Pagina 1 van 2

DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 03 nov 2003 18:07
door Ukkie100
Geachte leden,

Daalderop Combiketel werd door de consumentenbond tot de
beste koop uitgeroepen. het heeft zelfs in de Telegraaf gestaan.
Mijn vriendin heeft nog niet zo lang geleden de éénnalaatste (nieuwste) type van deze Daalderop combiketel gekocht.
Het is nog geen jaar oud en ze heeft al over de € 500,00 betaald
aan reparaties, arbeidskosten, voorijkosten, etc.
Ze heeft wel 4 onderdelen moeten vervangen!!!!!

Wat mij ook stoort, is het feit dat er maar weinig Installatiebedrijven ervaring hebben met Daalderop. Ze heeft -tig keer gebeld en niemand had er ervaring mee. Waarop ze uiteindelijk Daalderop zelf heeft benaderd. Zij vertelden haar dat hun eigen monteurs alleen naar bedrijven werden gestuurd en dat TWEE (!!!) particuliere bedrijfjes een cursus hadden gevolgd en deze twee voor geheel Nederland staan.

Door nog grondiger te zoeken, vond ze uiteindelijk Eneco, die ook ervaring heeft met Daalderop, maar als je hier een abonnement afsluit voor het onderhoud (1x per jaar), dan betreft het ook echt alleen maar voor het één keer per jaar onderhoud (schoonmaken, klein materiaalkosten tot € 15,-), voor plotselinge mankementen, moet je gewoon voorrijkosten en arbeidskosten betalen.
Ik had vroeger ook een abonnement en als je er plotseling een monteur moet komen, valt dat onder de abonnementskosten. je hoefde
alleen maar eventuele materiaalkosten betalen bij vervanging.

Conclusie: 2x reparatiekosten ad € 500,00 bij een vrij nieuwe ketel
Service verlening is waardeloos - je wordt gedwongen bij
één van deze drie bedrijven te melden bij storingen of
reparaties.

Veel consumenten schaffen straks deze combiketel aan, maar zij toch ook op de hoogte worden gesteld van alle nadelen. Vind u ook niet???

m.vr.gr
G. Tang


--------------------------------------------------------------------------------

Aan alle mensen die dit lezen en met name TROS RADAR :

Daalderop heb ik, kort na het verzenden van bovenstaande bericht, ook gemailed, en hun keurig een kopie van van de tekst verzonden.

Weer kort daarop kreeg ik een vriendelijke mail van Wendeline Vermeulen van daalderop B.V. dat de heer Hyacinth van Kersten, servicemanager graag kontakt wilt opnemen. Ze vroeg mij naar serienummer van Combiketel, etc. etc.

Ik vond het uiterst proffesioneel en vriendelijk en gaf met toestemming
telefoon nummer van mijn vriendin, die dus de bewuste combiketel had gekocht. Wij dachten op z'n minst een naam van een installateur te krijgen, die ze kan bellen.

10 minuten daarna werd mijn vriendin opgebeld en kreeg ze een tirade over zich heen: .... Dat het geen stijl was...... bla bla bla
Ze wist niet wat haar overkwam. ze neemt de telefoon op en meteen begon het. Ja, jullie hebben het al geraden: dhr. Kersten belde op.
Hij reageerde zijn woede, voor het feit dat ik Tros Radar hebt bericht, op HAAR!! Ze diende hem van repliek en toen pas vroeg hij wat er aan de hand was. Serienummer en andere gegevens heeft hij niet eens genoteerd!!! Hij luisterde nauwelijks naar haar.
Hij wilde gewoon haar telefoonnummer om zijn woede af te reageren en zijn eieren kwijt te raken.

Ik ben blij dat ik Tros Radar heb gemailed en wat de service betreft: Slechter kan het niet.

Wat een slinkse manier om achter een telefoonnummer te komen.
Als dàt een servicemanager is, dan ben ik Sinterklaas

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 04 nov 2003 14:37
door 16again
Binnen 1 jaar 4 onderdelen vervangen lijkt mij niet binnen het reguliere onderhoud te vallen, en zou m.i. gewoon garantie (die u moet claimen!) moeten zijn.

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 04 nov 2003 20:54
door henk7890
Ik denk dat de hele klacht vanaf het begin al helemaal verkeerd ingezet is.
Vraag... is de ketel geleverd EN geplaatst door een erkende installateur?
Indien ja, moet de installateur de service/garantieaanspraken nakomen.
Indien nee, dan kan het goed zijn dat Daalderop geen service/garantie hoeft te verlenen, maar alleen als zij onomstotelijk kunnen aantonen dat de installatie/gebruik niet volgens voorschriften heeft plaatsgevonden. Maar ja, hoe weet je als onwetende consument de bevindingen van leverancier of fabrikant te pareren anders dan met een second opinion.
(Zucht! wat hebben onze oosterburen het toch goed met hun 'Gutachters'!)

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 10 nov 2003 18:05
door Ruud cv korrect
:?: In uw geval kunnen wij u berichten wel de service tegen een vast bedrag van € 71,50 per jaar all-in te kunnen bieden, en hebben wij wel erg goede ervaringen met daalderop, en is ons niet gebleken dat dit merk meer storingen zou geven als een ander merk

www.cvkorrect.com

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 29 nov 2003 16:31
door miraltje
na u verhaal te hebben gelezen ,wil ik toch even reageren op 1 van u uitspraken en dan met name over
Wat mij ook stoort, is het feit dat er maar weinig Installatiebedrijven ervaring hebben met Daalderop
de reden dat er weinig installatiebedrijven ervaring hebben met een daalderop is gewoon het feit dat er weinig vraag naar is van de consument.
zelf ben ik als service/onderhoudsmonteur werkzaam bij een bedrijf in het noorden van het land.
ik heb in die 12 jaar dat ik er werk slechts 1 daalderopcombitoestel bij een klant aan de muur gezien.
deze was defect en moest door de hoge reparatie kosten vervangen worden, het toestel was nog maar 7 jaar oud!!!!
ik zelf heb dan ook haast geen ervaring met het toestel, maar alle cv ketels berusten op het zelfde principe.
met ondersteuning van de fabricant kom je er meestal wel uit wat er defect is, met de telefonische service is dan ook niks mis mee.
alleen met de technische documentatie is het slecht gesteld deze heb ik dan ook nog steeds niet ontvangen.

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 07 dec 2003 05:38
door arie31
Ik ben ook een servicemonteur ,uit Friesland. Mijn ervaringen met de daalderop combiboiler zijn ronduit triest te noemen. Ten eerste kost het toestel 1,5 keer zoveel als een ander merk als nefit/atag/vaillant. Daarbovenop komt ook nog dat er maar 5 jaar garantie op de boiler zit. Ik heb een klant gehad van wie de boiler na 6 jaar lek was geraakt. Daalderop wilde eerst niet onder garantie een nieuwe boiler verstrekken,maar pas na dreiging door de klant met een aanklacht tegen daalderop,bonden ze in en leverden ze hem toch onder garantie.
De klant moest wel zelf de inbouwkosten betalen.

je hete servicemonteur

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 26 jan 2004 15:24
door popiejopie
frank wijnands
Gast

Geplaatst op 07 Apr 2003 12:27 door frank wijnands


--------------------------------------------------------------------------------

Eind september vorig jaar hebben wij besloten om onze 14 jaar oude CV en warmwater Vaillant ketel te vervangen. Omdat dit nogal een flinke uitgave is hebben wij ons via internet georienteerd op priizen van ketels. Zo zijn wij , helaas moet ik nu zeggen, terecht gekomen bij de firma Krommedijk, De Ynfaert 7-212, 8447 GM Heerenveen , tel 0513-654748.

Aangezien het een erkend installateur is ( het is mij overigens een raadsel door wie deze firma erkend is maar niet door het VNI) en de ketel die ik heb aangeschaft van een gerenomeerd merk is, ATAG S HR 24 TI HR combi-ketel, en de heer Ruud Oosten mij verzekerde dat het voor de service geen enkel probleem is, aangezien er ook veel ketels in het Westen geplaatst en onderhouden worden, heb ik een bestelling gedaan.

Aangezien plaatsing niet door kon gaan indien er geen aanbetaling zou worden gedaan heb ik toen een en aanbetaling gedaan via girotel. Door een vergissing van mijn kant heb ik per abuis twee maal dit bedrag overgemaakt. Tot op heden en na vele verzoeken van mijn kant en toezeggingen van de heer Oosten is dit per ongeluk teveel betaalde geld nog steeds niet aan mij terugbetaald. Dat is nu dus al 5 maanden!!!

De plaatsing van de ketel zelf heeft ook veel problemen gekend.

Na twee maal tevergeefs een dag te hebben gewacht op de monteurs is de ketel geplaatst. De eerste keer, werd het niet komen opdagen van de monteur uitgelegd als overmacht. Bij navraag bleek deze monteur op maandag vaak verstek te laten gaan letterlijk: “ tja meneer u weet hoe dat gaat met die jongens tegenwoordig, gaan zondag’s uit en dan hebben ze moeite om s’morgens op te staan maar het zijn goede jongens hoor.

Bij de derde poging kwamen de monteurs om 12.30 uur en gingen zij om 15.30 uur weg. Zij hadden weliswaar de ketel aangesloten maar geen thermostaat aangesloten. Helaas had ik ook lekkage nadien als gevolg van ondeugdelijke installatie ( kosten reparatie 171 euro). Na twee maanden de ketel handmatig( twee trappen op en af) aan en uit gezet te hebben heb ik besloten maar een andere firma een thermostaat te laten plaatsen( 145 euro) zodat ik althans voorlopig niet meer steeds die trappen op en af hoefde te lopen. Deze vertelde mij dat de ketel niet goed was aangesloten. Aangezien ik een S-HR 24 TI had besteld wilde ik graag een zgn intelligente thermostaat maar deze bleek niet aangesloten te kunnen worden. Omdat de firma Krommedijk een 200 euro goedkopere ketel had geplaatst. U begrijpt ik voel mij door deze firma opgelicht en aan het lijntje gehouden met steeds maar toezeggingen; “Ik ga het goed maken met u meneer Wijnands”, “Morgen maak ik het geld telefonisch aan u over”, “ Hebt u het nog niet binnen ik ga er direct achteraan”.

Naar boven


doet er niet toe
Gast

Geplaatst op 11 Apr 2003 22:05 door doet er niet toe


--------------------------------------------------------------------------------

Als je op hun site kijkt en ziet dat ze ronduit durven te praten over slechte service van een fabrikant, dan zegt dat in mijn ogen in ieder geval genoeg. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt ook nu weer niet te werken. Zover k kan zien zijn ze inderdaad geen lid van Uneto-Vni, dus geen geschillencomissie e.d. Of ze een erkenning hebben kunt u bij gastec navragen, verder wens ik u succes met uw strijd, dit soort makkers maken onze markt danig kapot.

Naar boven


Margo Witte
Gast

Geplaatst op 28 Apr 2003 21:25 door Margo Witte


--------------------------------------------------------------------------------

We hebben meerdere problemen met de fa. Krommedijk. Teveel om hier op te noemen. Het komt er op neer dat we nog geld van ze krijgen.

Bovendien zijn ze niet (meer) erkent, zodat we ook de enegiepremie misgelopen hebben.

Ook bij ons werden herhaaldelijk toezeggingen gedaan, waarop we vervolgens niets meer hoorden.

Ik hoop dat anderen ook hier hun klachten verzamelen, zodat we een vuist kunnen maken.

Naar boven


ganse055
Gast

Geplaatst op 07 Oct 2003 13:44 door ganse055


--------------------------------------------------------------------------------

:cry:Gezien het het verhaal van Frank Wijnands wil ik U het volgende niet onthouden: Via de Fa. Krommedijk een HR ketel laten plaatsen en tevens een onderhoudscontract afgesloten voor een periode van 10 jaar. Betaling ging via Comfort Lease dwz ,we betalen een vast bedrag per maand aan Comfort Card voor een periode van 10 jaar.Hierbij bleek dat de kosten van het onderhoudscontract zijnde ruim 700 euro opgeteld werden bij de ketelprijs en daarover de verschuldigde rente over 10 jaar gedeeld door 120 maanden gaf dan de maandlast.
De hr.Oosten verzekerde mij dat het onderhoud stip op tijd zou gebeuren en op mijn verzoek of hij toch maar wat zwart op wit wilde zetten heb ik na diverse telefoontjes en faxen een door hem getekende offerte teruggekregen met een zeer summiere opsomming van de voorwaarden. Nu ik inmiddels een jaar later de website van deze firma wilde bezoeken bleek dat de site uit de lucht was en ook telefoon en fax was afgesloten. Wel was er nog een doorverwijzing naar een andere website te vinden tw. WWW.cvkorrect.com.
Nadere bestudering leerde me dat dezelfde Hr.Oosten hierachter zat, maar nu vanuit Breda. Telefonisch wordt er voortdurend gezegd dat de Hr.Oosten er niet is en hij terug zal bellen maar er belt niemand terug. Ook op mijn verstuurde fax wordt niet gereageerd.
De NAW gegevens van dit bedrijf zijn : CV Korrekt, Prinsenhil 29, 4825 AX Breda, Tel.076-5232934 ( Tevens storing/klachten nr.), Fax 076-5216920.
Al met al heb ik nog steeds niemand die ik kan aanspreken voor uitvoering van onderhoud aan deze ketel of het oplossen van storingen.
Van Comfort Card heeft de Hr.Oosten de centen voor 10 jaar onderhoud binnen en de consument blijft zitten met de gebakken peren.
Is er iemand die mij raad kan geven wat ik hieraan kan doen? Bij voorbaat dank.(evt.reakties naar [email protected])

Naar boven


Ruud cv korrect
Gast

Geplaatst op 10 Nov 2003 17:58 door Ruud cv korrect


--------------------------------------------------------------------------------

Hellaas het geval wijnands verdient geen schoonheidsprijs maar dat wordt komende week op gelost, hierover hebben wij al fatsoenlijk contact gehad. Wat betreft de Familie Witte kan ik mij niet herinneren, wij waren erkend en zijn nog steeds erkend. Ook kan zij mij persoonlijk berichten via www.cvkorrect.com wat er bij haar aan de hand is en gaan wij dat ook oplossen. Zij heeft nooit contact met mij opgenomen. Wat betreft Comfort Card, inderdaad is de service ook mee geleasd maar wordt door ons volledig verzorgd en verder voort gezet, echter de curator van Krommedijk geeft zijn medewerking niet en beschikken wij over geen enkel adres van krommedijk meer zodat wij dit niet zelf op kunnen lossen. Voor een ieder die een onderhoudscontract had al dan niet via comfort card. Voor de zelfde voorwaarden en condities worden de contracten kosteloos voortgezet door korrect Verwarming Service en Onderhoud neem daarvoor contact op via de website van www.cvkorrect.com ook die van Comfort Card, deze gaat ons alle naam en adres bestanden aanleveren om de klanten zelf op de hoogte te kunnen stellen.

Naar boven


ganse055
Gast

Geplaatst op 05 Jan 2004 21:11 door ganse055


--------------------------------------------------------------------------------

Sinds mijn vorige bericht zijn er inmiddels wat contacten geweest met CVkorrekt te Breda en was me beloofd dat deze firma het onderhoudscontract van Krommedijk zou voortzetten. Daartoe had CVkorrekt wat informatie nodig ,want bij het ter ziele gaan van de Fa Krommedijk waren deze gegevens niet meer beschikbaar en zodra deze gegevens in hun bezit waren zou CVkorrekt dit contract uitvoeren.
Het telefonisch contact met de serviceleider(Hr.M.Ellen) van CVkorrekt was nmm goed en ik had geen reden om aan hun woorden te twijfelen.
De formulieren die gevraagd werden heb ik opgestuurd en omdat dit inmiddels alweer een paar weken geleden was, heb ik een mailtje gestuurd aan het mij bekende E-mail adres van Hr.Ruud Oosten en verzocht om dit door te geven aan de Hr.Ellen.
Hedenavond kreeg ik van Ruud Oosten het volgende mailtje :
Geachte heer ......
Na een tijdlang te hebben geprobeerd om de zaak weer op te pakken, moet ik u hellaas mededelen u niet verder van dienst te kunnen zijn. Dit o.a. door de weigering van een slappe conservatieve curator, die zijn werk niet doet in het belang van de crediteuren maar zijn eigen belang en bank rekening, en het feit dat wij niet tot een goede afspraak konden komen voor verdere samenwerking met Comfort Card te Houten, hebben wij besloten geen service in wat voor vorm dan ook te verrichten voor de gedupeerde klanten zoals u, wel kan ik u mede delen dat comfort card een korting aan u gaat geven d.m.v. een korting op het rente percentage, zodat u in ieder geval vrij bent om zelf een nieuw contract af te sluiten bij een firma naar u keuze. Wij zullen echter geheel stoppen met het verlenen van service d.m.v. contracten voor de langere termijn.
Hoogachtend,
Ruud Oosten

P.s. uiteraard doe ik deze stap met de nodige spijt, ik heb mij altijd hard gemaakt voor de klanten, en heb altijd een goede service willen verlenen na verkoop, en uiteraard wens ik u ook het beste toe voor het komende jaar en de toekomst.

Dus alle beloften en mooie woorden ten spijt, ik sta met lege handen.
Als er iemand is die nog een oplossing heeft of een idee heeft of er nog wat aan te doen is, graag een mailtje naar [email protected] en ik zal U zeer erkentelijk zijn.



Naar boven


popiejopie
Gast

Geplaatst op 20 Jan 2004 16:13 door popiejopie


--------------------------------------------------------------------------------

Ruud Oosten al een paar keer met zijn bedrijf op de fles gegaan (elke keer opnieuw begonnen)zoek uit wie de curator is of doe aangifte bij de politie..

Naar boven


Gast
Gast

Geplaatst op 20 Jan 2004 18:07 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Ruud Oosten laat zijn bedrijven bewust failliet gaan om vervolgens onder een andere naam in een andere plaats weer op precies dezelfde werkwijze verder te gaan.

CV corect mijn hoella?????

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 05 jul 2006 12:12
door gogo
Voor mij nooit geen daalderop meer.

Mijn combiketel van 1995 laat het na 10 jaar zo vaak afweten dat de reparatiekosten/ onderdelen vervangen meer dreigen te kosten dan de aanschaf van een nieuwe ketel (op afschrijvingskosten jaarbasis).
Vandaag was het de brander. (300 euro exclusief uurloon)
begin mei waren de kosten eveneens 300 euro.
Twee weken terug reparatie waarvan rekening nog niet binnen is.

Het lekkend vat van de boiler is jaren terug al vervangen.

Donderop met je Daalderop zou ik tegen iedere Daalderop-verkoper willen zeggen.

GOGO

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 06 jul 2006 03:52
door Yogo78
Van 1995 tot 2006 is 11 jaar... Na 10 jaar krijgen veel combiketels storingen, ik denk niet alleen Daalderop ketels. Veel mensen hebben het dan over de ketels van "vroeger" of de ketel van Oom Leo; "Die is al 25 jaar oud en heeft nooit problemen gehad...."
Aangezien alles zuiniger, luxer, veiliger en sneller moet, staan mensen er niet bij stil dat er steeds meer beveiligingen/sensoren/electronica in een ketel moet alleen al om aan de hedendaagse wensen van de klanten te voldoen. Meer onderdelen betekend dus ook meer wat stuk kan... En eerlijk is eerlijk, de ene ketel houd het gewoon beter vol dan de ander, maar dat is een typisch geval van hoe het onderhoud wordt gedaan en hoe de gebruiker de ketel bijhoud en gebruikt...

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 06 jul 2006 08:05
door gogo
Alle cv ketels zijn hetzelfde.
sommige iets meer dan andere?
Jammer dat je niet wilt toegeven dat naast goed onderhoud ook een goede ketel een voorwaarde is. Wat voor auto's geldt geldt toch ook voor ketels.
Een Toyota scoort nog altijd beter dan een daewoo.

Als deskundige weet je toch verder heel goed welke problemen er met ketels van merk Daalderop zijn geweest.

Gogo

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 06 jul 2006 11:47
door Yogo78
Als deskundige weet je toch verder heel goed welke problemen er met ketels van merk Daalderop zijn geweest.
Zeker, maar met een ketel komt ook een factor "geluk" om de hoek, ik ken mensen die een in jouw woorden een "Deawoo" ketel hebben gehad en 15 jaar lang geen problemen hebben gehad... Maar idd, Daaldrop ketels hebben net als iedere ketel hun vervelende kwaaltjes, maar het meest voorkomende probleem bij Daaldrop was de onstekingstrafo en onstekingspen, wat overigens door de fabrikant is bevestigd en verbeterd, maar desondanks is het altijd vervelend om een ketel na 11 jaar van de muur af te moeten halen, iedereen doet het liefst 15 jaar met zijn ketel, zeker omdat Daaldrop niet echt de goedkoopste is in de markt, maar de kosten van een ketel zeggen nooit dat een ketel helemaal probleemloos is...

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 08 jul 2006 13:16
door hharteman
quote
----------------------------------------------------------
iedereen doet het liefst 15 jaar met zijn ketel
---------------------------------------------------------

Nou ik toch niet hoor.
Als mijn ketel er na een jaar of 8 mee ophoud, hang ik er gelijk een nieuwe in.(NB. of het moet een kleinigheid zijn zoals een ontstekingspen).

Er zijn al goede combiketels te koop vanaf 800 euro (bvb, Intergas HR22).
Het weegt vaak niet op tegen de reparatiekosten van de huidige moderne ketels die je in de jaren erna krijgt.
Buiten dat heb je dan meestal weer een aantal jaren geen storingen meer als je een nieuwe plaatst, wat ook wel prettig is.

Just my 2 cents

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 08 jul 2006 14:21
door Yogo78
Helemaal gelijk in. Maar een ketel kost ongeveer 800 euro, maar een heleboel mensen kunnen zo'n ketel niet installeren, de gemiddelde installateur vraagt tussen de 1500 en 2000 euro voor een complete installatie. Niet iedereen heeft dat geld liggen en is dus een ketel laten repareren voordeliger op dat moment, maar voor in de toekomst weer duurder... Ik adviseer klanten meestal als de ketel 12 jaar oud is en problemen geeft om er een nieuwe in te hangen. Zeker omdat er om de 10 jaar tijd wel weer nieuwe technologie is die de ketel weer zuiniger maakt... Maar er zijn zeker veel merken die ketels aanbieden tegen goede scherpe prijzen...

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 10 aug 2006 03:27
door marcel180
eindelijk iemand die intergas noemd wij hebben er ook een makkelijk in onderhoud goedkoop in onderdelen.ben zelf klusser als er wat mee is maak ik het zelf wel.en mensen als uw ketel geen warm water meer geeft of uw kachel doet het niet meer. kijk dan of de waterdruk goed is op de meter als de druk onder de 1bar is vul hem dan tot anderhalf bar het streepje op de meter tussen 1 en 2 . en is de druk wel goed maar de ketel geeft een storing aan ga dan kijken of het sifon wat onder de ketel bevind dat is de afvoer voor het condenswater niet verstopt zit.vaak gebeurt dit nog wel eens, en ja dan doetie het niet meer.voor echte problemen kunt u bij de leverancier terecht maar mensen kijk ook eens in de gouden gids of in uw plaatseljke krant genoeg loodgieters bedrijven in de buurt die dezelfde dag nog langs komen.met vriendelijke groet marcel

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 28 sep 2007 01:01
door jozik
In 2002 een Daalderop HR 24/80 gekocht en laten installeren door een erkende installateur. Jaarlijks laten onderhouden, maar ondanks dat ook ongeveer jaarlijks één of meer storingen. Inderdaad meestal de ontsteking, wat ik in oudere berichten vaker tegengekomen ben.
Er wordt wel gezegd "goedkoop is duurkoop", maar bij Daalderop lijkt het toch meer dat duurkoop een slechte koop is.
Mijn dochter heeft (in een studentenhuis) een (goedkope) Remeha Avanta met temperatuursafhankelijke regeling. Inmiddels ruim twee jaar en geen enkel probleem. Na twee haar had mijn dure Daalderop al drie storingen gehad.... :cry:

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 29 sep 2007 22:11
door jozik
Execuses aan Daalderop voor het vorige bericht, de oorzaak van de storing in mijn ketel blijkt veroorzaakt door het bijna dichtgedraaid zijn van de hoofdkraan van het gas. Vrijwel zeker gebeurd toen er door OXXIO een op afstand afleesbare unit op de meter geplaatst is, maar het laatste tikje zal ik zelf wel gegeven hebben toen ik naast de meter aan het klussen was...

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 04 okt 2007 19:18
door skyliner
wat dus wederom weer verklaard hoe belangrijk het weer is om de voordruk voor en tijdens bedrijf te controleren (1 van de basis begrippen van storing zoeken)

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 05 okt 2007 11:39
door Roderikizaks
Beste Daalderop gebruikers,

Wij hebben ook recent een nieuwe Daalderop aangeschaft en ben daar tot op heden erg tevreden over (de installatie liet wat te wensen over, door de "erkende instalateur"). Maar de ketel is prima. De afhandeling van Daalderop aangaande een klacht verbaast mij, daar ik ook wat contact heb gehad omtrent de installatie en de erkkening van de installateur. Helaas is de "erkende installateur" nog steeds erkende installateur. Hier heeft Daalderop geen actie op ondernomen. Maar het product bevalt mij erg goed.

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 11 mei 2009 09:38
door norbert2
Hallo, begin 1997 kochten we een Daalderop 24/80.
Na een aantal jaren is er een onderdeel onder garantie vervangen omdat er wat lekte.
Verder mankeert er helemaal nooit iets.
Onderhoud hebben we ook nooit ! laten doen, al heb ik wel de sifon een paar keer leeg gegooid en met wat water erin weer gemonteerd (al kijk ik wel eens door het glaasje om te zien of de vlam niet te geel of te blauw is).
Gewoon een prima ketel met zeer veel comfort oa doordat we de vloerverwarming badkamer op de extra poort hebben aangesloten.
Verder hebben we altijd op meerdere punten tegelijk warm water, wel zo lekker, zelfs de (AEG )vaatwasser heb ik toen probleemloos aangesloten op het warme water, dat spaart mooi stroom.
Ook zet ik de boiler s' winters uit, het 80 liter water blijft gewoon warm op de restwarmte van de CV, goedkoper kan toch niet ?
Mn ouders hebben toen tegelijk een Nefit gekocht waarvan ik schat dat alle reparaties samen net zoveel kosten als mijn ketel 12,5 jaar geleden.

Re: DAALDEROP COMBIKETEL/[b]SLECHTSTE KOOP[/b]/ Consumentenbond

Geplaatst: 12 jun 2009 22:35
door energieservice
Ik kan het niet vaak genoeg adviseren, koop een Remeha.

Door en door getest en ontwikkeld en dat merk je.

De service is top de ketel en de techniek is goed doordacht.
Nefit heeft niet voor niets de Proline ontwikkeld...... dit puur als antwoord op de Remeha Avanta.

Koop een Remeha , Nefit , Bosch of een itho en dan heeft u gegarandeerd een goede ketel.