Pagina 1 van 1

Nederland Isoleert komt afspraak niet na

Geplaatst: 01 okt 2019 11:32
door Hvwijk
Geachte heer, mevrouw

op 22 juli jl. heb ik bij mij thuis een afspraak gehad met 2 verkoopconsultants van Nederland Isoleert. Deze afspraak was tot stand gekomen na een algemeen schrijven waarin een aanbeveling vanuit de gemeente over isolatie was opgenomen en een collectief voordeel waarvoor ik in aanmerking zou kunnen komen bij het gunnen van een opdracht aan Nederland Isoleert.

De afspraak verliep vlot, na een korte inspectie van bovenaf door het openen van een luik naar de kruipruimte had ik na 3/4 uur een offerte voor het isoleren van mijn kruipruimte dmv het aanbrengen van zogenaamde EPS parels met een dikte 17.5 cm.
Voor het storten van deze parels zou plaatsvinden zouden de uitvoerenden eerst het puin dat zich in mijn kruipruimte bevindt afvoeren en de kabels die daar liggen samenbinden en aan de onderkant van de bovenliggende vloer bevestigen. Het verwijderen van het puin werd genoteerd/aangekruist op de ondertekende offerte maar het opbinden van de kabels werd niet genoteerd maar behoorde tot de standaard werkzaamheden. Deze offerte werd bij mij achtergelaten.
De verkoopconsultants verwachtten dat de werkzaamheden met 3 medewerkers zo'n 4 uur in beslag zouden nemen.

Vervolgens ontving ik enkele dagen later een offerte waarin alleen het afgesproken totaalbedrag zou moeten staan met daarbij het verzoek of ik elektronisch mijn akkoord hierop zou willen geven.
Echter het bedrag dat in de laatst genoemde offerte was vermeld was ruim € 1.000,00 minder dan het afgesproken bedrag. Ik ging elektronisch akkoord met deze offerte en wachtte af.
Begin september werd ik gebeld door Nederland Isoleert en de persoon die ik aan de telefoon had gaf aan dat er een fout was gemaakt en dat er nieuwe offerte onderweg was en of ik deze opnieuw voor akkoord zou willen tekenen.
In de nieuwe offerte was alleen het bedrag aangepast en er was ook weer geen specificatie van de uit te voeren werkzaamheden.

Op 9 september is de isolatie bij ons "geplaatst". De werkzaamheden werden uitgevoerd door 4 medewerkers.
Men kwam direct bij ons de oprit met een groot pakket waarin zich de "parels" bevonden en begon met het in elkaar zetten van een slang.
Toen ik dat zo zag vroeg ik aan een van de medewerkers van Nederland Isoleert of zij niet zouden moeten starten met het verwijderen van het puin en het opbinden van de kabels.
Nee, dit was niet geval want dit behoorden niet tot hun werkzaamheden. Toen ik aangaf dat dit wel zo was afgesproken was de reactie : "Die verkopers beloven van alles. Ze zouden eens mee moeten lopen waneer wij de werkzaamheden uitvoeren dan kunnen ze precies zien wat wij doen. Dit zijn weer van die verkooppraatjes".
Heel eerlijk van deze medewerker van Nederland Isoleert en die overigens verder allemaal heel vriendelijk waren. Zij hebben nog handmatig twee kabels bij elkaar geveegd op de grond maar verder konden ze niets doen.
Vervolgens ging men verder met de isolatiewerkzaamheden zijnde het inspuiten van de EPS parels. Na 1,5 uur (geen 4 uur) was men klaar en liet men mij zien dat er op sommige plekken wel 18 cm parels lagen....
Maar te zien was dat op sommige plakken in mijn kruipruimte ook "heuveltjes" waren waardoor daar natuurlijk minder isolatie ligt want men had de kruipruimte niet geëgaliseerd en aangeharkt.

Ik heb vervolgens een werkbon getekend waarin oa. stond dat de ruimte en woning schoon is achtergelaten en de klus minmaal conform inspectie was uitgevoerd.

Op 10 september ontving ik een factuur voor de betaling van de uitgevoerde werkzaamheden. Dit bedrag was conform het bedrag in de offerte.
Ik heb vervolgens op 11 September een mail gestuurd naar Nederland Isoleert en aangegeven dat de werkzaamheden niet conform afspraak waren uitgevoerd met de voorbeelden van het puin dat niet was afgevoerd en de kabels die niet waren opgebonden.
Dezelfde dag nog kreeg ik een mail van Nederland Isoleert met daarin excuses voor de slechte communicatie en valse beloftes en dat men gezien had dat het verwijderen van het puin inderdaad op de offerte stond en dat contact opgenomen zou worden met de betreffende afdeling om te kijken wat hiermee gedaan kon worden.

Op 23 september heb ik reminder mail gestuurd omdat tot dat moment geen enkele reactie meer had ontvangen. Vlak daarna werd ik gebeld door Nederland Isoleert met de mededeling dat men het afvoeren van het puin en opbinden van de kabels niet in de offerte prijs is opgenomen. De werkzaamheden tav het verwijderen van het puin staan wel op de offerte aangekruist maar maken geen onderdeel van de overeengekomen prijs.
Er viel verder niet langer over te praten.

Vervolgens heb ik een mail gestuurd naar Nederland Isoleert en officieel mijn beklag gedaan en hun nog een week de tijd gegeven om te reageren en met een oplossing te komen alvorens ik contact op zou nemen met een advocaat of consumentenbelangenorganisatie.

Graag uw advies ten aanzien van een verdere aanpak cq. actie.

Groet,

Hans van Wijk

Re: Nederland Isoleert komt afspraak niet na

Geplaatst: 01 okt 2019 11:58
door Moneyman
Je bent niet de enige...
search.php?keywords=nederland+isoleert

Je hebt het zelf al geschreven: tijd om een advocaat op te zoeken, of gebruik te maken van je eventuele lidmaatschap van VEH of je rechtsbijstandsverzekering.

Re: Nederland Isoleert komt afspraak niet na

Geplaatst: 07 okt 2019 14:06
door Hawk-Eye
je had al moeten beginnen met het niet tekenen van de offerte's, daar ging het al mis, daarin hadden alle werkzqaamheden moeten staan die afgesprokenw aren, neem ook kontakt op met de gemeente en leg daar je bevindingen voor...