LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV monteur Luwaco, Den Haag

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Foosterman
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2017 17:25

CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Foosterman »

Klacht over de Firma Luwaco, Den Haag

Op 9/11 een spoedreperatie aangevraagd voor een lekkende CV. De monteur van Luwaco is vervolgens de hele dag bezig geweest om te repareren, maar nooit een indicatie gegeven wat het probleem was en hoeveel het zou gaan kosten. Uiteindelijk 350 euro.

Twee maanden later op 18/1 zijn er opnieuw problemen, blijkt dat het gasblok vervangen moest worden en dat de uitstootwaarden boven de wettelijke norm waren. Dit laten repareren door een andere firma. Ook deze firma gaf aan dat hij niet begreep wat Luwaco de hele dag bij ons gedaan heeft en schrok van de rekening.

Ik ben zeer ontevreden over de service van Luwaco, heb geprobeerd om antwoord te krijgen op mijn vragen maar krijg geen gehoor bij Luwaco. Heb het gevoel bedonderd te zijn. Elk telefoongesprek of poging tot discussie wordt afgekapt door Luwaco.

Kan ik bepaalde stappen ondernemen om geld terug te krijgen en te voorkomen dat andere mensen ook de dupe worden?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat wordt zeer moeilijk, akkoord gegaan met de werkzaamheden, geen prijsafspraak gevraagd en daarmee ook akkoord gegaan. Een "hele dag" werken voor E 350 is niet extreem te noemen. Neem toch aan dat de monteur niet al die tijd in de kruipruimte heeft liggen slapen. Verder zijn we nu 4 maanden verder, dan nog gaan klagen omdat je een bepaald gevoel hebt is wat laat.

Natuurlijk schrikt het andere bedrijf van de rekening van de concurent, maar dat is slechts in eigen bedrijfsbelang.........

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Foosterman schreef:Op 9/11 een spoedreperatie aangevraagd voor een lekkende CV. De monteur van Luwaco...
Welk onderdeel van de CV lekte er??

Mucha

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door berndv »

Wat Bl2 ook al zegt, lastig, danwel onmogelijk om daar nu nog op terug te komen. Vooraf dus schijnbaar geen afspraak gemaakt. Voor een hele dag, dus 8 uur, kom ik dan uit op een totaaltarief per uur van 43,75 incl btw. Dan heb ik geen voorrijkosten of enig materiaal meegerekend. En een uurtarief van 43,75 euro incl btw voor een spoedklus vind ik persoonlijk niet heel erg hoog. Wel vraag ik me af wat hij gedaan heeft om voor een lekkage in van de cv 8 uur te werken.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Foosterman schreef: maar nooit een indicatie gegeven wat het probleem was...
Destijds ook niet gevraagd of zo??

stofzuigertje

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik een oudere ketel zie en twijfel is vaak niet zoeken en gelijk vervangen voordeliger en betrouwbaarder.

Wel moet ik eerst kijken of de ketel zelf of een koppeling lek is, maar uit de ketel lekken is meestal ouderdom en dure tijdrovende dure vervanging van onderdelen en ophalen kost ook tijd, en dan is gelijk nieuwe plaatsen meestal beter.

Een genoemd blok moet vaak besteld worden is mijn ervaring of erg prijzig en dat is zonder montage en daarmee zou ik gezien de vermoedelijk achtergebleven oude rest voor alles nieuw kiezen met tenminste 2 jaren garantie, de actie van tijdelijk gratis 5 jaren zal ik geen reclame voor maken!

Au3
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2017 11:44

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Au3 »

Onprofessioneel en klantonvriendelijk benaderd. De monteur van Luwaco komt eerste keer langs voor een E5 storing maar had geen meetapparatuur bij zich. Noemt mondeling starttarief van 75 euro eerste half uur. Daarna 25 euro per kwartier. Vervangt een onderdeel en de ketel werkt weer even. Vlak nadat hij vertrekt weer E5 storing. Vraagt aan ons telefonisch om stroom te testen. Kosten 242 euro. Komt tweede keer langs neemt (dan pas) meetapparatuur mee. Gaat weer weg want ketel werkte weer even. Vlak daarna weer E5 storing. Kosten 30 euro. Weer gebeld naar de monteur, hij geeft aan nog nooit zoiets te hebben meegemaakt. Vraagt telefonisch of we de kap eraf kunnen schroeven. Dit gedaan, had even effect maar toch weer een storing. Vervolgens stuurt hij een tikkie voor 272 euro. Geeft meteen de dag erna aan 'die wel meteen even te betalen want ik wil wel betaald worden'. Wij vragen: maar wat is nu de probleemanalyse? Hij zegt bepaalde onderdelen te moeten vervangen dan ondervang je de meeste problemen. Kosten daarvan 600 euro. Punt was dat hij het eigenlijk niet wist. Het leek ons onlogisch maar ad random onderdelen te vervangen in de hoop dat het probleem zich oplost. Dit zou even duur zijn als een nieuwe cv ketel aanschaffen. Wij vonden het niet netjes dat hij dan nog apart kosten vroeg voor het tweede bezoek en dit ook zo aan hem aangegeven en 242 euro overgemaakt. We snappen wel dat het een inspanningsverplichting betreft maar op deze manier kun je jezelf blijven inspannen. Toen begon vrijwel direct het dreigen met een incassobureau. Dat zijn starttarief eigenlijk hoger was dan hij mondeling had aangegeven en hij het bedrag voor incasso ook daarmee zou verhogen, vervolgens aanhoudend blijven bellen, audio berichten doorsturen van iets dat hij had doorgebeld naar de centrale en op de persoon teksten als: 'je bent een toffe gast maar je hebt een beleidsmedewerker nodig' (mijn partner is beleidsadviseur). Wij waren flabberguested van de toon waarop dit ging. Wij zijn beiden juristen en we realiseerden ons dat we op zijn 'blauwe ogen' het vertrouwen hadden gegeven zonder iets op papier te zetten. Het loonde zich dan ook niet om voor 30 euro nog meer energie erin te steken dus we hebben 30 euro extra overgemaakt en besloten met dat we zijn dreiggedrag echt onprofessioneel vonden. Waarop het antwoord luidde: ja maar het werkt wel...

Toegegeven, wij hadden beter moeten weten om altijd vooraf een offerte op te vragen. Dit is een duur lesje geweest dat ons aardig wat frustratie heeft gekost.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Brahms »

Au3 schreef:Onprofessioneel en klantonvriendelijk benaderd. De monteur van Luwaco komt eerste keer langs voor een E5 storing maar had geen meetapparatuur bij zich. Noemt mondeling starttarief van 75 euro eerste half uur. Daarna 25 euro per kwartier. Vervangt een onderdeel en de ketel werkt weer even. Vlak nadat hij vertrekt weer E5 storing. Vraagt aan ons telefonisch om stroom te testen. Kosten 242 euro. Komt tweede keer langs neemt (dan pas) meetapparatuur mee. Gaat weer weg want ketel werkte weer even. Vlak daarna weer E5 storing. Kosten 30 euro. Weer gebeld naar de monteur, hij geeft aan nog nooit zoiets te hebben meegemaakt. Vraagt telefonisch of we de kap eraf kunnen schroeven. Dit gedaan, had even effect maar toch weer een storing. Vervolgens stuurt hij een tikkie voor 272 euro. Geeft meteen de dag erna aan 'die wel meteen even te betalen want ik wil wel betaald worden'. Wij vragen: maar wat is nu de probleemanalyse? Hij zegt bepaalde onderdelen te moeten vervangen dan ondervang je de meeste problemen. Kosten daarvan 600 euro. Punt was dat hij het eigenlijk niet wist. Het leek ons onlogisch maar ad random onderdelen te vervangen in de hoop dat het probleem zich oplost. Dit zou even duur zijn als een nieuwe cv ketel aanschaffen. Wij vonden het niet netjes dat hij dan nog apart kosten vroeg voor het tweede bezoek en dit ook zo aan hem aangegeven en 242 euro overgemaakt. We snappen wel dat het een inspanningsverplichting betreft maar op deze manier kun je jezelf blijven inspannen. Toen begon vrijwel direct het dreigen met een incassobureau. Dat zijn starttarief eigenlijk hoger was dan hij mondeling had aangegeven en hij het bedrag voor incasso ook daarmee zou verhogen, vervolgens aanhoudend blijven bellen, audio berichten doorsturen van iets dat hij had doorgebeld naar de centrale en op de persoon teksten als: 'je bent een toffe gast maar je hebt een beleidsmedewerker nodig' (mijn partner is beleidsadviseur). Wij waren flabberguested van de toon waarop dit ging. Wij zijn beiden juristen en we realiseerden ons dat we op zijn 'blauwe ogen' het vertrouwen hadden gegeven zonder iets op papier te zetten. Het loonde zich dan ook niet om voor 30 euro nog meer energie erin te steken dus we hebben 30 euro extra overgemaakt en besloten met dat we zijn dreiggedrag echt onprofessioneel vonden. Waarop het antwoord luidde: ja maar het werkt wel...

Toegegeven, wij hadden beter moeten weten om altijd vooraf een offerte op te vragen. Dit is een duur lesje geweest dat ons aardig wat frustratie heeft gekost.
Nou, als jullie niet belazerd zijn dan weet ik het jiet meer. Zelden maak je mee dat mensen zich zo beet laten nemen, en braaf betalen. Maar als jurist heb je schijnbaar geld genoeg. Euro 242 en Euro 272 en Euro 30 zonder blikken of blozen overmaken, mag ik ook nog een "klusje" bij jullie komen doen ?

Au3
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2017 11:44

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Au3 »

Klopt op allebei, belazerd en teveel geld om er nog energie in te steken ;-). Maar ik vergat te vertellen dat in die 242 euro ook een onderhoudsbeurt zat. Voor zover dat mogelijk is zonder meter...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Au3 schreef:Klopt op allebei, belazerd en teveel geld om er nog energie in te steken ;-). Maar ik vergat te vertellen dat in die 242 euro ook een onderhoudsbeurt zat. Voor zover dat mogelijk is zonder meter...
En u bent jurist? Dat vind ik maar vreemd.

Au3
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2017 11:44

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Au3 »

Normaal zijn wij ook van de afspraken op papier zetten, maar ook juristen plaatsen hun vertrouwen weleens in anderen en vergissen zich daarin. We waren thuis, niet op het werk.
Overigens heeft de cv monteur van Mooyman die we daarna hebben ingeschakeld de storing binnen 5 minuten verholpen. E5 was volgens hem de meest voorkomende storing, niks moeilijks aan.

Dank stofzuigertje, ik borduurde daar ook gewoon op voort!

stofzuigertje

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je op oude topic van iemand anders reageerde werkt verwarrend......

Deze firma heb ik ook zo mijn twijfels...
Weet wel dat de kachel die ik bij groothandel kocht voor €729,- maar de warmtewisselaar los koste €535,- daar.....
Dan ga je niet uren sleutelen voor oude eruit, enkele dagen wachten of deze en plaats je gelijk een nieuwe.
De pomp en zo die je over zal houden kun je weer hergebruiken!

Inkoop bij groothandel zijn ketels tussen €666,- en €2300 te koop.
De meeste zitten tussen de €800 en €1100,-

Storing E5?
Ik zie nergens een merk of type ketel, bij beide klagers ontbreekt dit toch niet onbelangrijke.....
Verder kan ik zelf de meeste storingen zonder apparatuur ook vaak verhelpen maar in de lijst van mijn favoriete merk staat geen E nummers!
Dus ik weet nog niet wat dit zou moeten zijn!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Brahms »

E5 storing komt verl voor bij ketels. Dan is de CO2 afstelling van het gasblok niet juist.
Dit is eenvoudig op te lossen binnen een minuutje of vijf.

Au3
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2017 11:44

Re: CV monteur Luwaco, Den Haag

Ongelezen bericht door Au3 »

Je hebt gelijk Stofzuigertje ik zet dit verhaal even als nieuw topic, dan is het duidelijker voor de volgende die wel zo slim is om eerst te googlen.
Het was door de tweede monteur inderdaad verholpen binnen 5 minuten.

Gesloten