Schrijver Systeem

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Skippy77

Schrijver Systeem

Ongelezen bericht door Skippy77 » 06 mar 2014 09:07

Beste Leden,

Misschien dat ik hier in de verkeerde topic zit maar ik gok het erop.

Ik heb op het moment vocht in mijn kelder, zout kristallen beginnen zich te vormen.
Doordat de zout kristallen zich beginnen te vormen valt ook het stucwerk van de muur.
Nu heb ik laatst via een maat gehoord over de uitzending bij business class over het schrijver systeem.
Heb me dit aangezien en heb een vertegenwoordiger langs laten komen voor een vrijblijvende offerte.
Alles ging naar wens en hun zouden het probleem kunnen oplossen. Eigenlijk te mooi om waar te zijn en mijn ervaring met bedrijven die alles beloven of kunnen fixen zit er meestal wel een adertje onder het gras. Ik ben van nature sceptisch en heb wat gerechercheerd op het internet, op wat site's in Engeland vond ik een forum met ervaringen van mensen. Sommige tevreden sommige ontevreden bij de ontevreden stond ook commentaar van schrijven systeem zelf "waarom het niet werkte". Ik persoonlijk denk dat het een site is die door hun zelf in het leven geroepen is. Ze bestaan al 40 jaar in Nederland en met meer als 40.000 woningen waar het systeem geplaatst is. Vreemd dat nergens op het internet één nl forum te vinden is over mensen met ervaring met dit systeem. Ik zou gaarne wat mensen willen spreken die positieve maar ook negatieve ervaringen hebben met deze firma. Wie o wie heeft ervaring met deze firma en zou hier gaarne een toelichting over willen doen. bvd

Mvg
Skippy77

stofzuigertje

Re: Schrijver Systeem

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 07 mar 2014 18:00

Waar komt het vocht vandaan?

Er is zowel intrekkend vocht van regen die je met een siliconen behandeling kunt stoppen dus nauwelijks kosten en optrekkend vocht.
Deze 2 moet je goed uit elkaar houden en het schrijver systeem werkt alleen in spouwmuren dus vrijwel niets in enkele steen van mijn schuurtje.

Skippy77

Ongelezen bericht door Skippy77 » 01 apr 2014 21:30

Dag stofzuigertje,

Sorry dat ik zo laat reageer ik heb spouwmuren.
Wat ik zo raar vind is dat ik maar 1 reactie op dit bericht heb gehad terwijl er rond de 40.000 woningen met dit systeem zijn.
Maar zou je wat meer over die siliconen kunnen vertellen.
Ik zelf zat eraan te denken om gewoon mijn muren van binnen te impregneren, zodat vocht niet meer door de muur heen kan komen. En daarna de muur met speciaal stukwerk te verzegelen schijnt ook goed te werken.

Nog bedankt voor je reactie wordt zeer op prijs gesteld.

Mvg
Skippy

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 01 apr 2014 21:34

Impregneren doe je van buiten! En google? Wel eens van gehoord? Stofzuiger is geen deskundige.

Skippy77

Ongelezen bericht door Skippy77 » 07 apr 2014 12:38

Dag dhc,

Google heb ik al een paar keer geraadpleegd, coaten/impregneren kan wel degelijk van binnen.
Het is een speciaal op kunststof basis coating die vanuit de binnen kant wordt aangebracht.
Dit zorgt ervoor dat het vocht niet meer doorslaat en zich geen zout kristallen vormen op de muur.
Het vocht blijft in dit geval gewoon in de muur staan maar volgens de experts die langs zijn geweest is dit geen probleem. Het kosten plaatje voor deze manier ligt ergens tussen de 15000 en 22000 euro.
Het schrijven systeem zou me rond de 6000 euro kosten, dit is een aanzienlijke kosten besparing.
Ik zou gaarne wat opmerkingen willen horen van mensen die het schrijverssysteem hebben of iemand met een beter alternatief.

Mvg
Skippy

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 07 apr 2014 13:03

De Kelder coating die van binnenuit gaat zou volgens verpakking goed moeten zijn maar ik heb andere ervaringen gehoord......

De Siliconen buiten is beter, niet jou zweet maar regenwater tegen houden.
Voor optrekkend vocht is dit niet voldoende.
Mijn siliconen is voor regen water dat niet in de muur mag dringen.

Voor optrekkend vocht uit fundering moet je gaatjes boren in de voegen, dan daar siliconen in gieten en weer dicht maken.
Dat is vakwerk en lastiger.

Dus waar komt het vocht vandaan en dat bepaalde of het werkte.
Het Schrijver systeem is ventilatie die vakkundig ingemetseld moet worden na uitfrezen....
Vakwerk en niet voor DHZ....

dhc, die gewoon negeren want die vind elk antwoord dat ik ooit gaf fout, maar bied zelden zelf een mogelijke oplossing.
Ik zeg wat ik weet of persoonlijke ervaring en bied dus ook geen garantie dat het bij jou ook goed zou gaan.

Op basis van jou verhaal geef ik een zo goed mogelijk antwoord, niet meer of minder.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 07 apr 2014 13:05

Kelders, meestal zijn die tijdens de bouw verzinkt....
Zo noemen ze dat.

Dat kan cement zijn dat nauwelijks zand bevat als stukwerk voor waterdicht maken...

Maar ook iets van bitumen komen voor.
Dit is beide aan buitenzijde en de middelen van binnen uit, het zijn noodmaatregelen in bouwmarkt maar geen garantie dat het blijvend werkt.
Het water zit al in de muur en je maakt er een soort plastic laag op om het tegen te houden....
Het zal koud en vochtig blijven en kelders is lastig droog te houden.

Skippy77

Ongelezen bericht door Skippy77 » 13 apr 2014 11:35

Dag stofzuigertje,

Bedankt voor je reactie's! ik zal nog even wikken en wegen en dan een beslissing nemen.

Mvg
Skippy77

ps topic mag gesloten worden

SiedsTa

Ongelezen bericht door SiedsTa » 11 okt 2015 12:43

Een keldermuur is nooit een spouwmuur. Een keldermuur moet waterdicht zijn. Dus injecteren die steensmuur(21cm). Zie ook: https://twitter.com/hashtag/schrijversysteem?src=hash
Groet, Sieds Talma (Bouwkundige met cijfer 8 op het vak Bouwfysica)

juul1974

Ongelezen bericht door juul1974 » 23 jan 2016 14:07

Hoi,

ben benieuwd naar je keuze en ervaring. Wij staan ook voor de keuze wat we gaan doen tegen vocht in ons huis. Komt door optrekkend vocht/hoog grondwaterpeil. Carebrick/schrijversysteem zou het oplossen.
Al heel veen gegoogled, maar nergens ervaringen gevonden uit objectieve bron.
groet,
Juul

haroldmst

Ongelezen bericht door haroldmst » 19 jan 2018 21:58

Kan je helaas uit ervaring vertellen dat het Carebrick systeem niet werkt!! Ik heb het systeem laten plaatsen om mijn kelder vochtvrij te krijgen, het tegendeel is gebeurd. Na een hevige regenbui staat er water in de kelder!! Al eens contact gehad en Carebrick geeft aan dat dit niet mogelijk is. De monteur van Carebrick welke is komen kijken doet geen uitspraken... Ik ben bang dat ik de meer dan €4000,- beter had kunnen schenken aan een goed doel.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 19 jan 2018 23:18

Zie een ander topic over bestrijding van vocht in huis met een ander systeem, injecteren van binnen uit, dat althans bij ons thuis het probleem gewoon heeft opgelost: viewtopic.php?f=90&t=165929#p2302173 :D
Skippy77 schreef:ps topic mag gesloten worden
Even gemeld hoe het afliep was leuk geweest.

Plaats reactie