LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Govers sierhekwerk slecht afgeleverde kwaliteit schuifpoort met druipers en oneffenheden

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
gallardo2003
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2020 04:10

Govers sierhekwerk slecht afgeleverde kwaliteit schuifpoort met druipers en oneffenheden

Ongelezen bericht door gallardo2003 »

Wij hebben een zeer slechte ervaring met het bedrijf Govers sierhekwerk uit Budel. Govers sierhekwerk heeft ons een slecht afgewerkt hekwerk geleverd vol druipers en opgezette lasnaden. Dit terwijl wij een exclusief design hekwerk besteld hadden volgens hun hoogste afwerkingsnorm genaamd Q4. Dit werdt aan ons verkocht alszijnde: (Quote website Goverssierhekwerk.nl) ``Alle hekwerken van Govers sierhekwerk worden verzinkt en gecoat volgens de norm GSBST663. Hier bestaat namelijk de mogelijkheid dat wij Q4 thermisch verzinken toepassen, visueel is het verschil met traditioneel thermisch verzinken opmerkelijk; met als resultaat een glad en strak oppervlak. Q4 thermisch verzinken is probleemloos te combineren met andere strakke materialen zoals aluminium, glas en gelakt hout. Dat de geleverde schuifpoort door Govers sierhekwerk als resultaat ``opmerkelijk`` is, dat hebben wij inderdaad ondervonden. Helaas hebben wij het tegenovergestelde geleverd gekregen van glad en strak. Wij hebben geleverd gekregen een hekwerk vol oneffenheden, scherpe punten, zinkdruppels en strepen in het oppervlak van de coating. Heb je als klant vervolgens klachten omtrent de kwaliteit van de afwerking, dan zijn ze enkel bereid om kleine reparaties uit te voeren zoals de scherpe puntjes en wat druipers . Grotere druipers en oneffenheden die hoge kosten met zich meebrengen om op te lossen, worden gebagatelliseerd alszijnde ``een normaal resultaat van een industrieel proces``, Vervolgens komen ze aan met normen en richtlijnen die volgens hun gehanteerd dienen te worden bij een kwaliteitsbepaling die luid: Vanaf 5 meter afstand mag iedere druppel of oneffenheid zichtbaar zijn, maar dient volgens de branche niet storend te zijn. Ook het bedrijf ``de weert groep`` die verantwoordelijk is voor het verzinken en de coating beroept zich achter deze te ruim voor woorden norm. Helaas word tijdens de aankoop geen woord gerept over een dergelijk kwaliteit norm. Of de klant de druipers en oneffenheden vanaf 5 meter afstand storend vind is niet belangrijk. Spreek je vervolgens de verzinkerij en coaterij``de weert groep`` aan op het geleverde werk, dan krijg je ook te horen dat de geleverde kwaliteit ruim voldoende is. Kortom, je geeft ruim € 14.000.- uit en je krijgt een modern kunstwerk als hekwerk geleverd. Alle druipers en opgezette lasnaden hadden voorkomen kunnen worden, als na het verzinken er meer tijd besteed was door `` de weert groep`` aan het gladschuren van de oneffenheden, voordat de coating werd aangebracht. Helaas is daar in onze situatie te weinig tijd aan besteed wat een verkeerde kostenbesparing is. Erkennen dat er fouten zijn gemaakt, zou een bedrijf als Govers sierhekwerk en de weert groep sieren, maar helaas is het beleid om te ontkennen dat er fouten gemaakt zijn en beweren dat je als klant te kritisch bent en zeurt. Vervolgens ontstaat er een welles nietes spel, wat je als professioneel bedrijf niet zou willen voeren met je klant. Wij hebben enorm spijt dat wij met dit zeer klantonvriendelijke bedrijf een overeenkomst zijn aangegaan, wat ons alleen maar ellende en een slecht afgewerkt sierhekwerk heeft opgeleverd. De fotos die wij geplaatst hebben op Google Review bij Govers sierhekwerk spreken boekdelen. Het is onbegrijpelijk dat een bedrijf wat pretendeert al 40 jaar exclusieve hekwerken af te leveren, dergelijke kwaliteit durft af te leveren en glashard blijft volhouden dat dat de hoogst mogelijk haalbare kwaliteit is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Govers sierhekwerk slecht afgeleverde kwaliteit schuifpoort met druipers en oneffenheden

Ongelezen bericht door berndv »

ik ben geen expert hoor, maar op die eerste 2 foto's zie ik zo geen zaken waar ik heel erg van schrik. Ik zie laswerk, maar het komt op mij niet over als slecht laswerk. De laatste foto ziet er wel wat raar uit, als het tenminste gaat om de verdikking die op de spijl zit. Dat lijkt mij niet helemaal zoals het hoort.

maar goed, ik ben geen expert. Omdat u met hen niet verder komt, is denk ik de enige oplossing om hier een externe partij naar te laten kijken en hier een rapport van te laten maken. Hiermee zou u hen kunnen sommeren om dit te herstellen, er van uitgaande dat het werk niet goed is uitgevoerd. Doen ze dan nog niets, is de gang naar de rechter de enige weg.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Govers sierhekwerk slecht afgeleverde kwaliteit schuifpoort met druipers en oneffenheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind het inderdaad zeer grof laswerk. Heb heel wat beter laswerk gezien wat nog niet eens voor “sier” hoefde door te gaan.

Als dit de hoogste afwerkingsnorm is Q4, dan hoef ik een lagere norm niet meer eens te zien, want dat ziet er dan niet uit.

Is er een geschillencommissie waar u kunt klagen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Govers sierhekwerk slecht afgeleverde kwaliteit schuifpoort met druipers en oneffenheden

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zie ook niets raars.

Uw verwachting is niet in lijn met de realiteit.

Heeft u niet gevraagd om referenties welke u kon bekijken ?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Govers sierhekwerk slecht afgeleverde kwaliteit schuifpoort met druipers en oneffenheden

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het laswerk op de eerste 2 foto's is volgens mij niks mis mee. Op de onderste foto zou de "druppel storend kunnen zijn echter door de kleur van de coating en je een poort altijd op een afstandje moet beoordelen (en niet met je neus erboven op) vind ik dit ook acceptabel.
U heeft denk ik te hoge verwachtingen gehad waar geen enkel bedrijf aan had kunnen doen.
Ik bestel voor mijn werk zeer regelmatig verzinkt en gecoate metalen onderdelen dus heb wel enig inzicht in de materie.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Govers sierhekwerk slecht afgeleverde kwaliteit schuifpoort met druipers en oneffenheden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit laswerk is misschien wel goed voor een container, maar niet voor een strak design hekwerk van de hoogste kwaliteit. Op de tweede foto bv ook erg lelijke bobbels naast de las.

Voor een strak design hekwerk zou ik verwachten dat op zijn minst de lasnaden vlakgeslepen worden, voordat het oppervlak verder behandeld wordt.

Een verzinkt oppervlak hoeft ook helemaal ggen rare bobbels en puntjes te hebben. Die aanduiding "Q4 thermisch verzinken" zegt mij niets. Bij Zinkinfo Benelux (voorheen Stichting Doelmatig Verzinken) kom ik die term ook niet tegen.
De standaard GSB ST 663 (het is geloof ik geen officiële norm) is wel te vinden, maar die heb ik verder niet doorgenomen.

Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent. Als ik u was zou ik mijn licht opsteken bij Zinkinfo Benelux, de standaard GSB ST 663 doornemen, en uitzoeken of Govers is aangesloten bij een brancheorganisatie. Hopelijk is er dan nog bemiddeling of arbitrage mogelijk. Een civiele zaak aanspannen (wegens wanprestatie, of zoiets) kan natuurlijk ook, maar dat wordt een langdurige en kostbare aangelegenheid, zonder garantie op succes.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Govers sierhekwerk slecht afgeleverde kwaliteit schuifpoort met druipers en oneffenheden

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Voor een goedkoop hekje zou dit wellicht nog ok zijn, gezien de prijs komt het afgebeelde hek wel in de categorie "beter prutswerk".
Iedereen heeft andere standaarden en inderdaad het is maar een hek maar dit bedrijf heeft haar standaarden wel heel erg laag gelegd.
Slecht afgewerkt laswerk, lomp en veel te dik gecoat en vermoedelijk ook nog te dun materiaal voor Thermisch verzinken waardoor het materiaal oververhit en gaat golven.

Vrees dat de enige weg nu nog een geschillencommissie of een gang naar de rechtbank is (voorzien van een rapport van een expert). Alternatief is ermee leren leven.

Gesloten