LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kavel Bouw / Bouwbedrijf Lichtenberg / Certificaat -Garantie

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
DonDino
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2017 09:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Kavel Bouw / Bouwbedrijf Lichtenberg / Certificaat -Garantie

Ongelezen bericht door DonDino »

Beste Mensen,

Let op bij het bouwen van een huis oftewel een kavel bouw. Mijn ervaring luidt als volgt

Met Bouwbedrijf Lichtenberg een overeenkomst aangegaan voor het bouwen van een vrijstaandhuis in het begin ziet alles er rooskleurig uit. Maar bij een geschil verandert alles. Instantie waar wij een certificaat oftewel een bouwgarantie zijn aangegaan (bouwend Nederland, Woningborg certificaat) althans een verplichting van de bank heeft mijn aannemer zijn (rechtsbijstand) verzekering afgesloten bij een geschil gaat dit dus niet samen, je zou moeten denken dat zo een instantie er zou zijn voor de consument maar nee hoor. Let dus op waar je de woningborg certificaat (verplichting van de bank) afsluit. Mijn advies niet 1 uitkiezen waar de aannemer zelf mee werkt.

Om terug te komen op bouwbedrijf Lichtenberg, totdat ze je een overeenkomst aansmeren beloven ze van alles maar als de bouw eenmaal is begonnen staan ze je niet meer ten woord en verwijzen ze naar de overeenkomst of technische omschrijving voor simpele vragen alleen al! Bouwend Nederland oftewel woningborg certificaat helpt je ook niet verder logisch ook de aannemer heeft zelf daar zijn verzekering. En als het dan fout mag gaan of er ontstaat een geschil al sta jij daar sterk in, moet je het opnemen tegen twee grote bedrijven oftewel instantie. Ik heb een vrijstaand huis gebouwd via Lichtenberg deze hebben ze vastgemaakt door middel van mijn berging (te ver uitgebouwd) aan de zijgevel van de buurman waardoor ik opeens een geschakeld woning ben geworden. De offerte is niet kloppend, technische omschrijving niet kloppende maar alsnog willen ze het niet corrigeren waardoor de zaak overgedragen wordt aan een arbitrage en de nodige kosten met zich meebrengt kijkend naar wat het jouw oplevert kan je de kosten beter gebruiken voor de herstel. Of ook jouw rechtsbijstand verzekering zal niet helpen want vaak zijn het juristen met weinig ervaring die al 1-0 achter staan bij zulke instantie oftewel grote aannemers. Mijn advies kortsamengevat:

-Let op bij het afsluiten van de certificaat
-Ga niet in zee met bouwbedrijf Lichtenberg
-Ga niet in zee met Woningborg certificaat oftewel bouwend Nederland want zijn gelinkt aan elkaar
-Technische omschrijving goed doornemen en aanvulling doen indien nodig
-Wie draait er op voor de bouwkosten zoals verbruikte electra en water kosten tijdens de bouw, dit zijn nogal hoge kosten.
-Nutsvoorzieningen en de kosten hiervan uitgebreid uitwerken.

Ik heb bovenstaand topic met weinig emoties proberen te verwoorden. Let dus goed op want een huis bouw je niet zo vaak in je leven.

EfeDef
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2017 10:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kavel Bouw / Bouwbedrijf Lichtenberg / Certificaat -Garantie

Ongelezen bericht door EfeDef »

Dit komt mij erg bekend voor bouwbedrijf Lichtenberg zijn nogal erg geldlustig uit de buurt blijven mensen. En inderdaad smeren ze je een overeenkomst aan een ander voorbeeld woning te vinden in Almere waar het foute boel is.

stofzuigertje

Re: Kavel Bouw / Bouwbedrijf Lichtenberg / Certificaat -Garantie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

vooraf met Google zoeken en er zijn ook betere bedrijven.

Mijn dochter had bij oplevering 3 kleine dingen.
Omdat de aannemer meeliep met VEH keurmeester werden 2 gelijk gedaan.
Nr 3 was keuze, beschadigde berging deur herstellen of korting en zij koos voor laatste.

Wel was na 9 jaren en 9 maanden voor de garantie afloop er een telefoontje, is alles nog goed.....?
Dit is mede de oorzaak dat ze ondanks de crisis na oplevering in 2006 nog diverse opdrachten kregen!
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 22 jul 2017 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kavel Bouw / Bouwbedrijf Lichtenberg / Certificaat -Garantie

Ongelezen bericht door kweenie »

De bank stelt een afbouw certificaat verplicht. Dat garandeert alleen dat het huis wordt gebouwd, als de bouwer bijvoorbeeld failliet gaat. Het geeft geen garanties op gebreken. Daarvoor zul je dus (terecht) niet bij die organisatie kunnen aankloppen. Voor garantie tegen gebreken is een ander certificaat nodig.

stofzuigertje

Re: Kavel Bouw / Bouwbedrijf Lichtenberg / Certificaat -Garantie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een afbouw garantie of volledige?

Ja, net als bij mijn auto; 10 jaren anti roest garantie maar als ze alleen maar overspuiten?
Ze moeten wel de roest weg halen en niet dat je na 11 jaren met doorgeroeste bestelbus zit.
Dat is de reden waarom ik als ondernemer een twee tal merken nooit meer zal kopen!
Een bestelbus moet langer mee kunnen dan 10 jaren anti roest garantie....
De oudere bussen van beide merken rijden nog uit eind vorige eeuw dus meer als 25 jaren oud voor de jongste!

Lees eerst wat ze garanderen en hoe lang de looptijd is en wie de voorwaarden bepaalde, zelf of goede organisatie.

Gesloten