vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Dannnnnnyy
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2023 15:05

vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Dannnnnnyy »

Lekkage in de afvoer van de douche wat doorlekt door het plafond de woonkamer in. Bewoonster heeft hier veel zorgen en verdriet over dus bood ik mijn hulp aan zo snel mogelijk een loodgieter te vinden. Via werkspot, trustoo en zelf wat loodgieters gebeld en geappt te hebben kreeg ik niet echt reacties en niemand te spreken. Uren later kwam ik via zoeken op Google naar 'spoed loodgieter'' uit bij vandamloodgieters.nl stond bovenaan de pagina op nummer 1 bij advertenties.
Zeer betrouwbare en professioneel ogende site met alles erop en eraan:
'Van Dam Loodgieters is 24/7 bereikbaar voor al uw loodgieter zaken. Al 25+ jaar de vertrouwde loodgieter in Nederland, zonder resultaat = niet betalen, want dat is service. Geniet vandaag nog van sociale en vakkundige loodgieters, zonder teveel te betalen.'

Gebeld, probleem uitgelegd en er zou binnen 2 uur een loodgieter langskomen. Dit werd uiteindelijk 4 uur en het was al in de avond inmiddels. Maar er was wel gelukkig iemand die het op zou lossen hopelijk. Nog geen 2 uur bezig geweest, probleem niet opgelost en een rekening van €2950.49

Zelf was ik niet aanwezig en heb ik er na de klus pas van gehoord toen de rekening al betaald was. Zoals je wel meer leest, de loodgieter was best grof, intimiderend en vaag en vluchtig van te voren om met een prijsindicatie te komen. Alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen die al naar bed moesten betaalde..

Daarna was meneer niet meer per telefoon bereikbaar en vandamloodgieters.nl verbreekt de verbinding bij moeilijke vragen/opmerkingen. Vervolgens wordt je geblokkeerd want aan de lijn krijg je meldingen de dat mailbox bol zit of nog 1 wachtende voor je waarna de verbinding weer verbroken wordt. Bel je met een ander nummer krijg je gelijk weer iemand aan de lijn en hangen ze snel weer op als je ze ermee confronteert.

Anderen gelijke ervaringen?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door BL2 »

Dannnnnnyy schreef:
31 jan 2023 09:13
Anderen gelijke ervaringen?
Dit en andere forums staan er vol mee....
Bijna E 3000,- zomaar betaald en nu lekt het nog ?

Dannnnnnyy
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2023 15:05

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Dannnnnnyy »

Het lekt nu nog ja.

Zoals je wel meer leest, de loodgieter was best grof, intimiderend en vaag en vluchtig van te voren om met een prijsindicatie te komen. Alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen die al naar bed moesten betaalde..

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niets zeggende prutsite. 5400 tevreden klanten (in 25 jaar is dat 216 per jaar. Als je dan binnen 20 minuten in heel Nederland op locatie kunt zijn heb je heel wat monteurs in dienst. Met 216 tevreden klanten per jaar dus wel heel weinig tevreden klanten.

Dannnnnnyy
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2023 15:05

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Dannnnnnyy »

Ze zullen inderdaad de ontevreden opgelichte klanten niet erbij vermelden op de site...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door moederslink »

Dannnnnnyy schreef:
31 jan 2023 16:13
(...)Alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen die al naar bed moesten betaalde..
Onder druk dan maar bijna € 3000 betalen :o ?
Wat als je dat niet op de rekening hebt? Wat willen ze doen? Mes op de keel zetten?
Schelden? Door wél te betalen worden bij deze oplichters keer op keer hun zakken gevuld.

Dannnnnnyy
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2023 15:05

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Dannnnnnyy »

Blijkbaar gebeurd het nog genoeg op deze manier en betalen mensen belachelijke bedragen om er vervolgens alsnog te laat achter te komen wat er nou eigenlijk gebeurd is.

Wat willen ze doen? Dagelijks lees je in het nieuws genoeg over gekkies en hun bizarre daden. Kan alle kanten opgaan.

Volgens mij schatten ze heel goed de situatie in ter plekke en wegen ze af hoe ver ze willen/kunnen gaan. Het is zeker niet vanzelfsprekend zo een bedrag op je rekening te hebben. Helaas in dit geval wel.. Ik was er zelf dus niet bij, kan dus ook niet helemaal oordelen waarom het gegaan is zoals het is gegaan..

xmtm
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2023 12:08

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door xmtm »

Deze gasten zijn ook bij mij geweest. Nadat de man van https://vandamloodgieters.nl het probleem had gemaakt, moest ik ter plekke €1500 afrekenen. Gevraagd om de factuur. De dag daarna weer lekkage en geen factuur. Met elk nummer wat ik bel, wordt er opgehangen en geblokkeerd. Aangifte gedaan bij de politie. Ga alsjeblieft niet in zee met deze mensen!

vandamloodgieters
www.vandamloodgieters.nl

PepijnM
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2023 10:42

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door PepijnM »

Ik heb precies dezelfde ervaring met deze loodgieter. Ik heb rond de €2000 betaald waarna de problemen niet opgelost bleken te zijn en ik vervolgens geen enkel contact meer kan krijgen met de loodgieter.

Zou iedereen mij een persoonlijk berichtje kunnen sturen die aangifte heeft gedaan of daarmee bezig is? Ik ben zelf bezig om aangifte te doen en wil de politie graag wijzen op andere aangiftes zodat ze de zaak kunnen combineren.

Robbie1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2023 10:45

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Robbie1987 »

Wij lijken nu tegen hetzelfde aan te lopen met deze loodgieter. Gisteren €1400 betaald, maar probleem is niet opgelost (leek eerst wel, maar vanochtend toch weer een natte woonkamer). Omdat ze garantie geven heb ik vanochtend gebeld en ze komen als het goed is elk moment weer langs. Ga even kijken wat ze zeggen, maar na de research die ik zojuist gedaan heb lijkt het me niet handig dat ik ze nog wat laat doen.

Is er verder nog iets wat je hier aan zou kunnen doen?

Wat mij ook opviel is dat er verder niks te vinden is over het bedrijf qua adres, kvk of btw nummer. Heeft iemand hier een factuur gekregen waar die gegevens wel opstaan?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoeveel uur zijn ze dan wel niet aan het “werk” geweest voor € 1.400,00? En dan nog niet verholpen, dus knoeiers.

PepijnM
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2023 10:42

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door PepijnM »

@Robbie, ik heb je een privébericht gestuurd. Laten we even contact hebben, wellicht kunnen we elkaar helpen.

TheFaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2023 14:07

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door TheFaat »

Wij hebben dezelfde problemen met vandamloodgieters.nl
Mijn zoon in Amsterdam had een verstopping, huisbaas zegt regel het maar, hij laat van Dam Loodgieters komen.
Na 1.5 uur werk en 17 mtr spriraal of hij even 1060.00 € wilde afrekenen, een Jochie van 20.. wat doe je dan.
Factuur komt er aan, we wachten nog, telefoon wordt er opgegooid , via whatsapp is de klacht gemeld , reactie binnen 72 uur and now we wait
Laatst gewijzigd door TheFaat op 15 feb 2023 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Sander1302
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2023 14:14

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Sander1302 »

Ik ben gisteren ook opgelicht door dit bedrijf!
Een rekening van 1922 euro moeten betalen voor een lekkende kraan die vervolgens achteraf helemaal niet gemaakt is.
Ik heb wel een factuur waar dingen om vermeld staan zoals kvk enz.
Ik ben in contact met de politie hierover!

herman032
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2023 18:56

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door herman032 »

ook wij zijn opgelicht door Van Dam Loodgieters, lekkage in de badkamer, lekdetectie uit laten voeren. Geen loodgieter in de omgeving die op korte termijn tijd had en via internet bij Van Dam terecht gekomen. Om 11.00 gebeld zou binnen 4 uur een loodgieter zijn, deze was er rond kwart voor 7, geen interesse in lekdetectie rapport hij ging kijken en zag vrijwel direct het lek, heeft dit gesoldeerd en een speciale pasta opgedaan. Deze moest 2 uur drogen. Hij had gemeld dat het een dure reparatie was en ik moest ruim €1000,- betalen. Hij zou de rekening voor de verzekering doormailen. 2 uur later water er weer op en lekkage was niet verholpen. Weer achteraan gebeld maar niet teruggebeld en geen factuur ontvangen. Bij tweede maal bellen hebben ze je nummer geblokkeerd en als je met een ander nummer belt doen ze dat ook direct. Echte oplichters zijn het, misbruik maken van mensen die leek zijn op dit gebied en hun lekkage verholpen willen hebben.

Dannnnnnyy
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2023 15:05

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Dannnnnnyy »

Contact zoeken achteraf met van Dam is ook zinloos. Ik werd zogenaamd doorverbonden naar de afdeling klachten, dan gaat de telefoon een paar keer over of melding voicemail box zit vol en uiteindelijk verbinding verbroken. Na nog een paar keer bellen, en doorverbonden worden zonder resultaat gaf ik mijn irritatie aan en dan gaat deze dame je nummer blokkeren. De oplichter loodgieter zelf reageert nergens meer op en blokkeert ook de contact mogelijkheden. De geadresseerde op het betaaloverzicht geeft aan: Zettleloodgieter Almere

Overal lees ik ook over dat aangifte doen zinloos is, heb ik zelf nog niet gedaan. Hopelijk dat radar dit nog een keer oppikt en aandacht aan blijft geven. Mogelijk kunnen we onszelf verenigen via rechtsbijstand of juridisch loket. Genoeg gedupeerden alweer zo te lezen en er zullen er nog veel meer zijn natuurlijk. Er is eerder al een zaak succesvol afgehandeld door DAS..



Talloze berichten krijgt Radar binnen van mensen die met spoed een loodgieter hebben laten komen en daarna een exorbitant bedrag hebben betaald. Al dan niet onder enige dwang. In mails vragen gedupeerden zich af of het wel echte loodgieters waren, waarom ze op de factuur geen herleidbaar bedrijf kunnen vinden en kunnen ze via het 085-nummer dat ze belden niemand meer te pakken krijgen. Wat kan je doen?
Aangifte doen

Bij de politie aangifte doen is het eerste wat veel mensen doen, als de 'loodgieters' zijn vertrokken. Helaas worden veel mensen daar weggestuurd met het bericht dat er sprake is van een civiele zaak. Oftewel: iets tussen burgers onderling.

Daarnaast wordt regelmatig gesteld door agenten dat er geen sprake is van oplichting, omdat er wel degelijk een dienst is geleverd. En inderdaad, toen een redacteur van Radar een afspraak voor aangifte wilde maken werd deze door de politie doorverwezen naar het Juridisch Loket en de rechtsbijstandsverzekering.
85 gedupeerden bij DAS rechtsbijstand

DAS rechtsbijstand laat in een reactie weten dat zich in de afgelopen maanden alleen al 85 gedupeerden bij hen hebben gemeld. De verzekeraar heeft onlangs een interessante zaak gewonnen bij de rechter, door te stellen dat er sprake is van oneerlijke handelspraktijken. Op grond daarvan zouden gedupeerden van deze loodgieters aangifte kunnen doen.
De loodgieter maakt misbruik van de situatie

De rechter stelt verder dat 'de gemiddelde consument onder de omstandigheden weinig tijd heeft om vergelijkend onderzoek te doen', omdat het om een spoeddienst gaat en er haast geboden is dat er een vakman komt. 'Het heeft er alle schijn van dat de loodgieter- al dan niet samen met de eigenaar van de betreffende website, waarmee hij als zelfstandig ondernemer kennelijk een samenwerking heeft – van die situatie misbruik maakt.

Dit doet hij door de consument, die niet deskundig is op het gebied van riolering en voor een oplossing van het urgente probleem op dat moment volledig afhankelijk is van de gedaagde, te overvallen met een misleidende tarievenlijst op een tablet. Daarnaast eist de loodgieter voor aanvang van de werkzaamheden dat de consument instemt met de tarievenlijst, door een handtekening op de tablet te plaatsen.
Rechtsbijstandsverzekering of Juridisch Loket

Via een rechtsbijstandsverzekering of het Juridisch Loket kan je op grond van de rechterlijke uitspraak proberen de loodgieter te beschuldigen van oneerlijke handelspraktijken en het teveel betaalde geld terugvorderen. De volgende zaken zijn bepalend of zo'n zaak succes heeft:

De verstopping is niet opgelost of je hebt uiteindelijk een echte loodgieter moeten bellen die kan verklaren dat de louche loodgieter het probleem verkeerd gedetecteerd heeft.
Je hebt de louche loodgieter op verschillende manieren de kans geboden het probleem alsnog te verhelpen.
De kosten zijn opvallend hoog.

Dannnnnnyy
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2023 15:05

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door Dannnnnnyy »

https://nl.trustpilot.com/review/www.va ... gieters.nl

Hier mogelijk wat meer behulpzame informatie, in ieder geval meerdere andere slachtoffers ook.

loodgieteroplichting
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2022 14:08

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door loodgieteroplichting »

Melden kan ook bij een website loodgieteroplichting.nl heb ik ook gedaan. Zit een advocate achter en die is druk bezig allerlei informatie te verzamelen en te helpen met rechtszaken. Daar zij meer informatie hebben kan die ook een aangifte makkelijker maken.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dannnnnnyy schreef:
21 mar 2023 11:49
Hopelijk dat radar dit nog een keer oppikt en aandacht aan blijft geven.
Maar hoe vaak moet dit onder de aandacht blijven komen? Er zijn al zoveel uitzendingen gevuld, tot aan met verborgen camera aan toe. Zo lang mensen eerst doen en daarna pas gaan kijken blijft het fout gaan. Mensen kopen blind bij advertenties op Facebook, klikken blind de eerste link aan op Google en laten zogenaamde bankmedewerkers gewoon binnen komen. Het enige wat al die “bedrijven” doen is inspringen in de gaten die de consument zelf creëren.

hhhhhh31
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2023 14:35

Re: vandamloodgieters.nl - loodgieter met spoed die nog meer ellende brengt

Ongelezen bericht door hhhhhh31 »

Doe aangifte tegen deze lui!!!

KVK-nummer is:
Pro Logic B.V.
81081545

Alle bestuurgegevens zijn te vinden in het KVK uittreksel. Wanneer ik deze deel, wordt dit bericht niet gedeeld.
Deze gasten komen er weer mee weg. DOE massaal aangifte AUB!

Plaats reactie