LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten bij reparatie cv-ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
hoghok
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2017 17:13

Hoge kosten bij reparatie cv-ketel

Ongelezen bericht door hoghok »

Storing in cv. Monteur komt langs en vervangt zonder overleg een element in een 26 jaar oude cv-ketel. Laat ook niet zien wat er vervangen is. Rekening van € 550. Naar mijn idee moet er overleg zijn met de klant. Monteur communiceerde in het geheel niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2017 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge kosten bij reparatie cv-ketel

Ongelezen bericht door Brahms »

hoghok schreef:Storing in cv. Monteur komt langs en vervangt zonder overleg een element in een 26 jaar oude cv-ketel. Laat ook niet zien wat er vervangen is. Rekening van € 550. Naar mijn idee moet er overleg zijn met de klant. Monteur communiceerde in het geheel niet.

Duidelijk, je bent opgelicht, maar heb je betaald dan ben je er mee akkoord gegaan.

Anderzijds, een normale huis-tuin-keuken CV ketel gaat gemiddeld 12 tot 15 jaar mee. Als dit de enige reparatie is geweest dan ben je nog voordelig uit.
Wel zou ik overwegen een nieuwe te kopen, voor rond de E 1500 hangt hij er, qua veiligheid en gasverbruik zal het veel beter zijn.
Laatst gewijzigd door Brahms op 12 nov 2017 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Hoge kosten bij reparatie cv-ketel

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Wanneer het dezelfde monteur is, die altijd het jaarlijkse onderhoud doet ... zal de monteur uw instelling tot een vervanging wel kennen en gewoon de cv weer aan het lopen gebracht hebben. Beetje vreemd is het wèl.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge kosten bij reparatie cv-ketel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou uw moeder er wat aan gehad hebben, als hij wel had laten zien wat hij vervangen heeft?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge kosten bij reparatie cv-ketel

Ongelezen bericht door Brahms »

Lady1234 schreef:Zou uw moeder er wat aan gehad hebben, als hij wel had laten zien wat hij vervangen heeft?
Hallo wakker worden.......> "uw moeder" ?

stofzuigertje

Re: Hoge kosten bij reparatie cv-ketel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een compleet branderhuis + montage kan inderdaad dit soort bedragen opleveren.

Maar eerst even vragen, repareren of een andere die nog in voorraad is nieuw plaatsen was wel beter geweest.
Bij dit soort bedragen moet je maar afwachten of er genoeg geld is.

Ik lees geen merk of type maar bepaalde merken HR van eerste generatie zien er niet altijd oud uit.
Vaillant van 1991 is nog met vrijwel zelfde branderhuis leverbaar onder B merk.... dus als er geen productie datum op staat?
Ik gebruikte de 1991 onderdelen in ketel uit 2015.

Deze ketels zijn inkoop niet zo duur en voor €1000,- te plaatsen, zonder nieuwe expansie vat of koppelingen als je op zelfde merk bleef.
Zelfs de leidingen zijn nog hetzelfde dus vervangen binnen uurtje kan dan.

Als het een VR ketel was en geen afvoer mogelijk, dan moet je nieuwe VR ketel bestellen en die zijn duur en traag leverbaar.
Ook nog beperkte keuze want ze worden zeldzaam.
Zonder merk of type kan ik niet oordelen of het rendabel was voor herstel.

De RVS ketel uit 1991 die ik verving is was dus 26 jaren oud en net als het type plaatje , Erg Solide!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Hoge kosten bij reparatie cv-ketel

Ongelezen bericht door chrisd1 »

hoghok schreef:Laat ook niet zien wat er vervangen is. Rekening van € 550. Naar mijn idee moet er overleg zijn met de klant. Monteur communiceerde in het geheel niet.
Nieuwe monteur van een vaste relatie/installateur of een onbekende van internet??
In het eerste geval zou ik iig niet zonder meer betalen wegens iig schending van vertrouwen en in het tweede geval had ik maar betere afspraken met een onbekende moeten maken.
Zo'n element zal monteur niet meteen bij zich hebben gehad; als ik hem een volgende keer opendeed en ik zag hem met een groot nieuw onderdeel, had ik daar meteen even relatie/zijn baas over gebeld of hem daar in het tweede geval zelf over aangesproken; zelf ook bijdragen in voorkomen van gedoe.
De monteur van 'mijn vaste' cv-installateur laat mij, natuurlijk, een bon tekenen, waarvan ik een kopie krijg; zo niet, dan zou ik meteen zijn baas bellen om te vragen wat er gebeurd is en wat ik kwijt ben; immers geen zin in gedoe/'correspondentie'.
Idd: achteraf gezien; maar dat is het topic als zodanig natuurlijk ook.

Gesloten