LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] malafide slotenmaker/klusjesman

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Marion2611
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2018 14:14

malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Marion2611 »

Mijn bejaarde ouders belden een slotenmaker-centrale vanwege een kapot deurslot. Er kwam een jongeman, hij heeft het slot verwijderd (geen nieuw slot geplaatst) en was binnen 15 minuten weg nadat mijn ouders een bedrag van 217, - hebben moeten betalen. De factuur laat gegevens zien van een bedrijf genaamd Fast Key in Amsterdam, maar contactgegevens kloppen niet. Ik heb geprobeerd te bellen om erover te praten maar zijn niet meer bereikbaar. Storneren kan niet. Melding gemaakt bij politie, Opgelicht en juridisch adviesburo. Wat kan ik nog meer doen?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door vroem »

hoe komen je ouders aan het telefoonnummer? die deed het toen blijkbaar wel. Anders was ie niet gekomen.

Nijogeth
Berichten: 9967
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat voor prijs was er vooraf dan afgesproken?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door sjohie »

Marion2611 schreef:Mijn bejaarde ouders belden een slotenmaker-centrale vanwege een kapot deurslot. Er kwam een jongeman, hij heeft het slot verwijderd (geen nieuw slot geplaatst) en was binnen 15 minuten weg nadat mijn ouders een bedrag van 217, - hebben moeten betalen. De factuur laat gegevens zien van een bedrijf genaamd Fast Key in Amsterdam, maar contactgegevens kloppen niet. Ik heb geprobeerd te bellen om erover te praten maar zijn niet meer bereikbaar. Storneren kan niet. Melding gemaakt bij politie, Opgelicht en juridisch adviesburo. Wat kan ik nog meer doen?
Afwachten tot een van die drie met meer info komt?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

uw ouders (of ze bejaard zijn doet niet ter sprake) laten iemand komen en die voert een klus uit. Voor die klus moet betaald worden en dat wordt ook betaald. Er is dus gewerkt en er is betaald. Waar zit dan de oplichting? En wat moet de politie hiermee? Er is niets strafbaars gebeurd van wat u nu zegt.
En als u al bij 3 partijen dit gemeld heeft, wat voor reaktie kwam er van hun vandaan?

Marion2611
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2018 14:14

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Marion2611 »

Mijn ouders hebben een centrale gebeld. Uiteraard heb ik die getracht terug te vinden in hun telefoon maar dat nr is onvindbaar, zeer vreemd. De reparateur liet een factuur achter met daarop een 06 nr, daarheen dienden mijn ouders de volgende dag te bellen om een afspraak te maken voor een nieuw slot. Dit nr bel ik al dagen, er wordt opgenomen en zodra ik zeg wie ik ben, er weer opgegooid, er is geen gesprek mogelijk. Ik heb via whatsapp ook pogingen gedaan, wordt gelezen maar niet op gereageerd. De KvK gaf mij een ander 06 nr, wat bij de naam Fast Key staat, ingeschreven als bedrijf maar met verkeerde contactgegevens. Los vh feit dat hij geld heeft berekend waarvoor de klus niet is geklaard, is het extreem hoog voor een 15 min werk. Ik noem bewust de term ‘bejaarde mensen’ omdat het makkelijk is voor een oplichter om kwetsbare mensen in een penibele stressvolle situatie te bedonderen. En dat is wat hij heeft gedaan. De meldingen bij genoemden zijn in behandeling.

Marion2611
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2018 14:14

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Marion2611 »

De politie heeft mij verteld dat dit soort praktijken veel voorkomt. Strafbaar? Valt te bezien. Er is betaald, door overdonderde mensen maar wel uit vrije wil. Daarnaast is moeilijk te achterhalen om welke persoon het gaat. Dwz, voor de consument. De KvK deelt hun gegevens met mij maar komen niet in actie vanwege een klant die valse gegevens gebruikt. Dat vind ik niet kloppen, KvK. Ik deel het op een forum omdat ik de naam Fast Key wil noemen en anderen wil waarschuwen voor deze discutabele praktijken. Hij gebruikt overigens nog meer namen, Klussen Met De Gouden Ster is er ook eentje. Ik ben nog niet klaar met deze gast.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marion2611 schreef:De politie heeft mij verteld dat dit soort praktijken veel voorkomt. Strafbaar? Valt te bezien. Er is betaald, door overdonderde mensen maar wel uit vrije wil. Daarnaast is moeilijk te achterhalen om welke persoon het gaat. Dwz, voor de consument. De KvK deelt hun gegevens met mij maar komen niet in actie vanwege een klant die valse gegevens gebruikt. Dat vind ik niet kloppen, KvK. Ik deel het op een forum omdat ik de naam Fast Key wil noemen en anderen wil waarschuwen voor deze discutabele praktijken. Hij gebruikt overigens nog meer namen, Klussen Met De Gouden Ster is er ook eentje. Ik ben nog niet klaar met deze gast.
Het is aardig dat u wilt waarschuwen voor dit bedrijf, maar heeft u enig idee hoeveel waarschuwingen over malafide slotenmakers er al te vinden zijn? Zo lang mensen eerst een willekeurig bedrijf bellen, en het liefste bovenaan in google, en daarna pas kijken bij wie ze het hebben laten doen, dan gaat het al verkeerd.
Waarschuwen is tegen dovemansoren aangezien mensen eerst doen en dan pas kijken.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Har45 »

Klussen met de goudenster heeft KvK nummer 68136110
Fastkey KvK nummer 59036710

Beide inderdaad op hetzelfde adres.

De nota bestaat uit 145 arbeidsloon ( 30 minuten excl BTW en 35 euro voorrijkosten excl BTW.
Weliswaar duur maar lijk mij geen list en bedrog actie, er zijn geen materialen of andere dingen in rekening gebracht.
U heeft uw klacht ook gemeld op deze website zie ik .
https://meldnu.nl/nl/meldingen/371-afpe ... k59036710/

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mij vader is ook hoog bejaard, maar ik heb medelijden met de persoon die hem probeert op te lichten :D Toch hebben wij de afspraak dat ik of mijn zus altijd worden gebeld om te kijken of we iets zelf kunnen oplossen voor er hulp wordt ingeroepen.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Icasheb »

Slotenmakers kosten eenmaal veel geld. Ik heb eens €330,- euro betaald voor 5 minuten werk. Avond en weekend toeslag kwamen erbij en dan moet de persoon nog uitbetaald worden en de rijkosten. Dit werd verteld vooraf dat die het uitvoerde en ben hier zelf mee akkoord gegaan. Was een dure les en zal me ook nooit weer overkomen.

Marion2611
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2018 14:14

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Marion2611 »

https://www.youtube.com/watch?v=kXqMfmbYVmg Internet staat idd vol met klachten over slotenmakers, Rambam maakte een helder item hierover. Je lacht je dood, als het niet zo doortrapt zou zijn.. Twee keer KvK, klopt, twee tel. nrs, die beiden niet kloppen. Rara.. Ik zeg: hufterpraktijken. Al was het maar om het feit dat hij zegt dat we de volgende dag moeten bellen om een afspraak te maken zodat hij een nieuw slot kan plaatsen en vervolgens niet meer te traceren is. Iedereen die dit overkomt moet zelf beslissen wat ermee te doen. Zelf heb ik inmiddels een jurist in de arm.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Nevyn »

Marion2611 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=kXqMfmbYVmg Internet staat idd vol met klachten over slotenmakers, Rambam maakte een helder item hierover. Je lacht je dood, als het niet zo doortrapt zou zijn.. Twee keer KvK, klopt, twee tel. nrs, die beiden niet kloppen. Rara.. Ik zeg: hufterpraktijken. Al was het maar om het feit dat hij zegt dat we de volgende dag moeten bellen om een afspraak te maken zodat hij een nieuw slot kan plaatsen en vervolgens niet meer te traceren is. Iedereen die dit overkomt moet zelf beslissen wat ermee te doen. Zelf heb ik inmiddels een jurist in de arm.
Dan kost het je nog meer, want in principe heeft deze slotenmaker niks gedaan waarop jij hem kan pakken. En ook ik vind het een vreselijk hoog bedrag begrijp me niet verkeerd, maar er is arbeid verricht en betaald. Neem aan dat hij uw ouders niet heeft berooft en dat ze hem vrijwillig hebben betaald. Zelf nog met een rekening. De door u ingehuurde jurist kost ook veel geld. Maar goed principes zijn duur.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Marion2611 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=kXqMfmbYVmg Internet staat idd vol met klachten over slotenmakers, Rambam maakte een helder item hierover. Je lacht je dood, als het niet zo doortrapt zou zijn.. Twee keer KvK, klopt, twee tel. nrs, die beiden niet kloppen. Rara.. Ik zeg: hufterpraktijken. Al was het maar om het feit dat hij zegt dat we de volgende dag moeten bellen om een afspraak te maken zodat hij een nieuw slot kan plaatsen en vervolgens niet meer te traceren is. Iedereen die dit overkomt moet zelf beslissen wat ermee te doen. Zelf heb ik inmiddels een jurist in de arm.
Een jurist op basis waarvan? Uw ouders, ook al zijn ze bejaard, hebben zelf de keuze gemaakt om de slotenmaker in te schakelen. Als je vooraf niet om een offerte/prijs vraagt kan het achteraf duur uitvallen. Zij hebben dit bedrag betaald en een jurist inschakelen lijkt mij niet nuttig. Tenzij uw ouders niet handelingsbekwaam zijn, maakt u een kans. Maar ik verwacht dat zij dat wel zijn en bewust de keuze hebben gemaakt de man te bellen en de klus aan te bieden.

Het is inderdaad een niet normaal hoog bedrag en er wordt meer voor gewaarschuwd. De consumentenbond gaf al aan dat dit soort klussen rond de €60 - €125 kosten bij een vertrouwde slotenmaker -> https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... otenmakers

Het enige wat u kunt doen is in de toekomst een prijsopgave te laten maken en aangeven of u wel/niet akkoord gaat me de prijs.

Marion2611
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2018 14:14

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Marion2611 »

Deze situatie is een civiele kwestie. De overeenkomst tussen twee partijen is niet nagekomen. Zoals ik eerder zei: binnen de kosten zou een nieuw slot worden geplaatst. De man heeft een nep-telefoonnummer achtergelaten voor ons en ook zelf niet teruggebeld. Hij was duidelijk niet van plan zijn klus te klaren. Het geld was binnen en hij is vertrokken. Als een bedrijf niet eerlijk is over contactgegevens, is daar een reden voor. Kom op zeg! Ik laat deze kwestie heel zeker niet liggen.

Marion2611
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2018 14:14

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Marion2611 »

Iedereen bedankt voor de reacties, tips en raad.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: malafide slotenmaker/klusjesman

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij toch niet voorstellen dat u uw bejaarde ouders zonder voordeurslot of achterdeurslot laat zitten. Dus haal een slot bij de bouwmarkt en zet het er in.

En misschien met uw ouders overleggen dat zij in het vervolg bij een probleem eerst u bellen. Scheelt een hoop gedoe.

Gesloten