Pagina 1 van 1

Afhandeling schade na plaatsing zonnepanelen is een ramp

Geplaatst: 08 jan 2019 19:46
door Reentje57
heb hele nare ervaringen met Feenstra zonnepanelen. Te veel om hier op te noemen, maar in het kort: Huur panelen werden geplaatst, schade ontstaan. De schadeafhandeling is echt een ramp geworden. Geen gehoor, geen reacties, zelf steeds moeten bellen, en dan nog gebeurde er niks, Liegen door de klantenservice. klachtenafdeling belt niet terug. Mailt niet terug, Mijn dossier is groot, na 2 maanden nog geen uitbetaling van de schade. Nog meer mensen hier nare ervaringen mee?

Re: Afhandeling schade na plaatsing zonnepanelen is een ramp

Geplaatst: 09 jan 2019 11:12
door Komkommertijd
Als er bij montage bewijsbare schade is ontstaan zou ik dreigen als ze niet binnen 2 weken de schade herstellen of vergoeden dat U het lopende huurcontract gaat Ontbinden!

Dan betaal je een periode niets ter grote van herstel bedrag.
Ze mogen de panelen dan niet weghalen want dit is een manier om de schade te verrekenen!
Nadat U enige tijd niets betaalde en hiermee de schade die door U zelf hersteld is vergoed is mogen ze kiezen,
rest termijn afmaken of dan pas verwijderen zonder enige schade achter te laten!

Dit voorstel lijkt me redelijk.
Eventueel kun je vragen of Feenstra hier even hun reactie willen geven want ik vermoed dat als ze lezen dat een groot deel
van Nederland over hun dit kan lezen ze eerder coulance geven en tot herstel of mijn voorstel van op deze manier van verrekenen over zullen gaan.

Dus stuur ze eens een link voor hun kant van het verhaal hier te laten plaatsen!

Re: Afhandeling schade na plaatsing zonnepanelen is een ramp

Geplaatst: 10 jan 2019 07:48
door Ivo.w
Wat voor schade gaat het om?

Bij schade aan woning en inboedel is het gebruikelijk om als consument je eigen inboedelverzekering aan te spreken en bij je schadeclaim aan te geven dat de schade volgens jou in dit geval is ontstaan door werkzaamheden van derden.

Jouw verzekeringsmaatschappij zal dan normaliter de schade aan jou uitbetalen en wanneer het bedrag de moeite waard is vervolgens de schade gaan claimen bij de veroorzaker. Voor dat laatste heeft de verzekeringsmaatschappij gespecialiseerde juristen in dienst voor wie dat dagelijks werk is, en daarmee zal één en ander veel succesvoller verlopen dan wanneer je zelf wat probeert bij een partij die kennelijk niet mee wil werken.

Tip voor de volgende keer: ga vooral met kleinere lokale installateurs etc in zee. Die hebben veel meer belang bij een fatsoenlijke service en tevreden klant dan de grote jongens. De grote landelijke spelers weten toch telkens wel nieuwe klanten binnen te hengelen via landelijke reclames en kunnen zich een aardig percentage ontevreden klanten permitteren. De lokale kleinere bedrijven moeten het van mond op mond reclame hebben en dan zorgt 10% negatieve ervaringen toch écht voor een negatief beeld over het bedrijf.

Re: Afhandeling schade na plaatsing zonnepanelen is een ramp

Geplaatst: 10 jan 2019 08:45
door renewouters
Ivo.w schreef:
10 jan 2019 07:48
Tip voor de volgende keer: ga vooral met kleinere lokale installateurs etc in zee.
Gezien de vele klachten op sites zoals deze is dat ook geen garantie voor succes.

Re: Afhandeling schade na plaatsing zonnepanelen is een ramp

Geplaatst: 10 jan 2019 10:19
door Komkommertijd
Als Feenstra in jou regio een verkeerde inhuurde.... kost het de goede harde werkers elders ook omzet!

Vraag Feenstra of ze hier even willen reageren!
Stuur een E mail met jou gegevens en een link naar dit Topic en als ze schrikken is het vaak snel opgelost!

Ze besteden veel geld aan reclame en zitten hier niet op te wachten!

Re: Afhandeling schade na plaatsing zonnepanelen is een ramp

Geplaatst: 01 mar 2019 11:25
door feenstramede
Beste Reentje57,

Allereerst willen wij onze excuses aanbieden voor onze verlate reactie.

Hartelijk dank voor het delen van uw ongenoegen, over de gang van zaken rondom de schade na plaatsing van de zonnepanelen. Zonder inhoudelijke kennis van deze specifieke situatie, kunnen wij enkel meedelen dat wij de situatie betreuren.

Ziet u kans om ons een uitgebreid bericht te sturen, met onder meer enkele persoonlijke gegevens, via [email protected]? Dan gaan wij na wat op dit moment de status en wat wij via deze weg voor u kunnen betekenen.

In afwachting van uw e-mail verblijven wij.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Re: Afhandeling schade na plaatsing zonnepanelen is een ramp

Geplaatst: 01 mar 2019 11:44
door Bob Schurkjens