LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feenstra Installatie Buren

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
SanderGleijm
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2016 18:40

Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door SanderGleijm »

Sinds zaterdag lekkage van mijn buren, helaas niet de eerste keer (4de keer inmiddels) maar nu de 2de keer in de keuken. VVE gebeld daar mijns inziens het een keer klaar moet zijn. Helaas kan er weinig gedaan worden vanuit de VVE (???) toch maar weer naar de buren.. Hebben sinds kort een nieuwe CV van Feenstra blijkbaar is er iets niet goed gegaan dar het condens water (blijkbaar) niet naar de afvoer gaat maar door het plafond.. De buren huren het weer van iemand anders en spreken geen Nederlands (ook de eigenaar niet). Dit maakt alles heel makkelijk, niet dus.. Dan maar het nummer op de CV gebeld.. Een dame gaf aan vandaag iemand langs te sturen.. Niemand geweest dus ik vanavond weer gebeld dar het water nog steeds door het plafond komt.. Deze meneer was iets minder aardig en verzocht me tijdens kantoor uren terug te bellen (heb hem 3 keer aangegeven dat dor hun CV er water door mijn plafond komt) maar dat is helemaal niet belangrijk.. Zeker met kinderen in huis en het water langs elektra loopt!! Fijn Feenstra!! Bedankt!!

Ben zelf ook bezig met de aanschaf van een CV en weet wel wie ik van mijn lijstje ga schrappen en adviseer iedereen het zelfde te doen!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door sjohie »

SanderGleijm schreef:Sinds zaterdag lekkage van mijn buren, helaas niet de eerste keer (4de keer inmiddels) maar nu de 2de keer in de keuken. VVE gebeld daar mijns inziens het een keer klaar moet zijn. Helaas kan er weinig gedaan worden vanuit de VVE (???) toch maar weer naar de buren.. Hebben sinds kort een nieuwe CV van Feenstra blijkbaar is er iets niet goed gegaan dar het condens water (blijkbaar) niet naar de afvoer gaat maar door het plafond.. De buren huren het weer van iemand anders en spreken geen Nederlands (ook de eigenaar niet). Dit maakt alles heel makkelijk, niet dus.. Dan maar het nummer op de CV gebeld.. Een dame gaf aan vandaag iemand langs te sturen.. Niemand geweest dus ik vanavond weer gebeld dar het water nog steeds door het plafond komt.. Deze meneer was iets minder aardig en verzocht me tijdens kantoor uren terug te bellen (heb hem 3 keer aangegeven dat dor hun CV er water door mijn plafond komt) maar dat is helemaal niet belangrijk.. Zeker met kinderen in huis en het water langs elektra loopt!! Fijn Feenstra!! Bedankt!!

Ben zelf ook bezig met de aanschaf van een CV en weet wel wie ik van mijn lijstje ga schrappen en adviseer iedereen het zelfde te doen!!
Als jij ook huurt heb jij niks nul nada te maken met de VvE, maar enkel met jouw verhuurder. Die zal, als deze jouw klachten niet zelf op kan lossen, er mee naar de VvE moeten.

Als jij eigenaar bent, dan is het simpel. de VvE doet wat de leden zeggen dat ze moeten doen, en als het dagelijks bestuur of de technische commissie dat niet (goed) doen, dan kan elk lid, dus ook jij als bezitter van een appartement een vergadering uitschrijven om het daar over te hebben. (moet je wel een vastgestelde agenda meesturen met de uitnodiging, en deze aan álle leden sturen).

Wij hadden dit ook in ons appartementencomplex, het was van oorsprong een pand met huur-appartementen, maar die werden verkocht als de huurder er uit gingen. Wij hadden dus een VvE voor de koopappartementen, maar ook huurders. Dan is het soms lastig uitleggen aan je buren dat jij als eigenaar naar de VvE vergaderingen gaat en mee mag stemmen, terwijl zij als huurder dat niet mogen, en maar moeten wachten wat hun verhuurder daar stemt, en ze evt mededeelt.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door k2p »

Ik zie geheel niet in wat een VvE te maken heeft met een warmte installatie. Je moet de verhuurder spreken en hem duidelijk maken dat je eventuele schade gaat verhalen. En vraag je buren of ze even een bakje of een emmer willen zetten bij de condens afvoer; dat heeft bij mij ook goed geholpen toen ik last had hiervan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door berndv »

VVE heeft hier naar mijn idee ook weinig mee te maken, zoals ik uit het verhaal opmaak zijn de verwarmingsinstallaties per appartement, aangezien ts ook bezig is met het orienteren op vervanging van de ketel. Ook wat betreft de overlast zelf zal de vve niet een directe rol in kunnen spelen op dit punt, aangezien het huurders zijn, zal eerst de eigenaar aangesproken dienen te worden.

De buren of de eigenaar van het desbetreffende appartement zijn hierin aansprakelijk. Eventueel kan je proberen dit bij je eigen verzekering op te geven, die gaan dan eventueel de schade verhalen op de veroorzakers.
http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/ ... n-dan.html
Natuurlijk kan je de schade proberen te verhalen bij de aansprakelijkheidsverzekering van de bovenburen, maar zoals in bovenstaande link ook vermeld staat, is dat dan vaak niet de nieuwwaarde wordt vergoed.

voor wat betreft Feenstra, afspraken dienen nagekomen te worden, maar wellicht is er een logische reden waarom feenstra niet is gekomen. Misschien is er contact geweest tussen feenstra en de eigenaar van het appartement en heeft die de boel afgezegd.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Gewoon je eigen inboedelverzekering aanspreken

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

in tegenstelling tot wat beweert word heeft de vve hier wel degelijk mee te maken, ook zij kunnen namelijk schade ondervinden aan een gemeenschappelijke zaak en wel het plafond dan wel eventueel een of meerdere scheidingswanden...

snap soms echt de antwoorden niet hier.

de schade zul je moeten verhalen bij de installateur als deze een installatie fout heeft gemaakt, als het kan, neem foto's van de geinstaleerde onderdelen en vooral waar de fout zit zodat je hierin sterk staat, vergeet niet datum tijd in te stellen en maak een log aan met de aktie's die je al hebt ondernomen zoals bellen, bel je weer neem dit op...

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik zou zelf een goede monteur bellen en vragen of deze binnen mag bij de buren. Niet zoals het zou moeten, maar waarschijnlijk ben je er dan gelijk vanaf.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door berndv »

Hawk-Eye schreef:snap soms echt de antwoorden niet hier.
inderdaad, ik ook niet.
Hawk-Eye schreef:de schade zul je moeten verhalen bij de installateur als deze een installatie fout heeft gemaakt, als het kan, neem foto's van de geinstaleerde onderdelen en vooral waar de fout zit zodat je hierin sterk staat, vergeet niet datum tijd in te stellen en maak een log aan met de aktie's die je al hebt ondernomen zoals bellen, bel je weer neem dit op...
Waarom zou je als onderbuurman de schade moeten verhalen op de installateur van de cv-installatie van je bovenburen?

Dat deel van de VVE kan ik inderdaad begrijpen, mijn excuses daarvoor. Heb zelf eigenlijk geen ervaring met een VVE en moet het doen met de kennis die ik hier op dit forum op doe. Ooit wel een huurappartement gehad, maar ja, dan heb je weer niets met een vve te maken, en het sausen van de plafonds, was daar eigen verantwoording.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

installateur is verantwoordelijk voor het door hem geleverde werk, ik kan me zo voorstellen dat er een gemeenschappelijk belang is van EN de bovenbuurman, deze moet ook schade hebben lijkt me, EN de VVE, ook deze kan schade hebben EN in dit geval TS, de installateur is hierop aan te spreken en verantwoordelijk te stellen voor deze schade, feit dat de handeling gedaan is in opdracht door een derde is niet van belang...

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Schade is aan het privé gedeelte, dus inboedel.

JokeStaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:57

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door JokeStaal »

krezie herrie schreef:Gewoon je eigen inboedelverzekering aanspreken
Met je inboedelverzekering kun je nu nog niets want dan moet de boel eerst droog zijn.
Zolang het probleem van vocht niet is opgelost blijft er nattigheid ontstaan. :roll:

Verder zou ik toch de installateur blijven benaderen tot dat het probleem is opgelost. :twisted:
De aanhouder wint. Als je het op geeft hou je last van de lekkage.
Als je op geeft schiet je er helemaal niet mee op en zou het van alle tijd die je er al ingestoken hebt zonde zijn om nu te stoppen.
Verder kun je bij de installateur zeggen dat de lekkage zodanig is dat alles bij nat is en schade hebt die je waarschijnlijk bij hun gaat verhalen vanwege wanprestatie.
Je kunt wel je eigen (inboedel of wa-)verzekeraar bellen om te vragen of zijn suggesties hebben wat je nog kunt doen. :wink:
Wie weet komt er nog iets goeds uit.

Verder kun je de bovenburen vragen of je even een bakje onder de condens-unit mag zetten.
Wie weet is dan het probleem opgelost. :P
Wel de mensen uitleggen dat ze regelmatig het bakje moeten legen anders heb je na een tijdje, bij een vol bakje, het zelfde probleem weer. :roll:
De schade moet dan nog geregeld worden maar dat kun je in overleg met jou verzekeraar doen.

Succes!

Berry J
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2016 12:17
Contacteer:

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door Berry J »

Ik heb zelf als veroorzaker van een lekkage alleen maar een loodgieter en een uitvoerder gezien in de eerste instantie. Er bleek water te stromen door de meterkast van de beneden buren en uit te komen op de installatie van een koelmachine van een supermarkt. Er is ruim een half jaar gezocht naar de oorzaak en die is na een blunder van de loodgieter gevonden. (Had gelijk alle waterleidingen moeten afpersen wat hij met 1 leiding niet gedaan had) Ik ben nimmer door wie dan ook aansprakelijk gesteld. Wel heb ik mijn eigen verzekering aansprakelijk gesteld ivm schade aan vloerbedekking en meubilair.

Tevens heeft het bouwbedrijf een complete douchebak en wanden geplaatst op hun kosten.
De beneden buurman leidde het water om de elektrische installatie heen. (Hij is werkzaam met grote elektrische installaties en weet wat hij deed)

Alles is naar ieders tevredenheid opgelost. Dit ondanks duizenden euro's schade. Alles is via de verzekering uiteindelijk bij de loodgieter verhaalt.

Dan kan ik nog een geval van een gesprongen waterleiding melden waarvoor ik 's nachts uit het bed ben gebeld. Reden er was een leiding geknapt in de kast van mijn schoonmoeder. Dit ging zover dat dit in de berging 5 verdiepingen lager uit kwam. De directrice van de VVE en deels verhuurde appartementen stelde mij persoonlijk gelijk aansprakelijk. Na aankomst direct de kraan bij de watermeter dicht gedraaid. En mijn eigen loodgieter ingeschakeld. (Dit werd veroorzaakt door te weinig geplaatste beugels rond de plek waar de waterleiding was gesoldeerd)

Direct mijn verzekering ingeschakeld daar ik geen eigenaar van dit pand ben maar mijn schoonmoeder. de claim is uiteraard afgewezen. vervolgens werd mijn schoonmoeder aansprakelijk gesteld en ook die claim is afgewezen. Toen kregen we de rekeningen. deze weer terug gestuurd en uitgelegd aan de directrice dat men als eigenaar eerst je eigen inboedel verzekering moet aanspreken. en als je deze niet aantoonbaar hebt en je de geleden schade niet kan bekostigen je dan pas bij de verzekering van mijn schoonmoeder kan aanspreken.

Uiteindelijk bleek in dit geval de directrice van de VVE bakzijl te halen. zij dacht dat ze namens de huurders en eigenaren wel iets zou kunnen los peuteren.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Een VVE heeft geen directie....
En dat verhaal van die beugels slaat helemaal nergens op...

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door madfred »

Het verhaal met de beugels kan in zoverre ergens op slaan als er waterslag optreedt in de leidingen. Dan kan een "loszittende" leiding op een soldeer verbinding losraken, nog nooit gemaakt maar dat terzijde.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Feenstra Installatie Buren

Ongelezen bericht door krezie herrie »

madfred schreef:Het verhaal met de beugels kan in zoverre ergens op slaan als er waterslag optreedt in de leidingen. Dan kan een "loszittende" leiding op een soldeer verbinding losraken, nog nooit gemaakt maar dat terzijde.
Als dit met tin/lood soldeer gedaan is is er een kleine mogelijkheid, maar tegenwoordig moet er met tin/zilver gesoldeerd worden en dit is vele malen sterker.

Gesloten