Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

In januari 2019 gingen we op zoek naar een bedrijf dat voor ons o.a. een serre kon plaatsen. Half februari dachten we in Serbo Serres in Nijverdal een goed bedrijf gevonden te hebben. Alhoewel vanaf het eerste begin afspraken niet werden nagekomen, zoals het binnen een bepaalde tijd aanleveren van de tekeningen, terwijl de verschillende deelfacturen op tijd werden voldaan, zou uiteindelijk op 1 en 2 juli de serre geplaatst worden. De dag vóór de plaatsing kwam echter het bericht dat een belangrijke machine kapot zou zijn gegaan. Op 9 september werd er eindelijk een begin gemaakt met de serre, zonder het glas maar met ondoorzichtige panelen. Het glas kwam pas enkele weken later. Sindsdien zijn er afspraken gemaakt om een gedeelte van de werkzaamheden te verrichten, waarvan de meeste niet op de afgesproken tijdstippen doorgingen, sommige op een onaangekondigd tijdstip wel verricht werden.

Op 20 november zou Serbo weer terugkomen om verder te werken. Zonder bericht bleef men weg. Op het moment dat begin juli de serre niet was geplaatst hebben we contact opgenomen met onze rechtsbijstandsverzekering. Deze heeft op 26 november Serbo voor de vierde keer in verzuim gesteld. We wachten nu op een bericht van een expert, die vastgesteld heeft wat er nog moet gebeuren en welke schadeclaim bij Serbo neergelegd kan worden. Zo is bijvoorbeeld de trafo van de verlichting aan de rechterkant gemonteerd, terwijl de stroomvoorziening vijf meter naar links voorbereid was.

Hoewel een van de mede-eigenaren van Serbo op 17 oktober al heeft toegezegd dat Serbo alle werkzaamheden zal gaan uitvoeren en dit bij het bezoek van de expert door de verkoper buitendienst van Serbo bevestigd werd, heeft Serbo geen gehoor gegeven aan het verzoek van de expert om alle werkzaamheden waarover Serbo en wij het eens zijn alvast te verrichten. De rechtsbijstand wacht op het rapport van de expert, dat - na uitstel - de 2e week van maart eindelijk komt, hopen we. Er heerst een doodse stilte...

Wij zoeken naar mensen die soortgelijke ervaringen met Serbo Nijverdal (Indural) hebben. Die zijn er! zie:

https://www.google.com/search?client=fi ... f3677c56,1,,,

Kopieer deze link naar de adresbalk bovenin, en verbaas je

Wij2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2020 10:52
Beste antwoord
Gekozen door Corné Tesink

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

door Wij2020 » 31 mei 2020 10:59

Hier al vanaf januari 2019 bezig met Serbo en ze laten gewoon niks meer horen. Rubbers en 1 raam moeten nog steeds vervangen worden. Reageren niet op mails, fb pagina blokkeren ze me ipv te reageren. Het heeft eerder al maanden gekost voor ze kwamen voor vervanging van een raam en weer daarvoor kosten het al maanden voor we überhaupt ramen kregen. Vooral het feit dat ze niks laten horen, niks bevestigen. Rechtsbijstand is er mee bezig maar die geeft ons de keuze geld halen om het zelf op te lossen of de discussie weer aangaan... wat heeft bij jullie geholpen?
rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door rvjapio »

U heeft dus blijkbaar voldoende 'medestanders'. Maar uw serre is nog steeds niet af..heeft dat bedrijf een branche organisatie waar u verhaal kunt halen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door crazyme »

Rechtsbijstand is er mee bezig en heeft u aan het werk gezet om lotgenoten te zoeken om in een eventueel proces de tegenpartij te kunnen kwalificeren.

Een discussie over de zaak zelf is dan niet echt nuttig.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is er al betaald, ik betaal pas na foutloze afwerking en heb daarom zelden problemen.
Als ze een flinke aanbetaling vragen, gewoon verder zoeken.

En dat andere klagen, ik heb met dubieus bekend staande prima zaken gedaan door achteraf betalen na oplevering 100% overboeken...
Verder is een bedrijf vooraf controleren op klachten slimmer want ik denk dat de meeste eerder waren.

.kaar.
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2020 19:15

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door .kaar. »

Wij hebben bijna hetzelfde verhaal. Alleen gaat het niet om een serre maar om een vouwwand en lichtstraat. Ook in januari 2019 besteld en nu met rechtsbijstand bezig om de zaak fatsoenlijke af te krijgen.

Ester2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2020 17:03

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Ester2010 »

Jullie verhaal komt bijna 1 op 1 overeen met dat van ons. Gelukkig nu eindelijk wel een wind en waterdichte serre, maar deuren kunnen niet open, zonwering is niet gemonteerd, kapot raam moet nog vervangen worden, etc.... Ook bij ons gaat de rechtsbijstand het oppakken. Hoe kunnen we in contact komen?

.kaar.
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2020 19:15

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door .kaar. »

Als we allebei een mail naar de redactie sturen, dan kunnen zij misschien e-mail adressen uitwisselen??

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door berndv »

.kaar. schreef:
24 mar 2020 09:23
Als we allebei een mail naar de redactie sturen, dan kunnen zij misschien e-mail adressen uitwisselen??
je kunt ook gewoon een privébericht naar elkaar sturen via dit forum

Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

Gelijkluidende ervaringen over Serbo ook graag aan .kaar. en ester2010 sturen ! Vandaag werd ons door Serbo gemeld dat er op 3 april weer wat werkzaamheden verricht gaan worden. Er lijkt weer schot in de zaak te komen. We wachten het af.

Maico301
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2020 21:05

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Maico301 »

Goedenavond, ik zou ook wel met jullie in contact willen komen. Ik zit ook in dit schuitje

Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

Kijk bij (privé-)berichten voor e-mailadres en tel.nummer!
Geldt ook voor ester2010

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Corné Tesink schreef:
02 mar 2020 17:06
...De rechtsbijstand wacht op het rapport van de expert, dat - na uitstel - de 2e week van maart eindelijk komt, hopen we. Er heerst een doodse stilte...

Wij zoeken naar mensen die soortgelijke ervaringen met Serbo Nijverdal (Indural) hebben....
Wat zou dat toevoegen?

Trouwens; van een expert mag je veronderstellen, dat die meteen weet hoe of wat; zie Prof Helsloot https://www.youtube.com/watch?v=TYDdjnhzDhY&t=573s 10:42 / 14:12 min.
Althans ikzelf zou, mede gezien wat ik b.v. in de uitzendingen van Radar over z.g. verzekeraars voorbij heb zien komen, de uitkomsten ter plekke hebben besproken en die bij overeenstemming op papier hebben laten zetten en laten voorzien van handtekeningen; zoiets als bij schade bij een botsing in het verkeer.
Als expert niet (meteen meewerkt): een second opinion vragen.

Voor mijn eigen ervaring met een 'expert'; stuur mij een pb.

El20Ka
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2020 19:04

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door El20Ka »

Hier helaas een soortgelijk verhaal, we zouden graag met u in contact komen.

El20Ka
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2020 19:04

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door El20Ka »

Goedemorgen, hier helaas ook een soortgelijk verhaal met Serbo. Wij zouden graag met jullie in contact komen.

Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

Kijk eens bij privé-berichten. Inmiddels hebben we in twee nieuwe sessies goede vorderingen gemaakt. Wat er gedaan is, ziet er prima uit! Nu nog de laatste loodjes.

Maico301
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2020 21:05

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Maico301 »

Nadat het in maart niet helemaal goed ging, zijn er nieuwe afspraken gemaakt. Deze nieuwe afspraken worden tot nu prima nagekomen. Ik heb het idee dat ze na een lastige tijd weer in de lift omhoog zitten, en ondanks dat er nog wat dingetjes gedaan moeten worden (dit wisten wij vooraf) weten we wel weer waarom wij gekozen hebben voor Serbo (wat ze bouwen ziet er echt heel mooi uit). Als de laatst loodjes goed blijven gaan kunnen we als eindconclusie stellen dat het een spannend avontuur was, met de gewenste afloop.

Wij2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2020 10:52

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Wij2020 »

Hier al vanaf januari 2019 bezig met Serbo en ze laten gewoon niks meer horen. Rubbers en 1 raam moeten nog steeds vervangen worden. Reageren niet op mails, fb pagina blokkeren ze me ipv te reageren. Het heeft eerder al maanden gekost voor ze kwamen voor vervanging van een raam en weer daarvoor kosten het al maanden voor we überhaupt ramen kregen. Vooral het feit dat ze niks laten horen, niks bevestigen. Rechtsbijstand is er mee bezig maar die geeft ons de keuze geld halen om het zelf op te lossen of de discussie weer aangaan... wat heeft bij jullie geholpen?

Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

Inmiddels zijn we weer zes weken verder. Aanvankelijk waren we hoopvol gestemd, ook al omdat we door een medewerker van Serbo telefonisch benaderd werden, die onze frustratie leek te begrijpen. De mails die wij van Serbo ontvingen waren ook plezieriger van toon dan we gewend waren. Gelukkig is de verlichting in orde gebracht en heeft Serbo een beschadiging aan het dak die bij plaatsing ontstaan was, netjes gerepareerd. Ook is het kozijn beneden door Serbo alsnog tot tevredenheid afgewerkt. Dinsdag 26 mei is een reparatie verricht, omdat de pui ging wijken. Het bleek dat het onderprofiel van de serre niet was vastgezet.

Helaas lijken we nu weer in de wacht te zijn gezet. We hebben nog geen bericht gekregen, wanneer de overige, nog afgesproken werkzaamheden verricht gaan worden. Een beschadigde ruit moet vervangen worden, die zou inmiddels besteld en bij Serbo afgeleverd zijn. Daarnaast moeten er nog een buitenslot geplaatst en twee beschadigde onderdelen vervangen worden. Het wachten schijnt te zijn op een verstevigingsbalk, die nodig is, om te verhinderen dat het aluminium kozijn, dat in de kamer boven de serre geplaatst is, naar buiten toe bol gaat staan wanneer de temperatuur buiten stijgt. We blijven hopen dat dit alles binnen afzienbare tijd gedaan wordt.

We houden u op de hoogte.

Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

Weer bijna een maand verder: hoog tijd voor een update.

Serbo heeft vorig jaar september een ruit in de serre gemonteerd, die bij levering vanuit de fabriek aan hen beschadigd was. Er zou toen direct een nieuwe ruit besteld zijn. Deze ruit is inderdaad al op 8 juni jl. vervangen.
Ons was opgevallen dat een van de schuifdeuren stroef liep. De monteurs die het glas kwamen vervangen, constateerden dat de gordijnkoof te laag gemonteerd was, waar de deur op vastliep. Het euvel is verholpen door de gordijnkoof wat hoger te bevestigen. Jammer genoeg wel wat extra gaten in het profiel.
Verder hadden we op 14 juni na een hevige stortbui voor de zoveelste keer lekkage. Gelukkig werd dit prompt de volgende dag verholpen, of de serre nu dan wel goed waterdicht is, moet nog blijken. We wachten het met enige argwaan maar weer af.
De ‘rest van de lijst’ van nog openstaande klussen zou binnen 2 á 3 weken afgewerkt worden. De serre zou oorspronkelijk 1 en 2 juli 2019 gemonteerd, maar zelfs 2 juli 2020 gaat het niet worden: uit de aan ons gemailde bestel-/leveringslijst van 15 juni jl. (!) blijkt dat 7 juli de laatste bestelling bij Serbo binnenkomt. Op die lijst staan dingen waarvan ons nota bene eerder gemaild werd, dat ze al bij Serbo binnen zouden zijn. Een datum voor een laatste bezoek is nog niet geprikt, hopelijk vóór de bouwvak…

Jaloers kijken we naar de reviews van klanten, die de afgelopen twee maanden geplaatst zijn. Blijkens deze reviews heeft Serbo bij deze klanten tot volle tevredenheid vlot en vakkundig service verleend op hun serre, lichtstraten, schuifpui, kozijnen en schuiframen geplaatst. Dit in schril contrast met onze ervaring. Blijkbaar geeft Serbo liever prioriteit aan nieuwe klanten en vindt die belangrijker dan oude klanten die al ruim een jaar wachten op afronding van de overeengekomen werkzaamheden. Dat wij niet de enigen zijn die met deze problemen kampen, weten wij uit reacties op onze eerdere berichten van andere gedupeerden. Zij bevestigen ook onze indruk dat Serbo zich weinig aantrekt van de verschillende rechtsbijstandverzekeringen. In ons geval is Serbo door de jurist die namens ons optreedt al vijf keer in gebreke gesteld zonder dat dat iets opleverde. Ook langs juridische weg lijken klanten geen vuist tegen Serbo te kunnen maken. Al met al buitengewoon frustrerend. We vragen ons af dit soort misstanden soms ook het nieuwe normaal zijn?

Corné Tesink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2020 16:38

Re: Serbo Serres Nijverdal maakt serre niet af

Ongelezen bericht door Corné Tesink »

We zijn inmiddels weer twee maanden verder.

Op 1 juli constateerden we opnieuw een forse lekkage, waarbij nu ook stucwerk van de zijmuur en vloer flink nat werden. De rechtsbijstand stuurde n.a.v. bericht van ons een sommatie naar Serbo, waarop licht geïrriteerd gereageerd werd. De volgende dag vond er een gesprek plaats dat de lucht weer wat klaarde en zo kwam nog dezelfde dag een deskundige monteur langs. Deze heeft de hele voorzijde van de serre nagelopen en op verschillende plaatsen opnieuw gekit.

Helaas constateerden we 5 juli toch weer lekkage. Dezelfde monteur kwam woensdag 8 juli ‘s middags weer langs. Hij constateerde een derde montagefout - na een drempel aan de voorzijde van de serre die niet vastgezet was en een haperende deur t.g.v. de te laag gemonteerde gordijnkoof – die oorzaak van de lekkage kon zijn. Doordat een profiel ontbrak, kon een dakbalk kantelen, waardoor water en vuil kon binnendringen. Dit heeft de monteur netjes verholpen, nadat eerst een reeks van andere zaken op lijstje te hebben afgerond. Er kwam nog 3 dagen water naar binnen lopen, omdat zich in de profielen water opgehoopt had, maar dat was niet onverwacht en hield uiteindelijk op. De monteur had, voor het geval dat het toch weer zou gaan lekken, een uitvoerig behandelplan opgesteld, omdat hij een vierde montagefout meende ontdekt te hebben. Hij meende te zien dat er te weinig resp. geen kit tussen bepaalde profielen was aangebracht, die volgens de montagehandleiding wel daar had moeten zitten. Mocht hij gelijk hebben, dan zou hij samen met een tweede monteur een dag tijd nodig hebben.

Op dinsdag 14 juli hadden we weer lekkage en wel net zo als eind september 2019 (!), één week nadat de serre was geplaatst. Serbo reageerde op ons bericht pas aan het eind van woensdag, nadat we nogmaals om een reactie gevraagd hadden. Men zou de planning bekijken en ons dan meer laten weten. Donderdag om half elf ’s avonds, nadat we opnieuw om een reactie gevraagd hadden, kwam de mededeling dat vrijdag dezelfde monteur zou komen. Inderdaad kwam hij ’s middags, maar kon in het ene uurtje dat gepland was, zo goed als niets doen en zeker niet wat hij als aanpak had voorgesteld. Daar kwam dat vanaf maandag 20 juli monteur en planner met vakantie gingen. Niettemin zegde de planner toe die maandag nog een en ander met zijn leidinggevende te overleggen. Deze kwam, nadat wij gevraagd hadden hoe de zaak ervoor stond, in de bouwvak donderdagmiddag 30 juli en verrichtte een aantal werkzaamheden. Zaterdagochtend daarop na één korte hevige bui liep het regenwater weer vlotjes binnen. Omdat op dat moment iedereen van Serbo met vakantie was, moesten we met handdoeken in de weer en wachten tot na de bouwvak, 10 augustus. Kort vóór het einde van de bouwvak lieten we maar alvast weten dat we de klus direct met prioriteit, maar uiterlijk vóór 1 september geklaard wilden zien.

Omdat de serre pal op het zuiden ligt, liep de temperatuur tijdens de hittegolf daar op tot ver boven de 40 graden. Daarom hadden we, na de ervaring met de hittegolf vorig jaar een zonnescherm besteld. Dat ligt al geruime tijd in het magazijn van de leverancier, want het wachten is weer op Serbo. Volgens de monteur van Serbo moeten alle dakruiten gelicht, afsluiting en kitranden gecontroleerd en vernieuwd worden, dat kan niet als het zonnescherm gemonteerd is. Ons verzoek om prioriteit werd beantwoord met de opmerking dat we dat al hadden en dat Serbo zou laten weten wanneer de monteur vrij was! Dat klonk niet naar haast maken.

Op vrijdag 14 augustus stelde Serbo voor een week later te komen. We vonden dat – vijf weken na het laatste bezoek – te laat. Na aandringen werd het dinsdag 18 augustus. Omdat de monteur nu wel met een collega een hele dag de tijd kreeg, kon hij zijn plan van half juli ten uitvoer brengen. Sindsdien zijn we vrij van lekkages! Met grote dank aan de monteur voor zijn inzet. We hebben inmiddels begrepen dat hij van baan gewisseld is en wensen hem dan ook veel succes daarbij.

Het wachten is nu weer op het moment waarop Serbo de resterende zaken afwerkt…

Gesloten