Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
GebruikersnaamLuke

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door GebruikersnaamLuke »

Ik heb dezelfde ervaring gehad met het bedrijf VSD Isolatie.

Aan mijn woning zijn t.w.v. ruim€7.000 aan isolatiemaatregelen toegepast, namelijk dak en spouwisolatie. Hierbij is de subsidie aanvraag door het RVO afgewezen op grond dat de dikte niet toereikend is.

VSD isolatie is slecht bereikbaar, reageren niet op verzoeken en er wordt geen oplossing overeengekomen.

De volgende stap is naar de rechter stappen en minimaal het subisidiebedrag eisen.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie er al in geslaagd is hier uitsluitsel over te krijgen?

Claarz

Ongelezen bericht door Claarz »

Beste Luke, je kan ook bij de overheid bezwaar indienen tegen een afgekeurde subsidie. Als dit al gedaan is, dan kan je inderdaad naar de rechter.

Alleen een punt van aandacht. Je bent zelf verantwoordelijk om je handtekening te zetten onder een juiste offerte. Zo'n isolatiebureau hoeft niet op subsidievoorwaarden te letten. In alle eerlijkheid denk ik dat je claims weinig kans van slagen hebben als niet duidelijk in offertes stond hoeveel Rd-waarde je hebt afgesproken.

Is dit wel duidelijk afgesproken, dan krijg je denk ik wel een positief resultaat. Voor wie meer wil weten, heb net dit filmpje gekeken met alle info op een rij: https://youtu.be/Ncok6dlX6aU

w.doornbos

Ongelezen bericht door w.doornbos »

Ook ik heb door VSD mijn spouwmuur en dak laten isoleren. Ze zijn zo'n 5x moeten komen omdat de korrels niet in de lijm pakten. De hele wijk zat onder. Nu heb ik foto's nodig en geven ze al 2 dagen niet thuis. 2 Dakpannen opgeschoven om foto bij subsidieaanvraag te voegen, blijkt dat allemaal losse korrels onder het dak zitten. 2 November komen ze weer lijm spuiten.
Het zal me benieuwen!

sjoukeheddema

Ongelezen bericht door sjoukeheddema »

w.doornbos schreef:
26 okt 2021 18:57
Ook ik heb door VSD mijn spouwmuur en dak laten isoleren. Ze zijn zo'n 5x moeten komen omdat de korrels niet in de lijm pakten. De hele wijk zat onder. Nu heb ik foto's nodig en geven ze al 2 dagen niet thuis. 2 Dakpannen opgeschoven om foto bij subsidieaanvraag te voegen, blijkt dat allemaal losse korrels onder het dak zitten. 2 November komen ze weer lijm spuiten.
Het zal me benieuwen!
Goedemorgen, naar aanleiding van uw bericht ben ik erg benieuwd of VSD Isolatie bij u geweest is gisteren.

johnnyvangastel

Ongelezen bericht door johnnyvangastel »

Wij hebben precies hetzelfde probleem, zelfs al toezegging gehad dat ze het subsidiebedrag en onze kosten terug zouden betalen maar uiteraard nu weer niet bereikbaar.. vreselijk bedrijf!!

Annette Rogers

Ongelezen bericht door Annette Rogers »

Bijna een jaar geleden dak en spouw geïsoleerd door VSD met eps parels. Alleen ellende gehad. Parels kwamen van onder de dakpannen vandaan en verspreidde zich in de omgeving. Klachten van buren. Subsidie afgewezen vanwege te weinig dikte van de dakisolatie. Op de formulier verstrekt door het bedrijf werd de gewenste rd-waarde van 3.5 aangevinkt met een ja. (Met het formulier, dat je elke keer online moet downloaden, hebben ze later geknoeid en het ja veranderd in een nee. Gelukkig had ik nog een kopie van de originele formulier). Ik heb de instantie gebeld (RVO) die verantwoordelijk is voor het afwijzen van de subsidie. Die vertelde dat er een minimum van 15cm ruimte zou moeten zijn onder de pannen om op de 3.5 rd-waarde te komen. Dat is bij geen dak het geval. VSD zou hiervan op de hoogte zijn volgens RVO. Toch zie ik dat ze nog steeds deze techniek aanbieden.
Zoals in heel veel berichten dat ik gelezen heb op dit forum was het bedrijf, zodra er problemen waren, onbereikbaar. Ze hadden toegezegd aan de binnenkant van het dak extra isolatie te plaatsen als compensatie maar daar is uiteraard niets van gekomen.
We hebben onze zaak voor de rechter laten komen. Wij zijn in het gelijk gesteld en zou het bedrijf ons rond de €4000 moeten terugbetalen. Hierop geven ze ook geen gehoor. Nu is het aan de deurwaarder om dat bedrag los zien te peuteren. Dit is weinig hoopvol omdat het bedrijf een b.v. is.
Evt. kunnen we proberen te achterhalen het adres van waar het bedrijf met een klus bezig is. Als we dat doorspelen aan DAS die onze zaak in behandeling heeft, kunnen zij het bedrag door de bewoners laten incasseren waardoor wij hopelijk een gedeelte van ons geld terug kunnen krijgen.
Al met al is dit enorm stressvol geweest. En heeft me geleerd dat de buitenkant ( goede website, vriendelijke receptie, vriendelijke werknemers) niets zegt over het uiteindelijk resultaat. Ik ben heel blij met dit forum. Ik vind dat mensen voor dit bedrijf gewaarschuwd moeten worden. Vooral omdat iedereen wordt aangemoedigd nu om hun huizen te isoleren. Ik heb de locale krant aangeschreven, maar ze doen er niets mee helaas.

Plaats reactie