LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd werk dakdekker

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Hoppo
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2019 11:11

Ongevraagd werk dakdekker

Ongelezen bericht door Hoppo »

Heeft iemand ervaring met Dakkerservice bv?
We hebben een offerte gehad voor reparatie aan een dakraam, hiervoor zijn ze langs geweest. Vervolgens zijn ze zonder navraag aan een ander raam begonnen. Eenmaal hiermee klaar deden ze het voorstel om het afgesproken raam ook te repareren (prijs voor dit raam was uiteindelijk 200 euro (bijna 1/3 lager). De totale kosten diende ter plekke contant te worden afgerekend.
Mag dit allemaal zomaar?
Na meerdere telefoontjes eindelijk vanuit het bedrijf een reactie gekregen. De conclusie van hun uit was dat wij er als klant beter van zijn geworden en dat we dan ook geen enkele vorm van restitutie krijgen ondanks dat ze ongevraagd werk hebben geleverd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ongevraagd werk dakdekker

Ongelezen bericht door berndv »

Hoppo schreef:
27 nov 2019 11:21
We hebben een offerte gehad voor reparatie aan een dakraam, hiervoor zijn ze langs geweest.
Ik neem aan dat u bedoelt dat ze hierna langs zijn geweest? Dus eerst offerte, daar zult u akkoord op hebben gegeven en daarna zijn ze gekomen om de werkzaamheden uit te voeren, heb ik dit zo juist?
Hoppo schreef:
27 nov 2019 11:21
Vervolgens zijn ze zonder navraag aan een ander raam begonnen. Eenmaal hiermee klaar deden ze het voorstel om het afgesproken raam ook te repareren (prijs voor dit raam was uiteindelijk 200 euro (bijna 1/3 lager).
Hier snap ik niets van. Als het al zo is dat ze langskomen om een offerte te maken, dan gaan ze toch geen werkzaamheden uitvoeren?

Zo lang u geen akkoord heeft gegeven voor werkzaamheden of dat uw akkoord geldt voor andere werkzaamheden, zou ik niet betalen. Maar goed, volgensmij heeft u dat al gedaan.

Hoppo
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2019 11:11

Re: Ongevraagd werk dakdekker

Ongelezen bericht door Hoppo »

Ik neem aan dat u bedoelt dat ze hierna langs zijn geweest? Dus eerst offerte, daar zult u akkoord op hebben gegeven en daarna zijn ze gekomen om de werkzaamheden uit te voeren, heb ik dit zo juist?
Ze zijn langsgeweest en hebben tijdens het bezoek een offerte opgesteld voor raam 1 (650 euro), hier hebben we akkoord op gegeven.

Eenmaal ter plaatse werden werkzaamheden aan raam 2 uitgevoerd en werd aangegeven dat het heel verstandig was raam 1 ook te repareren, raam 1 zou vervolgens 450 euro kosten (offerte was voor 200 euro teveel aan materiaal).
Waarom er ongevraagd werk afgerekend wordt terwijl het algemeen bekend is dat dit soort bedrijven de boel graag flessen is mij onduidelijk. Maar goed, dat geld ga je dus niet meer terugkrijgen.
Er diende ter plekke contact afgerekend te worden.
Onwetendheid van nieuwe huiseigenaren wordt hier dus flink gestraft. Een wijze les zo te horen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Ongevraagd werk dakdekker

Ongelezen bericht door yan »

Er diende ter plekke contact afgerekend te worden.
Maar waarom betaald u dan terplekke voor iets waar u het niet mee eens bent??
ik ga niks betalen waarvoor ik geen opdracht heb gegeven.
Dan kunnen ze wel zeggen dat het betaald moet worden, dan betaal je wat is afgesproken, en daarna mogen ze ophoepelen.

Hoppo
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2019 11:11

Re: Ongevraagd werk dakdekker

Ongelezen bericht door Hoppo »

fonsflons schreef:
28 nov 2019 12:38
yan schreef:
28 nov 2019 10:09
Er diende ter plekke contact afgerekend te worden.
Maar waarom betaald u dan terplekke voor iets waar u het niet mee eens bent??
ik ga niks betalen waarvoor ik geen opdracht heb gegeven.
Dan kunnen ze wel zeggen dat het betaald moet worden, dan betaal je wat is afgesproken, en daarna mogen ze ophoepelen.
Nou, dan heb je betaald voor een raam waar niks aan hoefde te gebeuren en is het raam waar wel wat moest gebeuren nog steeds kapot 🤔
Precies ja...

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Ongevraagd werk dakdekker

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Het enige dat dit bedrijf gemeen heeft met een goede dakdekker is de naam. Voor de rest had u beter even internet kunnen checken.
De enige goede recensies zijn overduidelijk nep en het stikt van de klachten.

https://www.klacht.nl/dakdekker-service-bv/

Zie het maar als leergeld (geld betaald = akkoord en geld weg) en laat een goede dakdekker uit de regio even controleren wat ze nu precies hebben gedaan en laat het probleem echt verhelpen.

Valt me nog mee dat ze de nokvorsten niet vast hebben gezet wat dat behoord wel bij het standaardverhaal van een aantal Brabantse dakdek oplichters.......

Gesloten