophalen als de pomp ver weg was.....
En traag maanden later ophalen zou ook nog kunnen.

Saartje16
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2017 09:20

Re: Boete betalen als je rijbewijs gestolen is

Ongelezen bericht door Saartje16 »

Misschien is het een idee dat Den Haag is naar gemeentens gaan kijken, zo mogen n.l. zelf bepalen hoeveel ze vragen kijk maar naar het voorbeeld van het gestolen rijbewijs en zo heb ik er nog wel een paar. Hondenbelasting is volgens minister Plasterk niet meer van deze tijd, in de ene gemeente betaal je niets meer en de de andere gemeente betaal je wel en ook het bedrag is verschillend per gemeente, stoepbelasting voor als je een container nodig hebt voor je verbouwing , gaan ze dan ook belasting vragen voor als de caravan in het voorjaar/zomer een paar dagen voor de deur staat?? zorg verlening wordt afgepakt van hulpbehoevende, en om in termen van Rutte te blijven hier wordt de NORMALE nederlander de dupe van.

Gesloten