LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke HR combi CV ketel ?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Hallo,

Ben druk op zoek naar een nieuwe CV ketel.
Heb nu een Intergas HR Kompakt die na 16 jaar trouwe dienst met pensioen mag.
Zoveel mensen zoveel smaken en iedere ketel die ik nu heb gezien en informatie heb over ingewonnen heeft zijn voor en nadelen.
Installateurs hemelen hun eigen merk op en ik moet zeggen dat ze andere merken niet echt afkraken.
Je hebt ze met aluminium en RVS warmtewisselaars en ook deze hebben hun aantoonbare voor en nadelen.

Heb nu verschillende offertes, bij bedrijven die goed koop leveren, maar waarbij de verkapte financiering van een abonnement voor 2 jaar aan vast zit.
En van bedrijven die iets duurder zijn maar geen abonnement en ze staan voor de garantie.

Ook zijn er bedrijven die de rookgas afvoer standaard vernieuwen en bedrijven die zeggen we kijken hem na, wat goed is is goed.

In de jaren dat ik op dit forum zit, lees ik altijd met plezier en soms kromme tenen de adviezen en discussies.
Nu wil ik graag vragen, of er forum leden zijn die hun ervaringen met over ketels met mij willen delen, zodat ik een wel overwogen keuze kan maken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Brahms »

Remeha, nette prijs voor nette ketel.
Met één grote onderhoudsbeurt na 7 jaar (!) gaat zo'n ketel gewoon al negen jaren mee.
Dat zegt wel wat over de kwaliteit.
Zwak onderdeel: de driewegklep

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door scontra »

Nevyn schreef:
In de jaren dat ik op dit forum zit, lees ik altijd met plezier en soms kromme tenen de adviezen en discussies.
Nu wil ik graag vragen, of er forum leden zijn die hun ervaringen met over ketels met mij willen delen, zodat ik een wel overwogen keuze kan maken.
Hier een waarschijnlijk "tenenkrommend" advies, maar wel serieus bedoeld.

Ga naar een plaatselijke installateur en laat hem uw huidige CV-ketel bekijken i.v.m. de benodigde capaciteit van de nieuwe CV-ketel en welke nieuwe geschikt is voor uw woning.
Laat u niet gek maken door allerlei zgn. lucratieve aanbiedingen, waarbij vaak nog de nodige 'addertjes' onder het gras zitten.
Op de levensduur van een CV-ketel maakt het (mogelijke) prijsverschil nauwelijks iets uit, maar ben je wel verzekerd van kwalitatief en goede service.

En één waarschuwing achteraf : blijf verre van Feenstra !!!!

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Nevyn »

scontra schreef:
Nevyn schreef:
In de jaren dat ik op dit forum zit, lees ik altijd met plezier en soms kromme tenen de adviezen en discussies.
Nu wil ik graag vragen, of er forum leden zijn die hun ervaringen met over ketels met mij willen delen, zodat ik een wel overwogen keuze kan maken.
Hier een waarschijnlijk "tenenkrommend" advies, maar wel serieus bedoeld.

Ga naar een plaatselijke installateur en laat hem uw huidige CV-ketel bekijken i.v.m. de benodigde capaciteit van de nieuwe CV-ketel en welke nieuwe geschikt is voor uw woning.
Laat u niet gek maken door allerlei zgn. lucratieve aanbiedingen, waarbij vaak nog de nodige 'addertjes' onder het gras zitten.
Op de levensduur van een CV-ketel maakt het (mogelijke) prijsverschil nauwelijks iets uit, maar ben je wel verzekerd van kwalitatief en goede service.

En één waarschuwing achteraf : blijf verre van Feenstra !!!!
Dat tenen krommende gaat niet over de adviezen (ieder zijn eigen mening) maar over de discussies waarbij iedereen zijn mening als enige waarheid wil neerzetten :D
Maar goed weer terug naar de ketels :wink:

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem in ieder geval geen ketel met een driewegklep. Die is heel vaak de oorzaak van storingen en hoge kosten. En zoals gezegd, blijf weg van Feenstra en helemaal van huren/leasen.

Inimini1944
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2016 16:31

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Inimini1944 »

Heb al een aantal jaren zonder zorgen een Nefit HR ketel met onderhoudsabonnement van plaatselijk installatiebedrijf aangesloten bij Baderie. Geen zorgen, geen narigheid. Hoeft niet bijgevuld te worden zoals oude voorganger. Misschien niet de goedkoopste maar ben tevreden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Brahms »

Bijna alle ketels hebben een driewegklep, ook wel logisch als je je in de techniek verdiept.
Een nieuwe klep (incl aandrijving) kost rond de Euro 65,- (zo even uit mijn blote hoofd).

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door G7 »

Hier wil ik ook wel even op reageren. Wij hebben al jaren een Remeha combi ketel. Ooit eens gekocht via een of ander bedrijf die even later failliet ging.

Alles (garantie en onderhoud) werd overgenomen met ons goed vinden door Feenstra en mag zeggen....wij zijn zeker niet negatief over Feenstra. De ketel is nu 15 jaar oud en draait mede door het goed (service abonnement) onderhoud nog prima. Kan zeker zoals hij er nu bij staat nog 5 jaar mee.

Kortom, ik zou weer voor een Remeha gaan.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Nevyn »

De 4 merken die mij in offerte's worden aangeboden zijn
Remeha Tzerra 39 C
Vaillant EcoTel plus VHR NL30
Atag i36EC
Intergas HReco 36

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door thecure »

alsjeblieft schrap de tzerra, erg goedkope budgetketel. Ga dan voor de Calenta.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door renewouters »

[off topic'] Dat er er veel klachten zijn over Feenstra is gewoon een kwestie van schaalgrootte. De kans dat je veel klachten over een plaatselijke installateur op fora zoals deze krijgt is minimaal. Als 1 op de 1000 klussen van zo'n bedrijfje fout gaat is het zo goed als onzichtbaar voor de buitenwereld. Als er bij Feenstra evenveel fout gaat (dus ook 1 op de 1000), dan kan je de eerste pagina's van Google zoekresultaten al vullen met problemen. Maar het zegt totaal niets over de kwaliteit van een bedrijf. Het enige wat je kunt concluderen dat Feenstra toch wel iets goed doet als je ziet dat ze al heel lang heel groot zijn. Of zijn al die klanten ontzettend dom? Lijkt me toch ook niet.

stofzuigertje

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In 1982 werd er in een nieuw huis een Intergas geleverd....
Na 5 jaren waren van de 24 woningen er al 14 bij oud ijzer....
Toen rommel maar nu stukken beter.

Omdat U al dit merk heeft, als je weer Intergas ketel neemt past het meestal makkelijk.
Ook weet je dat dit merk goed verkocht word dus vaak onderdelen bij storing in voorraad en de monteurs weten dit goed.

Zelf kies is voor RVS ketel van Vailliant of AWB, het voordelige oude broertje....
Maar als er weinig dealers zijn die het verkopen zit je wel met iets langere levertijd voor onderdelen als het ooit fout gaat.....
Nefit vind ik laatste jaren minder geworden, Remeha is vaak te goedkope onderdelen en na een jaar of 6 beginnen ze helaas iets vaker te storen.

Daarom, gewoon Intergas nemen en vooral geen onbekende.....

Wel is het toen gebruikte materiaal van schoorsteen bepalend of er nieuwe op moet of niet.
De dikwandige aluminium pijpen of blik gaan lang mee, kunststof buiten afhankelijk van strook gedrag.
Als je 70 graden of hoger stookte, is naast niet zuinig ook voor schoorsteen sneller op.
Bij 55 graden gaat het langer mee, zowel de kachel als schoorsteen en nog zuiniger ook omdat er minder hitte door de pijp verdween.....

Vraag je huidige vertrouwde onderhoudsbedrijf want die moet ook de ketel nog jarenlang onderhouden....
Voordelige aanbieders zijn er wel, maar sommige gaan na een jaar of 2 de prijs verhogen... of geven trage service bij storingen!
Als je tevreden bent, je weet wat je hebt aan deze die het nu bij houd en wisselen van installateur/onderhoudsfirma is altijd een risico....

Succes met het niet zoeken... hoewel ik zelf een ander merk heb gekozen!

Math B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018 19:58

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Math B. »

Nevyn schreef:De 4 merken die mij in offerte's worden aangeboden zijn
Remeha Tzerra 39 C
Vaillant EcoTel plus VHR NL30
Atag i36EC
Intergas HReco 36

Er ontbreekt een goede ketel van het merk Nefit!
Misschien heb je er geen offerte opgevraagd, maar het is best een goede optie!

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Nevyn schreef:De 4 merken die mij in offerte's worden aangeboden zijn
Remeha Tzerra 39 C
Vaillant EcoTel plus VHR NL30
Atag i36EC
Intergas HReco 36
Ik heb uitsluitend goede ervaringen met Remeha (en slechte met Intergas, maar da's > 10 jaar geelden, best kans dat hun product een stuk beter is).

stofzuigertje

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Atag is de fabriek niet bepaald gezond geweest en overgenomen.. dus of je die moet nemen.
Nefit was grootste en beste maar waarom nu geen marktleider meer... ook overslaan zou ik zeggen.

Vailliant is prima, mijn voorkeur....

Intergas, prima ketels en omdat zelfde merk makkelijk op oude leidingen als je geluk hebt.....
Tevens werkte deze via Geiser principe dus geen 3 weg klep die wel eens stoorde....

Wel zie ik dat je zwaardere ketel nodig hebt of is de offerte voor CW5 omdat je ligbad en zo gelijk met keuken gebruikte....
Als nodig kopen maar bij rijtjeshuis en 1x per maand bad is lichtere ook mogelijk.....

Verder is Feenstra per regio verschillend en in mijn buurt liever niet......
Elders prima firma maar de slechte regio's hebben hun naam verpest!

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Nevyn »

De knoop vanmorgen Doorgehakt het wordt een Vaillant Eco Ter plus CW 5. Niet bij de goedkoopste maar bij de installateur op de hoek.
Is wel 200 euro duurder, maar daar komt niks meer overheen. Ze hebben de situatie gezien en hier hun offerte opgemaakt en ik zit niet vast aan een abonnement. Ze maken hem na een jaar gratis schoon en voor garantie even bellen of langs gaan

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel verstandig.

theo-van-der.fluit
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2019 11:35

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door theo-van-der.fluit »

Lekkage door fabrieksfout word door Nefit niet vergoed.

Vanaf 2012 hadden wij een minuscuul klein lekje op een lasnaad van de aanvoerleiding van onze combiketel die steeds erger werd. Steeds vaker moesten wij het systeem bijvullen. (om de 3 weken bijvullen van 0,8 naar 1,5 bar ) Na 6 extra bezoeken van service monteurs + 2 nieuwe drukvaten en vele rekeningen) was het lek eindelijk gevonden. Kosten werden niet vergoed door Nefit.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Brahms »

theo-van-der.fluit schreef:
28 jul 2020 10:36
Vanaf 2012 hadden wij een minuscuul klein lekje op een lasnaad van de aanvoerleiding van onze combiketel die steeds erger werd
Vervelend, maar wat heeft uw probleem van 8 jaren geleden met het topic onderwerp uit 2018 te maken ?

Een breukje in een leiding ontstaat vaak door het onder spanning staan van leidingen door een foute montage. Door krimpen en uitzetten ontstaat er dan al gauw een breuk. Heeft Nefit aangegeven dat het een fabrieksfout was ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke HR combi CV ketel ?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Slordige Feenstra monteurs veroorzaken ook vaak schade.....

En een slechte vakman die geen druktest doet?
Ook is 1½ bar vullen koud en dan warm stoken vrij veel, 1.2 vind ik meestal genoeg... en lagere druk is minder lek kansen.

En dit is 2¼ jaar oude topic en geen Nefit...
6x langs komen, ik zou na 2 of 3x Nefit zelf vragen of zij willen kijken... tijdens de garantie.
Maar voor een 2012 lekje ben je wel veel te laat om iets nu te claimen!

Gesloten