LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Droezhok
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2019 11:46

Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Droezhok »

Ziggo monteur is aan de deur geweest naar aanleiding van een storing. De man adviseerde mij om een koppeling en een kabel te vervangen omdat deze verouderd waren en dat dat waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt. Bovendien moet er ook nog een splitter bij komen.
Telefoniste van Ziggo zegt echter dat er daarvoor €50 in rekening zal worden gebracht (voorrij kosten en uurloon) .
Is dat terecht?
Zit vervanging van verouderde apparatuur niet in de abonnementskosten?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Apparaten ruilen is gratis, kabels niet.... de oude waren niet Digitenne of G4 proef en de oude kabel van metalen kapjes van bouwmarkt zelf voorzien is vaak voldoende.

De stekkers vervangen is dus voldoende, kabels mits redelijke dikte hebben zelden problemen.
Als het probleem niet is opgelost was het geen kabel dus kun je de oude terug leggen en vragen om nieuwe modem.

Cro
Berichten: 2076
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Cro »

Droezhok schreef:
11 apr 2019 12:01
Ziggo monteur is aan de deur geweest naar aanleiding van een storing. De man adviseerde mij om een koppeling en een kabel te vervangen omdat deze verouderd waren en dat dat waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt. Bovendien moet er ook nog een splitter bij komen.
Telefoniste van Ziggo zegt echter dat er daarvoor €50 in rekening zal worden gebracht (voorrij kosten en uurloon) .
Is dat terecht?
Zit vervanging van verouderde apparatuur niet in de abonnementskosten?
Alle kabels, splitters, versterkers, dozen e.d. na het AOP zijn je eigen verantwoordelijkheid. Vervanging van die zaken zit niet in het abonnement en kunnen dus kosten bij komen kijken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als nu alles in orde is dan ben je met een koopje klaar.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door renewouters »

Droezhok schreef:
11 apr 2019 12:01
Ziggo monteur is aan de deur geweest naar aanleiding van een storing. De man adviseerde mij om een koppeling en een kabel te vervangen omdat deze verouderd waren en dat dat waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt. Bovendien moet er ook nog een splitter bij komen.
Telefoniste van Ziggo zegt echter dat er daarvoor €50 in rekening zal worden gebracht (voorrij kosten en uurloon) .
Is dat terecht?
Zit vervanging van verouderde apparatuur niet in de abonnementskosten?
ZOu wat zijn als een leverancier verantwoordelijk is voor alles wat jij, of vorige bewoners, in het huis hebben aangelegd.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS is kennelijk in de veronderstelling dat de splitter en de kabel gehuurd zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5410
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kabels en splitters zijn natuurlijk geen apparatuur. Koop wel Kabelkeur spul.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Staat op de site van Ziggo, bij problemen binnenshuis kost het 50 euro per bezoek.
Ligt het aan problemen buiten uw huis, dan is het gratis.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik vind het goedkoop!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door reggie2 »

renewouters schreef:
11 apr 2019 13:45

ZOu wat zijn als een leverancier verantwoordelijk is voor alles wat jij, of vorige bewoners, in het huis hebben aangelegd.




Ik zie TS nergens deze woorden zeggen, gaat lekker zo. TS zal na 1 a 2 antwoorden wel duidelijk zijn dat het voor eigen kosten is.

TS , misschien heb je een handige buurman?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die buurman is niet meer nodig. De monteur van Ziggo heeft het probleem opgelost volgens de OP. Het gaat hier alleen om de rekening.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door sjohie »

Droezhok schreef:
11 apr 2019 12:01
Ziggo monteur is aan de deur geweest naar aanleiding van een storing. De man adviseerde mij om een koppeling en een kabel te vervangen omdat deze verouderd waren en dat dat waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt. Bovendien moet er ook nog een splitter bij komen.
Telefoniste van Ziggo zegt echter dat er daarvoor €50 in rekening zal worden gebracht (voorrij kosten en uurloon) .
Is dat terecht?
Zit vervanging van verouderde apparatuur niet in de abonnementskosten?
Apparatuur, denk aan je modem of de Horizon settopbox bij je TV betaal je via de abonnementskosten (huur) voor, dus die wel. Als je die defect hebt en je belt, krijg je kosteloos een nieuwe thuis bezorgd via de post.

Bekabeling, stekkers en splitters ná het AOP, oftewel het kastje op de muur waar de Ziggo kabel je woonkamer/meterkast binnenkomt, is voor eigen verantwoordelijkheid en dus rekening. Op basis van de items die je noemt, ik lees niks over een modem of settopbox, lijkt het me dan ook wel terecht wat ze je aan de telefoon vertellen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door renewouters »

reggie2 schreef:
11 apr 2019 15:13
renewouters schreef:
11 apr 2019 13:45

ZOu wat zijn als een leverancier verantwoordelijk is voor alles wat jij, of vorige bewoners, in het huis hebben aangelegd.




Ik zie TS nergens deze woorden zeggen, gaat lekker zo. TS zal na 1 a 2 antwoorden wel duidelijk zijn dat het voor eigen kosten is.

TS , misschien heb je een handige buurman?
Nee, dat zijn mijn woorden op de op vraag van TS "Is dat terecht?". Lijkt me niet zo'n raar antwoord. Het lijkt me ook vrij zinloos om de woorden van een TS te herhalen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het lijkt mij ook vrij zinloos om de woorden die jij gebruikt neer te plempen. Maar goed....

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door alfatrion »

renewouters schreef:
11 apr 2019 20:36
Lijkt me niet zo'n raar antwoord.
Het is juist geen antwoord. Je trek de vraag van TS in het ridicule en zo voorkom je dat je iets inhoudelijks hoeft te schrijven. Een antwoord gaat in de vraag. Het beste antwoord houd rekening met de situatie waarin dit voor rekening van een ander zou zijn een geeft dan aan waarom die situaties niet van toepassing zijn.

jos.jansen
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:49

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door jos.jansen »

Ziggo probeert op deze manier toch weer wat extra geld binnen te krijgen. We hadden een probleem met de kwaliteit van de uitzendingen op tv. "Dan moet u de kabel vervangen" zei de helpdesk. "Oh - dan moet ik maar snel naar de winkel want iedereen bij ons in de straat heeft een probleem en als die allemaal de kabel moeten vervangen dan vis ik snel achter het net". Dus er kwam een monteur: "als het echt aan de kabel van u zelf ligt moet u wel betalen" was de waarschuwing. Maar de monteur gaf toe: "dit ligt niet aan de kabel - er is verderop iets niet goed in de verbinding"...

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Lowieze »

jos.jansen schreef:
14 apr 2019 10:33
Ziggo probeert op deze manier toch weer wat extra geld binnen te krijgen. We hadden een probleem met de kwaliteit van de uitzendingen op tv. "Dan moet u de kabel vervangen" zei de helpdesk. "Oh - dan moet ik maar snel naar de winkel want iedereen bij ons in de straat heeft een probleem en als die allemaal de kabel moeten vervangen dan vis ik snel achter het net". Dus er kwam een monteur: "als het echt aan de kabel van u zelf ligt moet u wel betalen" was de waarschuwing. Maar de monteur gaf toe: "dit ligt niet aan de kabel - er is verderop iets niet goed in de verbinding"...
En hoe verdient Ziggo op deze manier dan extra geld als iedereen naar de winkel om nieuwe kabels gaat?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door bprosman »

"dit ligt niet aan de kabel - er is verderop iets niet goed in de verbinding"...
Overigens iets wat je zelf in het modem (signaalwaarden) ook snel kunt zien.

Cro
Berichten: 2076
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Cro »

jos.jansen schreef:
14 apr 2019 10:33
Ziggo probeert op deze manier toch weer wat extra geld binnen te krijgen. We hadden een probleem met de kwaliteit van de uitzendingen op tv. "Dan moet u de kabel vervangen" zei de helpdesk. "Oh - dan moet ik maar snel naar de winkel want iedereen bij ons in de straat heeft een probleem en als die allemaal de kabel moeten vervangen dan vis ik snel achter het net". Dus er kwam een monteur: "als het echt aan de kabel van u zelf ligt moet u wel betalen" was de waarschuwing. Maar de monteur gaf toe: "dit ligt niet aan de kabel - er is verderop iets niet goed in de verbinding"...
Ik zie eigenlijk niet hoe Ziggo hier aan zou verdienen. Enige uitleg van dit verdienmodel lijk me wel op zijn plaats.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij het Telfort modem zaten ook gratis kabels....

Maar die blijken nu mijn eigendom te zijn en bij defecte door Telfort geleverde kabel is dat niet hun probleem.

Ook de splitter en zo leveren ze vaak, maar dan wek je wel de indruk dat het hun eigendom bleef.
Ik denk daar het daar is fout gegaan, in een Ziggo doos zal ik ook diverse kabels, maar je huurde alleen het kastje.

Gesloten