LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A & R loodgieter uit Rotterdam

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
pascalle38
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2014 17:29

A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door pascalle38 »

KIJK UIT DIT BEDRIJF [Ongefundeerde bewering verwijderd]!!!!

Op 30 december ontdekte ik dat de afvoer, waar mijn slang van de wasmachine in hangt lekte, het water werd niet goed afgevoerd. Aangezien ik geen man in huis heb en het tien over vijf was, keek ik op internet om een telefoon nummer van een loodgieters bedrijf te vinden, ik belde een nummer en er werd opgenomen met de centrale, ik moest mijn postcode opgeven en er zou na 7 uur een loodgieter langs komen. Om kwart voor 6 al, ging mijn bel al en er stond buitenlandse man in loodgieters pak voor de deur.Aangezien, ik veel was had liggen van mijn schoonheidssalon wilde ik graag dat het probleem zou worden verholpen. De monteur had het over een tarief van 89 euro per half uur, ik schrok daarvan, maar dacht, tja het moet toch worden opgelost, hij zei dat hij wel een uur nodig had met het te maken, dus kwam het uit op 2 keer 89 euro en o ja ook nog de voorrijkosten. Ik stemde toch uiteindelijk toe en de monteur ging zijn spullen uit de auto halen. Terwijl hij boven weer terug kwam met stofzuiger, had hij het er over dat er nog kerstvakantie toeslag bij zou komen. Pfff ik dacht ok, tja het moet maar dan. Hij ging aan het werk, en zoog met zuiger het water naar boven, volgens mij heeft hij niet eens de trekveer gebruikt om iets door te prikken. Na veel getreuzel was meneer na 40 min. klaar. O ja een nieuw chifon moest er ook nog op. Ik had zo'n idee dat ik waarschijnlijk 200 euro kwijt zou zijn. Monteur ging rekening opmaken, en je raad nooit wat een afschuwelijk bedrag ik moest afrekenen. 439, 80. toen meneer de rekening aan het opmaken was brak het zweet hem telkens uit, heel vreemd allemaal. Ik was lamgeslagen en echt super van slag. Monteur had wel pinapparaat, dus ik moest het bedrag direct pinnen. Er kwam nog 40 procent kerstvakantie toeslag bij was nog eens 125 euro........ De volgende dag besloot ik terug te bellen, kreeg een mevr aan de lijn, weer met de centrale??? heel vreemd. Dat doen ze volgens mij om vertrouwen te wekken. Ik zou worden terug gebeld, maar nee hoor niks, nu in totaal al 3 keer terug gebeld, maar word telkens afgescheept met een smoesje. Ik ging op internet kijken en zag nog meer klachten van A en R.....Wat een afschuwelijke oplichters!!!!!! Kunnen ze wel he bij een vrouw alleen! DUS KIJK UIT
Laatst gewijzigd door Radar op 06 okt 2015 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door puma73 »

pascalle38 schreef:KIJK UIT DIT BEDRIJF A EN R zijn GROTE OPLICHTERS!!!!

Op 30 december ontdekte ik dat de afvoer, waar mijn slang van de wasmachine in hangt lekte, het water werd niet goed afgevoerd. Aangezien ik geen man in huis heb en het tien over vijf was, keek ik op internet om een telefoon nummer van een loodgieters bedrijf te vinden, ik belde een nummer en er werd opgenomen met de centrale, ik moest mijn postcode opgeven en er zou na 7 uur een loodgieter langs komen. Om kwart voor 6 al, ging mijn bel al en er stond buitenlandse man in loodgieters pak voor de deur.Aangezien, ik veel was had liggen van mijn schoonheidssalon wilde ik graag dat het probleem zou worden verholpen. De monteur had het over een tarief van 89 euro per half uur, ik schrok daarvan, maar dacht, tja het moet toch worden opgelost, hij zei dat hij wel een uur nodig had met het te maken, dus kwam het uit op 2 keer 89 euro en o ja ook nog de voorrijkosten. Ik stemde toch uiteindelijk toe en de monteur ging zijn spullen uit de auto halen. Terwijl hij boven weer terug kwam met stofzuiger, had hij het er over dat er nog kerstvakantie toeslag bij zou komen. Pfff ik dacht ok, tja het moet maar dan. Hij ging aan het werk, en zoog met zuiger het water naar boven, volgens mij heeft hij niet eens de trekveer gebruikt om iets door te prikken. Na veel getreuzel was meneer na 40 min. klaar. O ja een nieuw chifon moest er ook nog op. Ik had zo'n idee dat ik waarschijnlijk 200 euro kwijt zou zijn. Monteur ging rekening opmaken, en je raad nooit wat een afschuwelijk bedrag ik moest afrekenen. 439, 80. toen meneer de rekening aan het opmaken was brak het zweet hem telkens uit, heel vreemd allemaal. Ik was lamgeslagen en echt super van slag. Monteur had wel pinapparaat, dus ik moest het bedrag direct pinnen. Er kwam nog 40 procent kerstvakantie toeslag bij was nog eens 125 euro........ De volgende dag besloot ik terug te bellen, kreeg een mevr aan de lijn, weer met de centrale??? heel vreemd. Dat doen ze volgens mij om vertrouwen te wekken. Ik zou worden terug gebeld, maar nee hoor niks, nu in totaal al 3 keer terug gebeld, maar word telkens afgescheept met een smoesje. Ik ging op internet kijken en zag nog meer klachten van A en R.....Wat een afschuwelijke oplichters!!!!!! Kunnen ze wel he bij een vrouw alleen! DUS KIJK UIT GROTE OPLICHTERS BIJ A en R

U heeft blijkbaar een schoonheidssalon. Dus als zakenvrouw weet u hoe het werkt, eerst prijzen opvragen. En niet met de eerste de beste uit het telefoonboek zaken doen.

Enne oplichters?? Ga je toetsenbord wassen met groene zeep dat u zulke beschuldigingen durft te doen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door sjoegel »

Aangezien ik geen man in huis heb
Erg seksistische opmerking ! :evil:

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door thecure »

sjoegel schreef:
Aangezien ik geen man in huis heb
Erg seksistische opmerking ! :evil:
Inderdaad, waar is de geëmancipeerde vrouw gebleven die zelf zulke klusjes oplost?

paulo74
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2014 00:57

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door paulo74 »

Aantal jaar geleden ook slechte ervaring met A&R. Aangekomen om een lek te verhelpen in de badkamer leidingen. Kreeg ik 3 tarieven te horen: 1 voor tegels verwijderen, 1 voor lek dichten, en 1 voor stucwerk en tegelen. Daar heb ik nooit eerder van gehoord.
Ergste is dat hij het lek niet kon vinden terwijl er toch echt een plas water in de kelder lag die druppelde vanaf de leiding.
Ongelofelijk dat deze zaak nog bestaat na zoveel jaar met regelmatig negatieve publiciteit.
Bovendien is het onzin om de opdrachtgever te bekritiseren voor zijn/haar handelwijze. Een goeie aannemer informeert duidelijk wat hij gaat doen en voor hoeveel naar schatting.

davebin
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2015 17:02

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door davebin »

Ik heb januari 2013 een gaatje in mijn waterleiding in het plafond geboord.
Ik heb de loodgieters centrale gebeld en binnen 2 uur stond er een monteur voor de deur.
Deze was van A&R keek naar de plek en noemde gelijk een prijs .
Hiermee accord gegaan is hij aan de reparatie begonnen.Na een goed uur was hij klaar.
We hebben het gat nog een dag of vier ter controle open gehouden alles droog en toen weer dicht gemaakt .
Nu na twee jaar is het weer gaan lekken waarschijnlijk eerder want voordat het door de laag beton is gaat wel wat tijd over heen.
Hebben ze weer gebeld met het verhaal dat het weer lekte en kwamen gelijk de volgende dag.
De monteur zij dat zijn collega het niet goed gerepareerd had maar was te lang geleden voor garantie.
Moesten 180 euro betalen. Ik zit nu met een schade aan mijn plafond met een dia van 40 cm is mijn kalklaag ook weg .
Moet nu het hele plafond opnieuw laten spuiten.
Ik via de mail contact gehad (telefonisch is niet te doen)
En dit krijg je te horen.

Geachte heer Janssen,

Middels dit schrijven delen wij u mede dat wij uw schrijven in behandeling
hebben genomen. Echter is de waterleiding gerepareerd in 2013, onze medewerker die
bij u geweest is, heeft ook te kennen gegeven dat er geen garantie meer op was
i.v.m. dat de reparatie te lang geleden is om hier nog garantie op te kunnen geven.

Helaas kunnen wij hierin verder niets voor u betekenen.

Met vriendelijke groet,
A&R Loodgietersbedrijf

M.davidse
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2016 16:08

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door M.davidse »

Ook ik heb gisteren een verstopping via A&R loodgieters laten verhelpen. Ze hebben hun werk netjes gedaan maar het half! uurtarief werd pas verteld toen ze bij mij in de keuken stonden met twee man sterk. Ik was overdonderd en heb accoord gegeven. 89,95 per half uur exclusief btw! Ze zijn een klein uurtje bezig geweest en ik moest 261 euro afrekenen. Toen ze weg waren bedacht ik pas even te onderzoeken wat een loodgieter kost. Deze bedragen blijken buiten proporties. Pas nadat ik de factuur heb ontvangen wist ik dat ik met A&R in zee ben gegaan. Op de site wordt deze naam niet genoemd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door Brahms »

M.davidse schreef:Ook ik heb gisteren een verstopping via A&R loodgieters laten verhelpen. Ze hebben hun werk netjes gedaan maar het half! uurtarief werd pas verteld toen ze bij mij in de keuken stonden met twee man sterk. Ik was overdonderd en heb accoord gegeven. 89,95 per half uur exclusief btw! Ze zijn een klein uurtje bezig geweest en ik moest 261 euro afrekenen. Toen ze weg waren bedacht ik pas even te onderzoeken wat een loodgieter kost. Deze bedragen blijken buiten proporties. Pas nadat ik de factuur heb ontvangen wist ik dat ik met A&R in zee ben gegaan. Op de site wordt deze naam niet genoemd.
U heeft accoord gegeven. Daar ben je zelf bij, dus wat is nu het probleem ?
Dat het bedrag fors hoog is, staat buiten kijf, maar je kan ook niet accoord gaan. Eigen keuze dus.
In deze is het dus ook niet interresant met welke loodgieter u in zee gaat. Zolang de prijs maar genoemd wordt, net als in de TS-bericht gebeurd is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door berndv »

M.davidse schreef:Toen ze weg waren bedacht ik pas even te onderzoeken wat een loodgieter kost.
Wat een schandalig bedrijf, niet normaal.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door Brahms »

berndv schreef:
M.davidse schreef:Toen ze weg waren bedacht ik pas even te onderzoeken wat een loodgieter kost.
Wat een schandalig bedrijf, niet normaal.
Dat ze duur, zeer duur zijn, staat buiten kijf. Dit zijn geen echt gewone tarieven. Maar wil je, zoals TS in de kerstperiode a la minute je afvoerleiding wil laten maken, dan kan je bedenken dat dat heel wat (extra) gaat kosten.
Zolang het bedrijf de bedragen van te voren noemt, is het gewoon iets waar je mee accoord gaat of niet.
Er zijn honderden loodgieterbedrijven, dus keuze genoeg.

Vooraf een prijsopgave vragen is zeer verstandig en voorkomt verrassingen.

Achteraf dan gaan bellen dat je het niet eens bent met het bedrag waar je het eerst wel mee ens was, is natuurlijk de wereld op zijn kop.

M.davidse
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2016 16:08

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door M.davidse »

Ik heb bij het maken van de afspraak gevraagd wat het uurtarief was. Toen werd mij verteld dat de loodgieter dit met mij zou overleggen. Waarom dan niet netjes toen al gemeld dat het zoveel zou zijn?! Omdat ik dan wel rustig de tijd had om erover na te denken? Het is ook vreemd dat op de site waarop je te terecht komt geen naam wordt vermeld waardoor van tevoren niet te checken is welke recensies het bedrijf heeft. Inderdaad is het mijn 'eigen schuld' ik had nooit accoord moeten gaan maar het bedrijf handelde niet netjes en werkt met technieken van overdonderen op locatie. En ja daar trappen nog teveel mensen in omdat er gelukkig nog netjes opgevoede mensen bestaan. Ieder bedrijf zou verplicht moeten worden transparant te zijn over hun uurtarieven.

CHAH64
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2016 11:49

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door CHAH64 »

Loodgieter Centrale wekt de indruk met meerdere onafhankelijke loodgieters te werken tegen marktconforme ('scherpe!') tarieven, maar schijn bedriegt. Via hen is A & R loodgieter ingeschakeld om bij ons een verstopt riool te verhelpen. In onze naïviteit t.a.v. onafhankelijkheid en tarieven zijn twee heren aan de slag gegaan. Ze waren snel ter plaatse (was wat ons betreft niet noodzakelijk) en arbeidsintensief werk, dat toegegeven.
Maar twee man inschakelen daar waar maar één man tegelijk in de kuil aan het werk is en voor beide heren het buitensporig hoog uurtarief in rekening brengen (EUR 88,- ex BTW = EUR 106,48 incl. BTW) gaat ieder gevoel van rechtvaardigheid te buiten. Arbeidsintensief betekent relatief veel arbeidsuren, maar voor de vele rookpauzes hebben wij uiteindelijk ook betaald.
De websites van zowel De Loodgieter Centrale als A en R Loodgieters zijn totaal niet transparant als het aankomt op tarieven of op welke locatie zij gevestigd zijn. Uiteindelijk bedroeg de rekening ruim EUR 3000 voor 22 uur werk. Wij voelen ons opgelicht! Het lijkt dat dit bedrijf misbruik maakt van de schaarste binnen de beroepsgroep en brengt hiermee o.i. deze beroepsgroep in een negatief daglicht. Wie verdient een dergelijk tarief in Nederland?
Toen wij per email een klacht indienden bij de loodgieter, kregen we een week later reactie van de administratie met het verzoek een kopie van de werkbon toe te sturen; vervolgens duurde het een maand alvorens we daar een reactie op kregen. De mededeling betrof dat de juiste tarieven gehanteerd zijn. Ook hebben wij telefonisch contact opgenomen met de Loodgieters Centrale. De medewerkster had inzage in zowel de werkzaamheden als de communicatie die rechtstreeks met de loodgieter had plaatsgevonden. Ook bevestigde zij dat de loodgieter voor hen werkt.
Met deze reactie beogen wij lezers te behoeden voor deze praktijken en extra alert te zijn bij het inschakelen van een loodgieter.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door berndv »

CHAH64 schreef:voor beide heren het buitensporig hoog uurtarief in rekening brengen (EUR 88,- ex BTW = EUR 106,48 incl. BTW)
betaalde u dit per persoon of betaalde u 88 euro per uur voor 2 personen? Ik hoop niet dat u uurtarief met uurloon verward. Bij een uurtarief betaalt u niet alleen het poppetje dat aan het werk is, maar ook de bus, de uitrusting, de afschrijving van het materiaal. U heeft contact gehad met de administratie, die mensen ontvangen ook een uurloon, die zullen op een kantoor zitten, waarschijnlijk met verwarming en verlichting. Dit alles wordt betaald door datgene dat de ontstoppers aan uurtarief schrijven.

Als ik zo kijk naar de rekening van 3000 euro en 22 uur werk, lijkt het me dat u voor 2 personen dus een tarief van 88 euro betaalt. Dat zou neerkomen op 44 euro per persoon per uur. Ik weet niet of u voor een baas werkt, maar u kost de baas ook wel ietsje meer dan wat u aan het einde van de maand op uw loonstrook ziet als uurloon.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door BL2 »

CHAH64 schreef:Loodgieter Centrale wekt de indruk met meerdere onafhankelijke loodgieters te werken tegen marktconforme ('scherpe!') tarieven, maar schijn bedriegt. Via hen is A & R loodgieter ingeschakeld om bij ons een verstopt riool te verhelpen. In onze naïviteit t.a.v. onafhankelijkheid en tarieven zijn twee heren aan de slag gegaan. Ze waren snel ter plaatse (was wat ons betreft niet noodzakelijk) en arbeidsintensief werk, dat toegegeven.
Maar twee man inschakelen daar waar maar één man tegelijk in de kuil aan het werk is en voor beide heren het buitensporig hoog uurtarief in rekening brengen (EUR 88,- ex BTW = EUR 106,48 incl. BTW) gaat ieder gevoel van rechtvaardigheid te buiten. Arbeidsintensief betekent relatief veel arbeidsuren, maar voor de vele rookpauzes hebben wij uiteindelijk ook betaald.
De websites van zowel De Loodgieter Centrale als A en R Loodgieters zijn totaal niet transparant als het aankomt op tarieven of op welke locatie zij gevestigd zijn. Uiteindelijk bedroeg de rekening ruim EUR 3000 voor 22 uur werk. Wij voelen ons opgelicht! Het lijkt dat dit bedrijf misbruik maakt van de schaarste binnen de beroepsgroep en brengt hiermee o.i. deze beroepsgroep in een negatief daglicht. Wie verdient een dergelijk tarief in Nederland?
Toen wij per email een klacht indienden bij de loodgieter, kregen we een week later reactie van de administratie met het verzoek een kopie van de werkbon toe te sturen; vervolgens duurde het een maand alvorens we daar een reactie op kregen. De mededeling betrof dat de juiste tarieven gehanteerd zijn. Ook hebben wij telefonisch contact opgenomen met de Loodgieters Centrale. De medewerkster had inzage in zowel de werkzaamheden als de communicatie die rechtstreeks met de loodgieter had plaatsgevonden. Ook bevestigde zij dat de loodgieter voor hen werkt.
Met deze reactie beogen wij lezers te behoeden voor deze praktijken en extra alert te zijn bij het inschakelen van een loodgieter.
Arbeidsintensief betekent relatief veel arbeidsuren, maar voor de vele rookpauzes hebben wij uiteindelijk ook betaald.
Bij daadwerkelijk 22 uur werkzaamheden hebben werknemers denk ik iets meer recht op alleen een rookpauze.
Zijn ze echt 22 uren bezig geweest, of is het 2 x 11 uur. Dat maakt nogal een verschil.

Marjo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2016 18:58

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door Marjo1 »

Op 15/7/16 heeft de loodgieterscentrale voor 18.00 uur de keukenafvoer ontstopt. De prijs werd ter plekke genoemd € 88 per uur + € 37 voorrijkosten (incl .BTW mag ik toch aannemen) Dat zijn hun website tarieven voor het ontstoppen van een keukenafvoer voor 18.00 uur.
Mijn vrouw vond het prijzig maar tenslotte kwam de loodgieter uit Rotterdam en helemaal niet uit Breda.

Uiteindelijk moest(!) er gepind worden voor 27 minuten(staat op de rekening) werk, € 89 excl BTW + € 65 excl. BTW voorrijkosten hetgeen een totaal maakt van € 186,34 incl. BTW i.p.v. € 81 incl. BTW. Conclusie: € 215 per uur!! + dubbele voorrijkosten.

Vele malen gemaild en gebeld(8x); de verantwoordelijk persoon is volgens de dame(s) (met bijna zelfde stemmen) nooit aanwezig. Dezelfde loodgieterscentrale is er in vele plaatsen en is onder verschillende telefoonnummers bereikbaar; het resultaat -als ik eerdere klachten lees- is hetzelfde.
Ik hoop mensen te behoeden voor dit soort praktijken

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door berndv »

Marjo1 schreef:Op 15/7/16 heeft de loodgieterscentrale
maar daar gaat dit topic toch niet over? Misschien gewoon een eigen topic openen over het bedrijf waar uw klacht over gaat, en misschien ook handig om even aan te geven bij welk bedrijf u dit heeft laten uitvoeren. als ik namelijk zoek op loodgieterscentrale kom ik meerdere bedrijven tegen.

Marjo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2016 18:58

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door Marjo1 »

Goed lezen: is (vaak) een en hetzelfde bedrijf waarover dezelfde klachten zijn.

A001AAY
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2017 05:57

Re: A & R loodgieter uit Rotterdam

Ongelezen bericht door A001AAY »

ben dus niet de enige met slechte ervaring met dit bedrijf.
donderdag j.l. is een medewerker van dit bedrijf langs geweest om de riolering te ontstoppen. Vanwege de verzakking in mijn straat is dit een bijna jaarlijks terugkerend probleem. En altijd werd het probleem opgeloooost en heeft het nooit meer dan 120 euro gekost.
Dit keer echter heb ik de loodgieterscentrale gebeld (was het nummer kwijt van de oude loodgieter) en ze stuurden Ren A langs.
Een man, luisterend naar de naam Willem, heeft de kosten kenbaar gemaakt (90 per half uur + 65 euro voorrijkosteN), waarmee ik accoord ben gegaan.
De klus duurt normaal nooit meer dan 20 minuten. kwestie van spiraal door de hoofdafvoer en klaar is kees.
Willem heeft er minder dan een half uur over gedaan en heeft vervolgens rustig zijn handen gewassen in mijn keuken en nog een praathe gemaakt. Toen hij vervolgens de rekening op maakte rekende hij 40 minuten!!!, dus een uur.
Ik maakte duidelijk dat dat echt niet kan, maar Willem wilde geen afwijken weten en vertelde dat hij vaker zulke discussies voert. Vind je het gek, met deze manier van zaken doen.
Uiteindelijk toch de hoofdprijs betaald van 295 euro voor een half uur werk. Zelfs de beste chirurgen en advocaten vragen niet zo'n tarief.

Kortom oplichters

Gesloten