LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Isolatie waait van huis, Isosfeer geeft niet thuis

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Rimba3lta92
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2018 10:58

Isolatie waait van huis, Isosfeer geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Rimba3lta92 »

Huiseigenaar
Wij hebben 4 jaar geleden ons huis laten isoleren met minibolletjes door Isosfeer in Weert. Iedere keer als het wat waaide werd de hele buurt bedekt met bolletjes. De firma is na een klacht onzerzijds twee keer geweest om iets te repareren, maar nu blijft het geval zich voordoen en na diverse aanmaningen laat de firma niets meer van zich horen. Hoe lossen we dit op?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2018 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Isolatie waait van huis, Isosfeer geeft niet thuis

Ongelezen bericht door BL2 »

Mijn idee, na 4 jaren is er van garantie weinig meer over. Ik zou een aannemer laten komen en de zaak vakkundig laten afdichten. Van isolatie welke zo uit de spouwmuren waait kan je weinig werking verwachten.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Isolatie waait van huis, Isosfeer geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Rimba3lta92, u hebt al meerdere keren geklaagd in die 4 jaar begrijp ik? Dan zou ik het zeker niet bij laten zitten. Wat u beschrijft mag gewoonweg niet gebeuren natuurlijk. U zou de aannemer een aangetekende brief kunnen sturen waarin u hem aansprakelijk stelt voor de kwaliteit van het geleverde werk. Kijk eens hier https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/we ... -resultaat hoe u dit verder op kunt pakken.
Ik zie geen lidmaatschap van een branchevereniging of algemene voorwaarden op de site van deze aannemer maar dat zou u even na kunnen gaan.
Succes ermee.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Isolatie waait van huis, Isosfeer geeft niet thuis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er moet ergens een gat zijn waardoor de bolletjes kunnen 'ontsnappen'. Probeer deze plek te achterhalen en stop dit gat dicht, of zet er een roostertje voor.

stofzuigertje

Re: Isolatie waait van huis, Isosfeer geeft niet thuis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de muur vulde met piepschuim bolletjes, kunnen zowel witte als zwarte zijn dan loop je het risico dat er ergens het wegloopt!
Er hoorde bij het inblazen een beetje lijm nevel bij geblazen worden zodat het een plaat word in de spouwmuur.

Komende winter is met infrarood camera te zien waar het los is gekomen en isolatie gaten zitten,
boren en nogmaals vullen met voldoende lijm nevel erbij voor herstel, nu is het met huidige zomer temperatuur niet te vinden!

De wind en de verticale gleuven tussen bepaalde stenen kunnen bij vacuüm zuigen door natuur deze wel eruit zuigen... een stofzuiger zuigt te hard en daar kan de lijm niet tegen, maar met kruimeldief zie je de zwakke gaten....
Wel vermoed ik dat ze zonder of veel tekort lijm de muur gevuld hebben!
Nog even 6 maanden wachten en dan met infrarood kijken waar de lekken zitten!
Als alles los zit moet je wel met stofzuiger eerst muur leeg zuigen en dan nogmaals isoleren wat vele malen duurder is!

Ik zag nu ook steenwol vlokken en die ruige blijven wel onderling plakken maar hebben een lagere isolatie waarde helaas.

Gesloten