LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Shiva1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2015 15:15

Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door Shiva1989 »

Vanochtend had ik een groot probleem. Mijn buurman heeft me de sleutel van z'n appartement gegeven om de kat te verzorgen omdat hij op vakantie ging. De kat heeft zich zelf opgeloten door het slotje wat aan de binnenkant van de deur zit. Hele slimme kat!!
Uit paniek heb ik heel snel een slotenmaker laten komen. Ik vroeg netjes al door telefoon wat t geintje me ging kosten. Hij kon er geen antwoord op geven want hij moest t zien.
Toen die kwam zei die ja ik kan geen antwoord geven hoeveel t gaat kosten want weet niet hoeveel tijd en matriaal ik er voor moet gebruiken. Hij zei ik begin alvast en dan kijken we wel maak wel mooi prijsje met je!

Leuk prijsje voor hem bedoelde die er mee!! Na 15 min was de deur open gaatje geboort in de deur.
Beste mevrouw dat gaat u 270 euro kosten!!

Ik heb t maar betaald omdat deze man heel intimiderend overkwam, had beetje schrik voor m. Factuur zag er niet professioneel uit. Meer blaadje dat die snel snel heeft uitgeprint.
Ben gaan kijken op internet over het bedrijf. Blijkt dat er heel veel mensen gedupeerd zijn. Veelste hoge kosten en ja hoor heel intimideerde gedrag van de aannemer!
Dit blijkt een bedrijf te zijn van Duitsland!! Maar hebben gewoon een netnummer van het stadje waar ik woon. Ik dacht dus dat het een lokale slotenmaker was.

Wat kan ik nu nog doen ??
Heb hier geen ervaring mee:(
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2015 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd, ongefundeerde bewering verwijderd

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Shiva1989 schreef:Wat kan ik nu nog doen ??
Heb hier geen ervaring mee:(
Hiervan leren. De volgende keer niet in paniek raken en naar een lokale vakman zoeken en dan die laten komen. De kat overleeft het wel als hij een minuutje extra moet wachten.

Als iemand weigert een kostenindicatie te geven weet je eigenlijk wel genoeg.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik denk niet dat er nog iets valt te doen helaas. Uiteindelijk hebt u niet genoeg doorgevraagd naar een prijsopgave vrees ik en daar heeft men 'handig' gebruik van gemaakt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

niks waarschijnlijk, u heeft zelf gebeld, u ging er zelf mee akkoord dat hij kwam zonder prijsopgaaf, u betaald de rekening direct en daarna pas gaat u controleren...

Een hele dure les om anderen (weer) te waarschuwen voor dit bedrijf en om iedereen eerst te laten uitzoeken of er ook lokale bedrijven zijn, desnoods even de politie bellen wie zij inschakelen b.v.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door aarie25 »

volgende keer eerst het bedrijf even googlen, en zonder kosten indicatie niet in zee gaan met mensen.
een eerlijk bedrijf vraagt een uurloon, dus dan weet je wat je kunt verwachten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door sjohie »

Shiva1989 schreef:Vanochtend had ik een groot probleem. Mijn buurman heeft me de sleutel van z'n appartement gegeven om de kat te verzorgen omdat hij op vakantie ging. De kat heeft zich zelf opgeloten door het slotje wat aan de binnenkant van de deur zit. Hele slimme kat!!
Uit paniek heb ik heel snel een slotenmaker laten komen. Ik vroeg netjes al door telefoon wat t geintje me ging kosten. Hij kon er geen antwoord op geven want hij moest t zien.
Toen die kwam zei die ja ik kan geen antwoord geven hoeveel t gaat kosten want weet niet hoeveel tijd en matriaal ik er voor moet gebruiken. Hij zei ik begin alvast en dan kijken we wel maak wel mooi prijsje met je!

Leuk prijsje voor hem bedoelde die er mee!! Na 15 min was de deur open gaatje geboort in de deur.
Beste mevrouw dat gaat u 270 euro kosten!!

Ik heb t maar betaald omdat deze man heel intimiderend overkwam, had beetje schrik voor m. Factuur zag er niet professioneel uit. Meer blaadje dat die snel snel heeft uitgeprint.
Ben gaan kijken op internet over het bedrijf. Blijkt dat er heel veel mensen gedupeerd zijn. Veelste hoge kosten en ja hoor heel intimideerde gedrag van de aannemer!
Dit blijkt een bedrijf te zijn van Duitsland!! Maar hebben gewoon een netnummer van het stadje waar ik woon. Ik dacht dus dat het een lokale slotenmaker was.

Wat kan ik nu nog doen ??
Heb hier geen ervaring mee:(
Weinig lijkt me, ze hebben met spoed gedaan wat je van ze gevraagd hebt. Spoed-service is altijd wat duurder, en materiaal en voorrijkosten kunnen ook gemakkelijk tot 100+ euro oplopen met dit soort dingen.

renombo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2015 01:21

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door renombo »

Wij hebben een slotenmaker gebeld op verzoek van tijdelijke huurders tijdens onze vakantie omdat zij zichzelf hadden buitengesloten door de sleuter in de binnenkant van de deur tte laten zitten.. De slotenmaker gaf vooraf niets aan over kosten omdat ze het terplekke moesten beoordelen. En terplekke heeft de monteur maar liefst 420 euro in rekening bebracht. Wij waren op vakantie dus konden er niet zelf bij zijn. De monteur heeft het oude slot eruit geboord en er een nieuwe ingezet en er 3 sleutels bij geleverd. Het lijkt erop dat dit een belachelijk hoog bedrag is. Iemand soortgelijke ervaring en een prijs van 400? Is dit normaal of is dit zo extreem dat we het ergens zouden moeten aanvechten (waar????)? Sowieso vind ik dat ze vooraf een hele grove inschatting had moeten maken en niet de shock pas achteraf. Je weet dan nl. anders niet waar je ja op zegt,De huurders zijn erg geschrokken en balen enorm. Wij ook en hebben het gevoel dat het mogelijk niet in de haak is en willen weten of en zo ja wat we kunnen doen.

stofzuigertje

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het uitboren, er zijn huismerk sloten van Gamma, zo er doorheen en echte met doorboor beveiliging en lastiger...

Welke en hoeveel werk het is weet ik niet maar vaak is raampje inslaan goedkoper en dan de schilder voor nieuw glas bestellen....

Helaas, het bedrag is normaal voor goede vakmensen..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door sjohie »

renombo schreef:Wij hebben een slotenmaker gebeld op verzoek van tijdelijke huurders tijdens onze vakantie omdat zij zichzelf hadden buitengesloten door de sleuter in de binnenkant van de deur tte laten zitten.. De slotenmaker gaf vooraf niets aan over kosten omdat ze het terplekke moesten beoordelen. En terplekke heeft de monteur maar liefst 420 euro in rekening bebracht. Wij waren op vakantie dus konden er niet zelf bij zijn. De monteur heeft het oude slot eruit geboord en er een nieuwe ingezet en er 3 sleutels bij geleverd. Het lijkt erop dat dit een belachelijk hoog bedrag is. Iemand soortgelijke ervaring en een prijs van 400? Is dit normaal of is dit zo extreem dat we het ergens zouden moeten aanvechten (waar????)? Sowieso vind ik dat ze vooraf een hele grove inschatting had moeten maken en niet de shock pas achteraf. Je weet dan nl. anders niet waar je ja op zegt,De huurders zijn erg geschrokken en balen enorm. Wij ook en hebben het gevoel dat het mogelijk niet in de haak is en willen weten of en zo ja wat we kunnen doen.
Voorrijkosten, materiaalkosten, en uurloon kunnen bijelkaar zeker wel in die regionen uitkomen. Voorrijkosten zijn meestal rond de 50 à 75 euro, een uur werk bijelkaar, nog een keer 75euro voor een beetje vakman, SKG*** cilinder is ook 60 euro, en als er dan nog nieuw voordeurbeslag bijkomt (100 eruo), is het wel te verklaren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door renewouters »

aarie25 schreef:volgende keer eerst het bedrijf even googlen, en zonder kosten indicatie niet in zee gaan met mensen.
een eerlijk bedrijf vraagt een uurloon, dus dan weet je wat je kunt verwachten.
Een bedrijf dat op basis van uurloon werkt moet je nooit kiezen. Gewoon een bedrag om de klus te klaren. Dan weet je pas exact waar je aan toe bent. ALs iemand een laag uurloon noemt maar er vervolgens 3x zo lang over doet dan verwacht heb je er nog niks aan.

Piente
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2008 09:04

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door Piente »

Dit heb ik recent ook uitgevoerd voor een vriend. cilinder afgebroken en vervangen door een 3 sterren skg keurmerk cilinder. Kosten € 29,95 inclusief € 10,00 korting. dan was ook het slot defect die was iets duurder € 34,95. En blijf dat hij weer naar binnen kon. de inzet van mij kostte hem 5 gebakjes.

eerder ook al een paar keer de deur geopend met installatiedraad voor een buurvrouw die steeds de deur laat dichtvallen.

Maar voorrijkosten zijn bij Miele bijv. al bijna € 60,00 met een uurloon van € 70,00. Beide ex 21% btw.

Ik was ongeveer 10 minuten bezig met slot openbreken demonteren en nieuwe plaatsen. dan zou het ongeveer € 150,- kosten. Verdient misschien beter dan het werk in de beveiliging waar ik werkzaam in ben. Kortom laat het eerst op papier zetten of email als het maar een opgave is die is vastgelegd.

franciscab
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2015 20:44

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door franciscab »

24H slotenmaker met een Nederlands en Duits vestigingsadres heeft bij ons een slot vervangen en wilde ook niet zeggen wat het ging kosten. Wij dachten nou het kan toch nooit zo duur worden, maar de rekening was 1289 euro voor het vervangen van 1 slot.
Dus wees gewaarschuwd, voor ons is dit toch niet meer terug te halen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door prem »

1289 euro maar? Koopje, bij ons was het vorige week bijna 2000.

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door mart2345 »

Ben ook een keer zo dom geweest om mezelf buiten te sluiten net nadat ik mijn huis gekocht had. Niet erg, was toch al van plan het voordeurslot te vervangen. Ik heb toen ook een willekeurig bedrijf gebeld en binnen een klein uurtje waren ze weer weg en stond ik weer in mijn huis. Één cilinderslot vervangen. Ik meen dat het ongeveer 70 euro was. Het kan dus wel gewoon voor een eerlijke prijs en dan ook nog snel.

Michael Vocke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:35

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door Michael Vocke »

Afgelopen vrijdag waren wij aan het klussen in de woning van onze zoon in Eindhoven; en viel de deur achter ons in het slot. Hij belde toen naar Sleutelservice Eindhoven met de vraag om de deur weer voor ons te openen. Dat lukte wel; maar eigenlijk met een beperkte inbreng van de sleutelservice medewerker - en voor een daarvoor absurde prijs. Dit ondanks dat hij nadrukkelijk aan de telefoon naar de prijs had gevraagd - en hem was verzekerd dat dat mee zal vallen als het niet teveel werk zou zijn.

Na Sleutelservice Eindhoven te hebben gebeld zou binnen 20 á 30 minuten een medewerker ter plekke zijn bij de woning. toen deze na 45 minuten nog was gearriveerd beleden wij nog een keer. Wij kregen te horen dat de medewerker onderweg nog een noodgeval moest verhelpen; een baby was opgesloten. Ruim een uur later was de medewerker uiteindelijk bij ons.

Toen de Sleutelservice Eindhoven medewerker de deur zag gaf hij aan dat het openen heel problematisch zou worden; er zat namelijk een Secustrip aan de deur. De enige optie die hij zag was het uitboren van het slot; maar dat zou ongeveer 3 uur duren en 400 Euro (!) kosten. Ik zag echter zelf dat de buitenste Secustrip onderaan al een beetje los zat en vroeg hem of het niet mogelijk zou zijn om deze te verwijderen en dan alsnog de deur te openen. De Sleutelservice Eindhoven medewerker gaf aan dat hij dat niet mocht doen omdat het schade aan het kozijn zou betekenen; en dat het sowieso niet zou helpen omdat er nog een tweede strik aan de deur zelf zat. Uitboren was eigenlijk de enige optie.

Ik zag dat zelf niet zitten en heb toen binnen minder dan 10 minuten zelf de Secustrip verwijderd. Nadat de deze door mij was verwijderd heeft de Sleutelservice Eindhoven medewerker de deur binnen 1 minuut (!!!) weten open te maken; zonder problemen.

Maar toen bleek dat dit in totaal 210 Euro ging kosten!!! Wat trouwens ook niet zomaar kon - want omdat de Sleutelservice Einbdhoven medewerker geen facturen meer bij zich had vroeg hij of hij bij mijn zoon op de computer in kon loggen om nog een factuur uit te draaien. Wat wel lukte - maar langer duurde dan het openen van de deur.

Voor netto 1 minuut werk van de Sleutelservice Eindhoven monteur moeten wij dus 210 - en hadden wij het advies van deze monteur opgevolgd dan was het nog het dubbele geworden ook!!!!!!

Dit voelt heel sterk als iemand, die hulp nodig heeft, een poot uitdraaien. Maar het is in elk geval absurd dat Sleutelservice Eindhoven een degelijk bedrag in rekening brengt voor een reparatie die überhaupt gelukt is omdat ikzelf, tegen het advies van hun medewerker in, het grootste deel van het werk heb gedaan.

Conclusie:

- Vraag altijd aan de telefoon naar de prijs; en ga alleen in zee met bedrijven die deze noemen!
- Betaal nooit ter plekke maar laat gewoon een factuur sturen! Als je daarover onenigheid hebt kun je nog iets - als je een keer hebt betaald krijg je nooit meer iets terug.

Piente
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2008 09:04

Re: Veel te hoge rekening van een slotenmaker!!

Ongelezen bericht door Piente »

Dit ook voor een vriend gedaan met de deur van de berging. Slot ging niet meer open c.q. draaide niet meer. gewapend met een baco en 2 schroevendraaiers het slot vervangen. Baco om de cilinder af te breken wat met 1 beweging gedaan was waarmee we binnen een paar seconden in de berging stonden. We waren meer tijd kwijt om een nieuw slot en cilinder te plaatsen. Na zijn eerdere ervaring op een zaterdagmiddag waarbij hij de deur dicht deed in de verwachting dat zijn vrouw nog binnen was stond hij buiten gesloten. Een slotenmaker gebeld bij de buren wat hem iets meer dan € 600,- kostte.

Gesloten