Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Rdg1969
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:15

Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Rdg1969 »

Bij dak intensief een aanbetaling gedaan om de ombouw dakgoot te vernieuwen. Na aanbetaling alleen dagelijks excuses en niet op komen dagen. Al een maand bezig voor terugbetaling, van de week maar doorgestuurd naar incassobureau. Hij staat ook vermeld op bouwenverbouw.nl daar kan hij zijn eigen reviews beheren, sprake van censuur en geen objectiviteit. Al vele gedupeerden. U bent gewaarschuwd!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De website is ook al uit de lucht. Het adres is vaag, iets in het centrum van Dordrecht waar meer bedrijven ingeschreven staan. Geen logische plek voor een dakbedrijf.
Gaat het incassobureau wel aan de slag voor u? Hebt u dak intensief al in gebreke gesteld en daarna de overeenkomst ontbonden? Zomaar een incassobureau heensturen zal niet werken.

Rdg1969
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:15

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Rdg1969 »

Website is uit de lucht en telefoon ook. Hij staat nog vermeld op bouwenverbouw.nl daar geven vele gedupeerden een review, echter kunnen deze worden verwijderd. Incassobureau is aan de slag als dit niets oplevert zal ik aangifte van oplichting gaan doen. Ik wil hier een post starten zodat de gedupeerden hier kunnen aanvullen en deze oplichting bekend gaat worden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 jun 2021 09:28
Gaat het incassobureau wel aan de slag voor u? Hebt u dak intensief al in gebreke gesteld en daarna de overeenkomst ontbonden? Zomaar een incassobureau heensturen zal niet werken.
Als je zegt dat iets niet werkt, is het handig om ook te vertellen waarom het niet zou werken. Ik zie geen enkel probleem met het inschakelen van een incassobureau in deze casus.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een incassobedrijf is echt in staat om een ingebrekestelling te versturen, als dat nodig is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

NeoDutchio schreef:
19 jun 2021 09:28
De website is ook al uit de lucht. Het adres is vaag, iets in het centrum van Dordrecht waar meer bedrijven ingeschreven staan. Geen logische plek voor een dakbedrijf.
Gaat het incassobureau wel aan de slag voor u? Hebt u dak intensief al in gebreke gesteld en daarna de overeenkomst ontbonden? Zomaar een incassobureau heensturen zal niet werken.
Het zijn stadswoningen. Maar op zich hoeft dat tegenwoordig niet verdacht te zijn. Veel 1-pitters gebruiken immers hun woonadres als correspondentieadres en hebben elders hun opslag.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PeterPeters1966 schreef:
19 jun 2021 21:58
NeoDutchio schreef:
19 jun 2021 09:28
De website is ook al uit de lucht. Het adres is vaag, iets in het centrum van Dordrecht waar meer bedrijven ingeschreven staan. Geen logische plek voor een dakbedrijf.
Gaat het incassobureau wel aan de slag voor u? Hebt u dak intensief al in gebreke gesteld en daarna de overeenkomst ontbonden? Zomaar een incassobureau heensturen zal niet werken.
Het zijn stadswoningen. Maar op zich hoeft dat tegenwoordig niet verdacht te zijn. Veel 1-pitters gebruiken immers hun woonadres als correspondentieadres en hebben elders hun opslag.
Maar het hebben van 3 bedrijven in een kleine woning waarbij die 3 bedrijven ook inhoudelijk geen overeenkomsten hebben komt erg vreemd over.
Natuurlijk kan je een dakdekkersbedrijf in een centrum hebben, maar logisch is het niet. Parkeren is en blijft een probleem, dan zal je eerst op je fietsje naar je bus moeten (die laat je immers ook niet onbeheerd op een openbare parkeerplaats staan) om daarna pas naar de klant te gaan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
20 jun 2021 08:10
Natuurlijk kan je een dakdekkersbedrijf in een centrum hebben, maar logisch is het niet. Parkeren is en blijft een probleem, dan zal je eerst op je fietsje naar je bus moeten (die laat je immers ook niet onbeheerd op een openbare parkeerplaats staan) om daarna pas naar de klant te gaan.
voor veel zelfstandigen is dit de normaalste zaak van de wereld. Werken vanuit een garagebox oid, en zijn op hun thuisadres ingeschreven.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
20 jun 2021 10:20
NeoDutchio schreef:
20 jun 2021 08:10
Natuurlijk kan je een dakdekkersbedrijf in een centrum hebben, maar logisch is het niet. Parkeren is en blijft een probleem, dan zal je eerst op je fietsje naar je bus moeten (die laat je immers ook niet onbeheerd op een openbare parkeerplaats staan) om daarna pas naar de klant te gaan.
Voor veel zelfstandigen is dit de normaalste zaak van de wereld. Werken vanuit een garagebox oid, en zijn op hun thuisadres ingeschreven.
Ik bezoek maandelijks 250 bouw gerelateerde bedrijven, waaronder ook zzp'ers. Dus nee, nieuw is dat echt niet voor mij.
Wat wel is, en dat heb ik ook aangegeven, is dat het niet logisch is om midden in een centrum te gaan zitten. Je kan je bus nergens kwijt (sowieso heeft Dordrecht een APV mbt busjes), je moet dus altijd op de een of andere manier vanuit huis naar je bus toe (kost tijd) en vice versa. Logisch is het niet dat je met een andere auto of een fiets eerst naar je bus moet gaan om dan pas te gaan werken.

Pcv
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2021 14:57

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Pcv »

Ik ben ook gedupeerd door Dak intensief Dordrecht. Aanbetaling gedaan van 300 euro maar komt niet opdagen de ene naar de andere belofte hij geeft zelf aan problemen te hebben en kan het geld niet terug betalen. Politie is wel ingeschakeld en heeft het genoteerd. Mensen ga niet met ze in zee. Hij doet dit heel bewust.
Hij haalt zelf reviews weg op sites.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Er zijn meerdere reacties verwijderd, anders kunnen we zo door blijven gaan.
Graag ingaan op TS en niet onderling op de man spelen

Groet,
Radar Internetredactie

Dennie Buiks
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2021 17:42

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Dennie Buiks »

Ik ben zelf ook gedupeerden van dak intensief. Hij heeft mij voor €1500,- opgelicht. Na veel afspraken gemaakt met hem en toezeggingen van hem om de aanbetaling terug te betalen, heeft hij niks meer laten horen. Dit speelt bij mij al vanaf februari 2021. Ik ben met een advocaat bezig, en die heeft hem eerst nog een keer een brief gestuurd om de aanbetaling terug te betalen, natuurlijk heeft hij daar geen gehoor aan gegeven. Daarna een dagvaarding uitgebracht, en nu ligt het bij de rechtbank.
Hopelijk trappen er niet nog meer mensen in deze oplichter.
Zelf ben ik via Facebook met meerdere gedupeerde in contact gekomen. Hopelijk kunnen we deze oplichter stoppen.

Rdg1969
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:15

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Rdg1969 »

Pcv schreef:
20 jun 2021 16:36
Ik ben ook gedupeerd door Dak intensief Dordrecht. Aanbetaling gedaan van 300 euro maar komt niet opdagen de ene naar de andere belofte hij geeft zelf aan problemen te hebben en kan het geld niet terug betalen. Politie is wel ingeschakeld en heeft het genoteerd. Mensen ga niet met ze in zee. Hij doet dit heel bewust.
Hij haalt zelf reviews weg op sites.
Wat vervelend Pcv, hopelijk blijf je op bouwenverbouw.nl ook je review geven en je kan ook op telefoonboek.nl ee review geven (over het bedrijf en niet over de persoon) ik heb aangifte gedaan bij fraudedesk en incassobureau ingeschakeld. Succes en hopelijk melden er meer gedupeerden, zodat we collectief iets kunnen ondernemen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

NeoDutchio schreef:
20 jun 2021 08:10
PeterPeters1966 schreef:
19 jun 2021 21:58
NeoDutchio schreef:
19 jun 2021 09:28
De website is ook al uit de lucht. Het adres is vaag, iets in het centrum van Dordrecht waar meer bedrijven ingeschreven staan. Geen logische plek voor een dakbedrijf.
Gaat het incassobureau wel aan de slag voor u? Hebt u dak intensief al in gebreke gesteld en daarna de overeenkomst ontbonden? Zomaar een incassobureau heensturen zal niet werken.
Het zijn stadswoningen. Maar op zich hoeft dat tegenwoordig niet verdacht te zijn. Veel 1-pitters gebruiken immers hun woonadres als correspondentieadres en hebben elders hun opslag.
Maar het hebben van 3 bedrijven in een kleine woning waarbij die 3 bedrijven ook inhoudelijk geen overeenkomsten hebben komt erg vreemd over.
Natuurlijk kan je een dakdekkersbedrijf in een centrum hebben, maar logisch is het niet. Parkeren is en blijft een probleem, dan zal je eerst op je fietsje naar je bus moeten (die laat je immers ook niet onbeheerd op een openbare parkeerplaats staan) om daarna pas naar de klant te gaan.
Een bedrijf veroordelen omdat ze wellicht anders werken dan wat in jouw referentiekader past is minstens zo vreemd. En even in het handelsregister gekeken. Op dat adres staan: Dak intensief en 2 bedrijven waarin dezefde achternaam in is verwerkt, dus hoogstwaarschijnlijk 2 bedrijven van 1 persoon). En zo gek is het ook weer niet als een ondernemer 2 bedrijven heeft. Er is absoluut niets verdachts aan het adres.

En het zijn trouwens geen kleine woningen. Die appartementen hebben meer dan genoeg ruimte om kantoren aan huis te hebben.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat dus. Er is niets vreemds, vaags of onlogisch aan deze vestigingsplaats.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PeterPeters1966 schreef:
21 jun 2021 17:18
NeoDutchio schreef:
20 jun 2021 08:10
Maar het hebben van 3 bedrijven in een kleine woning waarbij die 3 bedrijven ook inhoudelijk geen overeenkomsten hebben komt erg vreemd over.
Natuurlijk kan je een dakdekkersbedrijf in een centrum hebben, maar logisch is het niet. Parkeren is en blijft een probleem, dan zal je eerst op je fietsje naar je bus moeten (die laat je immers ook niet onbeheerd op een openbare parkeerplaats staan) om daarna pas naar de klant te gaan.
Een bedrijf veroordelen omdat ze wellicht anders werken dan wat in jouw referentiekader past is minstens zo vreemd. En even in het handelsregister gekeken. Op dat adres staan: Dak intensief en 2 bedrijven waarin dezefde achternaam in is verwerkt, dus hoogstwaarschijnlijk 2 bedrijven van 1 persoon). En zo gek is het ook weer niet als een ondernemer 2 bedrijven heeft. Er is absoluut niets verdachts aan het adres.
Nu dat de eerste off-topic discussie verwijderd is gaat u het opnieuw proberen? U mag het niet verdacht vinden, echter zijn logica en verdacht twee totaal verschillende zaken. Het is niet logisch een bedrijf te hebben op een plek die niet bereikbaar is voor jezelf. Er geldt een APV voor busjes in Dordrecht wat wil zeggen dat de bus dus of elders in een loods moet staan, of op aparte parkeerplaatsen. Een beetje bouwbus heeft voor een leuk bedrag aan gereedschap en materiaal binnen liggen, die laat je dus niet ergens onbeheerd staan. Het is ook niet logisch om een auto in een dure parkeergarage te zetten die je neemt om naar je bus te gaan. Of dat je 12 minuten gaat lopen naar een gratis parkeerplaats om met die auto naar je bus te gaan.
Mijn referentiekader komt voort uit mijn werk. Maandelijks bezoek ik tegen de 250 bouw gerelateerde bedrijven, en dat ondertussen al bijna 10 jaar. In al die jaren heb ik geen enkel bedrijf gehad met een woonhuis op een locatie waar geen faciliteiten zijn of die niet bereikbaar is. De zzp'ers en kleine bouwbedrijven die vanuit huis werken (met elders een loods of werkplaats) hebben allemaal hun bus naast het huis staan. De reden is dat ze na het werk hun bus vullen met materiaal voor de volgende dag en 's ochtends meteen naar de klus kunnen.
Dus nogmaals, het is een vreemde locatie voor een bouw gerelateerd bedrijf. Niet verdacht, niet verboden, niet gek dat er een inschrijving op een woonhuis is, maar de locatie is vreemd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
21 jun 2021 18:11
Mijn referentiekader komt voort uit mijn werk. Maandelijks bezoek ik tegen de 250 bouw gerelateerde bedrijven, en dat ondertussen al bijna 10 jaar. In al die jaren heb ik geen enkel bedrijf gehad met een woonhuis op een locatie waar geen faciliteiten zijn of die niet bereikbaar is.
Bijzonder dat mijn ervaring dan compleet anders is. Ik ben om voor de hand liggende redenen nogal eens op zoek naar de vervoersmiddelen en roerende zaken van die bouwbedrijven. En (zeker in de grotere steden) is het gewoon de normaalste zaak van de wereld om je bus niet bij je woonadres te hebben, ondanks dat dat woonadres wel het vestigingsadres is.

Oftewel; jouw referentiekader is duidelijk onvolledig. Los daarvan ontgaat het me nog steeds wat de relevantie voor TS of het topic is dat de omschreven situatie niet in jouw referentiekader past.

Rdg1969
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:15

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Rdg1969 »

Dennie Buiks schreef:
20 jun 2021 18:05
Ik ben zelf ook gedupeerden van dak intensief. Hij heeft mij voor €1500,- opgelicht. Na veel afspraken gemaakt met hem en toezeggingen van hem om de aanbetaling terug te betalen, heeft hij niks meer laten horen. Dit speelt bij mij al vanaf februari 2021. Ik ben met een advocaat bezig, en die heeft hem eerst nog een keer een brief gestuurd om de aanbetaling terug te betalen, natuurlijk heeft hij daar geen gehoor aan gegeven. Daarna een dagvaarding uitgebracht, en nu ligt het bij de rechtbank.
Hopelijk trappen er niet nog meer mensen in deze oplichter.
Zelf ben ik via Facebook met meerdere gedupeerde in contact gekomen. Hopelijk kunnen we deze oplichter stoppen.
Beste Dennie, wat een afschuwelijk verhaal. Sterkte met je zaak. Wellicht kan je ons op de hoogte houden, zodat we weten welk koers te varen. Kan je de andere gedupeerden ook verwijzen naar deze topic en bouwenverbouw.nl. Wellicht kunnen we collectief iets ondernemen?

Dennie Buiks
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2021 17:42

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Dennie Buiks »

Ik heb het aan de andere gedupeerde laten weten dat hier op de site een topic is van dak intensief. Ik hou ook bij bouwenverbouw.nl de reviews in de gaten en maak er telkens een screenshot van, zodat ik straks bij de rechtbank meer bewijs tegen hem heb, zodat hij echt aangepakt kan worden. Want dit doet hij met bewuste gedachten, en niet omdat hij een echte aannemer is

Rdg1969
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:15

Re: Dak intensief Dordrecht: aanbetaling gedaan, maar ze komen niet opdagen

Ongelezen bericht door Rdg1969 »

Dennie Buiks schreef:
23 jun 2021 12:21
Ik heb het aan de andere gedupeerde laten weten dat hier op de site een topic is van dak intensief. Ik hou ook bij bouwenverbouw.nl de reviews in de gaten en maak er telkens een screenshot van, zodat ik straks bij de rechtbank meer bewijs tegen hem heb, zodat hij echt aangepakt kan worden. Want dit doet hij met bewuste gedachten, en niet omdat hij een echte aannemer is
Hij blijft ook doorgaan. Als ik een review plaats, stuurt hij een e-mail met het verzoek om deze te verwijderen aangezien dit zijn werk zal belemmeren🙉. Hij heeft nieuw werk (slachtoffers) nodig om terugbetaling te regelen🤬

Gesloten