LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Quality design Kunststoftechnieken (QDKT) - waardeloos

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
hinster
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2012 20:08

Quality design Kunststoftechnieken (QDKT) - waardeloos

Ongelezen bericht door hinster »

QDKT heeft een dakkapel bij onsgeplaatst en daar hebben we zeer slechte ervaring mee. Ten eersteduurde het veel langer dan vooraf aangegeven. Dit was niet zo'n probleem als alles goed is gegaan. Nadat het dak is "opengehaald" begon de ellende. Uit de weersvoorspelling was duidelijk dat het dieavond ging regenen, dus ik heb tot 3 keer nagevraagd: Het dak ligt nu open, kan het geen kwaad? Blijf alles wel droog? Het gaat vanavond regenen! Er werd ons dus tot 3 keer toe verzekerd dat het geen probleem was. Later bleek dus dat ze alleen een stuk plastictegen de houten omlijsting aan de binnenkant hadden geniet. Die nacht ging het regenen en het lekte dus vanuit de zolder in ons slaapkamer. Er liepen gewoon straaltjes water uit ons plafond naar beneden. Hebben we's nachts 3 uur staan dweilen en met doeken/zeil alles proberen tegen te houden. Later bleek ook nog dat het water vanuit de zolder via debedrading in ons meterkast is gelopen waardoor er kortsluiting enbrand is ontstaan in de meterkast.

Toen ik dit boos melde wasde reactie van Henk Jan (eigenaar van QDKT): Dat kan niet! Geen verontschuldiging, helemaal niks!

Die dag hebben ze het dak dicht gemaakt en de dakkapel verder afgemaakt. Ongeveer 2 weken daarna begon het te regenen en wat denk je: weer lekkage. En weer was het antwoord van Henk Jan: "Dat kan niet". Hij is toen langs geweest en heeft zogenaamd niets kunnen vinden. Het moet aan ons dak liggen(voor het plaatsen van de dakkapel hadden we dus nooit lekkage gehad).

Weer 2 maanden later ontdekte ik schimmel aan de binnenkant van ons dakkapel. Ik weer Henk Jan gebeld (en je raad hetal: "Het kan niet") Wel beloofd om langs te komen. Maar op de dag van de afspraak: geen Henk Jan. Bij navraag antwoordde hij "O, is mijn collega niet langsgekomen?". Direct maar opnieuw een afspraak gemaakt. Op de bewuste dag: weer geen Henk Jan. Ditmaal heb ik besloten om een aangetekende brief (op advies van advocaat) geschreven. Ook hier geen reactie van Henk Jan van QDKT.

En het mooie van het Nederlands recht is dat je er niets aan kan doen. Je kunt klagen en een advocaat inschakelen, maar het leidt helaas tot niets.

hinster
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2012 20:08

Re: Quality design Kunststoftechnieken (QDKT) - waardeloos

Ongelezen bericht door hinster »

Update:

Nadat QDKT nog steeds niet reageert, heb ik een derde partij de schade laten inspecteren. Blijkt dat het dakleer op de dakkapel niet goed is gelegd waardoor er (na 8 maanden) al water onder het dakleer is gekomen.

Herstelkosten: ca. 750 euro.

Op het dakkapel heb ik 10 jaar garantie, maar als het bedrijf niet reageert (op brieven, e-mails en telefoontjes) heb je er dus helemaal niets aan.

Kan ik de herstelkosten verhalen op QDKT? Iemand tips hiervoor?

Alvast bedankt voor de reacties.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Quality design Kunststoftechnieken (QDKT) - waardeloos

Ongelezen bericht door felicitas »

natuurlijk kun je de kosten proberen te verhalen, alleen moet je altijd eerst het bedrijf in de gelegenheid geven om de dakkapel te herstellen, doen ze dat niet dan kun je een procedure opstarten bij de kanton rechter om je recht te halen.
alleen dit soort bedrijfjes met die mooie namen zijn veelal net gestarte bedrijfjes en eenmans zaakjes die vanuit hun woonhuis opereren en dan wel mooi op papier de mooiste garantie voorwaarden hebben maar als ze je gewoon negeren heb je nog niks en dat is het vervelende van de zaak.
de bedrijfjes schieten als paddenstoelen uit de grond en is zeker zaak niet alleen op een prijs af te gaan en bedrijven gewoon na te trekken van te voren om teleurstellingen te voorkomen.
bij u is dat nu natuurlijk te laat, maar voor zover u het nog niet gedaan heeft zou ik het bedrijf in gebreken stellen schriftelijk en ze een termijn geven om de schade te herstellen en dan bij geen taal of teken een advocaat inschakelen of een hopelijk voor u aanwezige rechtsbijstand.
sterkte toegewenst.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Quality design Kunststoftechnieken (QDKT) - waardeloos

Ongelezen bericht door sjoegel »

Stel ze ook aansprakelijk voor de vervolgschade.

hinster
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2012 20:08

Re: Quality design Kunststoftechnieken (QDKT) - waardeloos

Ongelezen bericht door hinster »

Bedankt voor de tips. . . .

Heb het één en ander nagevraagd bij een bevriende advocaat en een proces starten bij de kantonrechter gaat me helaas meer kosten dan zelf de schade herstellen. Het bedrijf reageert nu al nergens op (telefoon, email, aangetekende brief), ben dus bang dat ze daarna dat ook niet doen.

Ik beschouw het maar als een dure les en hoop dat andere mensen niet dezelfde les hoeven te leren bij dit bedrijf.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Quality design Kunststoftechnieken (QDKT) - waardeloos

Ongelezen bericht door felicitas »

een lekke dakkapel kost heel wat meer dan een procedure opstarten bij de kantonrechter.
de gevolgschade kan echt in de papieren lopen, je hebt bij de kantonrechter ook geen advocaat nodig dat kun je zelf regelen, je bent alleen griffiekosten kwijt, deze griffie kosten worden weer verhaald op de gedaagde partij als je de procedure wint, het gaat wel wat tijd kosten maar dan kun je je recht gaan halen.

Gesloten