Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Ivo.w schreef:
19 jun 2021 20:41
En wie gaat de onderdelen betalen die naar aanleiding van de 'volledige' diagnose van de (meestal ondeskundige) klant besteld zijn, maar die ter plaatse helemaal niet nodig blijken te zijn?
Allereerst: Ik zeg nergens dat de klantdiagnose volledig is. Dat maak jij er van. Ongetwijfeld zal de veer kapot zijn, dat is goed zichtbaar. Misschien is er meer stuk, maar daar hebben we het niet over.

En eerder geef ik al aan dat goed doorvragen bij storingsmelding van belang is.
Een zichtbaar defecte veer + modelnummer + foto met mobiel zijn zo op de mail gezet, dus risico lijkt me beperkt.
Bij de 1e afspraak kan al vermeld worden dat verkeerd bestelde veer rekening klant is. Is wellicht goedkoper dan die 126 euro!

En als ik mag speculeren: Bedrijf had de veer niet op voorraad, wilde dat niet melden, en door toch langs te gaan de klant binden.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

16again schreef:
19 jun 2021 22:01
Allereerst: Ik zeg nergens dat de klantdiagnose volledig is. Dat maak jij er van. Ongetwijfeld zal de veer kapot zijn, dat is goed zichtbaar. Misschien is er meer stuk, maar daar hebben we het niet over.
[/quote]
Maar dat beweert TS wel. Niet alleen jouw berichten in dit draadje zijn relevant.
En eerder geef ik al aan dat goed doorvragen bij storingsmelding van belang is.
Een zichtbaar defecte veer + modelnummer + foto met mobiel zijn zo op de mail gezet, dus risico lijkt me beperkt.
Bij de 1e afspraak kan al vermeld worden dat verkeerd bestelde veer rekening klant is. Is wellicht goedkoper dan die 126 euro!
Als monteurs voortaan zo te werk gaan, raakt dit forum overspoeld met klachten van mensen die onderdelen moeten betalen die uiteindelijk helemaal niet nodig blijken te zijn. Of omdat ze niet hoeven te betalen voor het onderdeel zelf, maar wel voor 2* verzendkosten + €25 handelingskosten voor dat niet gebruikte onderdeel.

Dat wordt echt een onwerkbare situatie voor servicemonteurs.

En nee, waarschijnlijk was de juiste veer niet voorradig bij de betreffende servicemonteur. Want voorraad kost óók veel geld. Voorfinanciering, kosten voor opslagruimte etc. Waarom zou je als servicemonteur zelf voorraad aanhouden van specifieke onderdelen, wanneer de groothandel 99% van deze onderdelen binnen 24 of 48 uur kan leveren.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Ivo.w schreef:
20 jun 2021 11:48
En nee, waarschijnlijk was de juiste veer niet voorradig bij de betreffende servicemonteur. Want voorraad kost óók veel geld. Voorfinanciering, kosten voor opslagruimte etc. Waarom zou je als servicemonteur zelf voorraad aanhouden van specifieke onderdelen, wanneer de groothandel 99% van deze onderdelen binnen 24 of 48 uur kan leveren.
Niet zo relevant waar de voorraad ligt. Kun je niet zelf uit eigen voorraad putten, maak dan een afspraak voor over drie dagen, zodat het ding besteld kan worden bij de groothandel, en je niet met lege handen aankomt.

Maar we kunnen nog lang discussieren, over interne werkwijzen van het bedrijf. Maar het gaat over het geschil met TS.

Vast staat dat TS een overeenkomst telefonisch is aangegaan, voor reparatie van de garagedeur.
Tijdens gesprek is doorgegeven wat er stuk is, met typenummer deur etc. Het bedrijf had toen direct duidelijk kunnen maken, dat die verstrekte gegevens niet gebruikt zouden worden, maar dat men eerst zelf komt kijken om zelf een diagnose te stellen.

Nu dat niet gebeurd is, hoort een bezoek ter diagnose niet tot de overeenkomst (dat lijkt gerechtvaardigde veronderstelling van TS) , en dienen kosten daarvoor voor rekening bedrijf te blijven.

Om impasse te doorbreken, kan TS bedrijf wel uitnodigen om alsnog de veer te komen vervangen, tegeen betaling veer , 1x voorrijden, en arbeidstijd vervanging veer.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Laat TS eerst zélf maar eens de gestelde vragen beantwoorden.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Ik vroeg een technicus met ervaring van firma X en was druk bezet. Wachten. Na 2 maanden werd mijn probleem als leek duidelijke vermoeden van de oorzaak moest ik een andere technicus nemen, Oké. Van 100m afstand was het één nieuwe ketel, veraf toch. Al had hij dit stuk niet bij .... eerst kijken (het was niet besteld) Oké, neen. De rekening plaatsen ( had geen gereedschap, Een soldaat vergeet zijn wapen ook niet, ) + 2* vervoerkosten. Kon ook niet, toch was het antwoord eerst kijken dan bestellen. Betalen. :( :o

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Noël Maesen schreef:
21 jun 2021 16:30
Ik vroeg een technicus met ervaring van firma X en was druk bezet. Wachten. Na 2 maanden werd mijn probleem als leek duidelijke vermoeden van de oorzaak moest ik een andere technicus nemen, Oké. Van 100m afstand was het één nieuwe ketel, veraf toch. Al had hij dit stuk niet bij .... eerst kijken (het was niet besteld) Oké, neen. De rekening plaatsen ( had geen gereedschap, Een soldaat vergeet zijn wapen ook niet, ) + 2* vervoerkosten. Kon ook niet, toch was het antwoord eerst kijken dan bestellen. Betalen. :( :o
Taal of wartaal denk ik dan.

Gesloten