LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onnodige extra kosten voor energieaansluiting niet vergoed

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
j.cilessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2017 14:34

Onnodige extra kosten voor energieaansluiting niet vergoed

Ongelezen bericht door j.cilessen »

Onlangs hebben wij een bouwkavel aangekocht. er waren geen voorzieningen op de bouwkavel.
ik heb zelf via mijn aansluitingen een aanvraag ingediend voor water, elektriciteit, gas en kabelantenne . dit was half juni het geval.
je kon op deze site ook een wensweek invullen. mijn wensweek was de week van 14 augustus 2017.
de site gaf aan dat de aanvraag akkoord was. dus ik ben alles op alles gaan zetten om de kavel in orde te maken voor bewoning in een woonunit.
in afwachting van een telefoon van enexis/Bam infra die de aansluiting verzorgt. in eerste instantie kreeg ik een telefoontje met betrekking tot het gas.
dit werd niet in de bouwkast aangesloten. evt. alleen rechtstreeks op de unit. ik heb toen gezegd. prima. gas laten we achterwege.
ik kreeg vervolgens rond 25 juli een telefoon van de Bam of ik de bouwkast /waterput in orde had. Deze had ik toen nog niet op de kavel. mevrouw zei dat zodra ik de bouwkast/waterput had staan ze te bellen/mailen. dan konden ze komen schouwen en inplannen. vervolgens zorg i ervoor dat de bouwkast /waterput er komt. ik bel Bam op. hebben ze gewoon 5 weken vakantie!! zonder enig bericht belletje etc. daar gaat mijn wensweek. ik belde enexis met de vraag hoe t nu verder moet. ik moet namelijk uit mijn tijdelijke woonruimte en wil in de week van 14 augustus over naar de kavel.
vervolgens zegt enexis dat ik bij de bam moet zijn. ik bel de bam die zegt: je moet bij enexis zijn.
vervolgens nog twee/drie weken moeten wachten totdat de schouwer kwam. deze belt mij sochtends half acht dat hij op de kavel staat en dat er geen stroomkast is. ik zeg tegen hem dat deze in de container staat tegen diefstal. vond hij raar. maar hij keurde t af. neeeh. vervolgens alles geplaatst.
de week erop geschouwd. schouwer zegt tegen mij dat er geen aanvraag voor water is gedaan. zelf weer geregeld bij wml. hierna duurde het nog twee weken voordat we de aansluitingen kregen. ik heb een officiele klacht ingediend bij enexis voor schadevergoeding voor langere huurtermijn. ik kreeg te horen dat ze geen schade vergoeding geven en dat ze t in de toekomst beter zouden doen. daar ben ik t dus niet mee eens.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2017 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onnodige extra kosten voor energieaansluiting niet vergoed

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dus samengevat, half juni doet u een aanvraag. Op 25 juli, ruim 1 maand later, heeft u de zaken nog niet op orde. Zoals gewoon bekend is begin de bouwvak in de regio noord 31 juli of zuid 7 augustus.

https://www.schoolvakanties-nederland.n ... -2017.html

Dan komt de schouwer en dan heeft u weer de boel niet in orde en daarna komt die man opnieuw en dan eindelijk heeft u alles zoals het hoort.

En als ik het nu goed begrijp wilt u van enexis een schadevergoeding omdat u op 25 juli het niet op orde had en bij het bezoek waarover u zo vaak heeft moeten bellen had u het ook niet op orde.

Ik denk dat u zichzelf in de spiegel moet kijken.

stofzuigertje

Re: Onnodige extra kosten voor energieaansluiting niet vergoed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je het bouwbedrijf dit laat regelen komt het wel goed.

Gesloten