Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door berndv »

respect voor uw geduld met dit bedrijf

chiller99
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020 15:13

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door chiller99 »

Beste Corne,
Na dit regenachtige weekend nog steeds een lekvrije serre?

Helaas hebben wij ook een slechte ervaring met Serbo.
Gelukkig staat die van ons wel :wink: Bij ons is een jaar geleden lekkage ontstaan.

In het begin leek het goed opgepakt te worden en er zijn ongeveer 4 keer monteur(s) langs geweest.
Helaas proberen we nu al 3 maanden een monteur van Serbo langs te laten komen. Op mail wordt geheel niet gereageerd.
Telefonisch worden(werden) we wel te woord gestaan, maar elke keer kregen we de mededeling "u wordt ingepland" tot wij vorige week ons ongenoegen uitte en de hoorn er op gegooid werd, mijn vriendin gaf nog aan de rechtsbijstand in te schakelen waarop als antwoord kwam "moeten jullie doen".

We hebben het tenslotte niet over een paar tientjes dat zo'n serre kost. Dat moet gewoon goed zijn.

Zelf ben ik wel bang dat garantie niet verleend gaat worden (bij ons).

De houding van Serbo is ronduit arrogant en helaas ben ik nu weer boos tijdens het typen omdat ik mij belazerd voel.

chiller99
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020 15:13

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door chiller99 »

Ik lees net dat indural b.v. (het moederbedrijf van Serbo) vrijdag 9-10 2020 failliet verklaard is.

Dag garantie........

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je vooraf Google gebruikte en de verkoop zal hierdoor nog meer dalen.....
Dan zijn we als forum mede schuldig?

Ik hoop dat dankzij ons er nog veel meer moet sluiten.

chiller99
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020 15:13

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door chiller99 »

Mwa, weet niet of dit soort forums en google reviews bedrijven kapot maakt.

Mensen schrijven natuurlijk eerder hun slechte ervaringen dan positieve ervaringen.
Echter als een bedrijf de storing netjes oplost kan een review schrijver de review later aanpassen.

Zo ben ik van een positieve review over Serbo naar een negatieve gegaan.(op google)

Ook zie je duidelijk terug dat de meeste gevallen van een slechte review over dit bedrijf al langer spelen.
Bij de topic starter al 1,5 jaar, bij mij ook al meer dan een jaar en zo lees je er nog wel meer.

Dan heeft een bedrijf welke een jaar of langer de tijd gekregen heeft een probleem op te lossen en dat niet gedaan heeft het niet helemaal begrepen.


inno3D
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2020 13:39

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door inno3D »

Serbo serres is middels een snelle doorstart overgenomen door Mondana in Veghel incl. de lopende projecten. Mondana is in sept '19 ook een doorgestart uit een faillissement. De eigenaar van Serbo serres, is nu werkzaam bij Mondana :oops:

Ondanks dat de volledige werkzaamheden door mij reeds zijn aanbetaald is Mondana niet bereid de werkzaamheden te voltooien. Volgens Mondana liggen er wel materialen maar zijn nooit betaald door Serbo.

Terug bij af!
Laatst gewijzigd door Radar op 18 nov 2020 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

IljaSchoonman
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2020 12:29

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door IljaSchoonman »

Zojuist kwam ik via mijn zoektocht om in contact met Serbo te komen op dit bericht.

Ik ben al maanden bezig om contact met hen te krijgen i.v.m. diverse lekkages aan onze Serre (in 2014 door hen geplaatst). Vermoeden wat fouten in de constructie; waardoor het onder garantie zou vallen.

Goed om te lezen dat ze failliet zijn en de vermoeiende 'waarom hoor ik niets' strijd op te geven. Dat heeft duidelijk geen zin en een andere organisatie aan te gaan schrijven.

Ik hoop voor u dat er snel een oplossing komt voor uw serre!
Is men niet verplicht om, ondanks faillisement, de bouw alsnog af te ronden?

chiller99
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020 15:13

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door chiller99 »

Met mij is wel contact opgenomen om onze lekkage op te lossen.

Hier lijkt het verhaal een happy end te krijgen. :-)

IljaSchoonman
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2020 12:29

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door IljaSchoonman »

Bij ons ook!

Een mail ontvangen, in de avond, na mijn reactie hier.

Na mijn reactie terug tot op heden nog radiostilte, ik wacht nog even af.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

IljaSchoonman schreef:
20 nov 2020 12:35
Is men niet verplicht om, ondanks faillisement, de bouw alsnog af te ronden?
Een bedrijf dat niet meer bestaat kan ook niets meer afbouwen. Soms, bij een kans op een doorstart wordt er wel eens doorgewerkt, maar als het failliete bedrijf nergens meer iets kan kopen (alle gelden staan immers geblokkeerd), hoe kunnen ze dan materiaal inkopen om te klus af te maken?

PieterHans
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2020 15:33

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door PieterHans »

Helaas bij ons hetzelfde. Veel geld aanbetaald, eindeloos aan het lijntje gehouden door Serbo en nu zijn ze failliet. Mondana neemt het over, ze willen de serre wel maken, maar graag wel even het hele bedrag betalen!
En van wie krijg je de offerte? Precies, van Serbo.
Iedereen werkt daar weer gewoon en ons geld ( 22000€ aanbetaling) is gewoon weg.
Lekker om zo zaken te doen.
Wij zitten al 9 maanden achter een schot in een huis zonder keuken.
Wees dus gewaarschuwd voor Serbo en Mondana! Doe daar NOOIT zaken mee! Het is een drama en we voelen ons enorm opgelicht. Van enige coulance is absoluut geen sprake!

Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

Net als enige andere gedupeerden op dit forum - chiller99, IljaSchoonman en PieterHans - hebben ook wij een offerte van een ons bekende werknemer van het ‘oude’ Serbo gekregen om openstaande zaken af te handelen. Het grootste probleem bij ons is een raamkozijn dat bij warm weer kromtrekt, daarnaast zouden in de schuifdeuren van de serre en onze voordeur dezelfde sloten worden geplaatst en zouden er afdekdopjes komen op de gaten die voor de gordijnkoof waren geboord, maar die helaas te laag zaten waardoor er een schuifdeur vastliep. In de offerte ontbraken de dopjes en verder riep de offerte bij ons enige vragen op betreffende het verstevigingsprofiel, dat het kromtrekken van het kozijn zou moeten voorkomen, het kostenplaatje en de planning. Bovendien hebben wij bij een andere firma inmiddels inzethorren bij het kozijn besteld. Bij levering bleken de horren niet te passen, omdat de middenstijl van het kozijn 0,5 cm hoger is dan de zijstijlen. Daarom hebben we ons ook verstout, op te merken dat plaatsing van het verstevigingsprofiel geen gevolgen mocht hebben voor de horren. Wij, nooit te oud om te leren, weten nu dat het verstandig is, onduidelijkheden in zakelijke afspraken te vermijden. Onze punten werden keurig verwoord in een mail van de rechtsbijstandverzekering aan de opsteller van de offerte. Onderaan de offerte stond immers: “Als u vragen heeft over deze aanbieding, aarzel dan niet contact met ons op te nemen.”

Via de rechtsbijstandverzekering hadden we wel al te horen gekregen dat de opsteller van de offerte meende dat tegenover de bereidheid om de werkzaamheden af te ronden moest staan, dat negatieve uitlatingen op internet zouden stoppen, ook naar de toekomst toe. We hadden het dus kunnen vermoeden. De reactie op onze vragen was als vanouds. Om te beginnen werd opgemerkt: “Een groot deel van de oorzaak (van het faillissement van Indural B.V.) zijn de negatieve reacties op internet geweest van uw cliënt.” Maar, de oorzaak van de negatieve reacties ligt niet in ons chagrijn en de opsteller van de offerte weet dat. Sterker nog, begin augustus van dit jaar schreef diezelfde werknemer, toen namens het ‘oude’ Serbo: “… ik weet dat jullie nooit een probleem gemaakt hebben van betalingen en ook nooit om een korting gevraagd hebben.” en daarom was het ‘oude’ Serbo bereid o.a. de sloten gratis voor ons te regelen. Het kan verkeren.

Daarna volgen er in het antwoord van Serbo/Mondana nog enkele beleefdheden aan ons adres m.b.t. ons bevattingsvermogen en onze houding t.a.v. het bedrijf. De opsteller van de offerte heeft gelijk, als hij zegt “Wij kunnen ons niet veroorloven dat we opnieuw in een gebed zonder eind belanden.”, maar ongelijk als hij suggereert dat dit aan onze houding ligt: niet wíj zijn verantwoordelijk voor het “gebed zonder eind”, dat ontstond door een kapotte productiemachine, het herhaaldelijk negeren van sommaties door de rechtsbijstand, het steeds weer opnieuw verschuiven van termijnen, het niet nakomen van overeengekomen afspraken en het leveren van ondeugdelijk werk. Dat gevoegd bij de toon van het antwoord belooft weinig goeds voor de toekomst. De reactie is tekenend voor een bedrijf dat - na twee keer failliet te zijn gegaan - toch weer een nieuwe start kan maken, terwijl vroegere klanten met de brokken blijven zitten. Ons is door Serbo/Mondana geadviseerd, de werkzaamheden door een derde te laten afronden, dat is precies wat wij gaan doen.

PieterHans
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2020 15:33

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door PieterHans »

Nooit zaken doen met Serbo of Mondana.
Wij zijn bewust opgelicht, er is nooit wat besteld en de tekening blijkt ook niet te kloppen. Week 27 zou de serre komen . We zitten nog steeds achter een schot zonder keuken.
We hebben helemaal niets gekregen ondanks de zeer royale aanbetaling.
Nu gaan ze een nieuwe showroom bouwen.
Fijn bericht voor iedereen die gedupeerd is.
Ze waren al aan het voorsorteren op de overname.
Alle spullen van Serbo stonden voor het faillissement al bij Mondana.
Die willen het wel voor je maken, maar je mag gewoon opnieuw betalen!! Oplichting heet dit.

Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

Op faillissementsdossier.nl kun je dossiers met de financiële situatie en het verloop over de afgelopen jaren van zowel Indural als Mondana bekijken, waaruit je verschillende conclusies kunt trekken aangaande het beleid van beide firma’s. Deze financiële overzichten zijn door twee verschillende curatoren opgesteld. Bij goede bestudering daarvan zou je o.a. daaruit kunnen opmaken dat in januari 2019 er al handelingen verricht werden, die de hierboven gedane beweringen van PieterHans zouden kunnen ondersteunen. Mondana ging op 10 september 2019 failliet, Serbo op 08 oktober 2020. Blijkbaar hebben de curatoren onderling geen contact gehad, anders zou wellicht ook bij hen een dergelijk vermoeden zijn opgekomen.

chiller99
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020 15:13

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door chiller99 »

Even een update.

Bij ons is (na mijn laatste bericht hier) tweemaal een monteur langs geweest.
Na het hele verhaal gedaan te hebben en wat ik zelf al ondernomen had om de lekkage op te lossen en nog wat testjes en bevindingen gewisseld te hebben had hij een beeld gekregen waar het wellicht vandaan kon komen.

Na een exra "druk"plaatje gemonteerd te hebben welke het glas beter in de rubbers trekt was de lekkage op de lekkende ruit al een heel stuk minder, maar nog niet geheel verholpen.
De tweede maal dat hij langskwam heeft hij alle schroeven van de liggers nagetrokken. Sommigen konden zo nog 2 tot 2,5 maal rond getrokken worden (zaten dus los).
Sindsdien (moet wel beetje afkloppen) maar lijkt het probleem dan toch echt verholpen.

Bij ons dus toch nog een nette oplossing.

Ik hoop voor anderen dat er ook een oplossing gevonden wordt.

koener
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2021 11:02

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door koener »

Wat een nare berichten allemaal :-( Balen dat ze (weer) failliet zijn en dat wij ze op deze manier niet meer aan hun verplichting kunnen laten voldoen. Wij hebben zelf een Serbo serre die een paar jaar geleden gezet is.

Heeft iemand van jullie een goede referentie welk bedrijf nu heen te gaan voor onderhoud/reparatie mocht er een defect optreden??
Snap dat er geen garantie is en reparaties dus voor eigen kosten zijn, evengoed handig om een betrouwbare partij te kennen die wel kan helpen.

Gesloten