LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inova Vloerverwarming

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Brammiejjj
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017 22:18

Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door Brammiejjj »

Goedenavond,

Ik heb onlangs mijn eerste huis gekocht.

Via Solvari heb ik enkele offertes opgevraagd om vloerverwarming te laten installeren. Van Inova Vloerverwarming uit Vianen nam een man enkele dagen na de offerte contact op om eens ter plaatse te kijken. Dit was vorige week vrijdag. Na een goed gesprek heb ik besloten ze de opdracht te geven.

Na het tekenen van de opdrachtbevestiging werd er bij het verlaten van de woning door de verkoper verteld dat er wel vooruit betaald moest worden. Op dat moment drong dat niet helemaal door en hij was weg voordat ik echt zoiets had van wat? Vandaag kwam hun officiële opdracht bevestiging en inderdaad een factuur binnen.

Ik heb ze een mail teruggestuurd dat ik niet akkoord ga met een vooruitbetaling. In het offerte stadium is daar niets over vermeldt en op de opdrachtbevestiging die wij getekend hebben werd daar niets over gemeld anders had ik deze überhaupt niet getekend.

Buiten dat dit niet gebruikelijk is, kan ik verder ook geen recensies over het bedrijf vinden op internet, het bedrijf heeft één werknemer en is vorig jaar opgericht en niet 15 jaar geleden zoals de website vermeldt. Wie garandeert mij dat dit bedrijf daadwerkelijk 100 % bonafide is?

Al met al begin ik er maar een vreemd gevoel aan over te houden. Ik heb eigenlijk twee vragen:

- Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
- Wat zijn de gevolgen als we er samen niet uitkomen over de betalingstermijn of als ik het sowieso definitief annuleer? In hun bevestiging staat dat levering / plaatsing wordt uitgesteld tot de betaling binnen is. Betalen voor plaatsing (aanstaande vrijdag) lijkt sowieso onmogelijk omdat ik het dan morgen voor 12 uur nog zou moeten overmaken.

Zover ik kon vinden zit ik nog binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd voor verkoop aan de deur / buiten een officiële verkoopruimte. Verder vindt ik het erg misleidend dat er pas achteraf over vooruitbetalen begonnen wordt. Verder gezien de gegevens die bekend zijn bij het KvK en het gebrek aan recensies betwijfel ik de legitimiteit van dit bedrijf.

Alvast bedankt voor jullie reacties / hulp.

Met vriendelijke groet,

Bram.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 03:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door crazyme »

Stel voor : 50% bij aanvang werk, en de rest direct na afloop.

stofzuigertje

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aanbetaling 10% vind ik nog acceptabel, bij volledige bedrag weigeren.
En ook 50% vind ik teveel, ze hebben materiaal dat ook bij volgende klant kan dus bij annuleren blijven ze met niets zitten.
Alleen op korte termijn voor uitvoeren zitten ze met personeel maar zo een offerte en gelijk tekenen....

Was voor of na tekenen duidelijk dat vooraf betaling nodig was?
Als je dat achteraf hoorde mag je ontbinden wegens onredelijke voorwaarden en geen bedenk tijd.

En hoe is hun garantie?
Een eigen garantie, maar wat als ze failliet gaan.
Een groep garantie van bedrijven is vaak beter.
Niet hoeft het hun schuld te zijn, een slang of koppeling die zij ook in kopen, er kan een slechte tussen zitten.
Maar een enkele keer moeten ze dit uitvoeren, en dan moet er wel goede garantie voorwaarden zijn want anders is een ander bedrijf duur uurloon.

Brammiejjj
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017 22:18

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door Brammiejjj »

Bedankt voor jullie reacties.

Nee op moment van tekenen was dat niet bekent, pas later werd bekend dat 100% vooruit betaald moest worden.

Ze geven 7 jaar garantie, maar inderdaad als het bedrijf weg is bij wie klop je dan aan?

Brammiejjj
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017 22:18

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door Brammiejjj »

Net uitgebreid met de firma getelefoneerd. Heb er nog steeds een bepaald gevoel bij maar vooraf betalen hoeft niet meer.

Het verhaal was dat de firma vaak te maken heeft met klanten die niet betalen. Morgen komen de monteurs, die gaan al het gereedschap en de materialen uitladen en daarna moet er betaald worden en gaan ze aan het werk.

Ik zou het nog steeds fijn vinden als er mensen zijn die ervaring hebben met deze firma die kunnen bevestigen of deze firma bonafide is.

Bedankt!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat verhaal van niet betalen is natuurlijk de andere kant van de medaille.

Een vloerverwarming aanleggen is veel werk en de gebruikte materialen zijn op de verdeler na waardeloos voor de ondernemer.

Vertrouwen moet van twee kanten komen en de reputatie natrekken is normaal iets wat je voor de koop doet.

Veel plezier met uw vloerverwarming, kan hij ook koelen ? :lol:

Brammiejjj
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017 22:18

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door Brammiejjj »

Klopt normaal check ik zulke dingen ook eerst, maar het is nu zo'n drukke chaotische periode dat het er even bij ingeschoten was.

Voor niet betalende klanten bestaan er deurwaarders?

Haha ja bedankt, zou wel lekker zijn nu inderdaad :lol:

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door chrisd1 »

viewtopic.php?f=24&t=168487&p=2339567&h ... e#p2339567:
Hoe vaak moet het nog gezegd worden. Nooit vooruit betalen. Begin er niet aan al is het praatje nog zo mooi. Politie doet er toch niks aan, pakkans is 3% dus de oplichters hebben vrij spel.

Brammiejjj
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017 22:18

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door Brammiejjj »

Was ik ook nooit van plan, wilde alleen weten of ik problemen kon krijgen als ik de boel zou annuleren als ze hier niet van afzagen.

Gelukkig was dit niet het geval, we gaan het zien morgen. In het huis valt niks te halen, het is een redelijk drukke buurt en ik ga er zonder geld heen, eerst even kennis maken en kijken of ze woord houden voor ik ga pinnen.

Ik begrijp dat ze wel eens problemen hebben met klanten die niet betalen, maar wat ik nog steeds niet begrijp waarom andere aannemers dan wel aan achteraf betalen doen. Niet betalen is deurwaarder eropaf lijkt mij.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Brammiejjj schreef:maar wat ik nog steeds niet begrijp waarom andere aannemers dan wel aan achteraf betalen doen.
Omdat die anders geen klanten krijgen; van alles van tevoren betalen komt gedonder; zie b.v. de dienstverlening bij rechtsbijstandverzekeringen maar b.v. ook bij z.g. vakantieveilingen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door crazyme »

Fijn dat het geregeld is. Geef de mannen morgen goed te drinken, het is zwaar werk en warm weer. De meeste werklieden weten dat zeker te waarderen en spenderen. Inschiet wat extra tijd voor instructie en het inregelen van de installatie.

Brammiejjj
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017 22:18

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door Brammiejjj »

Plaatsen is goed en snel gelukt, niks op aan te merken. Mocht iemand ook zijn twijfels hebben bij dit bedrijf door gebrek aan recensies, het is gewoon een legitiem bedrijf!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door crazyme »

Brammiejjj schreef:Plaatsen is goed en snel gelukt, niks op aan te merken. Mocht iemand ook zijn twijfels hebben bij dit bedrijf door gebrek aan recensies, het is gewoon een legitiem bedrijf!
Fijn deze terugkoppeling. Dat wordt zeer gewaardeerd door de lezers en zeker niet in de laatste plaats door het bedrijf in kwestie.

BaazzM
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2017 11:37

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door BaazzM »

Hoi,

Heel blij met jouw berichten over Inova aangezien ik precies in dezelfde situatie zit op dit moment. Ben verbaasd over het feit dat je alles vooraf moet betalen, dit hoor je bij geen enkele andere vloerverwarming monteur en bovendien was dit niet vooraf gecommuniceerd. Jij hebt dus uiteindelijk alles achteraf betaald? Bij mij wordt dit vooralsnog geweigerd.

inova
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2017 22:09

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door inova »

Hoi, we zijn blij dat onze klant tevreden over ons is. Inova vloerverwarming is dit jaar enorm gegroeid dankzij de kwaliteit die we leveren. De mond op mond reclame is gelukkig enorm. Helaas werd er teveel misbruik gemaakt van betaling achteraf. Wij willen ons niet bezig houden met incasso. Omdat we meer aanvragen hebben dan we aankunnen momenteel hebben we besloten alleen klanten te helpen die wel vertrouwen in ons hebben. Uiteraard hoort bij ons betalingsbeleid ook dat we altijd klaar moeten staan voor de klanten die we graag als ambassadeurs willen blijven houden. En omdat we nog veel groter willen worden gaan we nog meer ons best doen om al onze klanten meer dan tevreden te stellen. Groeten, Team inova.

taxtucker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2017 13:47

Re: Inova Vloerverwarming

Ongelezen bericht door taxtucker »

Mijn dochter en schoonzoon hebben 1 dec, j.i. de sleutel van hun 1e koophuis gekregen. J.l. woensdag kwan Inova de vloerverwarming leggen en aansluiten.
Bleek rond de middag dat er niet voldoende slang was om de 4e groep te leggen. Ook de verdeelunit met pomp was er niet. Wanneer ze weer terug zouden komen was onbekend. Na veel telefoneren bleek dat vandaag (vrijdag, 15 dec.) de 4e groep gelegd kon worden. Pompunit was er nog steeds niet en het is onbekend wanneer die wel komt. Tot die tijd laat Inova je gewoon in de kou zitten. Natuurlijk is vooraf alles al betaald, dus er is geen enkel drukmiddel meer.
Het feit dat a.s. maandag er iemand komt om de sleuven dicht te smeren en dinsdag de vloer geegaliseerd wordt maakt bij Inova geen indruk. Het geld is toch al binnen, is blijkbaar de redenatie.
Dat er te pas en te onpas verlof moet worden aangevraagd hoort er blijkbaar ook gewoon bij.

Kom ik op de reactie van Inova in dit topic. Volgens de KvK bestaat het bedrijf 1 jaar. De 30 jarige ervaring is mogelijk van al het personeel gezamelijk, maar dus niet van dit bedrijf. Pure misleiding dus. Volgens de website van Inova is de klanttevredenheid 8,9 maar je kunt er zelfgeen reactie op geven. Bovendien als je goed op internet zoekt wordt die 8,9 nergens onderbouwd. Feitelijke kom je grotendeels negatieve reacties tegen. Dus weinig ambassadeurs team Inova.
Mijn advies als organisatieadviseur: zorg goed voor de klanten die u heeft en zorg dat ze tevreden zijn. Groei vooral niet groter, want uw organisatie kan dit niet aan. Uw telefonische bereikbaarheid op het 088 nr is 0. Een reactie via de mail moet na 3 dagen nog beantwoord worden. Gelukkig zijn er een paar 06 nr's van de monteurs gevraagd en is daar sporadisch een reactie mogelijk. Verantwoordelijke voor de bedrijfsvoering is onbereikbaar.

Team Inova, wanneer gaan jullie Remy en Richard meer dan tevreden stellen?

Gesloten