LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! Aannemers durven herstel-klus niet aan

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Marcellus
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:05

Help! Aannemers durven herstel-klus niet aan

Ongelezen bericht door Marcellus »

Zoals de titel al zegt.. help.
Ik heb een dakkapel en dakraam laten plaatsen vorig jaar november en daarbij ging vrij veel mis. Het dak is een prefab sporenkap en daarbij is alles wat bij zo'n dak belangrijk is (sporen, dragend knieschot, folies) mis gegaan en beschadigd. Verstevigingen in de constructie werden vergeten, isolatie weggelaten, folies met grote stukken weggescheurd, het sloeg eigenlijk kompleet nergens op. Ik kan er een boekwerk "bouwfouten" over schrijven.
Een grote herstelpoging lukte niet, en daarna na nog een poging... en toen was het genoeg.

Nu ben ik op zoek naar een aannemer die het dak kan herstellen en de klus zou kunnen afmaken.
Maar een andere aannemer liet na bestudering van de situatie weten dat hij het niet aandurfde. Er is teveel gebeurd in ons dak, teveel onzekerheden nu wat er nog meer mis is, want doorgaan op de fouten van een ander... tja wat gaat dat worden.
En vandaag liet weer een andere aannemer ook weten dat hij niet kon helpen: hij heeft de situatie op zolder gezien en vond het nogal een behoorlijke bende... een gigantische klus, hij durft het niet aan. De rommel van een ander opruimen....

Heeft iemand misschien een idee of tip hoe ik verder kan? Ik heb nu een onbruikbare zolder.... :(
Voor de beeldvorming, van buitenaf valt het niet echt op maar van binnenuit heb ik nu een half kaal dak, ik kijk tegen balken aan, isolatie materiaal en hier en daar tegen de onderzijde van dakpannen....
Het huilen staat nader bij dan het lachen... :(

Iemand een idee hoe ik een partij kan vinden die zoiets wel aandurft?

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Help! Aannemers durven herstel-klus niet aan

Ongelezen bericht door hobby1 »

Een aannemer durf deze klus alleen aan op basis van uurloon.
Dus denk ik, wordt het een dure zaak, en niemand geeft daarna een garantie op de werkzaamheden.

Ook een klusbedrijf gecontacteerd?

help28
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 aug 2011 11:20

Re: Help! Aannemers durven herstel-klus niet aan

Ongelezen bericht door help28 »

Waarom het bedrijf waar je de dakkapel van hebt gekocht niet ingeschakeld !
Dit moet je niet pikken zij horen te zorgen dat je dakkapel in orde komt.
Welk bedrijf zou je zo achterlaten......heb jij de dakkapel helemaal afgerekend!

uw bouwcoach
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2011 09:20

Re: Help! Aannemers durven herstel-klus niet aan

Ongelezen bericht door uw bouwcoach »

Beste Marcellus,

Om even duidelijk en bot te reageren je dreigt dezelfde fout twee keer te maken. Belangrijke (eerste) stappen bij (zeker) verbouwingsklussen zijn:
1.zorg voor een goede omschrijving van de klus
2.zorg voor goede afspraken (ook m.b.t garantie c.q oplevering)
3.zorg voor een betrouwbare aannemer
Een aannemer bellen en vragen om de boel oplossen is dus vragen om problemen!
Nu er problemen zijn zie ik twee dingen die je kunt onderzoeken(mijn inziens):
1.wat kun je nog bereiken bij de aannemer die het veroorzaakt heeft
2.wat kun je nog bereiken op zolder
Ad 1
Dit is meer een juridisch probleem. Ik ben bouwkundige en geen jurist dus daar kan ik je niet verder over adviseren.
Ad 2
Ik begrijp dat de hele zolder onbruikbaar (geworden) is en dat de klus eigenlijk geheel over gedaan moet worden. Mijn advies: denk verder dan herstel. Ga eens kijken wat er nog meer mogelijk is (natuurlijk binnen de financiële mogelijkheden). Maak dan een (ontwerp) plan (van aanpak).
Maak goede heldere afspraken met de nieuwe aannemer. En zet deze om misverstanden (aan beide zijde) te voorkomen het gewoon op papier. Zorg dus voor een goede “werkomschrijving” in combinatie met een goede overeenkomst met bijbehorende (bijvoorbeeld oplever) afspraken.

Succes!
(reclame verwijderd door de Moderator)

Met vriendelijke groet,

Jerome Brands uw bouwcoach

Marcellus
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:05

Re: Help! Aannemers durven herstel-klus niet aan

Ongelezen bericht door Marcellus »

Beste Jerome, de zolder is inderdaad onbruikbaar. Dus...... een plan van aanpak, dat klinkt goed. Dat is precies waar ik naar op zoek ben. Wat is er nu allemaal mis, hoe zou het er wel uit moeten zien en hoe komen we van deze situatie naar een mooie zolder met weer een goed dak. En dan daarna een aannemer die het aandurft om het uit te voeren. Maar wie of wat of hoe kan zoiets opstellen? Blijkbaar dus niet een aannemer.

uw bouwcoach
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2011 09:20

Re: Help! Aannemers durven herstel-klus niet aan

Ongelezen bericht door uw bouwcoach »

Beste Marcellus,

Het beste is een onafhankelijk deskundige of als alternatief een goede en betrouwbare aannemer. Het nadeel van deze laatste is dat hij altijd een “gekleurde menig” heeft. Als hij bijvoorbeeld gewend is met product A te werken zal hij niet zo makkelijk product B adviseren. Daarnaast is controle op prijs een lastige. We gaan er dan al van uit dat je een betrouwbare aannemer hebt die niet “beknibbeld” op de kwaliteit.
Een onafhankelijk deskundige kost geld en levert ook wat op. Dat kan financieel zijn of “in het eindresultaat”. Je kunt hierin te besparen door je probleemstelling/vraag zo helder mogelijk te stellen. Bepaalde zaken van het plan kun je, wellicht, zelf. Denk hierbij aan:
- wat heb ik er voor over / wat kan ik eraan besteden?
(zoals je nu wel weet 'goedkoop is duurkoop' dus wees eerlijk naar jezelf!)
- wat zou ik het liefst willen op zolder / wat mis ik in huis en kan dit op zolder?
(probeer “out of the box” te denken laat je in eerste instantie niet beperking door geld / middelen)
- wat vindt ik belangrijk? wat vindt ik minder belangrijk?
(vindt je duurzaamheid belangrijk en hoe vertaald dit zich? (goede isolatie?))
Probeer zelf eens verder te borduren hierop en probeer je vragen zo concreet mogelijk te beantwoorden. Dus niet “goede isolatie” maar bijvoorbeeld “gebruik maken van HR ++ glas, isolatie RC 4,5 voor de kap” etc. Met wat “googelen ” kom je hele eind (op mijn website kun je ook nog meer voorbeelden vinden).
Probeer hierna dan zo goed en nauwkeurig mogelijk op te schrijven wat er moet gebeuren (verschil huidige situatie en gewenste situatie). Neem, zover mogelijk, voor dit traject voldoende tijd. Natuurlijk is een en ander afhankelijk van de grootte van de klus. Maar als je weet wat je wil kun je ook beter beoordelen wat je 'krijgt". Een goede voorbereiding is het halve werk!

Succes!!!


Groet

Jerome Brands uw bouwcoach
Laatst gewijzigd door uw bouwcoach op 02 sep 2011 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Help! Aannemers durven herstel-klus niet aan

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Alleen John Williams kan dit probleem oplossen lijkt mij. :lol:

Gesloten