LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Qwertyz
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2014 13:19

De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door Qwertyz »

Als je bij Werkspot een opdracht plaatst ben je duurder uit dan wanneer je de ondernemer rechtstreeks benadert!

Lees hier wat een ondernemer over Werkspot schrijft (de ondernemer moet betalen voor de diensten van Werkspot en kan niet anders dan dit doorberekenen aan zijn klanten):

Werkspot.nl kost mij voor het medium pakket 69 Euro per maand, excl. BTW. Hiervoor kan ik maximaal 240 x per jaar reageren. Stel dat 1/5 van de reacties leidt tot een opdracht, dan zijn dit 4 opdrachten per maand. Per opdracht moet ik dus 17,25 Euro excl. BTW (minimaal) aan mijn klant in rekening brengen zonder dat ik er zelf iets aan heb verdiend. Bovendien geldt dit minimumtarief alleen maar als ik over een heel jaar op 240 opdrachten kan reageren waarbij de scorekans meer dan 20% is. Er zijn vele consumenten die aan 3 of meer mogelijke vakmannen een offerte vragen, en de opdracht dan toch in het grijze circuit door vrienden of kennissen laten uitvoeren. Is de scorekans daardoor bijvoorbeeld slechts 10%, dan stijgen de door te berekenen kosten per opdracht al naar 34,50 Euro excl. BTW. Daarom adverteer ik niet op Werkspot.nl.

Het verdienmodel van Werkspot.nl is dus niet geschikt voor kleine opdrachten. Veel consumenten die kleine klussen hebben die niet meer dan enkele tientjes mogen kosten vergissen zich daarin. Hun normale reactie is dat zij schrikken van de geoffreerde prijzen en vervolgens afhaken om de klus daarna door vrienden of kennissen te laten doen. Het is niet redelijk dat je het eerste uur alleen voor de kosten van Werkspot.nl werkt en alleen voor je voorrijkosten, en daarna pas wat verdient (wat ook weer door de belastingen en de BTW wordt afgeroomd). Verder ben je als zelfstandig ondernemer (ZZP-er) niet vanzelf verzekerd voor alle sociale verzekeringswetten en bouw je niet vanzelf pensioen op. Waar de consument/opdrachtgever zich ook in vergist is dat alle extra's (klusgarantie, bedrijfsaansprakelijkheids-verzekering, sociale verzekering voor de ondernemer, gebruik van gereedschappen en instrumentarium, etc.) voor de ondernemer geld kosten. Het is niet te vermijden dat de consument dat in zijn prijsvoorstel terugvindt (Als je als ondernemer niet wil werken in het zwarte circuit).

Het gevolg is dat ik als ondernemer via Werkspot.nl ongeveer 5x het uurloon moet vragen van wat ik zelf netto wil overhouden. Een aantrekkelijk aanbod voor de consument begint dus met het beperken en het beheersen van mijn eigen kosten (door budgetteren).

Daarom geef ik u het volgende advies:

Contact zonder tussenkomst van intermediairs bespaart zowel voor u als voor mij onnodige kosten!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Qwertyz schreef:Als je bij Werkspot een opdracht plaatst ben je duurder uit dan wanneer je de ondernemer rechtstreeks benadert!

Lees hier wat een ondernemer over Werkspot schrijft (de ondernemer moet betalen voor de diensten van Werkspot en kan niet anders dan dit doorberekenen aan zijn klanten):

Werkspot.nl kost mij voor het medium pakket 69 Euro per maand, excl. BTW. Hiervoor kan ik maximaal 240 x per jaar reageren. Stel dat 1/5 van de reacties leidt tot een opdracht, dan zijn dit 4 opdrachten per maand. Per opdracht moet ik dus 17,25 Euro excl. BTW (minimaal) aan mijn klant in rekening brengen zonder dat ik er zelf iets aan heb verdiend. Bovendien geldt dit minimumtarief alleen maar als ik over een heel jaar op 240 opdrachten kan reageren waarbij de scorekans meer dan 20% is. Er zijn vele consumenten die aan 3 of meer mogelijke vakmannen een offerte vragen, en de opdracht dan toch in het grijze circuit door vrienden of kennissen laten uitvoeren. Is de scorekans daardoor bijvoorbeeld slechts 10%, dan stijgen de door te berekenen kosten per opdracht al naar 34,50 Euro excl. BTW. Daarom adverteer ik niet op Werkspot.nl.

Het verdienmodel van Werkspot.nl is dus niet geschikt voor kleine opdrachten. Veel consumenten die kleine klussen hebben die niet meer dan enkele tientjes mogen kosten vergissen zich daarin. Hun normale reactie is dat zij schrikken van de geoffreerde prijzen en vervolgens afhaken om de klus daarna door vrienden of kennissen te laten doen. Het is niet redelijk dat je het eerste uur alleen voor de kosten van Werkspot.nl werkt en alleen voor je voorrijkosten, en daarna pas wat verdient (wat ook weer door de belastingen en de BTW wordt afgeroomd). Verder ben je als zelfstandig ondernemer (ZZP-er) niet vanzelf verzekerd voor alle sociale verzekeringswetten en bouw je niet vanzelf pensioen op. Waar de consument/opdrachtgever zich ook in vergist is dat alle extra's (klusgarantie, bedrijfsaansprakelijkheids-verzekering, sociale verzekering voor de ondernemer, gebruik van gereedschappen en instrumentarium, etc.) voor de ondernemer geld kosten. Het is niet te vermijden dat de consument dat in zijn prijsvoorstel terugvindt (Als je als ondernemer niet wil werken in het zwarte circuit).

Het gevolg is dat ik als ondernemer via Werkspot.nl ongeveer 5x het uurloon moet vragen van wat ik zelf netto wil overhouden. Een aantrekkelijk aanbod voor de consument begint dus met het beperken en het beheersen van mijn eigen kosten (door budgetteren).

Daarom geef ik u het volgende advies:

Contact zonder tussenkomst van intermediairs bespaart zowel voor u als voor mij onnodige kosten!
Dit zijn gewoon zelfgekozen ondernemerskosten? Wat is dat voor huilie huilie ondernemer?

Qwertyz
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2014 13:19

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door Qwertyz »

Wat een domme reactie is dat!

Uiteindelijk is het wel de consument/opdrachtgever die betaalt! Een slimme ondernemer beperkt dus zijn eigen kosten. Dan kan hij echt goedkoper zijn voor de consument!

bertlekkerkerker
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2014 13:08

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door bertlekkerkerker »

Goedendag,
Ik heb sinds 20 jaar een fatsoenlijk bouw en schildersbedrijf en heb de afgelopen jaren gebruik gemaakt van Werkspot. Het verdienmodel is geheel gericht op Werkspot en dus een win win situatie. De opzet oogt professioneel. Mijn ervaring is dat deze site hoofdzakelijk geschikt is voor zwartwerkers en mensen die het niet zo nauw nemen met de belastingregels alsmede het bouw besluit. Zelfs opdrachten waarin expliciet gevraagd wordt om de werkzaamheden zwart te verrichten worden er bij Werkspot niet uitgefilterd. Voor een groot deel ligt de schuldvraag ook bij de consument welke voor een appel en een ei een 5 sterren menu verwacht, voorstellen aan mij om werkzaamheden te verrichten voor E 15.00 zijn veelvuldig voorgekomen en zelfs 1 waarvan men ervan uitging dat het materiaal hierbij inbegrepen zat!
Duidelijk niet mijn doelgroep, men vergeet kennelijk dat er nog overige kosten zijn(bedrijfswagen,brandstof gereedschap,steigers etc.) Hierdoor vind ik Werkspot een lachwekkende organisatie welke niet aan zelfreflectie doet ondanks opbouwende adviezen mijnerzijds hiertoe. Daarnaast is het vreemd dat een site welke zicht op technische zaken richt zelf over geen enkele dergelijke kennis beschikt en daar ook geen interesse in heeft het is gewoon een internetbedrijf. Nog niet zo lang terug zij ze overgenomen door een Amerikaanse investeerder waardoor het verdienmodel eenzijdig ongetwijfeld maximaal benut zal gaan worden. Wat mij als ondernemer wel zeer verbaasd is dat je als kleine ondernemer goed in de gaten gehouden wordt door de belastingdienst terwijl het bij Werkspot vrij eenvoudig is om honderden zogenaamde ondernemers en particulieren eens onder de loep te nemen op basis van hun vraag en aanbod. Het zou deze verziekte markt waarbij duidelijk sprake is van oneerlijk concurrentie ten goede komen. De kosten van Werkspot zijn natuurlijk altijd teveel als je geen resultaten boekt echter hetgeen voor mij kostbaarder was, was het velen keren op werkvisite gaan bij consumenten die niet serieus waren,andere plannen hadden gekregen, te weinig financiele middelen hadden etc.
Bovenstaande informatie heb ik meerdere keren gedeeld met Werkspot, echter u zult het wel begrijpen het serieus beantwoorden hierop kost alleen maar, en dat past niet in het verdienmodel.

Mijn advies is:
Wilt u echt een vakman dan moet u niet op Werkspot zijn.
Als u de werkzaamheden nog niet kan betalen, spaar dan nog even door want het herstellen van het gepruts van een andere zogenaamde vakman kost alleen maar meer

Mocht u vragen hebben dan zal ik deze proberen te beantwoorden.

Bert Lekkerkerker
Schilder en bouwbedrijf
Wilnis/Diemen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Qwertyz schreef:Als je bij Werkspot een opdracht plaatst ben je duurder uit dan wanneer je de ondernemer rechtstreeks benadert!
Maakt niets uit. De kosten van Werkspot heeft hij toch, of je hem nu rechtstreeks of via Werkspot benadert.

Tenzij je stelt dat je beter zaken kunt doen met een ondernemer die niet adverteert / reageert via werkspot.

Maar ja, welke kosten heeft hij dan gemaakt welke hij moet doorberekenen ?

Moeilijk, moeilijk.

Eigenlijk wil je een ondernemer die geen kosten zal doorberekenen.

Maar ja, dat is dan weer geen ondernemer.

Wat een dilemma :mrgreen:

WerkspotNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:56

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door WerkspotNL »

Beste Bert Lekkerkerker,

Goed dat je je gevoelens deelt met andere vakmannen. Het is heel logisch dat je jezelf niet wilt identificeren met vakmannen die klussen zwart oppakken. Dit soort vakmannen proberen wij altijd te weren van onze site. Wij spreken ook altijd vakmannen aan als dit voorkomt. Het is wel goed om te weten dat wij geen vakmannen zonder KvK-nummer inschrijven en daar ook actief op controleren.

Werkspot is voor de professionele vakman en absoluut niet bedoeld voor zwartwerkers. Dagelijks worden er gemiddeld 700 opdrachten geplaatst op onze site. Via monitoring proberen we te voorkomen dat er ongewenste opdrachten worden geplaatst (waaronder het aanvragen van zwart werk). Helaas is dit systeem niet waterdicht. Het kan dus voorkomen dat een opdrachtgever in zijn opdrachtomschrijving vraagt om dit zwart te doen. Om dit te signaleren, hebben we voor de ingelogde vakman een 'meld misbruik'-knop geïmplementeerd, waardoor vakmannen dit soort ongewenste opdrachten kunnen rapporteren aan Werkspot. Zo'n opdracht wordt dan direct verwijderd. In de meeste gevallen wordt de consument ook door onze Klantenservice hierop aangesproken.

Indien een opdrachtgever in de conversatie of bij een bezoek toch vraagt om een klus zwart te doen, dan is het ook aan de vakman om niet op zo'n verzoek in te gaan en uit te leggen waarom.

Mocht je zelf nog ideeën hebben over hoe we dit kunnen verbeteren, dan horen we dat graag. Je kan ons bellen op 088 - 9375793 of mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Werkspot

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Qwertyz schreef:Daarom geef ik u het volgende advies:

Contact zonder tussenkomst van intermediairs bespaart zowel voor u als voor mij onnodige kosten!
En met wie moet je dan contact maken? Hoe weet je welke aannemers/klussers er bestaan? Hoe kan een aannemer/klusser bij de potentiële klanten bekend maken dat hij bestaat en dat je voor een klus bij hem moet zijn? Juist, door reclame te maken. En dat kost ook geld. Al die acquisitiekosten moet je als ondernemer in de prijzen verwerken, of je nu kleine of grote klussen hebt en of je nu op uurbasis of met vaste prijzen werkt. Hoe je dat in de prijzen verwerkt is natuurlijk je eigen keuze, of dat een vast bedrag per opdracht is (lijkt mij niet zo verstandig) of een percentage van de kosten. En ook dan zul je regelmatig een offerte maken voor een klus die naar een ander gaat.

Eén van die kostenposten kan werkspot zijn. Een voordeel is dat je in elk geval gericht actie onderneemt en niet in het wilde weg schiet. Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld het sponsoren van de lokale sportvereniging. Dan schiet je wel in het wilde weg en heb je kans dat het niets oplevert. Of wel. Maar daarbij is het moeilijk na te gaan of de reclame effectief is. Ik ben zo zelf aan een goede aannemer gekomen, eentje waar ik zelf nooit van had gehoord. Omdat die een reclame bij de sportvereniging had, hebben we hem ook maar om een offerte gevraagd toen we een grote klus hadden. En met hem hadden we meteen een klik en hij zat met de prijs ook goed. Zonder die reclame hadden we hem nooit gevraagd en was hij een mooie klus misgelopen.

Dit om aan te geven dat je als ondernemer altijd kosten maakt om klanten te werven, of dat nu via reclame of via werkspot is. En dat daarop bezuinigen meestal niet heel verstandig is.

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door robert54321 »

Beste Mensen,

Werkspot is een risico voor vakmensen en consumenten. Werkspot is absolute ramp.
Ik maak de meest vreemde en vervelende dingen mee.
Opdrachtgevers / consumenten kunnen ongemeen hard en onbeschoft zijn. Vakmensen betalen de rekening van werkspot, maar de opdrachtgevers zijn spekkoper. Vakmensen worden op zo'n vreselijke manier tegen elkaar uitgespeeld dat er geen droog brood meer valt te verdienen. De concurrentie is moordend. De consument doet daar zijn voordeel mee. Maar helaas koopt de consument vaak een kat in de zak.
De vakman moet er zo goedkoop ingaan dat je niet meer kunt verwachten dat het werk op een goede manier gedaan word. Ik kan mij voorstellen dat als je het werk voor half geld moet doen dat de vakman op een gegeven moment denkt: 'je wilt het voor de bodemprijs?' dan krijg je ook wat je toekomt; 'ik pleur die verf er gewoon overheen!' Zelf als je € 25,00 per uur rekent vinden de meeste dat te veel. De opdrachtgever vraagt in veel gevallen zoveel offertes aan dat je het werk alleen krijgt als je er heel goedkoop in gaat of waneer jij je als vakman vergist hebt in het werk.
Een paar voorbeelden van wat ik aan de lopende band meemaak;

- Opdrachtgevers willen indicatieprijzen aan de hand van wat vage foto's of een plattegrond of een summiere omschrijving. Moet je aan de hand daarvan gaan zitten rekenen voor iemand die je nooit gezien of gesproken hebt en waar je misschien uberhaupt niet voor wil werken. Maar dat rekenen doe je niet alleen.., Nee! nog dertig anderen zitten te rekenen Als je voor een nette offerte een half uur tot een uur nodig hebt zeg drie kwartier, moet feitelijk de hele schilders-branche al meteen 13,5 uur in de klus te steken.
Als je dat dan gedaan hebt blijken het soms gewoon geluks zoekers die hopen op een zwartwerker die het voor een € 10,00 per/uur wil gaan doen. Maar jou aangeven dat je veel te duur bent.
Daarbij denk ik dan; ''wat moet je als opdrachtgever toch met een indicatieprijs? Het leid er alleen maar toe dat dat veel vakmannen er expres heel goedkoop in gaan in de hoop uitgenodigd te worden.
Als zij later worden uitgenodigd voor een offerte word het toch duurder. Een rot systeem van werkspot waar niemand wat aan heeft. Noch de opdrachtgever noch de vakman.

Als er dertig keer gereageerd is heeft werkspot al €150,00 verdient aan de geplaatste opdracht. Jawel!
Kassa! Een reactie geven op een opdracht kost de vakman €4,15 tot € 4,90 per keer.Ja ja €4,15 tot €4,90!!! Hoe moeilijker de tijden hoe meer werkspot verdient. Lees; 'aan andermans leed' Want hoe meer mensen op uw bericht reageren des te meer verdient Werkspot...

Zie deel twee in het volgende bericht

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door robert54321 »

Als ik een fatsoenlijk berichtje stuur dat ik het werk graag wil komen bekijken en opnemen krijg ik soms een berichtje terug dat ik op die en die dag kan komen tussen b.v. 10.00 uur en 11.00 uur. Kom je daar aan loop je daar met nog twintig andere vaklui elkaar aan te gapen. De opdrachtgever staat erbij met zijn duivelse grijnsje en te denken dat hij oh zo slim is. Ook hier weer de tijd die een vakman er in moet stoppen twintig keer een uur of twee allemaal afgedraaid op de de hele branche. Dit heb ik al diverse malen meegemaakt. Respectloos zeg ik.

Sommige opdrachtgevers zijn zo wantrouwig dat er bijna niet mee te communiceren valt. Zie het bericht hierboven over prijsafspraken (ik lach me dood).

En Beun de haas zit inderdaad op Werkspot je kan met een clubje zwartwerkers onder één account en op naam van één K.v.knr makkelijk op Werkspot staan. Werkspot zegt te controleren. Maar wat controleren zij dan? Een inschrijving bij de K.v.k? Als ik morgen een uitkering zou moeten krijgen kan ik makkelijk mijn zoon zich laten inschrijven en vervolgens ga ik lekker zelf zwart bij klussen onder zijn naam. Geen uitkeringsinstantie die het merkt en ook Werkspot niet.
Ik kom opdrachten tegen waar ik toch heel scherp ben ingegaan. Toch wimpelen opdrachtgevers mij af met de mededeling dat een andere aanbieder het voor de helft van het geld doet. Ook een Werkspotter. Ik weet dan zeker; Beun is inderdaad onder ons is...

Dan de referenties: Heel makkelijk: Ik laat een vriend met zijn computer een opdracht plaatsen. Dus met een ander IP adres. Vervolgens reageer ik daar op met mijn eigen computer/ IP adres. we wachten twee weken en de klus is zogenaamd geklaard. Vervolgens laat ik mijn vriend een fantastisch stukje schrijven over de zo fantastische uitgevoerde klus. Een 9,5 of een 10. Great!
Als je daarnaast een keer een moeilijke klant hebt, en die zijn er echt, kunnen ze je maken of breken met die referenties. Dus als je een klus hebt ga je wel tot de bodem om te voorkomen dat je publiekelijk aan de schandpaal genageld word.

Verder ben ik bang dat in deze tijd, waarin de halve Nederlandse top van het bedrijfsleven zo corrupt is als de neten, het wel erg verleidelijk en ook heel makkelijk is om zelf opdrachten te plaatsen op Werkspot. Daar hoeven zelfs de meest integere werknemers van Werkspot geen weet van te hebben.
Als je bedenkt hoeveel opdrachten er geplaatst worden per dag is dat heel snel geld verdienen.
Het is voor een vakman volkomen oncontroleerbaar. Werkspot werkt onder het motto; "Veel beloven weinig geven doet de domme in vreugde leven" Maar ik geef het toe het is slechts speculatie ik kan dit niet bewijzen, slechts vermoeden. Ik geef het maar mee om over na te denken. Je betaald namelijk als vakman voor iets wat niet controleerbaar is... Door niemand.

Werkspot heeft zijn tijd gehad. De consument/opdrachtgever heeft de vakman volkomen in de zak. En die vakman mag zich blauw betalen ter ere en meerdere glorie van de eigenaren van het bedrijf Werkspot.

Ik ben er klaar mee en raad dan ook iedere vakman aan zich terug te trekken van Werkspot.
En als je als consument geen gesodemieter wilt hebben met Beun de haas. Zoek dan de vakman gewoon op via zoekmachines als google. Nodig drie bedrijven uit die je langs laat komen voor een fatsoenlijke offerte en maak dan een keus.
Werkspot is een bedrijf met andere belangen dan die van mij als vakman en die van u als consument!
Werkspot is een risico... Een groot risico....

Groet, Robert54321

WerkspotNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:56

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door WerkspotNL »

Beste Robert54321,

Wat vervelend om te horen. Opdrachtgevers zijn vrij om meerdere vakmannen uit te nodigen om langs te komen. Jij geeft aan dat ze vervolgens vakmannen tegen elkaar uit proberen te spelen. Dit is inderdaad erg vervelend. Maar er zijn ook genoeg opdrachtgevers die wel netjes met vakmannen omgaan en zeker niet altijd voor de laagste prijs gaan.

Werkspot heeft de openbare biedingen afgeschaft om te voorkomen dat het vooral om de prijs draait. Enkel de consument ziet de afgegeven richtprijs en vakmannen kunnen daardoor niet openbaar tegen elkaar opbieden.

Een consument die jouw bedrijf via Google vindt in plaats van via Werkspot, kan ook meerdere vakmannen tegelijkertijd uitnodigen en uiteindelijk op basis van prijs voor een vakman kiezen. Dat is dus niet alleen afhankelijk Werkspot. Consumenten zullen in het algemeen graag vakmannen willen vergelijken op basis van ervaring, kwaliteit, snelheid en prijs.

Wanneer een vakman nieuw bij Werkspot is, kan hij drie externe referenties meenemen. Deze referenties worden allemaal telefonisch door ons gecheckt. Een opdrachtgever kan ook een referentie geven als hij voor een vakman heeft gekozen op basis van een Werkspot klus. Een vakman heeft opdrachtgevers nodig voor zijn inkomsten. Hij zal altijd goed werk moeten leveren, omdat hij anders negatieve referenties krijgt. Helaas is fraude bij een referentiesysteem altijd mogelijk. Wij proberen fraude met ons referentiesysteem zoveel mogelijk tegen te gaan. Alleen zullen we dit helaas nooit helemaal dicht kunnen timmeren.

Opdrachten op Werkspot.nl zijn altijd afkomstig van consumenten. Wij plaatsen zelf nooit nep-opdrachten. Wij zijn nu op TV en radio met een nieuwe commercial om ervoor te zorgen dat meer consumenten opdrachten gaan plaatsen. Voor ons is het belangrijk dat er kwalitatief goede opdrachten worden geplaatst, zodat vakmannen deze uit kunnen voeren. Als er niet genoeg opdrachten zijn, verliezen we uiteindelijk vakmannen en dat is zeker niet de bedoeling.

We willen graag met je in contact komen om wat zaken uit te leggen. En wellicht heb jij goede ideeën over hoe we nog beter met deze zaken om kunnen gaan. Je kan ons mailen ([email protected]) of bellen (088 – 9375793).

Met vriendelijke groet,
Werkspot

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door encore »

Nog nooit van gehoord, werksport. Maar het lijkt me nu al een vreemde site. Een soort marktplaats voor klusjes dus. Moet je als vakman ver van wegblijven. Weinig tot niks te verdienen maar wel een hoop kopzorgen en service moeten verlenen.

eagle36
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2014 12:01

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door eagle36 »

Ben jarenlang lid geweest van deze site werkspot, heb zeker leuke klussen gehad via de site.
Maar de grote ellende is inderdaad wat hierboven ook staat, de grote uitknijp shows en de ,,vakmannen,, die voor bedragen werken wat echt absoluut niet mogelijk is.
Regelmatig bij schouwing andere ,,vakmannen,, ontmoet. Maar heb ook diverse keren meteen de opdrachtgever de hand gegeven en hem verder succes gewenst met de klus.
Het is een oneerlijke site qua biedingen en hoe een eerlijke hardwerkende vakman behandeld word.
Daar in tegen vind ik werkspot enorm duur, maar ja een pandje aan de herengracht in Amsterdam moet ook betaald worden.
Want die prijzen zijn ook enorm gestegen, 2008 betaalde ik voor een jaar bijna minder als nu een kwartaal...
Idd ik ben ook verdwenen van de site, en gelukkig heb ik werkspot ook niet nodig.

Bikobroesl
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2015 18:35

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door Bikobroesl »

LET OP! We gaan het zelf doen.

Ik lees heel wat over werkspot, soms positief soms negatief! Ik snap helemaal de kleine ondernemer, en kom maar tot een conclusie: de kleine zelfstandige ondernemer heeft het in Nederland niet makkelijk, als ik naar Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland kijk waarbij vakmensen echt een aanzien hebben en die worden op handen gedragen.

Nederland is en blijft een handelsland en mensen die met hun handen werken worden hier vaak als dommeriken gezien. Kom zelf niet uit Nederland.

Waarom reageer ik hierop! Klagen doen we graag, dus actie..

Ik ben ICT-er en zou graag willen weten hoe de kleine ondernemers zo’n portal willen zien. Een
portal bouwen is absoluut geen probleem voor mij, de vraag is hoe willen jullie het. Ik heb een fulltime baan ben niet afhankelijk. Ik kan zelf een portal bouwen, onderhouden, noem maar op.
Wat willen jullie? Laten we zelf iets opzetten en dat soort bedrijven buitenspel zetten.
Ik hoor graag van jullie “kleine ondernemers” zzp-ers enz. Mail adres: [email protected]

Glenn94
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2015 13:50

Re: De verborgen kosten bij Werkspot.nl

Ongelezen bericht door Glenn94 »

Hallo,

Wij maken al een tijd gebruik van werkspot met http://www.basicdoors.nl. Hier hebben we een gratis abonnement voor waarmee we 10 reacties per week kunnen geven. Deze manier vind ik een prima optie om extra opdrachten te kunnen krijgen.
We geven de klanten informatie en een prijs waar ze om vragen. Echter zijn deze consumenten te beroerd om een reactie terug te geven. 9/10 mensen laten niets meer van zichzelf horen.....wellicht omdat de concurrent een betere prijs heeft..? Wie weet.

Ik denk dat het voor de consumenten puur informatief is en op prijs gericht, als ze echt interesse hebben zullen ze je wel contacteren.

Gesloten